Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usein flunssassa olevat ihmiset! Miten uskallatte korona-aikana esimerkiksi yskäisenä käydä jossakin?

Vierailija
12.11.2020 |

Vai oletteko vain koko talven kotona?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään käy yskäisenä yhtään missään. Mitä ihmettä?

Vierailija
2/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On usein talvisin kestoyskä, vaikkei olisi kipeänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On usein talvisin kestoyskä, vaikkei olisi kipeänä.

Suvussa on astmaatikkoja yms.

Vierailija
4/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskikin ahdistaa. Toisinaan olen joutunut käyttämään inhalaattoria, jos yskä on pitkittynyt.

Vierailija
5/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taitaisi ainakaan oma työnantaja hyväksyä että olisin puolet vuodesta poissa :D Minulla ei ole yskää, mutta läpi talven hengitystiet erittää runsaasti limaa ja ovat tukossa. Joudun siis niistämään tiuhaan. Näin ollut jo lapsesta asti ja luullakseni johtuu siitä, että Suomessa on talvisin niin kuiva ilma joka ärsyttää limakalvoja. Minun olisi varmaan pitänyt syntyä johonkin kosteaan trooppisen ilmaston maahan, siellä pärjäisi hyvin.

Vierailija
6/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli juuri flunssa, vielä on yskää. Miksen voisi käydä esim. kaupassa? Pidän maskia enkä yski ihmisten päälle, ja voin näyttää negatiivisen koronatestituloksen, jos joku käy hankalaksi :D

Vierailija
7/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taitaisi ainakaan oma työnantaja hyväksyä että olisin puolet vuodesta poissa :D Minulla ei ole yskää, mutta läpi talven hengitystiet erittää runsaasti limaa ja ovat tukossa. Joudun siis niistämään tiuhaan. Näin ollut jo lapsesta asti ja luullakseni johtuu siitä, että Suomessa on talvisin niin kuiva ilma joka ärsyttää limakalvoja. Minun olisi varmaan pitänyt syntyä johonkin kosteaan trooppisen ilmaston maahan, siellä pärjäisi hyvin.

Sama juttu! Nyt tänä aikana tuntuu kuin ei enää uskaltaisi liikkua missään herättämättä ihmisiä pelkoa koronatartunnan saamisesta.

Vierailija
8/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu! Nyt tänä aikana tuntuu kuin ei enää uskaltaisi liikkua missään herättämättä ihmisiä pelkoa koronatartunnan saamisesta.

Alapeukun syy? Aika kova juttu käydä missään, kun joka paikassa on kylttejä että älä tule tänne yskäisenä. Ja sitten kun yskä jatkuu viikkoja putkeen, vaikkei muuten ole kipeä, niin ei ole kiva fiilis poistua kotoa.

Vierailija
9/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on korona-aikan usein flunssassa, tekee kyllä lähtökohtaisesti jotain pahasti pieleen. Jos taas kylmä ilma provosoi kuivaa, astmaattisen tyyppistä yskää tai aiheuttaa vasomotorisen nuhan, on asia eri. Itse asiassa molempiin auttaa maskin käyttö, koska se kostuttaa ja lämmittää hengitettyä ilmaa. Itse kyllä väittäisin, että tuollaiseen talviaikana ulkona niistämiseen ei kovin moni kiinnitä huomiota, jos sen tekee sivistyneesti nenäliinaan ja katsoo, ettei kukaan ole ihan lähellä. Eri juttu, jos sitten lenkkipolulla niistää ilmaan tai rupeaa niistämään siellä kaupassa sisällä jonkun selässä kiinni. Niin moni tuosta vaivasta kärsii ja kyllä sen huomaa, ettei kyse ole flunssasta, vaan nenän vuotamisesta. Kuiva yskä voi sitten olla vähän pahempi tällä hetkellä aiheuttamaan paniikissa pakoon syöksyjä ja vihaisia katseita, mutta siihenkin auttaa varmasti se, että on maski naamalla ja sen lisäksi vielä yskii hihaan ja kääntää kasvot pois.

Vierailija
10/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on korona-aikan usein flunssassa, tekee kyllä lähtökohtaisesti jotain pahasti pieleen. Jos taas kylmä ilma provosoi kuivaa, astmaattisen tyyppistä yskää tai aiheuttaa vasomotorisen nuhan, on asia eri. Itse asiassa molempiin auttaa maskin käyttö, koska se kostuttaa ja lämmittää hengitettyä ilmaa. Itse kyllä väittäisin, että tuollaiseen talviaikana ulkona niistämiseen ei kovin moni kiinnitä huomiota, jos sen tekee sivistyneesti nenäliinaan ja katsoo, ettei kukaan ole ihan lähellä. Eri juttu, jos sitten lenkkipolulla niistää ilmaan tai rupeaa niistämään siellä kaupassa sisällä jonkun selässä kiinni. Niin moni tuosta vaivasta kärsii ja kyllä sen huomaa, ettei kyse ole flunssasta, vaan nenän vuotamisesta. Kuiva yskä voi sitten olla vähän pahempi tällä hetkellä aiheuttamaan paniikissa pakoon syöksyjä ja vihaisia katseita, mutta siihenkin auttaa varmasti se, että on maski naamalla ja sen lisäksi vielä yskii hihaan ja kääntää kasvot pois.

Maskin kanssa iskee paniikki päälle.

Vierailija
11/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen talvisin usein flunssassa, samaa on ollut jo vuosikymmenien ajan. Suvussa on astmaa ja talvi on hengitysteille kovaa aikaa.

Vierailija
12/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin toki välttämään ihmisten lähellä oloa parhaani mukaan, jos on mitään flunssan oireita, mutta joitakin asioita on vain hoidettava ja silloin en yksinkertaisesti välitä siitä mitä joku satunnainen ohikulkija asiasta ajattelee. Toki oireiden ilmaantuessa käyn testissä ja ennen tuloksen saamista en kylillä pyöri.

Vierailija
13/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotasapaino kannattaisi laittaa kuntoon ja hoitaa ja treenata niitä hengitysteitä ja hoitaa vastustuskykyä.

Vierailija
14/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen talvisin usein flunssassa, samaa on ollut jo vuosikymmenien ajan. Suvussa on astmaa ja talvi on hengitysteille kovaa aikaa.

Joo, mutta se flunssa ei sikiä siitä kylmästä ilmasta, vaan olet vain onnistunut saamaan itsellesi monta eri flunssavirustartuntaa aina talvisin. Osin varmasti siksi, että hengitystiesi ovat sille alttiita, mutta suurelta osin siksi, että olet myös omalla toiminnallasi altistanut itseäsi tartunnoille (tietämättäsi tai ajattelelmattasi). Jos nyt noudatat kaikkia jotakuinkin arkeesi sopivia koronatoimia huolella, et varmasti onnistu kovin monta flunssaa itseesi tänä talvena imuroimaan. Nyt, kun koko maailma on aika tehokkaasti kiinni, ja kaikkien ihmisten liikkuminen rajoitetumpaa, ei niitä tavallisiakaan flunssaviruksia tuolla samassa määrin pyöri itseen keräiltäväksi.

Vierailija
15/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitotasapaino kannattaisi laittaa kuntoon ja hoitaa ja treenata niitä hengitysteitä ja hoitaa vastustuskykyä.

Suvussa on aiemmin huomattavan iso määrä ihmisiä kuollut keuhkotautiin. Mielestäni kestoyskä talvisin on siihen verrattuna huomattavan hyvä tilanne.

Vierailija
16/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti jos yskit tuolla menemään niin kukaan ei voi tietää mikä sulla on ja eritteet roiskuu, olipa syy mikä vaan. En myöskään just nyt haluaisi MITÄÄN tautia koska a) se laittaa koeonaepäilykierteeseen b) koronan tai muun keväisen influenssan ja muun rasituksen jäljiltä elimistöni on edelleen niin kuormittunut että uusi tauti saattaa kaataa koko pakan.

Eli kiitos kun huomioit muutkin!

Vierailija
17/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suvussa on aiemmin huomattavan iso määrä ihmisiä kuollut keuhkotautiin. Mielestäni kestoyskä talvisin on siihen verrattuna huomattavan hyvä tilanne.

Sinä et ole kuolleet sukulaisesi, kestoyskä koronan aikaan ei ole ideaalitilanne eikä välttämätönkään.

Vierailija
18/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa voi kestää 3 päivää, yksä sen sijaan 3 viikkoa. Pitäisikö koko tuo 3 viikkoa olla eristyksissä?

Vierailija
19/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssa voi kestää 3 päivää, yksä sen sijaan 3 viikkoa. Pitäisikö koko tuo 3 viikkoa olla eristyksissä?

Kyllä, kiitos kun et tartuta meitä muita.

Vierailija
20/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa ensin WellO, puhalluspullo, nenäkannu, nenäsumute, ilman kostutin, ilmanpuhdistaja, astmalääkkeet, sinkkitabletit, D ja C vitamiinit ja mitä sitten tarvitsettekaan pysyäksenne terveempinä ja palatkaa sitten siihen että tälle ei voi MITÄÄN ja yskin siksi kylillä muista välittämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi