Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40v enkä ole koskaan ollut ulkomailla. Onko muita?

Vierailija
09.03.2014 |

Aikaisemmin en edes ajatellut koko asiaa mutta muiden ihmisten ihmettelyt ovat saaneet miettimään, että mitä ihmeellistä siinä on jos ei ole koskaan käynyt ulkomailla vaikka onkin jo erittäin pitkällä aikuisiässä.

Jotkin Tallinna ja Tukholma tietenkin olisivat ihan tuossa nurkan takana mutta ei vaan kiinnosta ja jos pitemmälle haluaa niin lentäminen ei vaan ole se mun juttu.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdat olla melkoinen tollisko kun et ole käynyt ulkomailla. :/

Vierailija
42/49 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 40 ja edellisestä ulkomaanmatkasta taitaa olla jo 20 vuotta. Tai voi olla että olen käynyt Tallinnassa sen jälkeen, mutta jos olen niin siitäkin on yli 15 vuotta. Matkustaminen on kallista eikä ole matkaseuraa niin minkäs teet. Sakkojakin joutuu maksamaan älyttömistä asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ulkomailla 4 kertaa elämäni aikana. 40v itsekin. Näistä yksi oli ns. kunnon ulkomaanmatka ja muut pikavisiittejä. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä mielestäni.

Vierailija
44/49 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään riittää google earth. ihan samaa kaikki.. maata, taloja, taivas, tuuli, lämpötiloja, meri, kasvillisuutta, kauppoja jne. ei kannata lähteä edes kotoa ulos.. kaikki nähty ja koettu.

Vierailija
45/49 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole rahaa matkustaa edes Ruotsiin, ainakaan kun on 2 lasta.

Vierailija
46/49 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista. Itse rakastan intohimoisesti matkustamista, kieliä ja uuden oppimista ja kokemista, enkä voisi kuvitellakaan rajoittavani elämäni ainoastaan tämän maan rajojen sisäpuolelle. Näin me olemme erilaisia...

Olet hyväosainen, sinulla on rahaa matkustaa.

Vierailija
47/49 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotsia ei lasketa,en siis oo ollu

Vierailija
48/49 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että varsinkin Pohjois-Suomessa on aikuisia ihmisiä, jotka eivät ole käyneet ulkomailla. Jos jo Helsinkiin on tuhat kilometriä matkaa, ei ole ihan halpaa ja yksinkertaista ruveta reissaamaan.

Etelä-Suomessa, jossa itse asun, suuri(n) osa ihmisistä kyllä varmaan matkustelee, ainakin juuri sinne Tallinnaan ja Tukholmaan. Äkkiä kun mietin tuttuja ja sukulaisia, keksin vain yhden, joka ei ole ikinä käynyt Suomen rajojen ulkopuolella, ja hän juhlii ensi viikolla 80-vuotispäiväänsä.

Mutta mikään pakkohan se matkustaminen ei ole, jokainen eläköön juuri niin kuin itseä huvittaa.

Tiesitkö että Suomella on maaraja Ruotsin ja Norjan kanssa? Pohjoissuomessa se vasta helppoa on käydä ulkomailla, voi ihan omalla autolla ajella.

Vierailija
49/49 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta komentoin silti. En ole matkustellut mutta en koe sitä kaipaavanikaan. Ihmiset on erilaisia. Viihdyn kotiloloissa ja mökillä. En kaipaa muuta.