Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan tuppukylien "totuuksia"!!

Vierailija
05.03.2014 |

Mulle tulee mieleen:

Kaikki koulutetut ovat "herroja" ja heihin ei voi luottaa

Saunakaljan ostaminen tarkoittaa alkoholiongelmaa

Fyysinen työ on ainoa oikea työ miehelle.

Paras automerkki on mersu

Yrittäjät ovat ketkuja ja rikkaita tai persaukisia luusereita. Yrittäminen ei oikeastaan ole rehellisen ihmisen ammatti.

Kommentit (478)

Vierailija
441/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas kyllä niin jälkeenjääneitä mielipiteitä/luuloja, että ei jaksa ekaa sivua enenpää lukea. Ette ole tainneet käydä pienellä paikkakunnalla sitten 70-luvun? Ja jos nuo joihinkin ihmisiin päteekin vielä, niin ovat niitä vanhoja ihmisiä, ei ne siitä mihinkään enää muutu, mutta on kännykkä- ja tietokoneajan ihmiset ihan erilaisia.

Minusta nää kuvaa lapsuuteni 70-l ison kaupungin lählötä, asukkaat työläisiä. Kaikkien vanhemmat oli pääosin suurta ikäluokkaa ja naapureita kytättiin ja toisten asiat tiedettiin. Opettajat ja papit oli parempia ihmisiä.

Vierailija
442/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut ketjua, mutta kylän huoltsikan kahvila on kokoontumispaikka, jossa tuijotetaan muukalaisia ja heidän poistuttuaan puhutaan heidän asiansa (tunnetaan ihan tarkkaan, kuka kyseessä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa vain kaikki ennakkoluulonne peräkkäin ja kerrotte ne kahdella varmuuden vuoksi, niin siinähän se totuus sitten on...Eikö tämä päde kaikkeen.muuhunkin? Terv. Tuppukyläläinen

Vierailija
444/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset lippasnahkakengät maalla meinaa miehellä todellisuudesta vieraantumista. On vissiin olevinaan.

Vierailija
445/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- miesten elämä pyörii koneiden ympärillä. Mitä isommat, sen parempi. Sunnuntaisin niitä pestään painepesurilla tai sitten vain ajellaan mönkijällä / kelkalla edestakaisin. Pääasia on että koko ajan on joku polttomoottori käynnissä.

- naiset ovat enimmäkseen vain sisällä, korkeintaan käyvät maantiellä pyörähtämässä koiran tai lastenvaunujen kanssa. Nainen + kone tai nainen + lapio on sopimaton yhdistelmä.

- nurmikko on EHDOTON must. Perenna, sipulikukka tai kesäkukka on tuntematon käsite. Puutarhoissa on  yleensä vain nurmikko ja marjapensaita. Joka syksy käydään poimimassa viinimarjat autiotupien pensaista mutta mitään muuta ei siellä tehdä.

- pihassa on oltava vähintään yksi autonromu

- joka talossa on häkissä iso metsästyskoira, riippumatta käydäänkö metsällä vai ei

Oisko nurmikko itäsuomalainen tyyli? Varsinais-Suomessa ollut aina kukkapenkit ja kesäkukat.

Vierailija
446/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- miesten elämä pyörii koneiden ympärillä. Mitä isommat, sen parempi. Sunnuntaisin niitä pestään painepesurilla tai sitten vain ajellaan mönkijällä / kelkalla edestakaisin. Pääasia on että koko ajan on joku polttomoottori käynnissä.

- naiset ovat enimmäkseen vain sisällä, korkeintaan käyvät maantiellä pyörähtämässä koiran tai lastenvaunujen kanssa. Nainen + kone tai nainen + lapio on sopimaton yhdistelmä.

- nurmikko on EHDOTON must. Perenna, sipulikukka tai kesäkukka on tuntematon käsite. Puutarhoissa on  yleensä vain nurmikko ja marjapensaita. Joka syksy käydään poimimassa viinimarjat autiotupien pensaista mutta mitään muuta ei siellä tehdä.

- joka talossa on häkissä iso metsästyskoira, riippumatta käydäänkö metsällä vai ei

Oisko nurmikko itäsuomalainen tyyli? Varsin

Ei ole. Itä-Suomessa on komeat kukkapenkit. Mummo sanoi, että pitää pihistää pistokas naapurista, niin se kasvaa parhaiten. Tuossa oli jokin taika.

Vierailija
447/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kylän Alkossa käyvät vain juopoiksi tiedetyt henkilöt. Kulissinsa pystyssä pitävät kunnon ihmiset käyvät autoillaan kaupungin Alkossa missä kukaan ei tunnista heitä.

Osoittaa totaalisen tietämättömyytesi tuppukylistä, ei niissä mitään Alkoa ole.

Vierailija
448/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa huutokauppakeisaria ja hänen Heli vaimoaan. Siinä normaali tuppukylän pariskunta kaikin puolin. Vaikka ihan sydämmellisiä ihmisiä ovatkin ulospäin niin hyh helvetti mitä wt :D

Itse et vaikuta edes sydämelliseltä...

Vierailija
449/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani asuvat hiipuvalla kirkonkylällä jossa heitä säälitään koska olen yh. Poikani on jo 6v ja aina kun menen käymään ja pistäydy vaikka kaupassa niin joku on kyselemässä eikö ole miestä löytynyt? 

Ja äitini on taas kaikkien mielestä hirveä juoppo koska ostaa joka viikonloppu useamman siiderin (siivous ja saunajuomat) 

450/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että pikkupaikkakuntien asukkaat kauheasti miettivät sitä, että mitä muut (tuntemattomat ihmiset) ajattelevat heistä. Mä olen kaupunkilainen eikä minua voisi vähempää kiinnostaa mitä tuntemattomat ihmiset minusta ajattelevat.

Esim. Yksi pikkupaikkakunnalla asuva nainen sanoi, että on pakko mennä feikki kihloihin aina kun muuttaa uuden miehen kanssa yhteen, kun muuten kylällä alkavat ihmiset juoruta, että ollaan susipari.

Vierailija
451/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttären anoppi asuu oikein kunnon tuppukylässä ja on metsäkoneenkuljettaja ammatiltaan ja ihan itse myös auraa omalla traktorilla lumet pihaltaan. Kyllä koneet sopivat myös naisten käyttöön tuppukylässäkin. Taitaa koko ketju olla vain kaupunkilaisten epämääräisten mielikuvien tuotosta.

Vierailija
452/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omakotitalo ja iso piha missä vaan Suomessa on paras asumismuoto ihmiselle."

"Marja-ja sienipaikoista ollaan minulle kateellisia, en kerro niitä kenellekään."

"Suomen luonnossa liikkuminen on parasta terapiaa."

"Neljä vuodenaikaa."

Vierailija
453/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen luokitellaan tuppukyläksi?

Vierailija
454/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras vaatemerkki on Marimekko.

Paras kahvimerkki on Presidentti/Juhlamokka.

Hienoin tilaisuus on Linnan juhlat.

Ihminen on juhlissa hieno, kun sillä on bling blingiä.

Salkkarit on hienoa väkeä.

Häissä on hienoa tarjota karjalanpaistia ja lohta. Unohtamatta aitoa Valion Brie-juustoa.

On hienoa värjätä raitoja hiuksiina ja leikata ne lyhyiksi.

Lääkäri on hienoin ammatti. Lääkäri on aina tosi älykäs.

Mielensäpahoittaja on upeaa kirjallisuutta.

Lapsi käy rippikoulun, totta kai.

Jos ei ole jumalaa, on jokin Korkein voima, totta kai.

Juhlissa on oltava aina paljon sokeria. Makea tekee juhlan

Ps. En puhu maalaisista, vaan tuppukylämaisista asenteista.

Meillä on varaa muuhunkin kuin Xtra-kahviin toisin kuin sinulla. 🤭

Vierailija
455/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

/////

Kaikki muut paitsi Helsinki ym. pääkaupunkiseutu.

Vierailija
456/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Naapurin mummo perkaa kalat sätkivinä

Vierailija
457/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin pellejen mielestä kaikki kehä kolmosen ulkopuolella olevat on tuppukyliä. 

Vierailija
458/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia omalta tuppukotikylältä:

Kotipaikkakunnalle jääneiden kavereiden mielestä olet aikuisenakin sellainen, mitä olit lapsuudessa ja nuoruudessa. Veljeni kaveri "Kalle" oli kouluaikana hyvä koulussa, luki paljon, tytöt/juhliminen ei kiinnostanut. Poika ei oikein harrastanut mitään, vaan kouluhommien lisäksi oli tietokoneella, pukeutui epämuodikkaasti verkkareihin tai College housuihin ja flanellipaitaan jne. Kalle pääsi lukion jälkeen yliopistoon (vaikeinta päästä Suomessa), opiskeli huippuarvosanoilla ja on tehnyt hienon uran kovapalkkaisena asiantuntijana, uraa myös ulkomailla jne. On naimisissa, mukava perhe, pari lasta 

Kotipaikkakunnalla Kallelle naureskellaan edelleen, kun on nynny, nörtti, pinko jne. Jos otat puheeksi hänen menestyksensä, niin siitä ei haluta keskustella, vaan mielummin palataan muistelemaan lapsuuden noloja juttuja ja puhutaan vaikka siitä että epäiltiin hänen olevan h0m0, kun ei tytöt kiinnostaneet. 

Sama juttu erään vanhan luokkakaverin kanssa. Tyttö oli kotoisin perheestä, jossa vanhemmilla oli aika suuria ongelmia alkoholin ja muiden suhteiden kanssa. Tyttö oli kouluaikana vähän hukassa, seurusteli hieman häirikkötyylisen pojan kanssa jne. Lukion ja parin välivuoden jälkeen ryhdistäytyä, löysi oman alansa, pääsi yliopistoon, opiskeli pari tutkintoa, työskentelee asiantuntijana, työmatkoja ulkomaille, perheellinen ja elämä mallillaan. 

Kotipaikkakunnalla tyttö kuitenkin muistetaan edelleen hieman surkeana "Koskisen" tyttönä, muistellaan sitä kuinka huonosti perheellä oli asiat ja kuinka tyttö seurusteli "Olut-Ollin" kanssa. 

En tiedä, että onko tämä muiden pikku paikkakuntien ongelma, mutta itseäni tämä ärsyttää suunnattomasti. Ihminen on parikymppisenä vielä aivan elämänsä alussa, kehittyy, kasvaa ja vasta muotoutumassa omaksi itsekseen. 

Vierailija
459/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha, hiljaisuus, luonnon äänet. Käki on kukkunut jo useasti. Pihalla kasvaa valkovuokkoja. Auringonnousu, iltarusko, mustarastaan laulu, vihertyvät puut. Jo joutui armas aika, ja täällä sen näkee ja kokee 😍 Illalla lämmitän ulkosaunan. 

Vierailija
460/478 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu oli jossain juhlisss tavannut henkilön, joka oli kotoisin kotipaikkakunnaltani. Tuttu oli sitten kysynyt, että tunteeko hän minua. Oli sanonut tuntevansa. Olivat siinä jutelleet kuulumisistani ja tuttu oli ihmeissään kuunnellut tämän henkilön puheita. Olin kuulemma naimisissa lukioaikaisen isommasta kaupungista kotoisin olevan poikaystäväni kanssa, minulla oli lapsia ja olin töissä kaupassa. 

Oikeasti olin eronnut tästä poikaystävästä jo lukion jälkeen 10 vuotta aikaisemmin. Olin matkustellut välillä ja sillä hetkellä opiskelin viimeistä vuotta yliopistossa. 

Ehkä tosiaan aika on pikkukylässä jotenkin pysähtynyt ja ihmiset ei mene elämässä kauheasti eteenpäin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi