Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki mun eläkkeelle jääneet kaverit on nyt muistisairaita - mikä meitä oikein vaivaa?

Vierailija
12.11.2020 |

Meidän konttorin yli kymmenestä entisestä työntekijästä jokaisella on eriasteinen alzheimer tai dementia. Ollaan 60 - 70 vuotiaita. Liian nuoria menehtymään!

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologinen narunpää tulee vastaan

Vierailija
2/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatenkin joutuu epäilemään ympäristötekijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä oli asbestia tai jotain muuta myrkkyä toimiston rakenteissa tai materiaaleissa?

Vierailija
4/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni joutui edunvalvontaan 75-vuotiaana alzheimerin takia. Lienee ihan normaali ikä siihen. Ihminen ei elä pidempään, biologinen kello.

Vierailija
5/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se se on kun tekee työtä mikä tylsistyttää aivot, eikä anna virikkeitä niille. 

Vierailija
6/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eläkkeellä oleva 65-vuotias nainen ja iso osa ystävistäni on jäänyt eläkkeelle muutaman vuoden sisään, kenelläkään ole mitään ongelmia muistin suhteen. Minäkin painan lastenlasten kanssa maihareissani menemään ihanan kuten ennenkin.

Vierailija
7/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä ole kaikilla muistisairautta, sinä et

vaan muista, että ne kaikki

ovat terveitä.

Vierailija
8/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni joutui edunvalvontaan 75-vuotiaana alzheimerin takia. Lienee ihan normaali ikä siihen. Ihminen ei elä pidempään, biologinen kello.

Mun isäni on virkeä 85v eikä muistissa ole mitään vikaa.

Vierailija
9/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäilmaongelmia ollut?

Erikoista kuitenkin.

Vierailija
10/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kyllä ihmetyttää tällaiset tapaukset. Äitinikin ystävistä on kuollut syöpään suurin osa päälle kuusikymppisinä. Jotain täytyy olla paikkakunnan vedessä tai jossain kun naapurustossakin kaadutaan vielä työikäisinä saappaat jalassa. Harvempi näkee edes 70 ikävuotta.

Vierailija
11/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olit itse kolme-neljäkymppinen niin kaikki yli 70 vuotiaat olivat jo ”vanhuudenhöperöitä”. Niin ne on nytkin.

Vierailija
12/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sukupolvi on ns. märkä sukupolvi eli on käytetty paljon alkoholia ja tupakoitu, mitkä ovat muistisairauden todennäköisyyttä lisääviä tekijöitä. Muita sellaisia tekijöitä ovat matala koulutus ja heikko tulotaso geenitaustan lisäksi.

Vierailija
13/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sukupolvi on ns. märkä sukupolvi eli on käytetty paljon alkoholia ja tupakoitu, mitkä ovat muistisairauden todennäköisyyttä lisääviä tekijöitä. Muita sellaisia tekijöitä ovat matala koulutus ja heikko tulotaso geenitaustan lisäksi.

Mun isälläni on pienet tulot, ollut köyhä aina. Huono koulutus, ei ole ikinä käyttänyt alkoholia eikä polttanut tupakkaa. On 85v ihan terve. Tekee mm kävelylenkkejä. T. Nro 8

Vierailija
14/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä oli asbestia tai jotain muuta myrkkyä toimiston rakenteissa tai materiaaleissa?

Meidän kylällä selvisi että asbestia oli päävesiputkessa joka meni pariin sataa asuntoon/taloon.

Etsi netistä iso selvitys nimellä "Asbesti rakennusmateriaaleissa" niin et käy enää vanhalla kesämökillä 😀

Vierailija
15/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isälläni on pienet tulot, ollut köyhä aina. Huono koulutus, ei ole ikinä käyttänyt alkoholia eikä polttanut tupakkaa. On 85v ihan terve. Tekee mm kävelylenkkejä. T. Nro 8

Alkoholi ja tupakka ovat aikamoisia myrkkyjä. Minunkin kahdeksankymppiset vanhempani ovat muistin osalta ihan terveitä. Ovat akateemisia eivätkä ole koskaan polttaneet, alkoholiakin hyvin vähän kulunut, lähinnä ruuan kanssa lasillinen ja ruokavalio kasvisvoittoinen. 

Aloitus sai taas kerran ajattelemaan omaa alkoholinkäyttöä, tupakoinut en ole koskaan, mutta joka viikonloppu on liikaa.

Vierailija
16/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot tarvitsevat oikeaa rasvaa ravinnokseen. Margariinit ja siemenöljyt tuhoavat aivot.

Vierailija
17/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuntemani dementikot ovat tarvinneet edunvalvojaa vasta yli 90 v.

Näitä on muuten paljon.

t. Hoitsu

Vierailija
18/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivot tarvitsevat oikeaa rasvaa ravinnokseen. Margariinit ja siemenöljyt tuhoavat aivot.

Surullista, mutta ihmiset uskoo mihin vain kunhan sanojalla on hieno titteli.

Vierailija
19/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyönti ja sokeri

Vierailija
20/122 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään normaali ikä tuo mihinkään.

Yli 80 vuotiaatkin toimivat vielä lähes täysillä: Ajavat autoa, matkustelevat, pelaavat golfia,

laittavat ruokaa ja hoitavat itsensä kaikin puolin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme