Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain 40-v lahjaksi 60 eur maksavan lahjan mieheltäni.

Vierailija
07.03.2014 |

Itse valitsin lahjani ja päädyin tuohon, koska mieheni aina valittaa rahanpuutetta. Mies töissä, minä hoitovapaalla. No ei siinä mitään, mutta parin päivän päästä mies meni ja osti veljensä lapselle rippilahjaksi puolet kalliimman lahjan ihan tosta vaan. Kyllä pisti hiljaa mielessä ihmettelemään miehen arvostuksen kohteet. Ja btw aikoinaan mies siis jo vuosia sitten valitsi itselleen 80 eur maksaneen lahjan. Ei kysellyt pätkääkään minun rahavaroistani. Olen liian kiltti, tiedän. Kommentoikaa.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en höpölöpö-astrologiaa sotke AV-ketjuihin, mutta nyt on pakko. :-D

AP:llä on niin tyypillinen kala-naisten ongelma. Aurinko-kalojen on todella vaikea asettaa rajoja läheisilleen, ellei tukena ole vaikkapa jämäkkää Mars-merkkiä. Koska AP on täyttänyt/täyttämässä 40, AP:n tahdosta kertova Mars on kaksosissa, joka taas on juuri tällainen merkki, jonka halut asioiden suhteen vaihtuvat noin kahden minuutin välein. Ja koska  AP:n kommunikaation planeetta Merkurius on perääntyvä, on erittäin todennäköistä, etteivät AP:n läheiset todellakaan tiedä, mitä hän haluaa oikeasti.

Vierailija
42/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliita lahjoja saa ostaa vain omalle perheelle (ja ehkä omille vanhemmille). Se on mun mielipiteeni. Muu on sama kun heittäis rahansa ojaan. Rahan arvo on laskenut hulluna, jos 120 eurolla (se on 720 FIM!) pitää ostaa rippilahja. Plus, mun mielestä kyllä 60 euron lahja on ap:lle riittävä. Aivan tarpeeksi "kallis" sekin. (360 mk!)

Ja kyllä, mulla on ikävä Suomen markkaa ja suhteellisuudentajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut mieheltäni melkeimpä koskaan mitää lahjaksi. Tosin ollaan sovittu niin, ettei toisille osteta mitään, vaan tuhlataan rahamme johonkin oikeasti tärkeään. En osaa ostaa hänelle mitään hyödyllistä, eikä hän minulle, joten siinä ei olisi mitään järkeä. Joskus olen ostanut jotain yleishyödyllistä molemmille (kuten mikro) ja naamioinut sen lahjaksi.

Vierailija
44/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 16:40"]

Kalliita lahjoja saa ostaa vain omalle perheelle (ja ehkä omille vanhemmille). Se on mun mielipiteeni. Muu on sama kun heittäis rahansa ojaan. Rahan arvo on laskenut hulluna, jos 120 eurolla (se on 720 FIM!) pitää ostaa rippilahja. Plus, mun mielestä kyllä 60 euron lahja on ap:lle riittävä. Aivan tarpeeksi "kallis" sekin. (360 mk!)

Ja kyllä, mulla on ikävä Suomen markkaa ja suhteellisuudentajua.

[/quote]

Suhteellisuudentajusi on markka-ajalta. Ei euroa voi verrata markkaan, muutenkin hintojen vertailu yli kymmenen vuoden taakse on typerää, maailma muuttuu, hinnat muuttuu, rahan arvo muuttuu, ei ole kyse vain markan vaihtumisesta euroon.

Vierailija
45/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 11:39"]

Hetkinen, valitat siitä että mies osti sinulle mitä pyysit? Ja vaikka meillä ei ole rahaa, tärkeisiin lahjoihin aina panostetaan ja säästetään. Jos veljenpoika on hänelle tärkeä, miksipä ei ostaa kivaa lahjaa. Varsinkin kun vaimo halusi vain jotain pientä

[/quote]

Ymmärsin, että vaimon oli tavalllaan pakko "haluta" jotain pientä. Ymmärsinkö oikein?

Vierailija
46/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 11:39"]

Hetkinen, valitat siitä että mies osti sinulle mitä pyysit? Ja vaikka meillä ei ole rahaa, tärkeisiin lahjoihin aina panostetaan ja säästetään. Jos veljenpoika on hänelle tärkeä, miksipä ei ostaa kivaa lahjaa. Varsinkin kun vaimo halusi vain jotain pientä

[/quote]

Ymmärsin, että vaimon oli tavalllaan pakko "haluta" jotain pientä. Ymmärsinkö oikein?

[/quote]

Ymmärsit oikein. Ap

Vierailija
47/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilahjat säilyvät yleensä lapsille perintönä. Joten kyllähän niihin kannattaa panostaa. Samoin rippijuhlia on vain yksi elämän aikana, mutta synttäreitä monet.

Ja etkö saanut sitä mitä toivoit?

Minusta muuten ei ole yhtään kilttiä ensin toivoa jotakin, ja sitten kun sen saa, niin olla kateellinen rippilapselle. Lähinnä tuo on piiloaggressiivisuutta, joka kyllä tulee näkyviin.

Vierailija
48/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 11:39"]

[/quote]

[/quote]

Kokiko nainen että pieni lahja on parempi vai sanottiinko hänelle niin? Tää haiskahtaa oletusten kokemisella ilman keskusteluita. Marttyyri?

Vierailija
49/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä sain 6,70 maksaneen vihkon. Itse ostin miehelle 700e maksaneen kellon.. että revi siitä:(

Vierailija
50/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa, ja pyydä ensi kerralla jotain kalliimpaa. Vaikkka äitienpäivänä.

Vierailija
51/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan kokee muutenkin syytävänsä vaimoon paljon rahaa, kun tämä kerran on hoitovapaalla.

Vierailija
52/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole kateellinen rippilapselle, vaan miehen toimintaa tässä hämmästelen. Ne ovat aivan kaksi eri asiaa. Muut lahjat muuten olivat siinä siinä 50 eur luokkaa, jopa vanhempiensa lahja oli halvempi kuin mieheni ostama. Tämä siis seiskalle vastauksena. Ap

Vierailija
53/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä ne ihmiset itselleen murheen kehittää. On tosiaan rahat tiukilla, jos parista kympistä tulee tällainen ongelma.

Vierailija
54/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ajattelevat yksiviivaisesti silloin kun yleensä ajattelevat. Valitsit jonkun tavaran ja ilmoitit miehelle mitä haluat, joten hän osti sen. Jos olisit ilmoittanut haluavasi jonkun muun tavaran, joka olisi ollut puolta kalliimpi (=90e?), niin mies olisi ostanut sen. Tai kaksi kertaa niin kalliin (=120e), niin olisit sen saanut.

Vierailija
55/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry nyt, mutta minusta sinä kuulostat hyvin lapselliselta. Lahjan arvollako mittaat miehesi arvostuksen?

Vierailija
56/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 11:46"]

Mies varmaan kokee muutenkin syytävänsä vaimoon paljon rahaa, kun tämä kerran on hoitovapaalla.

[/quote]

Ehkä kokeekin.  Mutta ilman kotona oloani mies ei pystyisi tekemään niin pitkiä työpäiviä kuin tekee, eli 10-18 tuntia sekä harrastamaan vielä lisäksi. Kaikki on miehelle passattuna valmiiksi niinä harvoina hetkina kun kotona joutaa olemaan. Ap

Vierailija
57/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 11:46"]

[/quote]

Ehkä kokeekin.  Mutta ilman kotona oloani mies ei pystyisi tekemään niin pitkiä työpäiviä kuin tekee, eli 10-18 tuntia sekä harrastamaan vielä lisäksi. Kaikki on miehelle passattuna valmiiksi niinä harvoina hetkina kun kotona joutaa olemaan. Ap

[/quote] 

Minusta tämä valottaa tilannetta jo aika selkeästi...

Vierailija
58/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla todellista. 40 vuotias ja olet loukkaantunut kun miehesi osti sinulle HALUAMASI 60€ lahjan ja rippilapselle 80€ lahjan. Mitä ihmettä? Ripille päästään vaan kerran, syntymäpäiviä (pyöreitäkin) tulee useampia. Sitäpaitsi mistä lähtien lahjan hinta on ollut tärkein? Mieheni täyttää tänävuonna 30 vuotta ja ostan lahjaksi jotain mitä hän sillä hetkellä haluaa, en suinkaan mieti, että lahjan pitää olla kalliimpi kun viimevuoden kotiteatteri jonka hän sai lahjaksi. Sillon kun meillä on rahasta tiukkaa niin ei osteta toisillemme. Esimerkiksi meidän kummitytöt kyllä saa kalliimpia lahjoja. En nää mitään pahaa siinä, että itse sain 6 euron cd:n viime syntymäpäivälahjaksi, mies sai 500€ kotiteatterin ja kummitytöt sai molemmat n. 50€ synttärilahjat. 

Eli pointtina on se, että jos meillä ei ole rahaa kyseisellä hetkellä kun sattuu pari juhlaa päällekkäin (esimerkiksi nyt on juuri tulossa äitini häät ja omat syntymäpäiväni) niin tänävuonnakin odotan ehkä ruusua tai jotain omaksi lahjakseni, koska rahaa äidin häälahjaan menee huimasti enemmän, koska lahjana hoidan tarjoilut. 

Enkä pidä itseäni mitenkään erityisen kilttinä, koska en vaadi kalliimpia lahjoja. Tärkeintä on muistaminen ja sitäpaitsi paljon parempi mieli itselle tulee kun antaa jotain hienoa toiselle, kuin se, että saisin jotain mitä en välttämättä edes tarvitse. 

Vierailija
59/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei edes voi verrata rippilahjaa tai 40v muistamista...

Rippilahja on huomattavasti tärkeämpi mielestäni.

Vierailija
60/74 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä tuollaista rahanhaaskuuta. Euro ikävuotta kohden olisi ollut riittävä summa.