Listataan tuppukylien "totuuksia"!!
Mulle tulee mieleen:
Kaikki koulutetut ovat "herroja" ja heihin ei voi luottaa
Saunakaljan ostaminen tarkoittaa alkoholiongelmaa
Fyysinen työ on ainoa oikea työ miehelle.
Paras automerkki on mersu
Yrittäjät ovat ketkuja ja rikkaita tai persaukisia luusereita. Yrittäminen ei oikeastaan ole rehellisen ihmisen ammatti.
Kommentit (478)
Vierailija kirjoitti:
Kotituppukylässä käydessäni joku jonka henkilöllisyydestä minulla ei ole mitään käsitystä, kyselee kuulumiseni ja tietää kyllä tasan tarkkaan kuka minä olen. Erotessamme käskee sanoa vanhemmilleni terveisiä, kerron kyllä mutta en tiedä kuka ne lähetti.
Herrat, maanviljelijät ja "normaalit" menevät kuten täällä mainittukin, tosin julkisuuteen asti päässeet (urhailijat tai näyttelijät) oman kylän tytöt ja pojat ovat suuri ylpeyden aihe, varsinkin jos julkkis on asunut oman koulu/työmatkan varrella tai ollut samaan aikaan peruskoulussa, heistä ei puhuta ikinä pahaa.
Sitten se tuppukylä johon muutin opiskelujen takia. Koska olin 19 ja muutin YKSIN eli en siis miehen kanssa saman katon alle, olin tietysti sinkku (muualla olevaa poikaystävää/kihlattua/aviomiestä ei lasketa) ja heti muuttokuorman kanssa tullessa tuodaan ensimmäinen sulhasehdokas näytille. Koska ei kelvannut, ensimmäisen viikon aikana oven takana kä
Kuulostaa kovin tutulta.
Vierailija kirjoitti:
Rauha, hiljaisuus, luonnon äänet. Käki on kukkunut jo useasti. Pihalla kasvaa valkovuokkoja. Auringonnousu, iltarusko, mustarastaan laulu, vihertyvät puut. Jo joutui armas aika, ja täällä sen näkee ja kokee 😍 Illalla lämmitän ulkosaunan.
Kiva, mutta ketjun aiheen kanssa tuolla ei tietysti ole mitään tekemistä.
Kaikki tuntee toisensa = sairasta kyttäämistä ja selän takana juoruamista
Inehmot on "aitoja" xD = juoppoja, hyväksikäyttäjiä, pers'jalkaisia, roskaajia, ryöstökalastajia
Lapsista puhutaan, että kuka vaikuttaa jo lapsena oikein kunnon työihmiseltä. Koska työtä pitää tehdä jatkuvasti, jopa vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kokoontuvat kirkonkylän huoltoasemalle juoruamaan kahvin äärelle, joka päivä.
Tsot, tsot.
Miehet eivät juoruile, he vaihtavat sosiaalisesti tärkeää ja mielenkiintoista informaatiota.
On ihan normaalia piipahtaa katsomassa miten naapurin yksinasuva vanhus pärjäilee.
On ihan normaalia kysyä tarvitseeko naapurin vanhus tai perheen äiti jotain kaupasta, voit tuoda hänelle samalla ku itse käyt kaupassa.
Naapurin perheen äiti voi tuoda lapsensa teille siksi aikaa kun hän itse käy esim. hammaslääkärissä.
On ihan normaalia että meidän klapikoneella voidaan käydä halkomassa naapurinkin polttopuut.
On ihan normaalia että naapuri käy traktorillaan kolaamassa meidänkin pihatien lumet.
On ihan normaalia että välitämme ja huolehdimme toisistamme.
AP:n väittämät kuvaavat hyvin sellaisen paikkakunnan ajatusmaailmaa, jotka ovat muodostuneet yhden suuren teollisuustyönantajan ympärille. Niillä paikkakunnilla elää vahvana ideologia, että "kaikki" käyvät siinä the tehtaassa töissä. Työnjohtoporras on "herroja", ja duunarit ovat "oikeita ihmisiä". Muut ovat "kansan vihollisia".
Itse asun oikeasti pienellä paikkakunnalla, ja täällä tuntuu olevan kummajainen hän, joka elättää itsensä pelkällä palkkatyöllä, eli ei ole lainkaan omaa yritystoimintaa.
Jaa ha ollaanko vähän katkeria. Karjaalla on kuitenkin oma ilmainen reikä joka jakaa jos maksat vähän laskuja ym. Maria on etunimi ja panee demirsteel yrityksen johtajaa joka on tietääkseni naimisissa sillä on kaunis csimo ja se valitsee tuollaisen ruman likaisen joka pojan pano puun ??
Vierailija kirjoitti:
Kanit,fretit, jyrsijät, linnut, kaikki sammakko-,matelija ja herpetologiset eläimet (varsinkin ne) on ihmettelyn aihe, ja myös se jos omistaa vaikka 6 eläintä, niinkuin minä, koska kolme hamsteria on jo outoa, ihmeellistä ja liioittelua. Jokainen katsoo pitkään kun käytön kaniani lenkillä.
Minulla on ihan päinvastaisia kokemuksia. Ei mitään ihmettelyä. Tosin minulla oli vain nisäkkäitä ja lintuja, mutta suhteellisen paljon ja aika erikoisiakin lajeja.
"Kenenkäs lapsia oot?" Lapset määriteltiin sen mukaan, ketä vanhemmat olivat. Jos olivat kylän kermaa, lasta kehuttiin, vaikka olisi ollut rapajuoppo. Mutta jos perhe oli köyhä ja ongelmainen, niin lapsikin oli automaattisesti huono. Edelleenkin kuulen tuota kysymystä iäkkäiden suusta, kun kotiseudulla käyn kääntymässä.
Tämä on aika karu ketju. Olen lapsuuteni elänyt 70-80-luvulla lesta-alueen pikkupaikkakunnalla ja todella oli ahdistavaa koko tunnelma! En kyllä yritäkään väittää että missään muuallakaan ei olisi onnettomia avioliittoja, kaappijuoppoja, pers-häiriöisiä ulospäin kunnollisen näköisiä perheitä, ei tietenkään. Mutta silti.
Toisaalta ihmettelen, että miten ja mitä ne hyvinvointimittarit mittaa, kun juurikin ahvenanmaalla ja pohjanmaalla ollaan niin onnellisia ja voidaan hyvin? Eikö ne just ole niitä kaikkein tiukimmin omissa yhteisönsä säännöissä eläviä?
Jos nainen harrastaa jotain muuta kuin leipomista, kutomista ja ehkä käy kerran kuukaudessa kävelyllä, on hänellä kyllä jotain outoa muutenkin mielessään. Ettei vaan olis muita miehiä kiikarissa? Vaikka siis harrastaisi jotain nukkekoteja, viherkasveja liian erikoisilla lajeilla, ostaisi pari kanarilintua jonkun kärttyisän maalaiskissan sijaan.
Huoltoasemilla ennen, nykyisin kahviloissa, kahvibaareissa, missä liekin, ne on aina UKKOköörit jotka kokoontuu juoruamaan. Aina. Joka pikku kylässä miehet on ne jotka levittää ja jopa keksii juorut. Fakta.
Vierailija kirjoitti:
Yksin asuva nainen on h**ra.
Tuo pitää paikkansa
Vierailija kirjoitti:
Asutaan, niin kuin myös mieheni veli perheineen tuppukylässä. Veljentytär muutti aikuistuttuaan kaupunkiin ja osallistui jokin aika sitten johonkin näihin fitnesskilpailuihin. Hän on nykyään kylän puheissa h**ra. Tytön ollessa nuorempi perhettä pidettiin ylimielisinä ja itseään parempina pitävinä, kun tämä tytär oli aktiivinen liikkuja ja kilpailikin ajoittain.
Ja sekö ei ole h**ramaista esitellä ja tyrkytellä bikinipersettään lavalla? Ihan kohdallaan on veljentyttösi nimitys.
Vierailija kirjoitti:
Juhlissa miesten kuuluu lähteä aina välillä vetämään viinaa jonnekin autolle ja jättää akat keskenään. Tämä on juhlien yksi kohokohdista ja odotettu tapahtuma.
Tuo nyt on yleistä melkein kaikissa juhlissa, luokkaan katsomatta. Kuka niitä akkojen juorutuokioita kauaa sietää, ei ainakaan miehet. Olen ollut yläluokkaisissa rapujuhlissa, sielläkin illemmalla miehet lähtivät polttelemaan sikareita ja juomaan konjakkia omaan porukkaan toviksi siinä vaiheessa kun kanalauman kotkotus kävi liian voimakkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin asuva nainen on h**ra.
Tuo pitää paikkansa
Tai sitten hän on reppana vanhapiika joka ei ole saanut miestä! Säälittävä tapaus jonka seuraa naimisissa olevien naisten tulee välttää! Kunnon nainen on naimisissa ja hänen elämänsä täyttää kodinhoito, aviomiehen passaaminen ja lastenhoito! Itsekkäät vanhatpiiat vain juoksevat kampaajalla, harrastuksissa ilta toisensa jälkeen, matkustelevat ja hienostelevat!
Lähes jokaisella on oma mökki ja useimmiten mökki on ollut suvussa jo pitkään. Usein joku salmen pääty on kokonaan saman suvun mökkien valtaamana. Kesällä ollaan sitten vuorotellen toinen toisten mökeillä.
Työtä pitää tehdä koko ajan myös vapaa-ajalla. Ehkä yhden kupillisen mustaa kahvia ehtii juoda jossain välissä ja kyljessä täytyy olla frouvan tekemiä leipomuksia montaa sorttia.
Iso konehalli pitää olla pihassa.