Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin palauttaa saksan kielen mieleeni

Vierailija
14.02.2014 |

Ei ole mahdollista muuttaa ulkomaille eikä mennä kursseille, vaan pitäisi kotona opiskella sen verran, että aikanaan lukiossa opittu saksa palautuisi mieleen. Tärkeintä olisi, että ymmärtäisin hyvin kirjoitettua tekstiä.

Olen kaivanut vanhat lukion kielioppikirjat esiin, mutta kun ne on niin tylsiä, että meinaan koko ajan nukahtaa... Tein myös jotain netistä löytyviä testejä, taidot olivat kyllä vielä suht hyvät, mutta parannusta kaivataan.

Frankfurter Allgemeinen sivuja olen myös lueskellut. Mutta siinä lueskellessa tuli mieleen, että mikä lukutekniiikka olisi tehokkain. Tarkistanko kaikki epäselvät sanat, jotta ymmärtäisin kaiken? Vai luenko vain, vaikka en joka kohtaa täysin ymmärtäisi?

Jos jollain on jotain mielenkiintoisia linkkejä, niin mielelläni ottaisin vastaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso saksankielisiä televisiosarjoja. Lue niin paljon kuin mahdollista. Sanakirjan selailu lukiessa on melko työlästä, mutta se lienee tarpeen sanaston oppimiseksi. Netissä se ei kovin vaikeaa olekaan, kun voi pitää yhtä aikaa auki sekä sanahakusivua että itse luettavaa artikkelia. Aloita lukemalla lyhyehköjä juttuja itsellesi tutuista aiheista. Jos paikkakuntasi kirjastossa on saksankielisiä sarjakuvia, lainaa niitä.

Vierailija
2/3 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olet lukenut saksaa 3 v lukiossa? eiks kirjastosta/netistä löydy jotain kielikursseja? mä olen aktivoinut omaa saksaa, kun yks lapsista otti sen toiseksi vieraaksi kieleksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin sekä yläasteella että lukiossa.

Meillä tokaluokkalainen tyttö, jolla alkaa syksyllä englanti, mutta sitten seuraavana syksynä ois mahdollisuus saksaan. Koulussa ei valitettavasti ole muita kieliä, eikä hän ainakaan tällä hetkellä ole kiinnostunut oppimaan saksaa.

ap