Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
2701/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtäni maa han muu tta ji en kanssa. Joukossa on ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaista motivaatiota esim. opetella suomen kieltä saati opiskella ammattia.

Vierailija
2702/3246 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena miesvaltaiselle alalle hakeutuminen oli virhe. Et pääse etenemään kunnolla.

Mistähän johtuu...

Helppo heittää syrjintäkortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2703/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan mun työtä nykyään koska asiakkaat niin epäkohteliaita. Saan kuulla solvauksia joka päivä. Vika on aina minussa. Joskus olen saanut nyrkistä, joskus syletty päälle. Olen tehnyt kassatyötä yli 20 vuotta, en osaa muuta.

Vierailija
2704/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö kirjoitti:

Mitä järkeä täällä on valehdella palkousta?

Lobbausta parempia liksoja vaativia hoitajia vastaan?

Yksikään lähihoitaja ei saa kyllä 3500 palkkaa.

Peruspalkka on max 2500, josta käteen jää max 2000. Lisiä saa 0-1000 euroa riippuen yövuorojen ja sunnuntaitöiden määrästä.

Kyllä saavat! Meillä töissä on satasen hälytysraha, ja sitä käytetään surutta hyväksi! Ja kas kummaa lähes kaikki hoitsut tekee 80-, 60- tai50-prosenttista työaikaa, eli ei ne palkat kauhean huonoja voi olla! Jos on tälläiseen varaa!

Kokemuksesta sanon että ne, jotka tekevät vajaata listaa saavat rahaa jostakin MUUALTA. Suurin osa näistä on 1-3 vuotiaiden tai 7-8 vuotiaiden lasten vanhempia, jotka saa joustavaa hoitorahaa kelasta. Ei todellakaan pelkästään näillä palkoilla tehdä osittaista.

T:80% työaikaa tekevä sairaanhoitaja

Vierailija
2705/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan työtäni. Se on epäekologista ja ei-kestävää (kaupan ala). Kaikki sotii arvojani vastaan. Työni ainut tarkoitus on saada ihminen kuluttamaan enemmän kuin se haluaa. Elämäni ja työni on täysin merkityksetöntä ja tappaa joka päivä osan sielustani.

Tämäpä! Mainosala on itseään korostavaa kilpailua toisten itseään tehoilevien kanssa. Kuluttaja pitää saada kuluttamaan. Rahat kuitataan asiakkaalta ja nauretaan koko matka pankkiin. Aivan sietämätöntä.

Vierailija
2706/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan kutsumus.

Voi olla että henkilö on empaattinen, tukee ja auttaa vapaa-aikanakin sukulaisia ja ystäviä, on täydellinen vaimo ja on kiinnostunut kehittymään alallaan.

Mutta siellä sairaalassa tuo kutsumus kaikkoaa kyllä hyvin äkkiä. Usein jo opistoaikana. Niin paljon nöyryytystä päivittäin, että ne jotka alalle jäävät, ovat kiinnostuneita siitä, että vuokran ja tyttären ratsastustunnit saa maksettua ja hermo kestää yövuoron loppuun.

Opiskelutovereista alle puolet on enää alalla. Itse olin 15v muulla alalla. Enemmän ajattelisin että eläinlääkäreillä, eläintenhoitajilla, tähtitieteilijöillä, poliitikoilla, ja kirurgeilla on kutsumus.

Hoitajan kutsumus - miksi sellainen olisi?

Mutta jos palkka olisi vaikka 4500e kuussa, Suomi olisi täynnä motivoituneita kristallintaitavia hoitajia, kaikki haluaisivat alalle ja kaikki saisivat upeaa asiakaspalvelua, sairaalat voisivat valita parhaat ja työvoimapula olisi niin historiaa.

Mistä tieto, että tuolla palkalla olisi varmasti sairaalat täynnä hoitajia? Onko se tutkittu jossain?

Hoitajat ansaitsevat koronan jälkeen korotuksensa, mutta en itse ryhtyisi hoitoalalle edes noin isolla palkalla, enkä niele suoraan sitä että ongelmat ratkeavat vain palkkaa korottamalla. En tiedä omasta pienestä, introvertistä piiristäni ketään kuka sietäisi painetta, verta, limaa ja ennen kaikkea sosialisointia muiden kanssa päivästä toiseen, ja uskon että moni suomalainen on tässä asiassa samanlainen.

Vierailija
2707/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä työni liittyy lääketieteen uusimpiin tutkimuksiin.

Koskaan minulle ei ole asiasta sanottu, mutta on itsestään selvää, että suu on pidettävä todellakin supussa.

Vierailija
2708/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan minulle ei ole asiasta sanottu, mutta on itsestään selvää, että suu on pidettävä todellakin supussa.

Minä työni lääkäri sala hys hys.

Onkohan jopa kolmas viesti jonka laitat tänne, vieläpä entistä huonommalla tekstillä? Miksi larppaat täällä jotain tutkijaa, eikö äitisi antanut sulle tarpeeksi huomiota lapsena?

Vierailija
2709/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei kuulu armeijaan. Etenkin henkilökunnasta ne syö kuormasta. Usein vielä perheenisän. T. Evp

Vierailija
2710/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taideala on epäoikeudenmukainen. Suhteilla saa isoja julkisen taiteen tilauksia tai kutsuja valtakunnallisiin näyttelyihin. Samat nimet valitaan uudestaan ja uudestaan, koska kuuluvat valitsijoiden kaveripiiriin. Jos yrittää jossain tilanteessa tuoda esiin epäkohtia, vedetään esiin kateuskortti.

Vierailija
2711/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen sinun asianajajasi ja hoidan tämän toimeksiannon ja siihen kuuluvat tehtävät. Mutta en tosiaankaan ala etsimään sinulle hammaslääkärin osoitetta (laita tähän mikä tahansa) ja huolehtimaan ajanvarauksestasi. Hoida itse asiasi, ei kuulu minulle. Tai vaihtoehtoisesti voin tehdä sen, jos maksat. 

Toinen mitä haluaisin kertoa sinulle, ra(s)kas asiakkaani. Tiedän, että sinulla on paljon asiaa ja lähetät keskimäärin 20 spostia viikossa, mutta en kertakaikkiaan ala vastailemaan jokaiseen samalla sekunnilla. Tiedonjanoasi kyllä helpottaisi se, että jos joskus kuuntelisit mitä sanon ja kerron, niin ei tarvitsisi samoja asioita käydä läpi kuudetta kertaa....

T. asianajaja, joka hämmästyy kerta toisensa jälkeen sitä, miten ihmiset taantuvat lapsen tasolle, kun heillä on asianajaja hoitamassa toimeksiantoa. Edes yksinkertaisimpia asioita ei osata enää hoitaa, koska "pirautanpa asianajajalle, se hoitaa"

Vierailija
2712/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen sinun asianajajasi ja hoidan tämän toimeksiannon ja siihen kuuluvat tehtävät. Mutta en tosiaankaan ala etsimään sinulle hammaslääkärin osoitetta (laita tähän mikä tahansa) ja huolehtimaan ajanvarauksestasi. Hoida itse asiasi, ei kuulu minulle. Tai vaihtoehtoisesti voin tehdä sen, jos maksat. 

Toinen mitä haluaisin kertoa sinulle, ra(s)kas asiakkaani. Tiedän, että sinulla on paljon asiaa ja lähetät keskimäärin 20 spostia viikossa, mutta en kertakaikkiaan ala vastailemaan jokaiseen samalla sekunnilla. Tiedonjanoasi kyllä helpottaisi se, että jos joskus kuuntelisit mitä sanon ja kerron, niin ei tarvitsisi samoja asioita käydä läpi kuudetta kertaa....

T. asianajaja, joka hämmästyy kerta toisensa jälkeen sitä, miten ihmiset taantuvat lapsen tasolle, kun heillä on asianajaja hoitamassa toimeksiantoa. Edes yksinkertaisimpia asioita ei osata enää hoitaa, koska "pirautanpa asianajajalle, se hoitaa"

Eikö ole tuntiveloitus? Eli 160 euron tuntiliksalla varaisin mielelläni hammaslääkäreitä :D 

Vierailija
2713/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin epätoivoisesti uutta työtä, siedän nykyistä vain hyvän palkan vuoksi. Yrityksen ilmapiiri on huono, useat kollegat yrittävät mikromanageerata minua ja muitakin, toiminta on kaoottista ja vanhanaikaista. Jouduin koronan aikana irtisanotuksi hyvästä työpaikastani, enkä ole onnistunut muuta saamaan. Jonain päivänä räjähdän.

Vierailija
2714/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei kuulu armeijaan. Etenkin henkilökunnasta ne syö kuormasta. Usein vielä perheenisän. T. Evp

Ja miesrassukat, kun ovat täysin jonkun naisen vietävissä? Voi parkoja! Vieläpä perheenisiä ja jäivät noin syöjättärien armoille! 

Miehet tarvitsevat selvästikin suojelua naisilta. Ehdotan, että

- Mies ei saa liikkua ilman holhoajaa.

- Miehen on peitettävä itsensä julkisilla paikoilla, ihoa ei saa näkyä.

- Mies ei saa puhua vieraalle naiselle ilman holhoajansa lupaa. 

Onhan se nyt kamalaa, jos joku nainen vaan tulee ja vokottelee miesparan mukaansa. Kun on ihan perheenisä.

Miksi perheenisä edes on töissä? Entä tämän isän lapset? Eikö hänen pitäisi huolehtia kodista ja lapsistaan, eikä olla vieraiden naisten vokoteltavana töissä? Mitään ongelmaa ahdistelevista naisista ei edes olisi, jos perheenisällä olisi arvomaailma kohdallaan ja isä huolehtisi kotona lapsistaan, kuten kunnon miehen kuuluu. 

Vierailija
2715/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa sairaanhoitajista täysin väärällä alalla. Ei minkäänlaista ymmärrystä erilaisista ihmisistä tai empatiaa muita kohtaan. Pelkkää valitusta potilaista ja potilaiden omaisista.

Vierailija
2716/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole tuntiveloitus? Eli 160 euron tuntiliksalla varaisin mielelläni hammaslääkäreitä :D 

Ei mene noin. Moni asiakkaista on oikeusapuasiakkaita eli valtion varoista palkkio ja arvaapa kaksi kertaa, voiko laskutukseen laittaa noita hammaslääkärivarauksia.... 

Lisäksi, vaikka olisi itse maksava, ei läheskään kaikkea voi/viitsi laskuun kirjoittaa, koska sitten se palkkio menee jo kohtuuttomaksi ja ainakin itse pyrin siihen, että laskut pysyvät "tietyissä" rajoissa. Muutoin kävisi niin, että lopuksi tapellaan laskun suuruudesta, kun ei ne asiakkaat tajua, jos sinne kaikki toimenpiteet kirjaa.....

Ja vielä kolmanneksi. Töitä on sen verran paljon, että en kertakaikkiaan ala kaikkea epäolennaista tekemään

asianajaja

Vierailija
2717/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaankohan samassa projektissa? Ilmiselvää, että kaikille on kerrottu asiat vähän muunnellen tai jopa valehdellen, koska koko projektissa on niin paljon salaista tietoa, joka ei saa mennä edes kaikille osapuolille, jotka mukana melko tiiviistikin. Kyllähän tässä hieman tietoa on väkisinkin tippunut sieltä täältä ja osa tietääkin, (väkisinkin huomannut), että aika paljon häikkää on monissa selityksissä. Mutta niistä ei kysellä ja jos kysellään, vastaus on ne samat muunnellut totuudet.

Vierailija
2718/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisillä, 50v ylöspäin, ruokakauppojen asiakkailla on pahasti vikaa käytöstavoissa hämmästyttävän isossa mittakaavassa. Tykkään työstäni ja ihanista asiakkaistamme mutta tämä on ihan käsittämätön ilmiö.

Vierailija
2719/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen leipomoista tai paistopisteistä heitetään käsittämättömiä määriä pullaa, leipää sun muuta pois illalla, pienissäkin kaupoissa kilokaupalla niitä mitä ei enää seuraavana päivänä saa myydä. Kaikkea kun pitää olla viimeisillekin asiakkaille.

Saa nähdä kun globaali viljakriisi kunnolla iskee, eikö tämmöinen tuhlaus ala hiertämään ketään. Tällä hetkellä se hiertää vain asiakkaiden lompakoita, kaikki poisto on kyllä jyvitetty hintoihin.

Näkisin tässä pienen kansanliikkeen paikan, painostusta isoille ketjuille.

Vierailija
2720/3246 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa teksteistä, joita käännän työkseni, on sellaisia, ettei niitä kukaan edes lue eikä ketään kiinnosta. Työlläni ei ole mitään merkitystä.

Kyllä luetaan.  Hätäisesti tosin. Juu ja olen juntti-insinööri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä