Kaveri pilasi jälleen kerran kaveriaikamme ottamalla lapsen mukaan
5-vuotiaiden seura kiinnosti viimeksi 30-vuotta sitten ollessani 5-vuotias. Mikä saa ihmisen kuvittelemaan, että jokin olisi muuttunut tuon asian suhteen? Kyllä ärsyttää! Koettakaa nyt tajuta te lisääntyneet, että niillä teidän vela-kavereillakin on tunteet!
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun kävin kahdestaan kahvilla velatuttavan kanssa hän puhui vain ja ainostaan itsestään. Kertaakaan ei kysynyt mitä minulle kuuluu. Huvittuneena seurasin parituntisen kun suu kävi ja kävi. Tapaaminen päättyi kireissä tunnelmissa kun hän kysyi jokavuotisen (ystäväporukka) lapinmatkamme ajankohtaa. Kerroin, hän ilmoitti tulevansa mukaan ja yöpyvänsä mökkimme vierashuoneessa. Meillä perheellisillä on kaikilla jonkinlainen mökki tai sukulaisten mökki Lapissa, siksi siellä usein aikaa vietämme. Ilmoitti samalla, että hänen takiaan Lapista lähtöä pitää aikaistaa. Totesin, että mökkiimme ei mahdu ja aikataulu on sovittu. Kahvittelu loppui siihen.
Asioilla on aina kaksi puolta, eivät kaikki velatkaan ole pelkkiä kullannuppuja.
Sitä olen usein miettinyt, että lapsettomat miehet, joita myös ystäväpiirissäni on, ovat mukavaa ja rentoa seuraa, eikä heitä häiritse vaikka lapsia mukana onkin. Asiasta on usein puhuttu, ovat mielissään kun kalastusreissulle lähteen nuoriakin sakkia. Tai laskettelemaan. Mistähän se johtuu?
Meillä on toisinpäin, eli meillä vela-pariskunnalla on iso mökki Saimaan rannalla ja joka helkkarin juhannus sinne on tulossa lapsiperheet kutsumatta. Pari kertaa ollaankin heidät mökille päästetty, mutta kummasti aina lasten vanhemmat heittäytyy totaalivapaalle eivätkä enää vahdi lapsiaan. En suostu enää lapsenvahdiksi enkä halua ottaa sitä riskiä että joku penska hukkuu meidän rantaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen laittanut pari kaverisuhdetta tämän takia jäähylle. Tai ei minua haitannut että lapset oli mukana tapaamisissa, mutta se haittasi että mistään muusta ei voinut puhua kuin niistä lapsista. Minullakin on elämää ja olisin halunnut kertoa myös omat kuulumiseni vastavuoroisesti niinkuin ennen kaverien lisääntymistäkin.
Jos aloin esim. kertoa kahdesta työtarjouksesta ja olisin kaivannut kaverilta pohdinta-apua kumman niistä valita, niin keskustelu kääntyi äkkiä johonkin lapsiasiaan. Tai jos olin juuri palannut kuukauden reililtä Japanista olisin toivonut että kaveri olisi kysynyt miten siellä meni. Niin ei käynyt, mutta tiesin kyllä tapaamisen päätteeksi kuinka monta hammasta Jani-Petteriltä oli pudonnut tuon kuukauden aikana.
Otin tietoisesti etäisyyttä näihin muutamiin lapsikuplassa eläviin ja ehkä palataan taas asiaan kunhan heillä on taas muutakin elämää kuin lapset.
Lapsia saaneet ei ymmärrettävistä syistä ole yhtä laadukasta seuraa, kuin ennen lapsia.
Ehkä joskus 13 vuoden päästä voi palata asiaan vai olisko suoraan 18 vuoden päästä tilanne sellainen, että äityleillä olis aikaa ja mielenkiintoa puhua jostain muustakin kuin lapsista?
Jotkut valitettavasti elää lastensa kautta koko elämänsä. Me ollan jo yli 50-vuotiaita ja vaikka lapset ovat jo muuttaneet maailmalle, tietyillä ihmisillä ei ole vieläkään muuta puhuttavaa kuin jo aikuisten lastensa asiat. Toisien kanssa taas on taas voinut puhua muustakin läpi koko elämän, jopa silloin kun lapset olivat pieniä.
Ihmiset on vaan erilaisia, joillakin pää pehmenee lopullisesti synnytyksessä ja jotkut onnistuu säilyttämään myös oman elämänsä lapsista huolimatta.
Mistä te muut, kovapäisemmät, puhutte? Haukutte miehiänne. Score! Deeppiä menoo.
T. Asiakaspalvelija
Viimeksi puhuttiin esim USAn presidentinvaaleista, työasioista (yhdellä on työpaikka vaihtumassa), sähköautoilusta (ostin täyssähköauton), huopapallomatoista ja tietenkin koronatilanteesta ja maskien käytöstä. Ei mitään järisyttävän deeppiä vaan ihan normaalia ihmisten välistä keskustelua. Se että sinä kuulet siellä kaupan kassalla vanhojen mummojen haukkuvan miehiään ja sukulaisiaan ei kerro ehkä koko totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun kävin kahdestaan kahvilla velatuttavan kanssa hän puhui vain ja ainostaan itsestään. Kertaakaan ei kysynyt mitä minulle kuuluu. Huvittuneena seurasin parituntisen kun suu kävi ja kävi. Tapaaminen päättyi kireissä tunnelmissa kun hän kysyi jokavuotisen (ystäväporukka) lapinmatkamme ajankohtaa. Kerroin, hän ilmoitti tulevansa mukaan ja yöpyvänsä mökkimme vierashuoneessa. Meillä perheellisillä on kaikilla jonkinlainen mökki tai sukulaisten mökki Lapissa, siksi siellä usein aikaa vietämme. Ilmoitti samalla, että hänen takiaan Lapista lähtöä pitää aikaistaa. Totesin, että mökkiimme ei mahdu ja aikataulu on sovittu. Kahvittelu loppui siihen.
Asioilla on aina kaksi puolta, eivät kaikki velatkaan ole pelkkiä kullannuppuja.
Sitä olen usein miettinyt, että lapsettomat miehet, joita myös ystäväpiirissäni on, ovat mukavaa ja rentoa seuraa, eikä heitä häiritse vaikka lapsia mukana onkin. Asiasta on usein puhuttu, ovat mielissään kun kalastusreissulle lähteen nuoriakin sakkia. Tai laskettelemaan. Mistähän se johtuu?Meillä on toisinpäin, eli meillä vela-pariskunnalla on iso mökki Saimaan rannalla ja joka helkkarin juhannus sinne on tulossa lapsiperheet kutsumatta. Pari kertaa ollaankin heidät mökille päästetty, mutta kummasti aina lasten vanhemmat heittäytyy totaalivapaalle eivätkä enää vahdi lapsiaan. En suostu enää lapsenvahdiksi enkä halua ottaa sitä riskiä että joku penska hukkuu meidän rantaan.
Näinpä se on, on niin monenlaisia ihmisiä, jotkut osaavat käyttäytyä jotkut eivät. Jotkut nimittää lapsia penskaksi, jotkut osaavat säilyttää myös provoillessaan malttinsa ja puhua lapsista.
Vihamielisyyttä ilmassa, hyvä kun pysytte vain velaporukassanne siellä ”Saimaalla”. Kaikille parempi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen usein miettinyt, että lapsettomat miehet, joita myös ystäväpiirissäni on, ovat mukavaa ja rentoa seuraa, eikä heitä häiritse vaikka lapsia mukana onkin. Asiasta on usein puhuttu, ovat mielissään kun kalastusreissulle lähteen nuoriakin sakkia. Tai laskettelemaan. Mistähän se johtuu?Meillä on toisinpäin, eli meillä vela-pariskunnalla on iso mökki Saimaan rannalla ja joka helkkarin juhannus sinne on tulossa lapsiperheet kutsumatta. Pari kertaa ollaankin heidät mökille päästetty, mutta kummasti aina lasten vanhemmat heittäytyy totaalivapaalle eivätkä enää vahdi lapsiaan. En suostu enää lapsenvahdiksi enkä halua ottaa sitä riskiä että joku penska hukkuu meidän rantaan.
Näinpä se on, on niin monenlaisia ihmisiä, jotkut osaavat käyttäytyä jotkut eivät. Jotkut nimittää lapsia penskaksi, jotkut osaavat säilyttää myös provoillessaan malttinsa ja puhua lapsista.
Vihamielisyyttä ilmassa, hyvä kun pysytte vain velaporukassanne siellä ”Saimaalla”. Kaikille parempi niin.
Jotkut osaa kasvattaa lapsensa hyvinkäyttäytyviksi ihmisiksi, toiset kasvattavat lapsistaan kurittomia penskoja.
”Sitä olen usein miettinyt, että lapsettomat miehet, joita myös ystäväpiirissäni on, ovat mukavaa ja rentoa seuraa, eikä heitä häiritse vaikka lapsia mukana onkin. Asiasta on usein puhuttu, ovat mielissään kun kalastusreissulle lähteen nuoriakin sakkia. Tai laskettelemaan. Mistähän se johtuu?”
Lainasin tekstin tuolta ylempää, osaako joku kertoa mistä johtuu, että velamiehet ovat tosiaankin rennompaa porukkaa, samoin useimmat kasvisruojavalioon pitäytyvät miehet?
Useilla vela-naisilla asia on ykkösasia elämässä ja sen kanssa usein oikein hyökätään silmille. Miksi ihmeessä?
Ei kukaan lapsia haluava ystäväni huuda asiaansa koko ajan, sanovat jos puheeksi tulee, muutoin yrittävät siellä makkarin puolella enempiä mainostamatta.
Toki kertovat jos tärppää, onhan se iso asia, kyllä sen voi kertoa. Ei minua häiritse. Kukaan ole jäänyt jauhamaan sen kummemmin.
Ja noista kokoontumisista ja kahvitteluista.
Minun lapselliset ystävät ovat enemmän kuin innoissaan lähtemässä kahville ilman lapsia, jos vain hoito järjestyy. Heistä on ihanaa päästä hetkeksi viettämään lapsivapaata. Mutta kun pieniä ei voi yksin jättää, niin toki se rajoittaa. Minulla ymmärrys riittää kyllä ja aina on puhuttu asiat vaikka mukana pari taaperoa on ollutkin, silloin kahvitellaan kotona, laitetaan pipsa possu pyörimään, ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihamielisyyttä ilmassa, hyvä kun pysytte vain velaporukassanne siellä ”Saimaalla”. Kaikille parempi niin.Jotkut osaa kasvattaa lapsensa hyvinkäyttäytyviksi ihmisiksi, toiset kasvattavat lapsistaan kurittomia penskoja.
Ja niistä kurittomista tulee sinunkaltaisesi aikuiset. MOT
Joillakin äly aikuisena riittää korjaamaan käytöstä, kaikilla ei. Kuten esim. sinulla.
Eri
Vierailija kirjoitti:
”Sitä olen usein miettinyt, että lapsettomat miehet, joita myös ystäväpiirissäni on, ovat mukavaa ja rentoa seuraa, eikä heitä häiritse vaikka lapsia mukana onkin. Asiasta on usein puhuttu, ovat mielissään kun kalastusreissulle lähteen nuoriakin sakkia. Tai laskettelemaan. Mistähän se johtuu?”
Lainasin tekstin tuolta ylempää, osaako joku kertoa mistä johtuu, että velamiehet ovat tosiaankin rennompaa porukkaa, samoin useimmat kasvisruojavalioon pitäytyvät miehet?
Useilla vela-naisilla asia on ykkösasia elämässä ja sen kanssa usein oikein hyökätään silmille. Miksi ihmeessä?
Ei kukaan lapsia haluava ystäväni huuda asiaansa koko ajan, sanovat jos puheeksi tulee, muutoin yrittävät siellä makkarin puolella enempiä mainostamatta.
Toki kertovat jos tärppää, onhan se iso asia, kyllä sen voi kertoa. Ei minua häiritse. Kukaan ole jäänyt jauhamaan sen kummemmin.
Ja noista kokoontumisista ja kahvitteluista.
Minun lapselliset ystävät ovat enemmän kuin innoissaan lähtemässä kahville ilman lapsia, jos vain hoito järjestyy. Heistä on ihanaa päästä hetkeksi viettämään lapsivapaata. Mutta kun pieniä ei voi yksin jättää, niin toki se rajoittaa. Minulla ymmärrys riittää kyllä ja aina on puhuttu asiat vaikka mukana pari taaperoa on ollutkin, silloin kahvitellaan kotona, laitetaan pipsa possu pyörimään, ei mitään ongelmaa.
Minulla on samat kokemukset, olen myös todennut ettei miehillä pipo kiristä eikä velautta huudeta ilmoille, naisilla valitettavasti tämäkin menee yli.
Vela olen itsekin mutta riekkumista en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihamielisyyttä ilmassa, hyvä kun pysytte vain velaporukassanne siellä ”Saimaalla”. Kaikille parempi niin.Jotkut osaa kasvattaa lapsensa hyvinkäyttäytyviksi ihmisiksi, toiset kasvattavat lapsistaan kurittomia penskoja.
Ja niistä kurittomista tulee sinunkaltaisesi aikuiset. MOT
Joillakin äly aikuisena riittää korjaamaan käytöstä, kaikilla ei. Kuten esim. sinulla.
Eri
Tämä!
Tämä oli päivän paras ja rakentavin keskustelu ensimmäiset noin kolme sivua. Harmi että tämänkin piti tulla pilaamaan palstan vegaanihullu...
Jos tapaan jonkun lapsellisen, sovin tapaamisen aina jonnekin julkiselle paikalle.
*Koska kokemuksesta tiedän, että kotiin kutsumalla lapsi/lapset tulee mukana, aina. Mulla on kissoja/koiria, toisinaan pentujakin. Kivaa lapsille, ei niin kivaa mulle tai mun elikoille.
*Lapsi/lapset tulee usein julkiseenkin tapaamiseen, vaikka olisi etukäteen sovittu että nyt puhutaan "tyttöjenjuttuja" pitkästä aikaa. Kiukuttelua, itkua, huutoa, komentamista, huomionhakua, ruoan kanssa läträämistä. Ja sitten menee maitolasi nurin. Tuosta on helppo poistua - joo ihana nähdä, otetaan uusiksi pian! Joo ilman näitä pieniä seuraava kerta, eikös, varmaa Pena vahtii.
*Suurin osa lapsiperheistä elää saastaisissa oloissa, lattiat tahmasia ja paskavaippoja ruokapöydällä. Vinkee paskanhaju iskee päin pläsiä jo eteisessä, ai jäikö MiiaMellin potta siihen haisemaan, tihii. Pitää pestä se, ootas kun heitän tohon tiskikoneeseen, sinne mahtuu vielä. Leivottiin MiiaMellin kanssa (MM tuijottaa vierasta käsi housuissa), maistuuko?
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli päivän paras ja rakentavin keskustelu ensimmäiset noin kolme sivua. Harmi että tämänkin piti tulla pilaamaan palstan vegaanihullu...
Vegaanihullu joka keskustelee itsensä kanssa kun muut eivät enää hänelle vastaa.
Voitko AP käsittää yhtään että aina ei ole kyse sinusta. On normaalia että elämäntilanteet muuttuu. Kun lapsi on pieni, hän tarvii äitiä. Katso nyt, menet itse kuin lapsen tasolle kun koet pienokaisen kilpailijana.
Jos et hyväksy toisen lasta, et hyväksy häntäkään, eikä sun kanssa tarvi olla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsettomat ovat sitten lapsellisia ja kypsymättömiä. Tuota samaa olen nähnyt kaikissa lapsettomissa.
Höpsistä taasen. Tuskin tunnet montaa lapsetonta. Itse en ainakaan ole lapsellinen enkä kypsymätön. On sellainen elämä takana. Ja vaikka olen vela, ei kenenkään lapset haittaa pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Voitko AP käsittää yhtään että aina ei ole kyse sinusta. On normaalia että elämäntilanteet muuttuu. Kun lapsi on pieni, hän tarvii äitiä. Katso nyt, menet itse kuin lapsen tasolle kun koet pienokaisen kilpailijana.
Jos et hyväksy toisen lasta, et hyväksy häntäkään, eikä sun kanssa tarvi olla.
Isä on aivan yhtä hyvä hoitaja.
Siksi, että tajuaisi etten kaipaa häntä mukaan.
Mitä te vanhoja muistelette?
Tässä oo enää kuukausiin käyty turhanpäiten yhtään missään eikä todellakaan otettu pikkulapsia mukaan kuin välttämättömiin menoihin, eikä todellakaan kokoonnuttu millään kaveriporukalla yhtään mihinkään, varsinkaan kahville missä ei pystyis edes maskia käyttämään.
Vai onko tässä ketjussa nyt kaikki jotenkin unohtanut koko koronan.
Mun ei ainakaan ole päivisin mahdollista päästä ilman lapsia. Lastenvahtia taas käytämme muihin tarkoitukseen. Iltaisin mun menot kyllä onnistuvat, mutta varmaankaan se ei tälle ketjulle kelpaa :)
Kyllä se yksi lapsi vielä menettelee mutta jos kaveri raahaa mukana 4 alle kouluikäistä niin ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa kasvatusta ei ole ollenkaan.
Samaa olen miettinyt, miksi lapsettomat miehet eivät ole kireitä ja itsekeskeisiä, kun taas useat meistä lapsettomista naisista ovat? Se kireä porukka on rasittavaa seuraa myös kun koolla on ”pelkkiä” lapsettomia. Ja sama kasvisruoan suhteen, ei juma sitä ainaista jankutusta, hyi olkoon.