Onko Gerry Weber erikoinen ja kallis "merkkivaate"?
Olen viime aikoina ostanut pääasiassa Gerry Weberin vaatteita, koska olen niin lihava, että paljon muut ei mene päälle. No, onneksi nyt on 10 kiloa jo lähtenyt, kohta pääsee ostamaan kivoja vaatteita. :)
Olin ostanut mainitun merkin nahkajakun. Yksi puolituttu kehui, että onpa hyvännäköinen. Minkä valmistajan vaate?
Kerroin merkin (vähän nolona, koska se on sellainen tätimerkki minusta). Tädin naama venähti ja hän sanoi, niin tietysti, tottakai on, koska on noin hyvännäköinen, niin tietysti se on joku kallis merkkivaate, mitä hän ei raaski ostaa.
Olin ihan äimänä. Gerry Weber? Kallis? Merkkivaate? Ihan normaali käyttövaate minusta, jossa merkillä ei ole ns. väliä.
Itse ajattelin, että voi kun laihtuisin, raaskisi (ja voisi) ostaa (päälle meneviä) merkkivaatteita. Kun aina sitä ajattelee, että läski on vaan väliaikaista, niin ei viitsi ostaa kovin ihmeellisiä vaatteita...
Kommentit (62)
Mieluummin käytän 40-vuotiaana "tätimerkkiä", kuin yrittäisin epätoivoisesti näyttää joltain teiniltä h&m:n tai vastaavan lumpuissa.
Onhan ne hintavia. Ja ehkä myös vähän vanhahtavia. Kierrän ne aina näistä kahdesta syystä. t. 47v (ei täti)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 08:13"]Mieluummin käytän 40-vuotiaana "tätimerkkiä", kuin yrittäisin epätoivoisesti näyttää joltain teiniltä h&m:n tai vastaavan lumpuissa.
[/quote]
Niin, mitään muuta vaihtoehtoahan ei taaskaan ole. Mistä kumpuaa mustavalkoinen asenne joka hemmetin asiaan.
t. nuorekas, yli 40, ei teini eikä täti.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 08:13"]
Mieluummin käytän 40-vuotiaana "tätimerkkiä", kuin yrittäisin epätoivoisesti näyttää joltain teiniltä h&m:n tai vastaavan lumpuissa.
[/quote]Ei H&M:ssa myydä pelkkää teinilumppua. Mä olen ostanut sieltä mm. kivan puolihameen ja jakun enkä näytä niissä ollenkaan pahalle saati teinille tahi lumpulle. t.47v
Ei ne vanhahtavia ole, eikä varsinaisesti tätimäisiään (tätimäisyys tulee siitä, että kuluu aikaa hankkia sellainen budjetti, jossa on varaa -tai tarvetta - ostaa tuon hintaisia arkivaaatteita.)
Pikemminkin ne on konservatiivisia, "kokoomuslaisen oloisia" ja eleettömiä. Siis suhteessa vaikka johonkin desigualiin tai apanageenhan nuo on hillittyjä, hyvin leikattuja ja antaa ihmisen olemuksen (ja esim töissä ihmisen asiantuntemuksen) itsensä puhua, peittämättä sitä ylenmääräisiin kirkuviin kuvioihin ja koristeisiin.
Hinta on vähän suhteellista. Itse olen laihduttuani koosta 44 kokoon 38 ryhtynyt ostamaan lähes pelkästään ajattomia laatuvaatteita. En ole hyvätuloinen mielestäni (brutto 2200€, 4henk perhe, asuntolainaa, 2 autoa, samoin tienaava mies). Olen ostanut mieluummin yhdet 100€ housut jotka kestää vuosia kuin kahdet halvemmat. Olen myös heittänyt vanhat isot vaatteet pois. On siis yksi motivaatiotekijä lisää pysyä tässä painossa
Outo aloitus. Eihän Gerry Weber ole mikään lihavien merkki. Mikset sitten osta vaikka zizzin rytkyjä, jos et arvosta laatua?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:44"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:05"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 07:36"]
Onhan se merkkivaate, muttei mikään kovin kallis. Alesta saa kohtuuhinnalla.
[/quote]
Ei kai ALE nyt ole mikään mittari merkin hinnasta.
[/quote]
No mikä sitten on? Aleja on vähintään kahdesti vuodessa ja niistä monet hankkivat jopa kaikki vaatteensa. Jos maksaa alessa paidasta 20 euroa, niin ei se sitten ole kallis. Vai onko sinusta? Normaalihintakaan ei minusta ole kauhea, mutta varsinkaan alesta ostettuna ei ole kallis.
[/quote]
Kaikki merkkituotteet ovat alennusmyynnissä 70% Suomen ulkopuolella kauden jälkeen. Sitten taas Chanelin käsintehdyt ja uniikit, aidot vaatteet maksavat tätä nykyä monta tonnia kappale ja ne pitää hakea Suomen ulkopuolelta, epäilen pahasti tuota että opettaja pukeutuu niin erikoisiin ja kalliisiin vaatteisiin ja hakee ne vielä Chanelin myymälästä Suomen ulkopuolelta:)
Gerry Weberin (mukaan lukien Taifunin ja Samoonin) mallisto on hyvin laaja. Mukaan mahtuu myös revittyjä farkkuja ja makeita nahkarotseja, ei siis kovin tätiä. Jälleenmyyjillä voi olla hyvinkin yksitoikkoinen ja jopa tätimäinen valikoima, mutta varsinaisessa GW myymälässä valikoimaa on laidasta laitaan äidille ja tyttärelle.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:44"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:05"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 07:36"]
Onhan se merkkivaate, muttei mikään kovin kallis. Alesta saa kohtuuhinnalla.
[/quote]
Ei kai ALE nyt ole mikään mittari merkin hinnasta.
[/quote]
No mikä sitten on? Aleja on vähintään kahdesti vuodessa ja niistä monet hankkivat jopa kaikki vaatteensa. Jos maksaa alessa paidasta 20 euroa, niin ei se sitten ole kallis. Vai onko sinusta? Normaalihintakaan ei minusta ole kauhea, mutta varsinkaan alesta ostettuna ei ole kallis.
[/quote]
Kaikki merkkituotteet ovat alennusmyynnissä 70% Suomen ulkopuolella kauden jälkeen. Sitten taas Chanelin käsintehdyt ja uniikit, aidot vaatteet maksavat tätä nykyä monta tonnia kappale ja ne pitää hakea Suomen ulkopuolelta, epäilen pahasti tuota että opettaja pukeutuu niin erikoisiin ja kalliisiin vaatteisiin ja hakee ne vielä Chanelin myymälästä Suomen ulkopuolelta:)
[/quote]
Della Marga myy Chanelia.
Minulla on kyllä GWn vaatteita, ja ne ovat hyvin niukkalinjaisia ja hyvin istuvia. Parit kapealahkeiset housut sekä farkut ja hieman Chanel-tyylinen pikkujakku. Kokoa 36 kaikki.
Oo, minä olin niin onnellinen kun Itävallassa käydessäni löysin Gerry Weberin kaupan. Saanhan olla tätimäinen, koska olen kohta kuusikymppinen (sitä ei monet usko:)), ja olen moninkertainen mummokin vielä? Olen kokoa 44-46, ja Gerry Weberiltä lähti puoli kauppaa mukaan, vaikka oli iso kauppa ;). Minusta vaatteet olivat suhteellisen edullisia, hyvälaatuisia, ja valikoima oli todella laaja. Tällaista innostusta vaatteista en ole Suomessa koskaan saanut kokea, ja siihen päälle vielä ystävällinen palvelu, niin ei miellyttävämpää vaatteidenostokokemusta enää voi olla.
Minusta ne ovat hyviä ja laadukkaita. Eihän se mikään huippumerkki ole, vaan ehkä ennemminkin saksalaisen Järkevä Laatumerkki. Ja se näkyy sitten vähän hinnassakin. Minusta siellä on tavallisia monikäyttöisiä vaatteita, joista osa sopii nuoremmillekin ihan hyvin. Ehkä sitten tätimäisyys on oikea sana, mutta ei mummomaisuus kuitenkaan.
Itse ehkä rajaisin, että kohderyhmää ovat 30+-ikäiset korkeasti koulutetut, jotka eivät enää voi kulkea huonolaatuisissa vinoon leikatuissa pintatrendikkäissä menkkahaukan trikoo- ja polyesterirytkyissä, alakulttuurien vaatteissa tai nukkaisissa kirppisvillapaidoissa ainakaan työpaikalla, vanhempainilloissa tms.
Ei ole oma suosikkimerkki, mutta yksi hyvistä, jos haluaa suht laadukasta (kangaslaatu, työnjälki)
Laatua arvostavalle suosittelen Gerry Weberiä. Jos nuorekkuus on revityt farkut ja nyppyyntynyt toppi niin
sitten ei Weber iske. Nuo lantiomakkarat saavat siis olla esillä ja kuka edestä näkee ei taakseen katso.
Gerry Weberillä on Taifun ja Samoon, joista ensimmäinen vähän nuorekkaampi mallisto hoikille ja Samoon koosta 42 alkaen. Tykkään kyllä Gerry Weberistä kaikkien nykyajan rättien sijaan. Tuohon tätimäisyyteen vielä, että on turha luulla 45+ naisen olevan nuorekas pukeutumalla nuorisovaatteisiin.
Gerry Weber on kalliimman puoleinen ja hyvälaatuinen toimistovaatteita myyvä merkki. Sitä käytetään paljon Suomen ulkopuolella. kenekään suomalaisen ei pitäisi arvostella tämän hintaista merkkiä tavallisen hintana sillä suomalaisten ostovoima on huonointa läntisessä Euroopassa. Periaatteessa tosiasioiden valossa suomalaiset joutuvat jopa karsimaan ruokaostoksistaan. Miten suomalaisista on tullut ap:n tyyliin noin ylimielisiä ja vähätteleviä. Olen tätä ilmiötä ihmetellyt jo useita vuosia. Mun eräs vanha ystävä myös arvostelee nokka nyrpyllään joidenkin merkkien tuotteita ja hintoja itselleen aivan roskaksi mutta hän on kodinhoitotuella elelevä luottotiedoton lähes nelikymppinen. Hänellä on kuitenkin Vuittonin laukku olalla ja kaikenlaista muuta kallista. Ei kuulemma kannata mennä töihin koska joutuu sitten makselemaan velkojaan.
Melko kallis ja kamalan tätimäinen. Mutta isokokoiselle (180 cm ja omenavartalo) lähes ainoa merkki, josta löydän sopivia toimistovaatteita.
Samaa hintaluokkaa ovat Ril's ja Your Face, joista löytyisi tyylikkäämpiä ja myös trendikkäämpiä vaatteita kuin GW:llä mutta suurin koko on yleensä 44.
Ostin GW:ltä aivan ihanan mustan housupuvun jota käytän hautajaisissa. Suvussani on paljon iäkkäitä, joten hautajaisia valitettavasti paljon :(
Housupuku on todella hyvälaatuinen, pehmeästi laskeutuvaa kangasta ja hyvän mallinen, jakku kauniisti tyköistuva, housut klassiset. Hintava oli, mutta olen erittäin tyytyväinen. Se istuu ja on laadukas ja tyylikäs, ajaton ja se päällä on välittömästi hyvin pukeutunut.
On se kallis, mutta auttamatta tätimerkki.