Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko vielä jatkaa hoitovapaata?

Vierailija
12.11.2020 |

Olen periaatteessa pitänyt jo työehtosopimuksessa mainitut kaksi pätkää hoitovapaata, sillä, alunperin ilmoitin pitäväni puoli vuotta hoitovapaata äitiysloman perään, jonka jälkeen ilmoitinkin, että tulen vasta ensi vuoden alussa. Hoitovapaa loppuu tosiaan vuoden lopussa, jonka jälkeen mies pitää vielä isyysloman, jonka jälkeen lapsi menee hoitoon.

MUTTA voinko vielä ilmoittaa jatkavani hoitovapaata? Joko suoraan tähän perään (vaikka se 2 kuukauden ilmoitusaika meni jo) tai niin että menisin isyysloman ajaksi töihin ja jäisin sitten hoitovapaalle? Vaikka tosiaan olen jo kaksi "pätkää" pitänyt...

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa tietää, sinun kannattaa kysyä työpaikastasi. Suosittelen välillä töihin menoa, jos olet jo niin sopinut.

Vierailija
2/37 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittu kirjoitti:

Kukapa tietää, sinun kannattaa kysyä työpaikastasi. Suosittelen välillä töihin menoa, jos olet jo niin sopinut.

Mistä sinä kuvittelet tietäväsi, sopiiko aloittajan tilanteeseen paremmin työt vai hoitovapaa...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp! Ja joo, en välttämättä tarvitse mielipiteitä siitä, kannattaako minun mennä töihin vai olla hoitovapaalla.

Ap

Vierailija
4/37 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu nyt työnanatajasta täysin. Oikeutta sinulla ei ole.

Vierailija
5/37 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp.

Vierailija
6/37 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa ilmoittaa jatkavansa kahdesti eli ne olet jo käyttämyt?

Nyt työnantaja voi suostua tai olla suostumatta.

Vierailija
7/37 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa ilmoittaa jatkavansa kahdesti eli ne olet jo käyttämyt?

Nyt työnantaja voi suostua tai olla suostumatta.

Kaksi pätkää olen ilmoittanut joo.

Ap

Vierailija
8/37 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt tosiaan uudelleen raskaana, joten voisinkohan käyttää sitä kuukauden ilmoitusaikaa? Eikö raskaus ollut perusteltu syy, jolloin saa ilmoittaa työnantajalle kuukautta ennen sen kahden sijaan. Vai onko työnantajan siltikään pakko suostua hoitovapaan jatkoon uuteen äitiyslomaan saakka...?

Vierailija
9/37 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Olen nyt tosiaan uudelleen raskaana, joten voisinkohan käyttää sitä kuukauden ilmoitusaikaa? Eikö raskaus ollut perusteltu syy, jolloin saa ilmoittaa työnantajalle kuukautta ennen sen kahden sijaan. Vai onko työnantajan siltikään pakko suostua hoitovapaan jatkoon uuteen äitiyslomaan saakka...?

Tietääkö joku?

Vierailija
10/37 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaan on syytä loppua viimeistään siinä vaiheessa, kun kuopus täyttää 18 vuotta.

Vierailija
11/37 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp!

Vierailija
12/37 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Ei ole pakko suostua, mutta voihan olla että saatte sovittua.

Vierailija
13/37 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Ei ole pakko suostua, mutta voihan olla että saatte sovittua.

Toivottavasti! En haluaisi viedä lasta miehen isyysloman jälkeen vain muutamaksi kuukaudeksi hoitoon ennen uutta äitiyslomaa.

Vierailija
14/37 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vai voiko uusi raskaus olla syy, että työnantajan on "pakko" suostua?

Vierailija
15/37 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi näitä ei voi selvittää työnantajan kanssa suoraan. Haisee aina kikkailulta kun salaa selän takana kysellään. Ja onko oikeutta, selvitä liitosta.

Vierailija
16/37 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi näitä ei voi selvittää työnantajan kanssa suoraan. Haisee aina kikkailulta kun salaa selän takana kysellään. Ja onko oikeutta, selvitä liitosta.

Mitä kikkailua tässä muka olisi? Syyt siihen, miksi haluaisin vielä jatkaa hoitovapaata olen kyllä maininnut tässä ketjussa.

Vierailija
17/37 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies noin lyhyen ajan kotona? Vain isyysloman?

Vierailija
18/37 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies noin lyhyen ajan kotona? Vain isyysloman?

Parempi palkka kuin minulla.

Vierailija
19/37 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan sieltä yhteiskunnan tukia hyväksikäyttämästä!

Taas olet hankkiutunut tiineeksi ettei tarvitsisi töihin mennä ja saat taas kotona makoilla monta vuotta.

Mutta tässä välissä et edes muutamaa kuukautta viitsisi töissä käydä?

Vierailija
20/37 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin vaan sieltä yhteiskunnan tukia hyväksikäyttämästä!

Taas olet hankkiutunut tiineeksi ettei tarvitsisi töihin mennä ja saat taas kotona makoilla monta vuotta.

Mutta tässä välissä et edes muutamaa kuukautta viitsisi töissä käydä?

Sinä taas et saa ketään tiineeksi. Kaikki geenit eivät pääse jatkoon, eikä se ole sattumaa.