Onko Gerry Weber erikoinen ja kallis "merkkivaate"?
Olen viime aikoina ostanut pääasiassa Gerry Weberin vaatteita, koska olen niin lihava, että paljon muut ei mene päälle. No, onneksi nyt on 10 kiloa jo lähtenyt, kohta pääsee ostamaan kivoja vaatteita. :)
Olin ostanut mainitun merkin nahkajakun. Yksi puolituttu kehui, että onpa hyvännäköinen. Minkä valmistajan vaate?
Kerroin merkin (vähän nolona, koska se on sellainen tätimerkki minusta). Tädin naama venähti ja hän sanoi, niin tietysti, tottakai on, koska on noin hyvännäköinen, niin tietysti se on joku kallis merkkivaate, mitä hän ei raaski ostaa.
Olin ihan äimänä. Gerry Weber? Kallis? Merkkivaate? Ihan normaali käyttövaate minusta, jossa merkillä ei ole ns. väliä.
Itse ajattelin, että voi kun laihtuisin, raaskisi (ja voisi) ostaa (päälle meneviä) merkkivaatteita. Kun aina sitä ajattelee, että läski on vaan väliaikaista, niin ei viitsi ostaa kovin ihmeellisiä vaatteita...
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 00:28"]
luulin kyllä kokojen loppuvan 44, mutta tosiaan löytyy kokoa 46-48, ilmeisesti ei näe kun itse tarvitsee "vain" kokoa 44.
2
[/quote]
Niin kai sitten.
Niillä on joitakin vaatteita, jotka loppuu tuohon kokoon 44. Mutta kyllä isoa osaa vaatteita saa koossa 46, 48 - jotain olen nähnyt koossa 50 ja 52.
Jos ostat vaatteita pääasiassa Suomesta, niin täällä monessa liikkeessä tuntuu olevan käytäntö, että reilusti ylipainoisia ei haluta asiakkaiksi. Niitä isompia kokoja ei vaan oteta myyntiin, vaikka valmistajalla olisi kokoja. Usein raja menee juuri koossa 44.
Esim. Stocka ja Sokos on tehneet periaatepäätöksen, että rintaliivejä ei oteta enää isompina kuin F-kuppikoossa. Siinähän sitten itket pukukopissa, kun olet katsonut, että suosimallasi rintaliivimerkillä olisi sinulle sopivaa mallia aina kuppiin I ja J asti, tarvitsisit koon G ja Stockan ja Sokoksen sisäänostajat ovat päättäneet, että et ole kelpaava heille asiakkaaksi. :(
Niinpä olen siirtänyt vaateostokseni saksalaisiin ja ruotsalaisiin nettikauppoihin.
[/quote]
Sama koskee kenkiä, joku pari saattaa löytyä nroa 42 mutta ei puhettakaan sitä suuremmista kooista. Ostan Saksasta tai Briteistä kanoottini.
Onhan se merkkivaate, muttei mikään kovin kallis. Alesta saa kohtuuhinnalla. Joukossa on monia kivojakin vaatteita. Ja saa niitä pienessäkin koossa, ei ole mikään pelkästään isojen naisten vaatemerkki!
Minulle Gerry Weber on itseäni vanhempien ja painavampien rouvien merkki - ja olen 44! Ihan laadukas eikä ihan halpakaan mutta mallit auttamattoman tasapaksuja sekä muodon että tyylin puolesta.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 07:41"]Minulle Gerry Weber on itseäni vanhempien ja painavampien rouvien merkki - ja olen 44! Ihan laadukas eikä ihan halpakaan mutta mallit auttamattoman tasapaksuja sekä muodon että tyylin puolesta.
[/quote]
Ja siis itse suosin mieluummin vaikka Hugo Bossia, konservatiivinen sekin mutta paljon linjakkaampi.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 08:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 08:13"]Mieluummin käytän 40-vuotiaana "tätimerkkiä", kuin yrittäisin epätoivoisesti näyttää joltain teiniltä h&m:n tai vastaavan lumpuissa.
[/quote]
Niin, mitään muuta vaihtoehtoahan ei taaskaan ole. Mistä kumpuaa mustavalkoinen asenne joka hemmetin asiaan.
t. nuorekas, yli 40, ei teini eikä täti.
[/quote]
No, itsehän näytät viljelevän tuota täti-myyttiä. Että jos pukeutuu klassisesti, on "täti", ihan kuin tätimäisyys olisi jotenkin noloa ja huono asia edes.
ohis
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 10:26"]Saksalaiset vaatteet sopii yleensä suomalaiselle vartalolle.
[/quote]
Niinpä koska molemmissa maissa on paljon ylipainoisia...
Olen 39:ää vanhempi ja todennäköisesti myös painavampi, ja minulta löytyy useita Gerry Weberin vaatteita. Pidän niistä. Ostin juuri Samoonin bleiserin tietämätt yhteyttä GW:hen. Ilmankos se istui. ;)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 07:45"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 10:26"]Saksalaiset vaatteet sopii yleensä suomalaiselle vartalolle. [/quote] Niinpä koska molemmissa maissa on paljon ylipainoisia...
[/quote]
Oli nyt kuinka paljon ylipainoisia tahansa, GW:llä on kokoja 34 alkaen. Ne eivät ole ylipainoisille.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 07:36"]
Onhan se merkkivaate, muttei mikään kovin kallis. Alesta saa kohtuuhinnalla.
[/quote]
Ei kai ALE nyt ole mikään mittari merkin hinnasta.
Olen 28 ja käytin GW:n vaatteita töissä valmistuttuani (asiantuntijatyö, jakkupuku pakollinen, miel. tumma). Olen 58kg. Nyt olen tosin vähentänyt GW:n ostoa, koska olen huomannut että vaikka vaatteet ovat hyvin töihin sopivia ja hyvin istuvia, ne eivät kestä yhtään käyttöä saatika pesua. Paidat nyppyyntyvät välittömästi jakun alla, varsinkin silkkiset. Sääli. En maksa 65 € kertakäyttöpaidasta.
Äitini (58v) on koulun rehtori ja käyttää lähinnä merkkivaatteita (ihan oikesti mm Chanel, Vuitton) mutta on hänellä myös esim Gerry Weber vaatteita. On hoikka, eikä mikään pulska. Ihan oikesti merkkivaatteisiin verrattuna halpa, mutta jos vertaa johonki H&M kamaan niin onhan se vähän hinnaakkaampi. Ei mun äidin Gerry Weberit kovin tätimäisiä ole vaan suht nuorekkaita, olen minäkin (22v) niitä joskus häneltä lainannut.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:05"]
[/quote]
[/quote]
No mikä sitten on? Aleja on vähintään kahdesti vuodessa ja niistä monet hankkivat jopa kaikki vaatteensa. Jos maksaa alessa paidasta 20 euroa, niin ei se sitten ole kallis. Vai onko sinusta? Normaalihintakaan ei minusta ole kauhea, mutta varsinkaan alesta ostettuna ei ole kallis.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:44"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:05"]
[/quote]
[/quote]
No mikä sitten on? Aleja on vähintään kahdesti vuodessa ja niistä monet hankkivat jopa kaikki vaatteensa. Jos maksaa alessa paidasta 20 euroa, niin ei se sitten ole kallis. Vai onko sinusta? Normaalihintakaan ei minusta ole kauhea, mutta varsinkaan alesta ostettuna ei ole kallis.
[/quote]
Oli kyse merkin hinnasta, ei siitä, mikä joku kauppa laittaa ale-rekkiinsä. Muttet taida nyt käsittää, joten se siitä.
Av:lla kaikki muut, paitsi halpisketjujen vaatteet on tätimerkkejä ;).
Mun mielestä Gerry Weberillä on myös ihan samantyylisiä vaatteita kuin halpisketjuillakin, mutta ne on vaan paljon kalliimpia ja laadukkaampia. Sama koskee monia muitakin tätimerkeiksi haukuttuja. Mulla on paljon mm Peter Hahnilta tilattuja neuleita ja niitähän on monen merkkisiä. Nekin äkkiä täällä leimattiin tätivaatteiksi :D Ja sieltähän löytyy aivan fantastisia neuleita taatusti kaiken ikäisille. Hintaa nillä on vaan vähän reippaammin.
Mulla itsellä ei Gerry Weberiä taida olla ainakaan paljoa, mutta on paljon muita saksalaisia merkkejä. Hyvä laatuisia ja taatusti hintansa arvoisia.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:21"]
Olen 28 ja käytin GW:n vaatteita töissä valmistuttuani (asiantuntijatyö, jakkupuku pakollinen, miel. tumma). Olen 58kg. Nyt olen tosin vähentänyt GW:n ostoa, koska olen huomannut että vaikka vaatteet ovat hyvin töihin sopivia ja hyvin istuvia, ne eivät kestä yhtään käyttöä saatika pesua. Paidat nyppyyntyvät välittömästi jakun alla, varsinkin silkkiset. Sääli. En maksa 65 € kertakäyttöpaidasta.
[/quote] Mihin merkkiin siirryit GW:stä?
48-vuotiaalle; sinä olet jo ihan täti-iän ylittänyt, joten varmaan kannattaisi jo pukeutua kunnolla! Gerry weber on tyylikkäiden 48-vuotiaiden vaate!
Minä olen 59 ja pidän GW vaatteita vähän tätimäisinä. On mulla joku pusero merkiltä. Olen lyhyt ja siro, en oikein löydä sopivia niistä, housut ovat liian isoja reidestä ym. Vaattet ovat myös liian pitkiä. Tossa aikaisemmin joku kehotti 48v pukeutumaan jo kunnolla. En voi kuin nauraa näille. Jokainen pukeutukoon niin kuin haluaa.
Onhan ne kalliita. Kalliita tätivaatteita. Katselen niitä joskus mutta ei mulla ole varaa niihin. Enkä toisaalta välitä kyllä näyttää tädiltäkään.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 10:26"]Saksalaiset vaatteet sopii yleensä suomalaiselle vartalolle.
Niinpä koska molemmissa maissa on paljon ylipainoisia...
Hehe, oletkohan koskaan käynyt Saksassa näkemässä minkä kokoisia siellä ihmiset ovat?
No Gerry Weber on vähän samanlaisia pukeutumista kuin Ruotsin kuninkaallisilla naisilla. Joillekin tätimäistä, joillekin klassista tyylikkyyttä. Makuasioitahan nuo ovat.