Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet käyttävät liian tummaa meikkivoidetta?

Vierailija
09.03.2014 |

Tässäpä kysymys, johon olen pienen ikuisuuden saada vastausta. Enkä edes aio tehdä tästä sitä iänikuista "Suomi on kamala takapajula, kaikissa maailman metropoleissa osataan meikata" -vastakkaisasettelua, koska ihan samalla lailla oransseja laikkunaamoja näkee Tukholmassa, Pariisissa ja New Yorkissakin.

Eräällä keskustelupalstalla keskustelija kertoi kuulleensa Lumenelta, etteivät he valmista aivan vaaleita meikkivoiteita, koska niille ei ole Suomessa riittävästi kysyntää. Suomessa ei kysyntää?! Meistä suurimmalla osalla on ainakin talvella aivan kalmankalpea naamataulu, eikä sitä muuta se, että yrittää pakkelikerroksella tehdä itselleen Eva Longorian oliivi-ihon. Oranssi naama näyttää valkoisen kaulan ja dekolteen rinnalla melko tunkkaiselta.

Oudointa on myös se, että tätä ilmiötä etenee ihan yhtä paljon ihan tavistallaajien kuin ammattilaistenkin keskuudessa. Vaikka kuinka monessa kosmetiikkablogissa näkee liian tummaa kosmetiikkaa, ja tavaratalojen kosmetiikkamyyjät tyrkyttävät aina ihan liian tummaa sävyä. Erilaisissa palkintogaaloissa näkee, kuinka ammattimeikkaajatkaan eivät osaa valita oikeaa sävyä.

Joten taidanpa jatkossakin tilata meikkivoiteeni Jenkeistä ja Koreasta, kun sieltä saa riittävän vaaleita sävyjä ihan ongelmitta. Enkä edes ole mikään haudasta nousseen valkoinen, on minuakin paljon vaaleampia suomalaisia olemassa vaikka millä mitalla.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:11"]

Käytän asteen liian tummaa meikkivoidetta koska olen niin kalpea, että oikeansävyisellä näytän aivan kuolleelta, etenkin ruskeiden silmien ja tummiksi värjättyjen hiusten kanssa.

Toisaalta häivytän meikkivoiteen niin, ettei eroa juurikaan huomaa. En siis jätä leualle mitään selkeää rajaa :D

[/quote]

Kyllä sen kuule huomaa vaikka rajan häivyttäisikin

http://lh5.ggpht.com/_qMgtmz8DTN4/S7IaKcRBE-I/AAAAAAAAAKs/zRz8CVDruGg/pyllyily3_thumb%5B2%5D.jpg?imgmax=800

[/quote]

Tuohan ei ole edes paha.

Vierailija
42/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan pahemmalta tämä lookki näyttää http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/04/17/article-2310732-1958E585000005DC-975_634x634.jpg jos on pakko kahdesta pahasta valita se pienempi paha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen muut huomaa, vaikka itsestä ei tuntuisi niin suurelta ero kasvojen ja esim. kaulan kesken, ja vaikka häivyttäisikin rajan.

Vierailija
44/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:11"]

Käytän asteen liian tummaa meikkivoidetta koska olen niin kalpea, että oikeansävyisellä näytän aivan kuolleelta, etenkin ruskeiden silmien ja tummiksi värjättyjen hiusten kanssa.

Toisaalta häivytän meikkivoiteen niin, ettei eroa juurikaan huomaa. En siis jätä leualle mitään selkeää rajaa :D

[/quote]

Kyllä sen kuule huomaa vaikka rajan häivyttäisikin

http://lh5.ggpht.com/_qMgtmz8DTN4/S7IaKcRBE-I/AAAAAAAAAKs/zRz8CVDruGg/pyllyily3_thumb%5B2%5D.jpg?imgmax=800

[/quote]

Tuohan ei ole edes paha.

[/quote]

ei niin ja se oli tarkoituskin. Vaikka väriero ei olisi edes kauhean iso eikä mikään selkeää rajaa näy, niin silti naisen naama näyttää todella tunkkaiselta ja vähän likaiseltakin muuhun ihoon verrattuna. 

Vierailija
45/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käytössä loreali true matchin vaalein sävy. Sen hinta on sopiva, vaikka sävy onki omaan ihoon hieman liian kellertävä ja tumma.

Vierailija
46/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvillä mineraalimeikkipuutereilla saa ihan luonnollisen tuloksen päiväkäyttöön esim. Bare Minerals tai Lily Lolo, ilman meikkivoiteiden naamarirajoja. Jos ostaa netistä, on mineraalipuutereissakin joskus vaikea saada oikea sävy naamaansa sopivaksi kun vertaa tietokoneen kuvaruudulta sävyä.

Joskus on tullut mieleeni, että meikkaavatko naiset todella huonossa valossa esim. kylppärissä, jos tulos on naamarinaama.

Vierailija
47/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 12:27"]

Itse olen todella vaalea, ja on ollut aikamoisen haastavaa löytää sopiva meikkivoide.. Max factorilla oli joitakin tosi vaaleita. Nyt käytössä lorealin true mach minerals, sävy R1C1 ja tästä oon tykänny!

[/quote]

Max factorilla on nykyään cc-voidetta jonka vaalein sävy on mulle just hyvä. Ja Sleek make upilla on tosi hyviä vaaleita sävyjä, joista kaikkein vaalein on minulle täydellinen. =)

http://www.pretty.fi/kasvot/meikkivoide/sleek-makeup-creme-to-powder-foundation-linen-spf-15-meikkivoide.html

Esim. tuo on ihan huippu. 

Mutta joo, olen ihmetellyt samaa kuin ap. Todella moni, n. 25-35-vuotias käyttää liian tummaa meikkivoidetta. Ja yleensä vielä liian paksusti.

Vierailija
48/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 12:33"]

Mulla on myyjän valitsema sävy. Itse olisin kyllä valinnut vaaleamman mutta luotin ammattilaiseen.

[/quote]

Juu ei ne myyjät välttämättä ole mitään meikkaamisen ammattilaisia. Ne on myyjiä.

Vierailija
49/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokeillut kaikki... heti kun tulee joku uusi meikkivoide, ryntään ostamaan sen (joskus parissakin eri sävyssä) ja silti se on liian tumma tai liian vaalea tai taittaa juuri siihen vaaleanpunaiseen ja näytän ihan possulta.

Vierailija
50/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 16:03"]

Hyvillä mineraalimeikkipuutereilla saa ihan luonnollisen tuloksen päiväkäyttöön esim. Bare Minerals tai Lily Lolo, ilman meikkivoiteiden naamarirajoja. Jos ostaa netistä, on mineraalipuutereissakin joskus vaikea saada oikea sävy naamaansa sopivaksi kun vertaa tietokoneen kuvaruudulta sävyä.

Joskus on tullut mieleeni, että meikkaavatko naiset todella huonossa valossa esim. kylppärissä, jos tulos on naamarinaama.

[/quote]

Jos on huono iho niin väkisinkin tulee sellainen.

Vierailija
51/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän Joe Blascon tuotetta, jonka on ammattilainen valinnut. Suosittelen, on aivan täydellinen sävy.

Vierailija
52/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, en ole varmaan koskaan kiinnittänyt huomiota tuollaiseen ilmiöön! Onko mulla huomiokyvyssä häiriö tai paha kiinnostuksen puute vain? Siihen kyllä joskus kiinnittää huomiota, miten jollain on liikaa pakkelia noin ylipäätään.

Vierailija
53/56 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä sitten kasvojen iho saman väristä kuin kaula tai kämmenselkä? Itselläni kaula on paljon vaaleampi ja kämmenselkäkin hieman vaaleampi kuin kasvojen iho, ihan keskitalvella, milloin en ole päässyt ruskettumaan. Kun valitsen kämmenselän värisen meikkivoiteen, niin kasvojen iho sointuu paremmin kaulan ihoon, kuin mitä se luonnostaan on, vaikka kasvot ovat silloinkin vähän kaulaa tummemmat. Pahinta ihmettelyä liian tummista kasvoista olen saanut vain meikittömästä ihosta.

Selvästi liian tumma meikkivoide näyttää tietysti pahalta, ja usein iho on silloin melko oranssi. Mutta lievästi tummempaa kasvojen ihoa pidän melko normaalina, vaikka ilmeisesti niin ei ole.

Vierailija
54/56 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla mineraalimeikkejä. Siis niitä puuterimaisia. Itselläni on lilu lolo ja voin kyllä suositella. Samoin merkkn jaihemaiset peitevärit on loistavia ja todella toimivia! Hinnaltaan edullisia ja todella riittoisia. Ja tietysyi myös helppoja käyttää! Itse kokeilin,eikä odotukset ollut korkealla mutta yllätyin todella! Ja saan jopa tummat silmänaluset piiloon,ja peittl pysyy koko päivän. Samaan ei ole kovin moni kalliimpi merkki pystynyt!

Vierailija
55/56 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 korjaa, siis lily lolo.

Vierailija
56/56 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse liian tummaa meikkivoidetta koska se peittää paremmin aknen jättämät rumat arvet. Tämän päälle laitan liian vaaleaa puuteria joka tasoittaa niin, että ei edes huomaa liian tummaa meikkivoidetta. Suosittelen!