Lievä virtsatulehdus, kauanko voi seurata kotona?
Tänä aamuna huomasin että pissa haisee oudolta ja oli sameaa.
Join runsaasti vettä ja se haju ja sameus häipyivät. Nyt kuitenkin tuntuu että vähän kirvelee kun käy pissalla, mutta ei pahasti, vähän vain virtsaputken suulta.
Muita oireita ei tunnu, ei muita kipuja, kuumetta tms.
Mulla ei ikinä oo ollut virtsatietulehdusta.
Ostin karpalomehua ja oon juonut runsaasti sitä ja vettä. Pissalla toki täytyy käydä usein, mutta johtunee tuosta juomisesta kun kuuten ihan normaalimääriä tulee. Voisko tää mennä vain ohi ja kuinka kauan uskaltaa seurata?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Join paljon vettä, suihkuttelin joka pissan jälkeen ja otin karpalokapseleita (saa ihan tavallisesta marketista). Oireet oli ehkä vjo vähän liian kovat, mutta en halua antibiootteja ja eka tulehdus, ikä silloin 45. Meni ohi, mutta olin huolissani. Sen jälkeen jatkanut karpalovitamiinin käyttöä. Huomasin, että auttavat jostain syystä migreeniin, eli kohtaukset vähentyneet ja lieventyneet.
Jatkan vielä, että nuku, jos mahdollista, ilman alushousuja, koska ne hautovat tulehdusta. Älä käytä, taas jos mahdollista, pikkuhousunsuojia, sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako seksistä virtsatulehduksen? Eihän raskaana sitten pitäisi seksiä harrastaa. Mutta ei ole kukaan terveydenhuollossa kieltänyt.
Altistaa, pitäisi muistaa hygienia alapesu ja käsipesu molemmille ennen seksiä.
Varsinkin suuseksistä tulee helposti suun bakteereja virtsarakkoon. Seksin jälkeen on hyvä käydä pissalla.
Ei mene itsestään ohi! Lääkäriin ja heti
Altistaa, pitäisi muistaa hygienia alapesu ja käsipesu molemmille ennen seksiä.