Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet käyttävät liian tummaa meikkivoidetta?

Vierailija
09.03.2014 |

Tässäpä kysymys, johon olen pienen ikuisuuden saada vastausta. Enkä edes aio tehdä tästä sitä iänikuista "Suomi on kamala takapajula, kaikissa maailman metropoleissa osataan meikata" -vastakkaisasettelua, koska ihan samalla lailla oransseja laikkunaamoja näkee Tukholmassa, Pariisissa ja New Yorkissakin.

Eräällä keskustelupalstalla keskustelija kertoi kuulleensa Lumenelta, etteivät he valmista aivan vaaleita meikkivoiteita, koska niille ei ole Suomessa riittävästi kysyntää. Suomessa ei kysyntää?! Meistä suurimmalla osalla on ainakin talvella aivan kalmankalpea naamataulu, eikä sitä muuta se, että yrittää pakkelikerroksella tehdä itselleen Eva Longorian oliivi-ihon. Oranssi naama näyttää valkoisen kaulan ja dekolteen rinnalla melko tunkkaiselta.

Oudointa on myös se, että tätä ilmiötä etenee ihan yhtä paljon ihan tavistallaajien kuin ammattilaistenkin keskuudessa. Vaikka kuinka monessa kosmetiikkablogissa näkee liian tummaa kosmetiikkaa, ja tavaratalojen kosmetiikkamyyjät tyrkyttävät aina ihan liian tummaa sävyä. Erilaisissa palkintogaaloissa näkee, kuinka ammattimeikkaajatkaan eivät osaa valita oikeaa sävyä.

Joten taidanpa jatkossakin tilata meikkivoiteeni Jenkeistä ja Koreasta, kun sieltä saa riittävän vaaleita sävyjä ihan ongelmitta. Enkä edes ole mikään haudasta nousseen valkoinen, on minuakin paljon vaaleampia suomalaisia olemassa vaikka millä mitalla.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkitä joku kuva. En ole nimittäin törmännyt enää nykyään tähän ilmiöön. Oli hyvin tavallista 80-luvulla jolloin itsekin sorruin siihen.

Vierailija
2/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nykyään on suosituksena valita kahdesta väristä se tummempi jos siis pähkäilee kahden värin välillä. etkö muista kun aiemmin oli neuvona valita se vaaleampi ja 90-00-luvun kuvissa on aivan sairaan valkoisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä löydän vaalean meikkivoiteen?

Se rimmelin viime kesän meikkivoide oli hyvän sävyinen en muista nimeä lasipullossa jossa sininen pumppu ja hillittömän iso korkki.

Se vaan on niin kauheen tahmeeta ja kiiltävää. Puuterilla jos yrittää kiiltoa himmata tulee tahmasia läiskiä, vaikka ottaa tunnin kuivumista.

Vierailija
4/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumenen vaalein se joku hydra drop? en oikeastaan voi ostaa muuta, se on ainoa vaalea..

Vierailija
5/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina vaaleimman mahdollisen sävyn, mutta koska sävyt taittavat oranssiin eivätkä ns. vaaleanpunaiseen, ne näyttävät liian tummilta. Lisäksi monet kokeilee meikkivoiteen sävyä käteen, joka on tummempi väriltään kuin kasvot.

Vierailija
6/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todella vaalea, ja on ollut aikamoisen haastavaa löytää sopiva meikkivoide.. Max factorilla oli joitakin tosi vaaleita. Nyt käytössä lorealin true mach minerals, sävy R1C1 ja tästä oon tykänny!

Vierailija
7/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maybellinen fit sarjan porchelaine tai joku sinnepäin toimii ainaki mulle tosi hyvin vaikka oonki varmaa kalpeuden huipentuma. Mut swkotan sen aina kasvovoiteeseen nii en tiiä miltä näyttäis jos ois paksumpi kerros :D

Vierailija
8/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan aina sellaisesta paikasta, jossa kosmetiikkamyyjä testaa mun naamaan sopivan värin. Silti välillä tulee virheostoksia. Varsinkin keväällä, kun aurinko alkaa ottamaan ihoon kiini tai syksyllä, kun iho alkaa vaalenemaan, on tosi vaikea laittaa aina se oikean värinen aine naamaan. Tuntuu, että väri muuttuu ajan kanssa, vaikka se ei taida olla mahdollista. Mulla on vessassa vielä tosi hyvät valot ja silti muutaman kerran tehnyt mieli palata kotiin pesemään naamaa, kun jossain kylässä huomannut, että o'ou, naama näyttää liian ruskealta.

Vierailija
9/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimmel match perfection sävy 081 (fair ivory) on ainakin mun iholle sopivan vaalea. Kestää hyvin ja ei ole kallista.

Vierailija
10/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myyjän valitsema sävy. Itse olisin kyllä valinnut vaaleamman mutta luotin ammattilaiseen.

Vierailija
11/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vaihtelee vuodenajat ja auringonvalon määrä. Minä en juuri rusketu eli sama meikkivoide menee kesät talvet, kesäisin voin vähän laittaa nenälle kaverin tummempaakin.

Jotkut suomalaiset kuitenkin ruskettuu ja meikkivoiden kai sitten valitaan kesäihon mukaan.

Vierailija
12/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet taas noista vaaleimmista taittavat vaaleanpunaiseen. Ihminen (yleistän, tiedän) näyttää sata kertaa paremmalta keltaiseen taittavan meikkivoiteen kanssa. Suosittelen Macin tai Bobbi Brownin myyjän apua.

Vierailija
13/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 12:33"]

Rimmel match perfection sävy 081 (fair ivory) on ainakin mun iholle sopivan vaalea. Kestää hyvin ja ei ole kallista.

[/quote]

just tuota tarkotin tuol aijemmin mut se on tosi tahmeeta. Millä saat sen kuivumaan? Vaikka laitan minkä millikerroksen ei auta.

Vierailija
14/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän asteen liian tummaa meikkivoidetta koska olen niin kalpea, että oikeansävyisellä näytän aivan kuolleelta, etenkin ruskeiden silmien ja tummiksi värjättyjen hiusten kanssa.

Toisaalta häivytän meikkivoiteen niin, ettei eroa juurikaan huomaa. En siis jätä leualle mitään selkeää rajaa :D

Vierailija
15/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ammattimeikkaajan neuvo kaikille:

Oikean sävyinen ja hyvälaatuinen pohja on siistin olemuksen ja hyvän meikin a ja o. Satsatkaa hyvään merkkiin, esim. Bennye/makeup store/mac ja hankkikaa 2 sävyä ääripäistä kesä- ja talvi-iholle. Näistä saa aina miksattua keskenään sopivan värin jokaisena vuodenaikana.

Ihon ph voi myös vaikuttaa siihen että meikkivoide vaalenee tai tummenee oltuaan hetken iholla sekä myös se, sisältääkö pohja vettä vai ei. Yleensä nestemäiset saattaa tummentua ja kiinteät vaalenee. Eli oikeaa sävyä rohkeasti testaamaan, vedä kunnon viiru poskeen ja tarkista 10 minuutin päästä onko pysynyt samana.

Ruskettuneella iholla myös otsa saattaa olla astetta-pariakin tummempi kuin muu iho koska ottaa herkemmin aurinkoa.

Puuteri ehdottomasti jauhemaisena ja kevyesti vipalla vain luomien pojustukseen ja rasvoittuviin kohtiin, ei koko kasvoille.

Toivottavasti näistä vinkeistä oli iloa :)

Vierailija
16/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä meikkivoiteita, vaan tykkään olla ihan au naturel. On kiva pestä naamansa vaikka kesken työpäivän, jos väsyttää. Tästä voitte päätellä, etten siis käytä ripsariakaan. En ihan oikeasti osaa käyttää meikkivoidetta, koska kuitenkin tahtomattani hieraisen naamaani välillä, ja se meikkivoide vaan sotkisi puseroni. En tarvitse meikkiä, ja näin olen kelvannut jo vuosikymmenet. Minusta ei tämän kummempaa saa millään pakkeleilla :D

Vierailija
17/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:26"]En käytä meikkivoiteita, vaan tykkään olla ihan au naturel. On kiva pestä naamansa vaikka kesken työpäivän, jos väsyttää. Tästä voitte päätellä, etten siis käytä ripsariakaan. En ihan oikeasti osaa käyttää meikkivoidetta, koska kuitenkin tahtomattani hieraisen naamaani välillä, ja se meikkivoide vaan sotkisi puseroni. En tarvitse meikkiä, ja näin olen kelvannut jo vuosikymmenet. Minusta ei tämän kummempaa saa millään pakkeleilla :D

[/quote]

Ja mitenköhön tämä liittyi yhtään mihinkään?

Vierailija
18/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kannattaisi ostaa se vaaleampi sävy, jotta ei tule rajaa meikkivoiteesta, ja sitten aurinkopuuteria/poskipunaa poskiin, leuan alle ja yläotsaan? Silloin ei näytä liian kalpealta, mutta ei myöskään meikkivoide erotu muusta ihosta.  

Itse tosin käytän nykyisin mineraalimeikkejä ja meikkivoidepuuteria. Ei tule rajaa ja iho näyttää luonnollisen väriseltä.

Vierailija
19/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että ne ysärivalokuvien valkoiset naamat johtuvat lähinnä salamavalosta.

Vierailija
20/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:11"]

Käytän asteen liian tummaa meikkivoidetta koska olen niin kalpea, että oikeansävyisellä näytän aivan kuolleelta, etenkin ruskeiden silmien ja tummiksi värjättyjen hiusten kanssa.

Toisaalta häivytän meikkivoiteen niin, ettei eroa juurikaan huomaa. En siis jätä leualle mitään selkeää rajaa :D

[/quote]

Kyllä sen kuule huomaa vaikka rajan häivyttäisikin

http://lh5.ggpht.com/_qMgtmz8DTN4/S7IaKcRBE-I/AAAAAAAAAKs/zRz8CVDruGg/pyllyily3_thumb%5B2%5D.jpg?imgmax=800