Miksi tällainen ei ole hyväksyttävää?
Kun olin kotiäitinä, tein suurmman osan ruoista itse, myös vauvan soseet. Ruokajuomana oli ja on aina vesi, maitoa saa aamu- ja iltapalalla. Mehut on mummun tekemiä, tai sitten kaupasta tuoremehuja. Leivoin itse sämpylät ja hiivaleivät, ruisleivän ostan kaupasta. Meillä ei lapset syöneet karkkia ennen kuin vasta joskus neljävuotiaana, eikä sipsejä, eikä limsaa. Meillä ei myöskään ole kaapeissa ketsuppia, muroja, nakkeja tai makkaroita, ranskalaisia tai pakastepizzoja. Jne.
Kotiäitinä ulkoilin lasten kanssa paljon, käytin kerhoissa, uimassa, kaupungilla, ystävien luona.. luin heille paljon ja keksittiin vähän väliä jotain mukavaa: retkiä tai majan rakentamista vaikka.
Pidin myös kiinni omista harrastuksista ja ystävistä.
Nyt on opiskelemassa ja sama meno jatkuu edelleen. Mutta jotenkin huomaan, ettei meistä niin pidetä. Ja täällä varsinkin ei saisi olla "täydellinen", vaikka siis emme todellakaan ole, tällainen tyyli vain leimataan sellaiseksi.
Miksi?
Kommentit (88)
Musta tuntuu että monet vaan katsoo kieroon sellaisia jotka tekee asiat eri tavalla kuin he itse. Meillä ei esim. syödä ketsuppia kuin vain parin tietyn ruokalajin kanssa, ja kaverit aina jaksavat hämmästellä ja kummastella tätä, heillä kun laitetaan ketsuppia lähes joka ruokaan. Ei meillä muuten mitenkään terveellisemmät tai erikoisemmat ruokatottumukset ole, mutta on tullut kommenttia siitä kun meillä ei aina ole ketsuppia jääkaapissa.
Ap ei enää jaksa kommentoida, kun ei saanutkaan hyväksyntää ja ihailua?
Kaunko menee että lapsella on syömishäiriö?
Järkevyydellä ja neuroottisuudella on eroa.
Sitten olet paljon lähempänä täydellisyyttä, jos vielä putsaat alapääsi poimut pumpulipuikoilla, kun vesi ja suihku eivät riitä. Näinhän muuan daami kirjoitti jokin aika sitten tänne.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 14:30"]
Viisauden vastakohta ei ole tyhmyys vaan fanaattisuus.
[/quote]
Fanaattisuus ON tyhmyyttä.
[/quote]
Voi hassu sinua ..
Aivan, fanaattisuus on jopa tyhmempää kuin varsinainen tyhmyys :)
Ap vaikuttaa vaan niin typerältä etten minäkään jaksaisi tuollaisen kanssa hengailla. Ruokatavoilla ja vastaremontoidulla kodilla (xDDD) ei ole sen kanssa mitään tekemistä.
Minusta se, että ap ajattelee, että joku voi pitää ketsupin puutetta snobbailuna, kertoo siitä, että se on hänestä itsestään hienoa. Koska minä en pysty kuvittelemaan, miten kukaan voisi pitää sitä snobbailuna. Ei meilläkään ole televisiota olohuoneessa, vaan takkahuoneessa, ja yläkerran oleskeluhuoneessa. Ja ei meitä sen takia ihmiset karta. Ensimmäisten lasten aikaan tein itse leivät, mehut ja soseet, eikä olisi tullut mieleenkään laittaa isompaa hoitoon. Tutuillani tämä oli ihan normaalia. Nuorempien kanssa olen ollut joustavampi. Ketsuppi on muuten ihan terveellinen lisäke ruokaan, toki siinäkin voi valita mahdollisimman aidon vaihtoehdon.
Joustamattomuus ja omahyväisyys jotenkin tulevat ap: n rivien välistä. Kyllä yleensä ihmisten annetaan hoitaa omat perheensä kuten haluavat. Mutta ehkä jos joku ylpeilee sillä, ettei tarvitse ketsuppia, sitä hetken hämmentyy.
Mitä ihmettä? Meillä nuo melkein kaikki kohdat toteutuu, paitsi että ruokana on melkein pelkkää luomuaineksista tehtyä raakaravintoa. Koskaan ei ole ollut ongelmia saada kavereita, eikä mua totta puhuen edes kiinnosta, jos joku sattuu meitä pitämään omituisina. Toisaalta en mitenkään erityisemmin mainosta tätä omaa täydellistä elämäntapaani, ehkä sekin selittää jotain...