Velapariskunta 46v ja 42v vastaavat kysymyksiin
Täällä palstalla trollailee kasa "teiniveloja", joten nyt olisi ihan aikuisten velojen elämää tarjolla. :)
Kommentit (48)
45:lle: 46 on aivan oikeassa. :)
Niinkuin aikaisemmin mainitsin, meillä on laaja ystäväpiiri josta aina löytää kaverin mihin vaan aktiviteettiin tai vain juttukaveriksi. Miehen kanssa viihdymme myös erittäin hyvin kahdestaan, kotona on aina jotain puuhasteltavaa ja jos kotikulmat alkavat kyllästyttää, pakkaamme laukkumme ja painumme mökille, ulkomaille tai vaikka veneilemään. Ei ole tylsää ei.
Mitä teette, jos teillä on yhteistä aikaa lapsiperheen kanssa?
Noin puolilla ystävistämme on lapsia, joten aikaa lapsiperheiden kanssa tulee vietettyä siinä kuin lapsettomienkin kanssa. Eniten ehkä lapsiperheiden kanssa tulee vietettyä kesämökillä jonka omistan puoliksi siskoni kanssa. Hänellä on kolme lasta ja yleensä mökkeilemme kahden perheen voimin n. kaksi viikkoa vuodessa. Mikäs siinä, mukavia muksuja. :)
Miksi "velat" tekevät nykyään niin suuren numeron siitä että eivät halua lapsia? Ketä kiinnostaa? Lehdissä on ollut aika paljon juttuja, ja tietysti tällä palstalla, aina itkevät että kun heidän valintaansa ei hyväksytä. Varmasti 95% ihmisistä on ihan sama tekeekö muut lapsia vai ei, ja jos ei, niin miksi. Onko se nyt jotain muotia olla julkisuudessa itkemässä jos joku mummo on kysynyt että miksi nuoripari ei tee lapsia?
Mitä vittua teette "Vauva" - palstalla??
4:lle: Minä sanoin jo pienenä, alle kouluikäisenä että en halua lapsia ja miehenikin sanoo tienneensä jo teini-iässä että lapsiperhe-elämä ei ole häntä varten.
5:lle: Välillä tuntuu että kanssaihmiset tekevät muiden lapsettomuudesta numeron. Ihan kuin lapsiperhe olisi ainoa oikea perhemuoto tässä monimuototisessa maailmassa. :)
7:lle: Sitä vittua että tämä on Suomen suosituimpia keskustelupalstoja ja täällä puhutaan lasten lisäksi myös mm. asumisesta, matkustelusta ja muista aiheista jotka kiinnostavat myös meitä lapsettomia.
Missä asutte? Ja varmaan omakotitalossa?
Oletteko koskaan miettineet, että jos sittenkin... mutta pysyneet sitten kuitenkin valitsemallanne tiellä?
Miten lähipiirinne on suhtautunut asiaan?
Oletteko tunteneet painostusta tai liikaa uteliaisuutta vanhempienne jne. lähipiirin suhteen? Olette kuitenkin ilmeisesti tehneet selväksi, että ette halua lapsia jo hyvissä ajoin, mikäli ymmärsin.
Onko koskaan kaduttanut tai mietityttänyt, esim. siskosi lasten kanssa, heidän ollessaan vaikkapa vastasyntyneitä nyyttejä, että vitsi, olispa omakin :)
Kuulostat mukavalta, kaikkea hyvää!
9:lle: Helsingissä rivitalossa. Omakotitalossa olisi liikaa töitä ja siihen olisi varmaan enemmän "sidoksissa" kuin rivarissa.
10:lle: Kyllä joskus suhteemme alkuaikoina (yhdessä nyt 19 vuotta) leikimme ajatuksella että tekisimme lapsen, mutta kyllä liikkuvainen elämä ihan kahdestaan vei voiton. Missään vaiheessa emme ajatusleikissä ole menneet niin pitkälle että olisimme jättäneet ehkäisyn pois "tulee jos on tullakseen"-idealla, vaan lähinnä vain naureskelleet sitä millainen lapsemme olisi ollut kaikilla meidän, ei aina niin mairittelevilla, ominaisuuksilla varustettuna. :)
Olen sanonut tämän ennenkin mutta sanonpahan uudestaan, että vaikka itsekin olen lapseton ja sellaisena aion pysyäkin niin tämä joidenkin ns velojen jatkuva mesoaminen asian tiimoilta ei voi olla ihmetyttämättä. He kuvittelevat, että koko maailmaa kiinnostaa että he eivät halua lapsia. Jonkinlainen "lällällää minäpäs en haluakaan lapsia, mitäs tuohon sanotte"-asenne.
Itseltäni ei olla koskaan tivattu saatikka paheksuttu miksi minulla ei ole lapsia. Miksi ihmeessä oltaisiinkaan?
Mitä odotatte siskon lapsilta kun olette vanhoja? Kuka teidät hoitaa hautaan?
Ja minä kun luin että "Valepariskunta"!! Olis ollut paljon mielenkiintoisempi aihe.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 15:41"]Mitä vittua teette "Vauva" - palstalla??
[/quote]
Mitä sinä teet vauva -palstalla?
11 ja 12:ta: Miehen vanhemmat alussa hymistelivät että "Kyllä tuon kihlatun mieli vielä muuttuu", mutta muutaman keskustelun jälkeen hyväksyivät asian että vanhin poika ei jälkikasvua tee. Miehen sisaruksilla on lapsia, joten appivanhemmat saavat ukkeilla ja mummeilla kyllä ihan tarpeekseen. :) Omat vanhempani taisivat sisäistää lapsettomuuteni jo aikaa sitten, ei siitä ole sen kummemmin puhuttu. Siskohan noita mukuloita on tehnyt ja kaikkien mielestä taitaa olla vain kiva että me mieheni kanssa hoidamme välillä pikkuisia ja olemme lapsettomina ihan riemuissamme kun viemme skidit jonnekin uuteen paikkaan, viimeksi kävimme Tallinnassa päiväreissulla...
Ystävämme koostuvat suurinpiirtein suhteessa 50/50 lapsellisista ja lapsettomista, heistä vain pari on joskus kysynyt edes että "Aiotteko te hommata lapsia?". Eli ilman suurempia uteluita ja kauhisteluja on tämä päätös mennyt ihmisille läpi. :)
Läheisten lapsien kanssa on aina ollut kivaa ja vauvat ovat söpöjä, mutta kyllä siinä vaiheessa kun heidän kanssaan on päivänkin riehunut, tai vain ollut, on omaan hiljaiseen kotiin palaaminen pakahduttavan mukava tunne. Mies tuossa mietiskeli että hänestä lapsille on kiva opettaa mm. kalastamista, mutta jos meillä olisi oma lapsi niin kalaretkelle ei pakosti haluaisi aina lapsen kanssa lähteä, vaan yksin hiljaisuutta fiilistelemään. :D
Lapsellisilla ihmisillä on kumma käsitys, että "oma lapsi hoitaa heidät hautaan." Sairaanhoitajana on pakko sanoa, että näin ei välttämättä todellakaan ole, vaan monet vanhukset, joilla on vaikka viisi lasta, kuolevat yksinäisyydessään.
minulla on kaksi lasta, ja tajuan että he voivat muuttaa satojen kilometrien päähän, he voivat muuttaa vaikka toiselle puolen maapalloa, heitä ei ehkä kiinnostava vähääkään kuolevien vanhempiensa hoito, voivat vaikka itse kuolla ennen minua, oma elämäntilanne viimeisiä henkäyksiä ottaessani voi olla ettei he vaan pysty luonani käymään... Jne...tuo on kyllä todella hatara pointti lapsien hankkimisen puolesta!
ap:ltä en osaa nyt kysyä mitään, mutta hienoa, että ihmiset osaavat elää omaa elämäänsä haluamallaan tavalla ajattelematta ja toimimatta niin miten ehkä kaikki olettavat toimivan.