Lue keskustelun säännöt.
Au pairit Lontoossa ohjelma, mitä tykkäsitte?
06.03.2014 |
Yle Areenassa on kolme jaksoa jo.
Ihan mielenkiintoinen ohjelma, vähän epäselväksi vain jäi, miksi se bilettäjä tyttö lähti au pairiksi kun selvästikään ei lasten hoitaminen kiinnostanut, vaan lähinnä bilettäminen. Muuten vaikuttivat fiksuilta tytöiltä :)
Kommentit (23)
Katsoin sarjan, erityiset sympatiapisteet Annalle, ihana nainen. :)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Jasmin oli oman mukavuusalueensa ulkopuolella ja sen kyllä huomasi. Tuli mieleen että tytsä oli aika hemmoteltu.... perhe oli meilestäni ok,mutta Jasmin kitisi ja vinkui...
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 10:47"]
Katsottuani koko sarjan yle areenasta sai kyllä kattavan kuvan au-pairina olemisesta. Alkoi ymmärtämään, kuinka haastavaa on "työskennellä" toisen kotona. Tärkeintä on että perheen ja au-pairin käsitykset työnkuvasta ovat samankaltaiset. Mirakin pärjäsi aivan loistavasti toisessa perheessä, koska perheen äiti osasi selvästi määritellä työn ja vapaa-ajan. Mira oppi ottamaan itselleen tilan ja rauhan käymällä kuntosalilla ja lenkillä vapaa-aikoinaan.
Ongelmat taitavat johtua pitkälti siitä, että perheet eivät tarpeeksi hyvin kommunikoi sitä, mitä au-pairilta toivovat ja toisaalta siitä, että perheiden omat odotukset ovat liian vaativat.
Ymmärrettävää, ettei au-pair kerta kaikkiaan jaksa 24/7 jos ei pysty rentoutumaan perheessä ja koko ajan on vedettävä piian roolia. Perheetkin käyttävät eri au-paireja vuodesta toiseen, minkä luulisi hieman heijastuvan heidän lastensa mielenterveyteen, kun tiiviit kiintymyssuhteet revitään rikki jokaisen pestin päätyttyä ja uusi tyttö kehiin.
[/quote]
Karin Ehnrooth on kuvannut juuri tätä lapsuuden traumaa kirjassaan: Vinoon varttunut tyttö.