Miten te olette onnistuneet lihottamaan itsenne yli satakikoiseksi?
Liten sellaiseen pääsee, eikö jossain vaiheessa OO tullut mieleen pysäyttää painonnousu?
Kommentit (109)
Valitettavasti painan vaan 75 kiloa. Vähän oon huolestunut kun paino pudonnut 3-4 kiloa mutta eiköhän se taas tästä.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:34"]Tästä ketjusta tulee ilmi ainakin se, että suomalaisnaiset ovat pääosin mielenterveydeltään sairaita (masentuneita), kuka terve mies haluaa sairaan naisen, ei kukaan!
Toisaalta, monelleko "masentuneella" on ammattilaisen lausunto masentuneisuudesta, epäilen vahvasti, että läskit yrittävät hyväksyttää masentuneisuudellaan muille ja itselleen sen lihavuuden. Pakko kyllä myöntää, ei sellainen runsaasti ylipainoinen mitenkään voi terve ollakaan.
[/quote]
Miten toi sun kirjoitus liittyy mitenkään tuohon otsikkoon.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:36"]
Valitettavasti painan vaan 75 kiloa. Vähän oon huolestunut kun paino pudonnut 3-4 kiloa mutta eiköhän se taas tästä.
[/quote]Ei ole mielenterveysongelmia ja paino ei oo ongelma mulle. Ruoka maittaa ja liikkuminen talvella vähissä. En tykkää että luut törröttää.
On kyllä coolimpaa masentuneena menettää ruokahalunsa ja laihtua, kuin syödä itsensä valaaksi!
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:36"]Yhtä helppoa kuin kirjoitusvirheen tekeminen av-otsikossa. Vuosien mittaan kilot hiipivät hissukseen.[/quote]
Niinhän ne hiipii, jos ei koskaan käy vaa'alla ja ostaa aina vain isompia vaatteita, kun entiset alkaa kiristää. Sen vuoksi sitä painoa todellakin kannattaa tarkkailla. Jos käy edes pari kertaa viikossa vaa'alla, niin ei pääse huomaamatta paino nousemaan. Ja asialle on helpompi tehdä jotain, kun sen huomaa ajoissa. Jos on tullut lisää, niin sitten välttelee sillä viikolla herkkuhyllyjä ja syö pienempiä annoksia. Painontarkkailu ei ole vaikeaa, laihdutus on. Kyllä sille painonnousulle pitäisi saada stoppi ennen sataa kiloa, jos ei ole jotain oikeaa sairautta.
[/quote]
Painontarkkailu ei ole ensimmäisenä mielessä, kun on elämässä vaikeuksia. Minulla oli 10 vuoden jakso joka sisälsi avioeroa lukuun ottamatta suunnilleen kaiken, mitä tavallisen ihmisen osalle voi tulla - keskenmeno, sairauksia ja kuolemaa, oikeudenkäyntejä....
[/quote]
Avioero, yh vuodet, 4 km, vanhempien kuolemat, työttömyyttä, unihäiriöitä vuosikymmeniä, 6 v oikeudenkäynti, 2 talonrakennusta, rahahuolia, krooninen sairaus johon ei hoitoa, lapsen vakava sairaus yms viimeisten 20 vuoden aikana....
t. normipainoinen
[/quote]
Hehhe. Olentko koskaan kuullut empatiasta?
[/quote]
Kyllä, olen hyvin empaattinen silloin kun siihen on aihetta.
Helpostihan se paino nousee kroonisen migreenin estoon tarkoitetuilla Klotriptylillä ja Lyricalla. Olen mieluummin lihava kuin invalidisoivassa migreenikierteessä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:14"]
Ihmisistä ei saisi vetää johtopäätöksiä ulkomuodon perusteella, mutta kuitenkin näihin ketjuihin vastaavien mukaan syy lihomiseen on lähes aina masennus tai yksinäisyys. Onko sitten ihmekään, että lihavien ajatellaan kärsivän/kärsineen psyykkisistä ongelmista? Se taaskaan ei houkuta työnantajia eikä kumppaniehdokkaita.
[/quote]
Tottakai se onkin niin että lihavuus johtuu mielenterveysongelmista, ei se lihavuus tyhmyydestä johdu, eikä edes laiskuudesta. Toisten ihmisten mielenterveysongelmat ei näy päälle, toisten näkyy, se pitää vaan hyväksyä. Kun laihdutusohjelmia olen katsonut telkkarista, niin järjestään kaikilla on joku trauma lapsuudessa tms. ongelma jota on ruualla lääkinnyt, esim. toisen vanhemman hylkääminen, seksuaalinen hyväksikäyttö, koulukiusaaminen... Mun mielestä on todella julmaa haukkua lihavia ihmisiä, se on kuin löisi lyötyä joka makaa jo maassa. Jokainen lihava ihminen tietää että miten pitäisi tehdä että laihtuisi, ja jokainen tietää miten ällöttävän näköinen on, ei sitä tarvi kenenkään toisen enää tulla kertomaan.
[/quote]
Hyvin pieni osa lihavuudesta johtuu mt-ongelmista. Aivan naurettava väite. Lihavuuden syynä on se, että syö enemmän kuin kuluttaa. Esim. 40-50-luvulla ei lihavuutta ollut, koska työnteko oli raskasta ja työpäivät pitkiä. Ruokana läskiä, kermaa ja voita.
Nykyään joka paikkaan ajetaan autolla. Työ kevyttä.
Pienellä osalla voi ylipaino johtua ongelmista, mutta vain pieni osa. Ei ihme, ettei porukka laihdu kun vedotaan milloin mihinkin tekosyyhyn. Ja huom! Olen itse ollut tosi lihava. Tiedän, miten vaikeaa laihdutus on. Se vaatii itsekuria.
Terv. painonhallintaryhmän vetäjä, sh ja ravitsemusterapeutti
Joo ei johdu suurimmalla osalla mt-ongelmista. Mulla hyvä lapsuus ja aikuisuus. Kaikki täydellisen hyvin. Silti olin jättilihava. Syy:rakastin roskaruokaa ja olin laiska. Siinä ne faktat.Sama mun tutuilla lihavilla. Kun lopettaa tekosyyt (ja vaikka olisikin mt-ongelmia se EI estä laihduttamista) niin alkaa laihtua. Ja uskokaa, se ei ole helppoa. Mutta se kannattaa.
Terv. Entinen 125 -kiloinen, nykyisin 65-kiloinen.
Yhtä helppoa kuin kirjoitusvirheen tekeminen av-otsikossa. Vuosien mittaan kilot hiipivät hissukseen.