Miten ihmeessä sitä oppisi meikkaamaan
Lähestyn kolmeakymppiä enkä osaa meikata. Ripsaria osaan laittaa jotenkin kunnolla, mutta vain yläripsiin. Siihen se jää. En osaa korostaa kasvonpiirteitäni, koska en tiedä mitä minun kannattaisi korostaa.
Olen yrittänyt katsoa YouTubesta ties mitä meikkivideoita, mutta en mä saa läheskään samaa efektiä aikaiseksi kuin ne. En tiedä meikkituotteista mitään että mitkä on tarpeellisia ja mitkä ns. "ekstraa".
Tätä videota katsellessa tämä näyttää aika yksinkertaiselta, mutta en tiedä mitä tuotteita ja välineitä tämä käyttää. Tuo lopputulos on tosi kiva, tekisin mielelläni tommosen arkimeikin.
Kaikki meikkaamaan aloittavat teinitkin tuntuvat osaavan paremmin kuin minä. Tuntuu niin tyhmältä kun olen aikuinen nainen enkä osaa meikata. Kaikenlaiset vinkit on tervetulleita.
Kommentit (42)
Pohjustus on tärkeää eli meikkivoide. Osta laadukas ja ihotyypille sopiva, pyydä myyjää valitsemaan sopiva sävy.
Kokeile sen levittämistä sekä sienellä että käsin. Huomioi silmänympärykset, nenänpielet, suun ympärys myös. Häivytä, älä käytä liikaa.
Lisää tähän transparentti irtopuuteri, jota taputtelet silmäluomille ja nenään, otsan keskikohtaan ja leukaan. Ei liikaa!!!
Ota ripsiväri ja laita sitä ylä- ja alaripsiin, opettele laittamaan sitä ripsien tyvestä alkaen ja alaripsiin siten, ettei se paakkuunnu.
Kulmakarvat olet jo nypityttänyt kuntoon ammattilaisella ja tätä hänen tekemää linjaa jatkat kotona nyppimällä irtokarvat joka aamu. Päivämeikkiä varten suosittelen sopivaa kapeaa jämäkkää sivellintä ja harmaanruskeaa luomiväriä, näin saat tehtyä tarkan ja pehmeän korostuksen kulmakarvoihin. Kulmakarvojen ehostuksests on paljon juttua netissä.
Sit ota laadukasta aurinkopuuteria ja isolla puuterisiveltimellä levität sitä varovaisesti poskipäihin, hiusrajaan. Älä jätä rajoja.
Sitten vielä huulikiiltoa.
Tässä sulla on ihan ok arkimeikki.
Jos haluat tästä vähän eteenpäin niin ota käyttöön poskipuna (aurinkopuuteri ei ole poskipuna mut moni oikoo aurinkopuuterilla eikä käytä poskipunaa), valokynä.
Silmämeikki on sit se viimeisin ja vaikein vaihe.
Teininä ainakin itse vietin tuntikausia aikaa peilin edessä kokeilemassa eri meikkityylejä ja harjoittelemassa oikeanlaista meikkivoiteen levittämistä, rajausten tekoa, miten eri sävyiset luomivärit sopivat jne. Vanhempana on ollut varaa ostaa laadukkaita tuotteita ja sitä kautta lopputulos on alkanut olla sitä mitä haluankin.
Pidä ihon kunnosta huolta. Kuivaa ihoa pitää kosteuttaa jotta meikkivoide pysyy nättinä.
Ei iho välttämättä todellakaan mitään meikkivoidetta tarvitse! Mä en missään nimessä aloittaisi millään meikkivoide/puuteri yhdistelmällä. Osta joku hyvä peitevoide millä saa tummia silmänalusia peitettyä. Ripsiväriä joo, mutta EI alaripsiin! Kulmiin vähän väriä ja huulikiiltoa. Aurinkopuuterikin on hyvä tuote.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 18:33"]Ei iho välttämättä todellakaan mitään meikkivoidetta tarvitse! Mä en missään nimessä aloittaisi millään meikkivoide/puuteri yhdistelmällä. Osta joku hyvä peitevoide millä saa tummia silmänalusia peitettyä. Ripsiväriä joo, mutta EI alaripsiin! Kulmiin vähän väriä ja huulikiiltoa. Aurinkopuuterikin on hyvä tuote.
[/quote]
Ripsiväriä kuului laittaa myös alarisiin! Silmät näyttää tällöin suuremmilta ja kokonaiskuva on hallittu.
Mun mielestä olet tosi raikkaan ja kivan näköinen ilman meikkiäkin, eli et paljoa tarvitse eikä tarvitse ottaa paineita siitä, että pitäisi osata meikata! Luulen että iholle sulla riittäisi ihan hyvin joku kevyt voide, BB-voide tai sitten sävyttävä päivävoide. Jos on näppyjä tai muuta, ne voi peittää peitepuikolla tms.
Poskipunaa kannattaa opetella laittamaan, se sulle sopisi varmasti. Kannattaa kysyä myyjältä apua oikean sävyn löytämisessä. Mun mielestä sulle sopisi joku vaalea, ehkä korallin sävyinen tai sitten roosa. Silmäsi on nyt jo ilmeikkäät ja mun mielestä raskas meikki ei välttämättä sulle edes sovi, joten arkena laittaisin pelkkää ripsiväriä, iltamenoihin tai juhliin sitten hillitysti luomiväriä ja rajaukset. Huuliin huulikiiltoa, huulipuna on mun mielestä aloittelijalle tosi hankala ja värillinen huulikiilto on paljon parempi.
Jos olet epävarma, niin kannattaa rohkeasti varata aika johonkin kosmetologille/kauneushoitolaan, heillä on sellaisia palveluja että opetetaan meikkaamaan tai että he meikkaa esim. toisen puolen kasvoista ja sitten toisen puolen saa yrittää tehdä itse mallin mukaan :) Mutta harjoittelua meikkaaminen vaatii, eli rohkeasti vaan kokeilemaan.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 18:33"]Ei iho välttämättä todellakaan mitään meikkivoidetta tarvitse! Mä en missään nimessä aloittaisi millään meikkivoide/puuteri yhdistelmällä. Osta joku hyvä peitevoide millä saa tummia silmänalusia peitettyä. Ripsiväriä joo, mutta EI alaripsiin! Kulmiin vähän väriä ja huulikiiltoa. Aurinkopuuterikin on hyvä tuote.
[/quote]
Ripsiväriä kuului laittaa myös alarisiin! Silmät näyttää tällöin suuremmilta ja kokonaiskuva on hallittu.
[/quote]
No ei kuulu, voi tulla hämähäkki-efekti! Riippuu siis paljon silmistä ja ripsistä ja muusta meikista.
Tällä palstalla lymyää tää yksi ja sama "ei ripsiväriä alaripsiin" -tyyppi. Mut kuulkaas kun yksikään ammattimeikkaaja ei koskaan tekisi niin että jättäisi asiakkaan alaripset meikkaamatta.
Jo kulmien muotoilu ja värjäys tekee ihmeitä! Ripsien värjäystä kannattaa myös kokeilla! :)
Kyllä se iho vain vaatii pohjustuksen. Meikkivoide ehdottomasti. Onkohan nämä meikkivoide-vastustajat käsityksessä, että meikkivoiteella tulee JoeBlasco-naamiotulos? Ihon virheet ja sävy tulee tasoittaa käyttämällä meikkivoidetta kasvojen keskikohdasta sivuille häivyttäen.
Hyvä meikkipohja on koko meikin a ja o. Mikään ei ole niin karseeta kuin silmämeikki pohjustamattomassa naamassa.
Ehkä jonkun 15-vuotiaan aknettoman iho voi olla ok ilman pohjaa mut nyt kyse oli 30-vuotiaasta. Veikkaan, että on jotain näistä: couperosa, epäpuhtauksia, suurentuneet ihohuokoset, maksaläikkää, tummat silmänaluset... Hyvä meikkivoide tasoittaa ihon.
Kyllä se nyt vaan on niin, että meikkivoiteesta se meikki lähtee.
Missä asut? Paljonko rahaa laitettavissa meikkeihin? Tekisi mieli auttaa jotenkin.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:12"]
Tällä palstalla lymyää tää yksi ja sama "ei ripsiväriä alaripsiin" -tyyppi. Mut kuulkaas kun yksikään ammattimeikkaaja ei koskaan tekisi niin että jättäisi asiakkaan alaripset meikkaamatta.
[/quote]
Lol. Mun mielestä täällä palstalla "lymyää" joku ripsiväriä alaripsiin -tyyppi. Tottakai ammattimeikkaaja laittaa ripsiväriä myös alaripsiin koska osa tehdä sen oikein, mutta jos vasta opettelee meikkaaamaan, niin parempi ehkä jättää alaripset kuitenkin välistä. Ihmisillä on erilaiset silmät & ripset ja ainakin mun alaripset on ihan yhtä pitkät kuin yläluomen ripset, joten mä oon ihan hassun näköinen jos laittaisin ripsiväriä samalla tavalla alas kuin ylös. Jos siis alaripsiin laittaa ripsiväriä, se pitää tehdä tosi varovasti, ja itse ainakin laitan väriä vain sinne ripsien tyveen.
Kyllä pohjustus on aivan ehdoton lopputuloksen kannalta. Epätasaisen pohjan päällä nimittäin kaikki muu meikki näyttää keskeneräiseltä ja suttuiselta. Mineraalipohjasta pidän itse, ja voisin kuvitella että se tuntuu miellyttävämmältä meikkiin tottumattomalle kuin nestemäinen meikkivoide.
-12
Lisää meikkivoiteista:
http://karkkipaiva.indiedays.com/tag/meikkivoiteet/
http://www.lily.fi/blogit/charlotan-silmin/sopivan-meikkivoiteen-valinta
Kyllä ollaan samannäköisiä ap! Voisin olla sun siskos, mutta on vähän tummempi! Luometkin about samoissa kohdin!
Meikkipohja on minunkin mielestäni se tärkein, mutta niitäkin on erilaisia. Tärkeysjärjestys on mielestäni:
- Säännöllinen ihonhoito, eli puhdistusaine, kasvovesi, kosteusvoide, kaikki ihotyypin mukaan. Jos iho hilseilee, jokin ei sovi. Kuorinnat ja naamiot ovat plussaa.
- Pohjustus, aloittelijalle suosittelen näitä BB-voiteita, nyt jopa löytyy sopivia aika vaaleillekin. Ohut meikkivoide käy myös, jos ihossa on vähän enemmän peitettävää. Peitevoidetta, jos on paljon peitettävää, mutta pikkuvirheet eivät haittaa.
- Kulmakarvat. Käy nypittämässä ja värjäyttämässä säännöllisesti, ellei omat taidot riitä, täydennä kulmakynällä. Suomalaisilla on harvoin täydelliset kulmakarvat.
- Ripsiväri, silmät tulevat esille. Ja minä kuulun niihin, joilla alaripsien värjäys aiheuttaa hämähäkkivaikutelmat, ovat niin pitkät ja tuuheat. Ulkonurkkaa voi rajata noin kolmanneksen kynällä.
- Huulipunaa, sellaista luonnollisen väristä, mieluummin rajauksen kanssa.
- Poskipunaa, jos löytää jotain raikasta vaaleaa väriä voidemaisena, silloin ei tarvitse irtopuuteria laittaa poskille. Vaalea aurinkopuuteri sopii myös, mutta puuterimaisten tuotteiden alle tarvitaan puuteroitu pohja, tosin aurinkopuuterin kanssa sillä ei kai niin ole väliä, itse en koskaan käytä.
Sitten ostat jonkin luomiväritrion ja pari hyvää sivellintä sekä nestemäisen rajauksen ja opettelet iltaisin meikkaamaan jonkin ohjeen mukaan. Erilaisia tyylejä, katsot, mikä sopii sun silmiisi. Niin me kaikki ollaan opeteltu. Kun uskallat lähteä silmämeikissä ulos, niin muista pohjustusvoide.
Osta mineraalimeikkejä. Mulla on Lily Lolo ja sen pohjustuksen osaa tumpeloinkin meikkaaja tehdä. Ihokin tykkää.
itse tilasin vasta sen Lily Lolon kokeilupaketin heidän omilta nettisivuiltaan ja myös sen superkabukin.
Kosteusvoide alle, annat imeytyä vähän aikaa ja sitten mineraalipohja eli kabukiin sitä puuteria ja pyörittelemään. Mä laitan kaksi kerrosta ja se onnistuu vaikka ilman peiliä, kun pyörittelee vaan kabukilla joka paikkaan. Jos tarvii peiteainetta, sekin löytyy Lilylta. Mä en sitä vielä tilannut, kun en pohjan väriä vielä ole valinnut, mutta tilaan sen sitten samlla kertaa, kun tilaan sen valitsemani meikkipohjan,
mineraaleilla tulos on luonnollinen, ei meikatun näköinen lainkaan. ja ei tuki ihoa millään tavalla, joten usein iho paraneekin mineraaleihin siirryttäessä.
Suosittelen kokeilemaan.
- Pohjustukseksi kevyt, valoheijastava meikkivoide, esim. Lumenen CC-meikkivoide on todella hyvä. Päälle hyvin kevyt puuterointi värittömällä irtopuuterilla t-alueelle meikkiä kiinnittämään, jos iho on rasvoittuva.
- Jos on peitettävää, niin erikseen peitevoide ongelmakohtiin, esim. näpyt, tummat silmänaluset, punoittavat nenänpielet. Koko ihoa ei siis peitetä paksulla pakkelimeikkivoiteella, vaan peittoa ainoastaan ongelmakohtiin.
- Valokynää voi käyttää kevyesti esim. amorinkaarelle, poskipäihin, silmäkulmiin, nenänpielen mahdollisiin juonteisiin yms. valoa tuomaan. Valokynä ei ole peiteväri, eli sitä ei näppylöille.
- Kulmiin kevyesti sävyä vaalealla kulmakynällä, tai puuterimaisella kulmavärillä. Myös oikeansävyinen luomiväri ajaa saman asian, kuin varsinainen kulmille tarkoitettu väri.
- Luomiväriksi vaalea heleä sävy, esim. joku pastelli, varjostuksia ei tarvitse kevyeen freesiin päivämeikkiin välttämättä ollenkaan. Jos haluaa rajata silmät, niin riittää pelkkä yläluomen rajaus kynällä/ nestemäisellä/ geeli -eyelinerillä. Lisäksi ripsiväri siististi ja paakuttomasti levitettynä.
- Kasvoille raikasta roosaa/ persikkaista poskipunaa ja halutessa aurinkopuuteria.
- Huulille kevyt puna tai kiilto.
Ap:lla on esim. upeat, korkeat poskipäät ja kauniit silmät, näitä kannattaa ehdottomasti korostaa. Vaalean eloveenavärityksen vuoksi suosittelisin skippaamaan kaiken mustan, ja käyttämään rajauksissa esim. tummaa ruskeaa ja harmaata. Musta on vaalealle usein todella kova väri.
Olet kaunis ilman meikkiäkin. Hyvää naistenpäivää, murunen! T: mies,35