Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40v enkä ole koskaan ollut ulkomailla. Onko muita?

Vierailija
09.03.2014 |

Aikaisemmin en edes ajatellut koko asiaa mutta muiden ihmisten ihmettelyt ovat saaneet miettimään, että mitä ihmeellistä siinä on jos ei ole koskaan käynyt ulkomailla vaikka onkin jo erittäin pitkällä aikuisiässä.

Jotkin Tallinna ja Tukholma tietenkin olisivat ihan tuossa nurkan takana mutta ei vaan kiinnosta ja jos pitemmälle haluaa niin lentäminen ei vaan ole se mun juttu.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla matkustamisen itsestäänselvyys on ollut itsestäänselvyys vasta n30v. Sitä ennen ei ollut mitenkään ihmeellistä, että joku ei koskaan ollut käynyt ulkomailla.

Vierailija
22/49 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että varsinkin Pohjois-Suomessa on aikuisia ihmisiä, jotka eivät ole käyneet ulkomailla. Jos jo Helsinkiin on tuhat kilometriä matkaa, ei ole ihan halpaa ja yksinkertaista ruveta reissaamaan.

Etelä-Suomessa, jossa itse asun, suuri(n) osa ihmisistä kyllä varmaan matkustelee, ainakin juuri sinne Tallinnaan ja Tukholmaan. Äkkiä kun mietin tuttuja ja sukulaisia, keksin vain yhden, joka ei ole ikinä käynyt Suomen rajojen ulkopuolella, ja hän juhlii ensi viikolla 80-vuotispäiväänsä.

Mutta mikään pakkohan se matkustaminen ei ole, jokainen eläköön juuri niin kuin itseä huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39 v, asun Helsingissä, enkä ole koskaan käynty ulkomailla. Ei vaan ole kiinnostanut koskaan yhtään käyttää rahaa matkustamiseen. Tuntuu että tylsääkin se olisi, kun yksin pitäisi mennä, kun ei ole puolisoa tai ystäviä joiden kanssa lähteä.

Vierailija
24/49 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen päälle 40, ja olen käynyt vain Ruotsissa. Ja vain yhden käynnin näistä nyt voi lukea hupireissuksi, rasvaretkillä olen kyllä myös käynyt jonkin kerran, mutta eihän se nyt ole "ulkomailla".

Vierailija
25/49 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä muitakin, varsinkin Pohjois-Suomessa

Vierailija
26/49 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46-vuotias enkä oo kyllä koskaan käynyt ulkomailla, itselleni Suomesta löytyy ihan tarpeeksi nähtävää ja koettavaa. Jos haluan lomailla, niin suuntaan rantalomalle Kalajoen hiekoille tai vastaavasti kaupunkilomalle Helsinkiin. Asun Pohjosessa.

Vierailija
27/49 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaito puuttuu joten kyllä.

Vierailija
28/49 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:09"]

Olen 39 v, asun Helsingissä, enkä ole koskaan käynty ulkomailla. Ei vaan ole kiinnostanut koskaan yhtään käyttää rahaa matkustamiseen. Tuntuu että tylsääkin se olisi, kun yksin pitäisi mennä, kun ei ole puolisoa tai ystäviä joiden kanssa lähteä.

[/quote]

Minä matkustan aina yksin, tylsää tai pitkäveteistä ei ole koskaan ollut. Pisimmät reissut 3 viikkoa.

Vierailija
29/49 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä ei lasketa, että asuin lapsena ulkomailla (ja matkustettiin aina lomilla Suomeen sukuloimaan), niin kävin vasta kolmekymppisenä eka kerran oikeasti ulkomailla.

Vierailija
30/49 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan mene "en koskaan"-kastiin mutta ainoa kerta kun olen käynyt ulkomailla oli kun kävin Neuvostoliitossa, maa jota ei ole enää olemassa, kaupungissa nimeltä Leningrad, joka on muuttanut nimensä.

Vierailija
31/49 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torniossa asun ja useita satoja kertoja olen käynyt ulkomailla. Toisaalta taas en kertaakaan.

Vierailija
32/49 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei matkustaminen ole pakollista. Minulla meni noin kymmenen vuotta että kävin vain Ruotsissa ja Tallinnassa. Mutta että ei koskaan olisi käynyt, ei tule mieleen ketään aikuista.

Vierailija
33/49 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9:n ratikka on varsin rasittava kun porot ovat just tulossa Tallinnasta.

Vierailija
34/49 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 06:46"]

Aika moni paljon matkustellut toisaalta tuntee Suomea kovin huonosti. Tuolla pohjoisessa mökkeilevenä tapaa näitä eksyksissä olijoita, jotka liippuvat sujuvasti miljoonakaupungeissa, mutta eivät tajua, että Kuusamon metsissä saattaa olla aika paljon pitempiä reittejä ilman asutusta kuin jossain Kaivopuistossa. 

[/quote]

Totta tämä.

Vierailija
35/49 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 09:29"]Mun mielestä se on melkein surullisempaa että joku on reissannut Euroopan maat, Thaimaat, USA:t ym. mutta ei ole käynyt Tamperetta pohjoisempana. Tuollaisia on aika paljonkin esim. parikymppisissä.

[/quote]

Se on vaan karu totuus, että kotimaan matkustelu on paljon kalliimpaa.. viime kesänä oli tarkoitus lähteä lappiin, mutta lennot/bensat + majoitus olisi tullut kalliimmaksi kuin äkkilähtö espanjan auringon alle :)

T. Parikymppinen

[/quote]

Niinpä. Joskus katselin Lapinmatkan hintaa (juna/lento + majoitus + liikkuminen) ja huomasin, että paljon halvemmalla teen reissun Walesiin. Eipä tarvinnut kahtaa kertaa miettiä minne menen...

Vierailija
36/49 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Suomesta on kyllä periaatteessa aika helppo matkustaa ainakin pohjoiseen Norjaan ja Ruotsiin.

Vierailija
37/49 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe reissaa. Ihan sen takia, kun ei haluta lomaa viettää kotonakaan. Halvin yö Helsingissä maksoi lomaviikolla 120 e yö, ilman aamiaista. Lennettiin Kuala Lumpuriin, maksettiin samasta tasosta 40 e sis upean aamiaisen ja ulkona syöminen maksoi 4 hengen perheeltä n 20. Tietenkin lentoliput maksoivat, mutta mielellään me vietettiin 30 asteen lämmössä vrt 15.

Vierailija
38/49 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näkee Suomessa matkustaessa, että kotimaanmatkailijat ovat selvästi vähän varakkaampaa väkeä.

Vierailija
39/49 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju löytyi, mutta en minäkään ole matkustanut kun pari kertaa Tukholmassa tai Tallinnassa.  Olen noin 50v. Nyt on alkanut tuntua, että olisi kiva päästä edes kerran elämässä käymään jossakin. Olisihan se elämys. Rahatilanne on aina ollut huono tai sitten ei ole vain ollut ketään kenen kanssa olisi voinut reissua suunnitella.

Vierailija
40/49 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 65 ja käynyt vai Ruotsissa. Koskaan en ole lentänyt.