Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettää kun olen jo vanha akka eikä mulla ole vieläkään ajokorttia. Kehtaako edes mennä autokouluuun?

Vierailija
12.11.2020 |

Olen onnistunut elämään elämäni polkupyörän kanssa ja muiden ihmisten kyydeillä. Plussaa on se että on ainakin pysynt aina hoikkana ja kunnossa. Silti vähän hävettää se, etten osaa jaa. Kannattaako mennä autokouluun ihan vaan yleissivistyksen vuoksi?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hätätilanteita ym. varten jokaisella olisi hyvä olla ajokortti 

Ihan turhaa.

Vaikka kuinka ois hätätilanne, niin mistä mä auton hänkin hädässä?

Kuvitellaan vaikka tälläinen tilanne: On perheen kanssa mökillä ja ainoa kortillinen on mies. Mies saa äkillisen sairauskohtauksen, ja ambulanssilla kestäisi jopa yli puoli tuntia saapua paikalle. Jos eukko osaisi ajaa autoa, saisi mies apua paljon nopeammin ja selviytyisi todennäköisemmin.

No ei mun miehelläkään ole korttia, eikä meillä mitään mökkiä ole.

Siinä sit varmaan kuollaan.

Vierailija
22/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui hai, minun mummi oli 64-vuotias autokouluun mennessä. Ukki sairastui ja ajaminen ei enää ollut sallittua, mutta mökillä halusivat käydä ja muuallakin.

Mummi tomerana naisena päätti hankkia ajokortin ja ajoikin autoa paljon seuraavat 20 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naiset puhutte itsestänne noin halveksivaan sävyyn?

Miehet eivät koskaan ajattele itsestään noin

Nyt ajokorttiaiheesta sivulle, minä puhun itsestäni halveksivaan sävyyn siksi, koska inhoan itseäni. Miehet eivät välttämättä ajattele itsestään niin, mutta minusta ajattelevat - niinkuin naisetkin.

Älä anna toisten vaikuttaa siihen, mitä itsestäsi ajattelet.

Vierailija
24/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Harva mies pitää itseään vanhana akkana. Ukkona toki, mutta harvemmin akkana.

Miehet muuttuvat hopeaketuiksi!

Vierailija
25/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi kanssa ajaa. Olen 41 vuotias. Helpottaisi kovasti elämää.

Kerran jo ajoin 1. vaiheen mutta jäi siihen kun en uskaltautunut 2. vaiheeseen, koska en siinä välissä ajanut autolla yhtään. Jäi niin epävarma olo 1. vaiheen jälkeen ettei rattiin hyppääminen huvittanut. Pitäisi varmaan löytää joku hyvä ajokoulun opettaja joka saisi sitä varmuutta ajamiseen.

Vierailija
26/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa.

Kuvitellaan vaikka tälläinen tilanne: On perheen kanssa mökillä ja ainoa kortillinen on mies. Mies saa äkillisen sairauskohtauksen, ja ambulanssilla kestäisi jopa yli puoli tuntia saapua paikalle. Jos eukko osaisi ajaa autoa, saisi mies apua paljon nopeammin ja selviytyisi todennäköisemmin.

Kuvitellaan tällainen tilanne, että miestä kutsutun äijäksi ja naista naiseksi.

Vierailija
27/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavo Lipponen sai 66 - vuotiaana ajokortin.

Muuten, älkää ikinä käyttäkö akka- sanaa. Se on halventava ja jopa kunniaa loukkaava Suomen lain mukaan.

Vierailija
28/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai kehtaat ja hommaat sen kortin itsellesi.

Joku täällä mainitsi automaattivaihteisen. Sellaista kannattaa harkita, helpottaa ajamista kun ei tarvitse painaa kuin kaasua tai jarrua.

Kai sitä tarttis vähän ohjatakin yms?

Vierailija
29/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on yli 65-vuotias ja nyt puoliso on menettänyt ajokorttinsa. Näitä aina toisinaan tulee autokouluun.

Vierailija
30/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paavo Lipponen sai 66 - vuotiaana ajokortin.

Muuten, älkää ikinä käyttäkö akka- sanaa. Se on halventava ja jopa kunniaa loukkaava Suomen lain mukaan.

Käytit muuten juuri kiellettyä sanaa.

Vierailija
31/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa.

Kuvitellaan tällainen tilanne, että miestä kutsutun äijäksi ja naista naiseksi.

Nainen on arvonimi, joka pitää ansaita.

Vierailija
32/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ajat sen kortin nyt jos haluat. Ja samaa mieltä olen kuin jo aiemminkin kirjoittanut, älä anna muiden ihmisten mielipiteen(varsinkaan oletetun?) vaikuttaa ajatuksiisi itsestäsi.

Vierailija
33/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkän yleissivistyksen takia ajokorttia hommaisi. Mutta sitten kyllä, jos oman auton käytölle on ihan todellinen tarve. Iällä ei väliä silloin.

Vierailija
34/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29, ja pidän itseäni liian vanhana ajokortin hankkimiseen. Nuorempana en korttia tarvinut, eikä ollut varaa autoon, ja nyt en enää uskalla rattiin.

Vierailija
35/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30 enkä saa aikaiseksi mentyä autokouluun ja toisaalta en kehtaa. Asun pohjois-suomessa ja täällä jokaisella on kortti ja jollain lailla häpeän omaa kortittomuutta.

Vierailija
36/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä, tarvitsetko enemmän ajo-oikeutta vai kärvisteletkö mielummin turhassa häpeässä pari tuntia illassa muutaman kuukauden ajan. 

Vierailija
37/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajoin juuri 37v ajokortin. Olen tätä lykännyt mm. masennuksen takia, ja nuorempana en edes autoa tarvinnut joten aika myöhäiselle meni. Vuosien aikana olen kehittänyt erilaisia pelkotiloja aiheeseen, joten koulun aloittaminen oli iso kynnys itselle!

Alku oli tosi jännää ja itsekin mietin kuinka minun ikäistäni koulussa katsotaan, mutta voin sanoa ettei yhtään :) Teoriatunneilla oli jopa kiva huomata kuinka oma iän mukana tuoma maalaisjärki pesi monen 17v hurjapään ymmärryksen ja tiedot. Ajotunnit aloitettuani jännitin tosi paljon, mutta muutaman kerran jälkeen alkoi varmuutta löytyä, ja taidot kehittyä. Kotona teorian kertaaminen ja "kuivaharjoittelu" auttoivat paljon!

Otin ennen inssiä muutamia lisäajotunteja, jotka koen kannattaneen hyvin. Sain näillä lisää varmuutta ja inssinkin ekalla läpi! Tsemppiä sullekin ap!

Vierailija
38/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan kertoa miten paljon aikaa siihen autokouluun uppoaa vai saako käydä omaa tahtia? Itselläni on aikataulu niin hiton kiireinen että jos parikin tuntia päivässä pitäisi istua jossain luokassa niin ei tule yhtään mitään.

Vierailija
39/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ajokorttiaiheesta sivulle, minä puhun itsestäni halveksivaan sävyyn siksi, koska inhoan itseäni. Miehet eivät välttämättä ajattele itsestään niin, mutta minusta ajattelevat - niinkuin naisetkin.

Älä anna toisten vaikuttaa siihen, mitä itsestäsi ajattelet.

Liian myöhäistä. Hulluhan mä olisin jos kymmenet toisistaan tietämättä pystyvät nimeämään useita samoja ominaisuuksia minusta ja yhä edelleen kuvittelisin olevani joku ihastuttava hyväsieluinen ja sievä tyyppi. Vähän absurdia. Totuus ei aina ole mitään pastelliväristä hattaraa.

Niin, ja siis en ole ap, niinkuin joku myöhemmin taisi luulla.

Vierailija
40/51 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 41v kun päätin ajaa ajokortin. Ihan hyvin meni.