Musta pyykki.
Mikä hitto oikein on vialla kun mun musta pyykkini haisee ummehtuneelle heti kun otan pyykit koneesta? Siis pesun jälkeen, pitäisi olla puhtaita.
Kirjo- ja valkopyykki ei haise, olen pessyt pesukoneen ja tiivisteet ja säännöllisen epäsäännöllisesti pesen koneen 95 asteessa.
Olen kokeillut mustan pyykin pesuainetta, mutta ei juurikaan vaikutusta, ummehtuneen hajun lisäksi haisee joku outo makea pyykinpesuaineen haju.
Eikä ole väliä pesenkö 40 vai 60 asteessa.
Menee ihan kohta hermot! :/
Kommentit (3)
Joo, etikkapesu tai sitruunahappopesu.
Tänään juuri itse mietin samaa, kun mulla on 2-5 vaatekappaletta, jotka haisee. Tänään taas oli yksi niistä päällä. tavallinen ruskea printti-t-paita, joka on 95%puuvilla, 5%elastaania. pesen sen 40°C, samoin kuin monet muutkin paidat. Pyykinpesuaineena on Serto. Pesusta tullessa en ole huomannut paitaa haistella, mutta vika ilmeneekin ensimmäisellä pesun jälkeisellä käyttökerralla. paita alkaa haista ummehtuneelle jossain .. tunnissa. Tai nopeammin jos hikoilen,vaikka lämpimällä kelillä. Eli vähänkin kun saa iholta, tai muualta, kosteutta. Semmoinen TOSI ummehtunut-tunkkainen löyhkä. Itse alan haistaa sen nopeasti, en tiedä tuoksuuko päältäni muiden nenään, mutta ainakin mies sen haistoi, kun käskin haistamaan :D Ja muistan että muutama muukin paidoistani haisee tälle. Vika ei voi olla pesukoneessa, koska se on vain muutamissa paidoissa. Kuivatan pyykin kuivaustelineillä huoneistossa, ja osan henkareilla, mahd ilmavasti, ei liian ahtaasti.
Pese pyykkikone 90 asteessa etikalla tjms. ilman pyykkiä. Mulla musta pyykki alkaa myös haisemaan välillä ja jos pesen puolipesulla.