Onko Gerry Weber erikoinen ja kallis "merkkivaate"?
Olen viime aikoina ostanut pääasiassa Gerry Weberin vaatteita, koska olen niin lihava, että paljon muut ei mene päälle. No, onneksi nyt on 10 kiloa jo lähtenyt, kohta pääsee ostamaan kivoja vaatteita. :)
Olin ostanut mainitun merkin nahkajakun. Yksi puolituttu kehui, että onpa hyvännäköinen. Minkä valmistajan vaate?
Kerroin merkin (vähän nolona, koska se on sellainen tätimerkki minusta). Tädin naama venähti ja hän sanoi, niin tietysti, tottakai on, koska on noin hyvännäköinen, niin tietysti se on joku kallis merkkivaate, mitä hän ei raaski ostaa.
Olin ihan äimänä. Gerry Weber? Kallis? Merkkivaate? Ihan normaali käyttövaate minusta, jossa merkillä ei ole ns. väliä.
Itse ajattelin, että voi kun laihtuisin, raaskisi (ja voisi) ostaa (päälle meneviä) merkkivaatteita. Kun aina sitä ajattelee, että läski on vaan väliaikaista, niin ei viitsi ostaa kovin ihmeellisiä vaatteita...
Kommentit (62)
Mielestäni aikuiselle naiselle (yli 40 v) sopii paremmin Taifun malliston vaatteet kuin halppisketjun vaatteet. Onhan ne laadukkaampia ja malliltaan aikuisen naisen vartalolle sopivampia. Itse en halua ostaa vaatteita, jotka ensimmäisen pesun jälkeen joutaa energiajätteeseen.
Aikuinen nainen
Hmm... "Tätimerkki"? Vähän kyllä ihmetyttää jonkun vaatemerkin tuomitseminen tätimerkiksi ja noloksi. Tyylikäs pukeutuminen on yhdistelyä ja esimerkiksi klassisten ja yksinkertaisten vaatteiden pukemista värikkäämpien kanssa jne. Ei kai kukaan pukeudu saman merkin vaatteisiin päästä varpaisiin, vai pukeutuuko?
t. 24-vuotias täti, joka osti juuri Gerry Weberin kynähameen ja Voglian housut (tosin kirppikseltä, joten kalliita ne eivät olleet) ja aikoo käyttää niitä tyytyväisenä kesätöissä
Tätimerkki... Pikemminkin klassisen tyylin suosijoiden merkki. Itse olin niitä jo kaksikymppisenä, toisten tyyli taas ei ole sellainen kuusikymppisenäkään. Ei se iästä ole kiinni vaan omasta luontaisesta tyylitajusta.
Minä käytän kyllä Gerry Weberin vaatteita koska niissä on yleensä hyvä leikkaus ja rotevalle (leveäharteiselle ja -lanteiselle) suomalaisnaiselle istuva mitoitus. Toisaalta käytän myös ihan toisentyyppisiä vaatteita, esim. Desigualia. Tällä hetkellä minulla on Gerry Weberin polvimittainen musta hame, klassiset mustat avokkaat ja pinkki-turkoosikuvioinen Desigualian tunika. Hyi, täti!!! Ikää on 39.
Gerry Weberit on liian kalliita mulle. Ja jopa tällaisen täti-ikäisen mielestä liian tätimäisiä. Mä en niin kauheasti haluaisi korostaa vaatteilla ikääni vaikken sentään teinivaatteissakaan viitsisi kulkea eli ostan jotakin keskityylistä vaatetta mieluummin.
Saksalaiset vaatteet sopii yleensä suomalaiselle vartalolle. Weber hyvin laadukas ja hyvintehty merkki. Myös pieniä kokoja. Tätimäisyys riippuu kaupan sisäänostajasta. Hyvänkin merkin voi osaamatom ostaja pilata. Esim. En ennen tajunnutkaan kuinka upea merkki Gerard Darell on koska Stockan valikoima ja koot kamalia. Eri vaatteet pitää valikoida eri kooissa. Joku ei toimi pienessä koossa toinen taas ei isossa. Saman malliston sisällä voi olla paljon eri ulottuvuuksia tuossa asiassa. Darellkin mielestäni ihana nykyään kun löysin pikku putiikin joka ostaa ihan eri vaatteet sisään kuin Stocka. On muuten Angelina Jolien yksi lempimerkeistä...
onhan se kallis johonkin henkkamaukkaan verrattuna, eikä ihan hirveitä läskivaatteita kyllä Gerry Weberiltä löydy
Oi, en minäkään sitten ihan hirmu ole. Minullakin suurin osa gerry weberin vaatteita. Eikös se ole saksalainen merkki?
On, Gerry Weber on saksalainen merkki,mutta ei kai niitä juurikaan enää Saksassa valmisteta.
Olen itse kokoa 46-48, kyllä niissä koossa löytyy Gerry Weberiltä vaatteita.Kuinka hirveän läski pitää olla, että on läski? Itse painoin 100kg (nyt 90kg) ja olin mielestäni julmetun läski.
luulin kyllä kokojen loppuvan 44, mutta tosiaan löytyy kokoa 46-48, ilmeisesti ei näe kun itse tarvitsee "vain" kokoa 44.
2
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 00:13"]
Kerroin merkin (vähän nolona, koska se on sellainen tätimerkki minusta). [/quote]
Tähän kohtaan sinun olisi tullut ilmoittaa ikäsi. Emme voi tietää, minkä ikäinen pitää Gerry Weberiä tätimerkkinä. Minä olen 48-vuotias ja ostan Gerry Weberiä enkä koe olevani "täti", vaikka oikeasti olin sellainen jo kolmivuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 00:28"]
luulin kyllä kokojen loppuvan 44, mutta tosiaan löytyy kokoa 46-48, ilmeisesti ei näe kun itse tarvitsee "vain" kokoa 44.
2
[/quote]
Niin kai sitten.
Niillä on joitakin vaatteita, jotka loppuu tuohon kokoon 44. Mutta kyllä isoa osaa vaatteita saa koossa 46, 48 - jotain olen nähnyt koossa 50 ja 52.
Jos ostat vaatteita pääasiassa Suomesta, niin täällä monessa liikkeessä tuntuu olevan käytäntö, että reilusti ylipainoisia ei haluta asiakkaiksi. Niitä isompia kokoja ei vaan oteta myyntiin, vaikka valmistajalla olisi kokoja. Usein raja menee juuri koossa 44.
Esim. Stocka ja Sokos on tehneet periaatepäätöksen, että rintaliivejä ei oteta enää isompina kuin F-kuppikoossa. Siinähän sitten itket pukukopissa, kun olet katsonut, että suosimallasi rintaliivimerkillä olisi sinulle sopivaa mallia aina kuppiin I ja J asti, tarvitsisit koon G ja Stockan ja Sokoksen sisäänostajat ovat päättäneet, että et ole kelpaava heille asiakkaaksi. :(
Niinpä olen siirtänyt vaateostokseni saksalaisiin ja ruotsalaisiin nettikauppoihin.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 00:33"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 00:13"]
Kerroin merkin (vähän nolona, koska se on sellainen tätimerkki minusta). [/quote]
Tähän kohtaan sinun olisi tullut ilmoittaa ikäsi. Emme voi tietää, minkä ikäinen pitää Gerry Weberiä tätimerkkinä. Minä olen 48-vuotias ja ostan Gerry Weberiä enkä koe olevani "täti", vaikka oikeasti olin sellainen jo kolmivuotiaana.
[/quote]
Olen 38-v. ja minusta Gerry Weber on tätimerkki. :) Vaikka on niillä nykyisin tosi nuorekkaitakin vaatteita. Ainakin ulkomailla myynnissä.
Gerry Weberin vaatteet tehdään suurikokoisille saksalaisille, joten valikoima sopii myös keskivartalojykeville suomalaisille daameille. Kauniita vaatteita ja leikkauksia.
Kerran hintalappua vilkaisseena kierrän gerry weberit kaukaa ja tyydyn lindexin ja hm:n vaatteisiin. kai vaatteen hinta on suhteellinrn käsite. jos on rahaa merkkivaatteisiin niin sitten niitä ostaa. jos on rahaa kirppari tai hm:n ale-vaatteisiin niin sitten käyttää niitä. t.perheellinen nainen 30v
Laadukas saksalainen merkki on. Kokolajitelma on 34-48, eli ei mikään pelkille kookkaille tarkoitettu. Gerry Weberin Taifun-mallisto on nuorekkaampi ja niukkalinjaisempi, koot 34-46. Lisäksi Samoon-mallisto, jota Suomesta vähemmän löytyy, tässä koot 40-54.
Vaatteet ovat kauniita ja istuvia, ihania koruja, huiveja, laukkuja. Googlaa Gerry Weberin suomalaiset sivut, ei ne mallit ainakaan siellä kovin lihavilta tai vanhoilta tädeiltä näytä.
Mä olen 48-vuotias, ja mun mielestäni Gerry Weber on tätimerkki, jonka vaatteita en päälleni kehtaa laittaa.
Mä olen 42 ja mun mielestä gerry weber on vähän täti, mutta kyllä mä silti tai ehkä juuri siksi sitä käytän. Niillä on siis paljon sellaisia vaatteita, jotka sopii töihin keskijohdota ylöspäin olevissa asemissa. Ja jotka tosiaan näyttävät joka tilanteessa hyvältä.
mitä tuohon merkki- ja hinta-asiaan tulee, niin gerry weber on kyllä merkkivaate ihan selvästi, mitta hinnaltaa kohtuullinen ja hinta-laatusuhteeltaan hyvä, mielestäni.
Jep, vähänhän se on tätimerkki. Äitini 66-v käyttää niitä. Itseltänikin kyllä löytyy yksi mekko ja yksi Taifunin karvaliivi ja paita. Ja taitaa olla musta hamekin. Mutta olenkin jo 40, että kai mä aika täti jo olenkin...
Onhan ne merkkivaatteita. Itse olen iso ja 46-vuotias mutta minusta ne on tätivaatteita, joten en osta.
Onneksi ei ole vielä niin hirveä ikäkriisi iskenyt, että tarvitsisi epätoivon vimmalla estää itseään näyttämästä tädiltä :D Luulin että tuollainen nolostelu on teini-ikäisten touhua, mutta näköjään uusi nolousjakso iskee joillekin viidenkympin korvilla...
Ja mitä Gerry Weberiin tulee, niin nyt tässä kypsän nelikymppisen lähestyessä ja kilojen roikkuessa kupeilla löysin tämän merkin. Tai ehkä ennemminkin nyt vihdoin raaskin maksaa vaatteista tuon verran. Ja kyllä osa tuon merkin vaatteista on selvästi vanhemmille naisille suunnattuja, mutta hyvin ainakin minä löysin myös mielestäni ikäiselleni sopivia vaatteita. Vähän tyylikkäämpää perusvaatetta, jotka minun kropalleni istuvat hyvin.