Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti-lapsikimppu ("napanuorakimppu") - vieläkin harmittaa

Vierailija
09.03.2014 |

...kiun en sellaista saanut toiveistani huolimatta. Olenko lapsellinen?

Juuri tilasin Interflorasta sellaisen siskolle. Olin puhunut etukäteen miehelleni toiveestani, ja sitten useana päivänä synnytyksen jälkeen hän puhui (pitäiskö nyt lähteä hakemaan sitä...?). Jotenkin vaikutti hankalalta. Anopilta tuli kimppu, mutta sellainen perusonnittelukimppu, ei mikään hempeä. Olin vielä sairaalassa yksin ja masentuneena, kun 3 päivään en nähnyt koko vauvaa (oli teholla), ja kimppu olisi edes muistuttanut siitä, että olin äiti!

Itse olen aina vienyt ystäville niin kauniit kimput kuin vain suinkin ja etukäteen floristin kanssa jutellut- aivan nappiin menivät. Eikö tällainen ole muille tärkeää? Nyt vuosi synnytyksestä.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä pitkästä aikaa...

Kun lapsi oli 2 v niin mies ja lapsi tulivat kerran syksyisenä iltapäivänä autolla hakemaan minua töistä. Mies antoi pojalle jonkun merkin ja sieltä takapenkiltä työnnettiin läpinäkyvässä sellofaanissa isoa puskaa minua kohti. Näin, että siinä oli vaaleansinistä ja valkeaa. Kotona avattuani tuli kyyneleet silmiin: siinä se nyt oli, ”napanuorakimppu”, niin kaunis. Kauppakeskuksen eteisessä oli kuulema pieni kukkakauppa ja siellä ilmeisesti todella taitava floristi, joka oli ihan odotellessa noin kauniin kimpun tehnyt. Äitikimppu ja vauvakimppu, kuivatin vitriiniin muistoksi. Vieläkin kimpun värit tallella. Niin kaunis!

Rakas mieheni on sellainen jahkaaja mutta hän kertoi, ettei ollut unohtanut ja kun alkuperäinen tilanne meni puihin niin halusi yllättää..

Ihanaa oli, että pieni poikani ojensi sen. Toista enne valitettavasti saa, kohtu jouduttiin synnytyksessä poistamaan kun vuoti niin paljon. Onneksi kaikki meni hyvin. Ajatukseni myös heidän luona, jotka kertoivat, että kukkia tuli mutta vauvaa ei😢

Ihanaa on pieni muistaminen. Onhan nykyisin baby shower-juhliakin ja työni vuoksi tiedän, että esim synnärin henkilökunta ei niitä välttämättä suosi vaikka monet niitä juhlia pitävät...aina kun ei tosiaan tule sitä elävää vauvaa.

Ap

Vierailija
82/86 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tuollaiset kimput anopilta lasten syntyessä, en ollut ennen ekaa lasta edes tiennyt moisista. Tuntui kivalta saada, mutta en olisi osannut harmitella ilmankaan.

Olen kai muutenkin melko piittaamaton vauvahärpäkkeistä, esim. ristiäisiin leivoin itse ihan tavalliset kauniit kermakakut, ja tajusin vasta jälkeenpäin miten paljon jotkut panostavat ristiäiskakkuun; väri vauvan sukupuolen mukaan, nimi kakun päällä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli sairaalassa koko ajan huolehtimassa minusta ja vauvastamme. Olisin ollut hämilläni, jos mies olisi tuonut minulle lahjoja, kun yhdessä oltiin homma niinsanotusti hoidettu alusta loppuun.

Työpaikkani tosin laittoi napanuora-kimpun.

Vierailija
84/86 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n:o 6.  Kaikilla muilla oli kimput. Ja se ei nyt ollut se pointti..Ja ihan peruspikkukimppu olis käyny, niitä saa sairaalan kanttiinsta.  ei olis tarvinnu olla sitä napanuoraa...

ap

Kirjoitat, ettet saanut mitään kimppua, mutta aloitusviestissä kirjoitit, että sait anopilta kukkakimpun "anopilta tuli kimppu, mutta sellainen perusonnittelukimppu, ei mikään hempeä."

??

Anoppi on varmasti yrittänyt ostaa kauniin kimpun tai kauneimman, mitä siinä ostopaikassa on ollut saatavilla.

Vierailija
85/86 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti googlettaa mikä ihmeen kimppu tämä on (ja ettei se oikeasti ole napanuoralla sidottava kimppu niille kaheleille jotka syövät mm. Istukan).

Eli siis iso ja pieni kukkakimppu, joiden väliin on laitettu enemmän tai vähemmän halvan näköinen nauha. Tyypillisesti vielä sininen tai punainen lapsen sukupuolen mukaan.

Tämä on varmaan sen porukan juttu, joka jotenkin vaikuttuu imelistä muka-syvällisistä mietelauseista ja kuvaa lapsen olleen pilke silmäkulmassa ja toive sydämessä...

Vierailija
86/86 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuollaisen kimpun, mutta mun mielestä se oli vähän creepy.