Miten ihmeessä sitä oppisi meikkaamaan
Lähestyn kolmeakymppiä enkä osaa meikata. Ripsaria osaan laittaa jotenkin kunnolla, mutta vain yläripsiin. Siihen se jää. En osaa korostaa kasvonpiirteitäni, koska en tiedä mitä minun kannattaisi korostaa.
Olen yrittänyt katsoa YouTubesta ties mitä meikkivideoita, mutta en mä saa läheskään samaa efektiä aikaiseksi kuin ne. En tiedä meikkituotteista mitään että mitkä on tarpeellisia ja mitkä ns. "ekstraa".
Tätä videota katsellessa tämä näyttää aika yksinkertaiselta, mutta en tiedä mitä tuotteita ja välineitä tämä käyttää. Tuo lopputulos on tosi kiva, tekisin mielelläni tommosen arkimeikin.
Kaikki meikkaamaan aloittavat teinitkin tuntuvat osaavan paremmin kuin minä. Tuntuu niin tyhmältä kun olen aikuinen nainen enkä osaa meikata. Kaikenlaiset vinkit on tervetulleita.
Kommentit (42)
Minäkin suosittelen Karkkipäivä-blogia, sieltä saa aloittelijakin hyviä vinkkejä.
Youtubekanavista yksi parhaista on mielestäni Lisa Eldridge: https://www.youtube.com/user/lisaeldridgedotcom?feature=watch
Alat vaan meikkaamaan joka päivä, niin löydät sen itsellesi oikean tavan meikata. Pohjaksi suosittelen Lumenen CC-voidetta, kokeile alkuun sävyä Light. Osta sen levittämiseen lyhytpäinen sivellin, niin saat levitettyä tasaisesti. Hyvälaatuinen ripsiväri on tärkeä, esim. Helena Rubinsteinin Lash Queen Fatal Black, sillä saa jo kivasti näyttävyyttä silmiin. Lisäksi joku huulikiilto tai neutraali huulipuna.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 21:11"]
Oho, jopa on tullut vastauksia. Aika paljon infoa tämmöselle, joka ei esimerkiksi tiedä mitä ihmettä on aurinkopuuteri ja että miten se eroaa normaalista puuterista.
[/quote]
Aurinkopuuterilla saadaan väriä kasvoille ja monet tykkäävät käyttää sitä, näyttää ikäänkuin olisi päivetystä, vähän kuin poskipunaa siis. En välttämättä suosittele. Tavallinen puuteri kannattaa ostaa translucentina, jolloin se ei muuta ihon sävyä. Mutta jos käyttää meikkivoidetta, niin jotain väriä poskille tarvitaan, koska se tasoittaa ihonsävytkin.
Kannattaa hankkia meikkivoide (Lumenen CC vaaleimmassa sävyssä on tosiaan hyvä), peitevoide, puuteri (myös kivipuuteria voi käyttää meikin kiinnittämiseen, jos sen levittää puuterisiveltimellä eikä vipalla), ripsiväri, joku neutraali luomiväripaletti, jonka tumminta sävyä voi käyttää halutessaan silmien rajaamiseen (ei siis tarvitse ostaa heti mitään eyelineria), kulmakynä, aurinkopuuteri, poskipuna (esim. Lumenen Youth Code -merkillä on aurinkopuuteri/poskipunaduo, niin saa molemmat samaan hintaan), joku luonnollisen värinen huulipuna tai huulikiilto, tarvittavat meikkisiveltimet, sekä ripsentaivuttimet. Sokoksella myytävillä halpismerkeillä, esim. We Care Icon, Lumene Youth Code, Rimmel, Maybelline jne., pääsee jo hyvin alkuun.
Jos innostuu enemmän ja voi tilata ulkomailta, brittiläisen Elf Cosmeticsin nettikaupassa on on todella huokeita, mutta hyviä meikkejä ja meikkisiveltimiä.
Mulla sama juttu ja 31v. Teoriani on että tytöt oppivat toisiltaan, ja minulta on mennyt se vaihe nuoruutta ihan ohi? Nyt sitä sitten vaan ostaa jonkun tuotteen ja käyttää sitä vähän sinnepäin ja miettii että eihän tämä nyt mitenkään järkevältä näytä. Varsinkin kaikki meikkivoiteet ja pohjustukset on ihan hepreaa, mitä enemmän opastusvideoita katsoo sitä sekavammaksi koko asia käy.
Heh. Tuolla tytöllä on jo ennestään likimain täydellinen teini-iho. Ei ihme, että onnistuu kolmessa minuutissa.
Tosin rajaukset menivät kyllä kohdilleen ihailtavan tarkasti ja nopeasti. :) -4
Sokoksen kauneusneuvontapalvelusta voi varata henkilökohtaisen ajan neuvojalle, joka ohjaa kädestä pitäen ja auttaa valitsemaan oikeat tuotteet ja värisävyt ym.
Tuon videon linkkaamisen tarkoituksena minulla oli lähinnä toi lopputulos ja sen raikkaus, ei niinkään toi käytetty aika. :)
En tiedä onko täällä kuusessa mitään meikkikursseja, Googlaamisella ei ainakaan kovin hyvän tuntuisia löytynyt. Mukavempi olisi aloittaa itse suttailemalla naamaa, mutta mitä pistetään milläkin välineellä jne on ihan hukassa.
ap
Tosi usein myös meikkimyyjät tuntuu olevan vähän pihalla... Pyysin kerran tuotetta jolla saisin isot ihohuokoset peittoon, myyjä laitteli jotain ainetta naamaani ja sanoi että sinulla on niin kuiva ja hilseilevä iho ettei tästä nyt tullut kovin järkevän näköistä, sori. Sitten toinen myyjä taas suositteli ihan toista tuotetta, joka toimi kuin unelma eikä iho näyttänyt sen kanssa hilseilevältä ollenkaan.
Meikkien maailma on monimutkainen! Tuurilla jatketaan.
t. 3
Iho on kyllä yksi ongelma. Varsinkin tosta otsasta (kulmakarvojen välistä) ja poskista meikkivoide näkyy hilseilevänä vaikka jotian voidetta pistää alle.
Jos joku nyt jotain suoria korostamisvinkkejä tms. haluaa antaa, niin tässä kuvaa. http://i.imgur.com/dTuhxi6.jpg (sori kylppärikuva, mutta tässä näkyy kasvot hyvin)
ap
Sokosella on esim. Make Up Storella niin, että jos ostat heidän tuotteen/tuotteita (en muista riittikö 1 vai pitikö olla 2 tai 3) niin he pitävät "samaan hintaan" meikkiopastuksen.
Ja on noita muuallakin, ihan joku kosmetologi/kampaaja joka tekee meikkejä osaa sinua auttaa. Paras tapa oppia on se, että "opettaja" näyttää sinulle mitä pitää tehdä, ja sinä teet sen saman perässä. Esim. rajaa oikean silmän, kertoo mitä tekee ja millä välineellä jna. seuraat sitä siinä samalla peilistä, ja sitten teen vasemmalle silmälle sen saman.
Olen yrittänyt ottaa joskus mallia lehtien meikkiopetukisista ja käyttää kaikkia tuotteita mitä muka jokaisella naisella pitäisi olla. Tulos: pakkelinaama. Nykyään kaikki meikkiopetusjutut tuntuu olevan jonkun kosmetiikkamerkin markkinointia. Tietääkseni huippumeikkitaiteilijatkaan eivät pakkeloi hyväihoisten mallien naamoja turhilla tuotteilla ja yksinkertaisuus on hyväksi. Hyvällä puhdistuksella ja kosteusvoiteella pärjää hyvin pohjusteena. Mineraalipuutereita suosittelen ja jos silmänrajauskynän käyttö on hankalaa voi käyttää tummaa luomiväriä veden kanssa siveltimellä rajaukseen.
Meikin tekoon ei mielestäni ole mitään virallisia sääntöjä, jokainen tyylillään.
Ainakin Karkkipäivässä on postaussarja aloittelijoille: http://karkkipaiva.indiedays.com/tag/make-up-for-dummies/
Hyvät poskipäät, ap. Hyylessa myös kaunis kaari.
Ihan tyvestä puuhun kai se meikkaamisen oppiminenkin tapahtuu. :)
Ostat ekaksi ripsarin ja ripsikamman ja opettelet laittamaan nätisti ripsiväriä. Sen jälkeen etsit jonkun itsille kivan värisen huulikiillon ja opettelet käyttämään sitä. Sitten lisäät huultenrajauskynän ja sen jälkeen meikkipuuterin. Sittenhän sulla on jo ihan auttava päivämeikki koossa, ja voit vähitellen opetella lisää.
Jos et ole eläissäsi meikannut, niin varmaan helpompi opetella erissä. Muutoin voi yhtäkkiä olla aika outo olo, jos kerralla naturellista vaihtaa "meikkipytyksi". :D
Oho, jopa on tullut vastauksia. Aika paljon infoa tämmöselle, joka ei esimerkiksi tiedä mitä ihmettä on aurinkopuuteri ja että miten se eroaa normaalista puuterista.
Luen nämä ajatuksella läpi tässä illan ja huomisen aikana ja teen jonkin näköisen hankintalistan. Ajattelin käydä jossain Sokoksella ja sieltä kysellä listan kanssa vinkkejä lisää. Kotona sitten sotken naamaa antamienne vinkkien avulla.
Tuolla tuli kysymys että minkä verran on rahaa laitettavissa meikkeihin. Mihinkään kauhean kalliisiin merkkimeikkeihin ei ole varaa. Kertasijoituksena välineisiin voin panostaa noin 50e ja itse meikkeihin vähän tarpeen mukaan, ehkä toisen 50e. Kuukausitasolla ehkä sitten n. 20e / kk.
Asun Iisalmen lähellä.
Meikkaamaan haluan opetella ihan sen takia että on se kiva taito osata. Kyllä minä välillä kaipaan ehostamista ihan arkeenkin (jos on ruma olo) ja sitten esim. jos menee juhliin tai viettämään iltaa niin kyllähän se kuuluu asiaan.
Kaunis kiitos siis vinkeistä ja linkeistä ja saa antaa lisääkin! Ehkä tämän oppii! :)
ap