Äiti-lapsikimppu ("napanuorakimppu") - vieläkin harmittaa
...kiun en sellaista saanut toiveistani huolimatta. Olenko lapsellinen?
Juuri tilasin Interflorasta sellaisen siskolle. Olin puhunut etukäteen miehelleni toiveestani, ja sitten useana päivänä synnytyksen jälkeen hän puhui (pitäiskö nyt lähteä hakemaan sitä...?). Jotenkin vaikutti hankalalta. Anopilta tuli kimppu, mutta sellainen perusonnittelukimppu, ei mikään hempeä. Olin vielä sairaalassa yksin ja masentuneena, kun 3 päivään en nähnyt koko vauvaa (oli teholla), ja kimppu olisi edes muistuttanut siitä, että olin äiti!
Itse olen aina vienyt ystäville niin kauniit kimput kuin vain suinkin ja etukäteen floristin kanssa jutellut- aivan nappiin menivät. Eikö tällainen ole muille tärkeää? Nyt vuosi synnytyksestä.
Kommentit (86)
No ei ollut tärkeää. Oikesti ap, jos tämä ei ollut provo niin hakisin itselleni hiukan perspektiiviä.
En tiedä miten muualla, mutta mä en ole ikinä kuullut napanuorakimpusta.
Ei ole minulle tärkeää. Mikä ihmeen napanuorakimppu?
Oma mies on myös tuommoinen, että sille pitää sanoa suoraan, jos haluaa toimintaa. Muuten se on just tuollaista jahkailua. Olisit sanonut, kun hän siinä puhui, että pitäisikö lähteä hakemaan kimppu, että kyllä, pitää. Niin olisit saanut kukkasesi.
No ei ole provo. Tärkeintä oli elävä vauva, mutta eikö teille vauvasta muistaminen ole millään lailla tärkeää? itse en missään nimessä kaivannut tavaraa mutta kimppu ei paljon maksa ja olis kovin ilahduttanut...
ap
Oliko kaikilla muilla sairaalahuoneessa sellaiset?
Minä sain tuollaiset kummankin lapsen syntymän jälkeen, olihan se söpö ja pikkukimput kuivatin lapsille muistoksi. En kyllä tiedä olisinko osannut kaivata jos en olisi sellaista saanut.
4...heh, tääoli hauska. en tajunnut, luulin, että ite tajuaa...
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 10:33"]
...kiun en sellaista saanut toiveistani huolimatta. Olenko lapsellinen?
Juuri tilasin Interflorasta sellaisen siskolle. Olin puhunut etukäteen miehelleni toiveestani, ja sitten useana päivänä synnytyksen jälkeen hän puhui (pitäiskö nyt lähteä hakemaan sitä...?). Jotenkin vaikutti hankalalta. Anopilta tuli kimppu, mutta sellainen perusonnittelukimppu, ei mikään hempeä. Olin vielä sairaalassa yksin ja masentuneena, kun 3 päivään en nähnyt koko vauvaa (oli teholla), ja kimppu olisi edes muistuttanut siitä, että olin äiti!
Itse olen aina vienyt ystäville niin kauniit kimput kuin vain suinkin ja etukäteen floristin kanssa jutellut- aivan nappiin menivät. Eikö tällainen ole muille tärkeää? Nyt vuosi synnytyksestä.
[/quote]
Mun mies toi minulle sairaalan kioskista Aku-Ankan taskukirjan ja suklaata. Kukilla en siellä sairaalassa ois tehnyt mitään ja niitä sai sukulaisilta. :D Ei harmita, ois kaikki kukat saanut olla tulematta muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 10:40"]
No ei ole provo. Tärkeintä oli elävä vauva, mutta eikö teille vauvasta muistaminen ole millään lailla tärkeää? itse en missään nimessä kaivannut tavaraa mutta kimppu ei paljon maksa ja olis kovin ilahduttanut...
ap
[/quote]
Mites sinä muistit miestä, josta kuitenkin oli juuri tullut isä?
Jos sä olet nyt vuoden märehtinyt saamatonta kukkakimppua niin suosittelen vahvasti, että miehes jää nyt hoitovapaalle ja sä lähdet töihin. Nyt on sen aika ap, oikeesti.
n:o 6. Kaikilla muilla oli kimput. Ja se ei nyt ollut se pointti..Ja ihan peruspikkukimppu olis käyny, niitä saa sairaalan kanttiinsta. ei olis tarvinnu olla sitä napanuoraa...
ap
Minuakin harmitti, kun mies ei toisen lapsen synnyttyä tuonut ollenkaan kukkia. Ukot nyt vaan ovat sellaisia.
Osta itsellesi juuri niin kaunis kimppu kuin haluat. Olet ansainnut sen :)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 10:40"]
ap
[/quote]
Ei mulle tollanen oo tärkeetä. Mä en yleensäkään oo kukkien perään. Onnittelut ja läsnäolo on tärkeintä.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 10:43"]
n:o 6. Kaikilla muilla oli kimput. Ja se ei nyt ollut se pointti..Ja ihan peruspikkukimppu olis käyny, niitä saa sairaalan kanttiinsta. ei olis tarvinnu olla sitä napanuoraa...
:D Siis mitä napanuoraa???
ap
[/quote]
Pyydä äitienpäiväksi pääkimppu ja pikkukimput lapsien luvun mukaan. Olisi siistiä.
Ehkä korvaisi harmituksen ja pääsisit elämässäsi eteenpäin.
Pienet on murheet. Ite huolehdin kolme viikkoa keskostuplieni eloonjäännistä. Ei tullut mieleenikään miettiä muistamisia. Mies ilmoitti lasten syntymästä edes sukulaisille vasta kun tiedettiin että jään itse henkiin. Ei kuulemma käynyt mielessä aiemmin. Mun paskat muistot jäi pikkasen isommista jutuista. Olet PRIMADONNA.
Voi hyvää päivää taas..
Mitä sä sillä kimpulla oisit sairaalassa tehny?? Hirvee pois roudaaminen sitten samalla kun lähtee.... Jessus sentään oikeesti.
Mä en halua kukkakimppuja. Leikkokukista tulee vain mieleen se, että ne ovat kuolemassa. :(
Ei juma... :D Mää sain mieheltä MeNAiset, Seiskan, vaahtokarkkeja ja Pirkka-ruusukimpun ja olin aivan otettu niistä. <3 Ei viddu mikä prinsessa oot!
Nyt siskot kuulkaa, kun täti kertoo salaisuuden.
Miehet Ei osaa lukea ajatuksia eikä rivien välistä. Puhukaa suoraan älkää vihjailko. Ei tarvitse sitten aikojen saatossa vaikeroida.
Opin tämän itse kun olimme nuori aviopari.
Mä sain aika monta kimppua, kun lapsi kuoli viikko ennen laskettua aikaa ja jouduin synnyttämään ja hautaamaan kuolleen lapseni. Olisin voinut sitoa niistä pari yhteen ja lähettää ap:lle.
Oikeesti, vähän perspektiiviä, aikuinen nainen muka.