Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun menette töistä kotiin niin mitä ensimmäisenä teette kotona?

Vierailija
06.03.2014 |

Lepäättekö vai rupeetteko heti tekemään jotain? Siivoamaan tai ruokaa laittamaan. Vai katsotteko tv:tä vai ootteko koneella?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kädet, (otan vauvan vaunuista ja ulkovaatteista pois), vaihdan kotivaatteet. Sen jälkeen teen mitä nyt on tarvis / haluan tehdä.

Vierailija
22/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisun ulkovaatteet, vien mahdolliset kauppakassit, käsilaukun ja päiväkotilaisen repun aulaan. Toisinaan joutuu raivaamaan tien koululaisen ja kavereidensa reppujen, takkien ja kenkien läpi, joskus jaksan ripustella ne itse naulakkoon ja joskus huudan asianomaiset itse tekemään sen.

Vien kauppatavarat keittiöön ja jääkaappiin/kaappiin. (Nostelen pöydältä välipalalta mahdollisesti jääneet astiat ja pyyhin muruset.) Vaihdan kotivaatteet ja pesen kädet. Yleensä alan saman tien laittamaan pyykkejä koneeseen tai pinoon kuivaustelineeltä, täytän tai tyhjennän astianpesukonetta. Jos lapset ovat omissa puuhissaan, laitan napit korville ja kuuntelen samalla äänikirjaa. Aloittelen ruuanlaittoa, puuhailen kaikenlaista tarpeellista. Joskus saatan istahtaa koneelle tai lukemaan kirjaa, jos sattuu olemaan hyvä kirja kesken. Mutta yleensä on puuhavaihe päällä. Ja lasten juttuja siinä ohessa - läksyjä, kuulumisia, kinaselvittelyjä ja iltasuunnitelmien tekoa. Vien roskiksen jos tarvis, haen postin.

Kotiintullessa on yleensä ihan hyvä ja energinen fiilis, töissä on aika kevyttä. Väsymys iskee vasta ruuan jälkeen - sitten pitää ryhdistäytyä ulos ja lenkille jossain vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä: tulen kotiin jo suht ajoissa iltapäivällä, mies tulee pari tuntia myöhemmin.

nro 21

Vierailija
24/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan kissalle ruuan ja alan kokkailemaan

Vierailija
25/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön. :( Mutta miehen työpäivän lähestyessä loppua alan laittaa ruokaa ja keitän kahvit. Hän käy suihkussa ja sit syödään ja ollaan rennosti.

Vierailija
26/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

riisun ulkovaatteet ja kengät

käyn wc asioilla ja pesen kädet

jos ostoksia, puran ostokset

yleensä vaihdan vaatteet 

lepäilyä

kokkailua

surffailua netissä

soittelen puheluita tai mulle soitetaan

jutellaan kaiken muun ohessa perheen kesken

Vierailija
27/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene koiran kanssa metsälenkille.

Vierailija
28/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan vaatteet ja istahdan ruokapöytään lapsen ja miehen kanssa syömään miehen tekemää ruokaa.

Vierailija
29/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kädet ja vaihdan housut.

Vierailija
30/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä tulen ekana kotiin ja olen hakenut kuopuksen tarhasta (tämä tapahtuu useinmiten)

1. riisun kuopuksen ja itseni

2. raivaan ja mesoan isommat lapset ja niiden kaverit raivaamaan eteisestä reput ja vaatteet omille paikoilleen.

3. laitan pyykkikoneen pyörimään

4. siivoan keittiön jos illalla en ole jaksanut ja laitan ruokaa

5. sitten ruoan jälkeen saan ehkä hengähtää tai siivoan.

Kun mies tulee ekana kotiin ja hakee kuopuksen

1. Riisuu itsensä ja lapsen

2. laittaa itselleen pari leipää ja menee tietokoneelle mistä löydän sen tunnin päästä kun itse saavun kotiin.. ja savu rupeaa meikäläiseltä nousemaan korvista :)

Vierailija
31/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 14:02"]

riisun ulkovaatteet ja kengät

käyn wc asioilla ja pesen kädet

jos ostoksia, puran ostokset

yleensä vaihdan vaatteet 

lepäilyä

kokkailua

surffailua netissä

soittelen puheluita tai mulle soitetaan

jutellaan kaiken muun ohessa perheen kesken

[/quote]

Ihanan rauhallista. Eikö teillä ole harrastuksiin kuskaamista, omia harrastuksia, ruokakaupassa käyntiä, siivousta vai hoidatteko kaikki ne viikonloppuna?

Vierailija
32/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 14:12"]

Ihanan rauhallista. Eikö teillä ole harrastuksiin kuskaamista, omia harrastuksia, ruokakaupassa käyntiä, siivousta vai hoidatteko kaikki ne viikonloppuna?

[/quote]

Mulla ei ole kodin ulkopuolisia harrastuksia juuri siksi, että haluan pitää elämäni "ihanan rauhallisena" nyt kun lapset ovat pieniä. En mitenkään uhriudu siitä vaan valitsen itse olla harrastamatta jotta ehtisin levätä iltaisin. Isommalla lapsella on yksi harrastus viikossa jonne pitää kuskata, minä kuskaan toiseen suuntaan ja mies toiseen.

Ruokakaupassa käyn töistä tullessani niinä päivinä kun mies hakee lapset, sujuu nopeimmin niin. Siivoillaan sieltä täältä pitkin matkaa, sillä harvemmin on niin kiire että heti töistä tullessa pitäisi ruveta siivoamaan.

Eli: kun tulen töistä kotiin, riisun ensin ulkovaatteet, puran ostokset kaappiin ja alan sitten laittaa ruokaa. Kun on syöty, laiskottelen yleensä loppuillan perheen kanssa.

Vierailija
33/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän koirat takapihalle.

Vierailija
34/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kädet, otan rintaliivit, alushousut ja sukat pois (ne aina ahdistaa kotona) ja yleensä vaihdan myös jonkun yöpaidan päälle. Sitten ruokaa ja sohvalle löhöömään

Vierailija
35/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kädet... tyhjennän ruokakassit jos olen käynyt kaupassa.. tämän jälkeen alan siistimään asuntoa.. astioita tiskikoneeseen, sohvatyynyt ja viltti paikalleen, sängyn petaus (kyllä..vasta illalla)..vessan pöytätason pyyhkiminen jne.. sitten vähän datailua ja n. 18-18.30 tienoilla alan laittamaan ruokaa tai lämmittämään eilistä.. sitten telkan kattomista ja jos on urheilupvä n. Kello 20-21 poljen kuntopyörää ja kahvakuulaan..loppuilta menee sohvalla lojuessa

.

Vierailija
36/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pissalla.

Vierailija
37/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen riisuutunut ulkovaatteista, laitan kahvin tulemaan, avaan tietokoneen ja jatkan töitä.

Vierailija
38/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen lapset kotimatkalla hoidosta, ulkoportaalla kuorin ne kuravaatteista, pestään kädet ym, heitän näin rapakeleillä haalarit pesukoneeseen tai sitten muuta pyykkiä pyörimään. Sitten sylitellään lasten kanssa ja jutellaan päivän kuulumiset, luetaan jotain. Sitten hetki haahuilua ja sen jälkeen ruuan laittoon. Sitten taas pientä järkkäilyä, lasten kanssa touhuamista, iltapalat, iltatoimet, lapset unille. SEN jälkeen on oma aikaa: telkan töllötystä, tietsikalla, lukemista ym.

Vierailija
39/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisun ulkovaatteet, pesen kädet, keitän teetä ja teen välipalaa. Sen jälkeen sitten treenaamaan/kauppaan/siivoilua/muuten vaan kotona oleilua.

Vierailija
40/87 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tulen kotiin vasta illlalla, jos olen mennyt töistä suoraan asioille tai vaikka vain kahvilaan istumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan