Nyt loppuu nimbyily Paloheinässä, Lauttasaaressa ja Pakilassa, ONNEA!
– Nostimme ohjelmaan, että segregaatiokehitystä on purettava myös tuomalla sekoittuneempaa tulotasoa alueille, joille hyväosaisuus on tiivistynyt. Tarvitsemme kohtuuhintaista vuokra-asumisen rakentamista sellaisille alueille, joissa sitä ei ennestään ole, linjaa neuvotteluissa mukana ollut vasemmistovaltuutettu ja kaupunkiympäristölautakunnan jäsen Mia Haglund.
Käytännössä se tarkoittaa Helsingin kaupungin vuokra-asuntojen rakentamista esimerkiksi Lauttasaareen ja Pakila–Paloheinään."
Kommentit (193)
Minneköhän muka Laruunkin voidaan vielä rakentaa!?
Ainoa toimiva ratkaisu on, ettei oteta yhtään tee peen hakijoita toistaiseksi. Tiukat ehdot oleskelulle.
Myös pakkoasuttaminen muualle Suomeen keinoksi.
Perustuslakiin muutokset, koska maailma on muuttunut suuresti sen laatimisen ajoista.
Helsingissä asui 133 777 iältään 15–29-vuotiasta vuoden 2019 lopussa.
Suomenkielisten 15–29-vuotiaiden määrä Helsingissä on kymmenessä vuodessa vähentynyt seitsemän prosenttia, kun taas ruotsinkielisten määrä on kasvanut 3 prosenttia ja muun kielisten määrä on noussut 42 prosenttia aikavälillä 2009-2019.
Vuoden 2019 lopussa 76 prosenttia helsinkiläisnuorista oli suomen- tai saamenkielisiä, kuusi prosenttia ruotsinkielisiä ja 18 prosenttia muun kielisiä.
lähde
https://www.nuortenhyvinvointikertomus.fi/indikaattorit/elama-ja-tervey…
lisää lukuja
https://www.nuortenhyvinvointikertomus.fi/indikaattorit/elama-ja-tervey…
Vierailija kirjoitti:
Minneköhän muka Laruunkin voidaan vielä rakentaa!?
Kyllä sieltä voi vielä puiston tai pari jyrätä kaupungin vuokrakasarmien alta.
Erinomainen keino saada laskettua Helsingin asuntojen hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yllätys, että joku vasemmistolainen tällaista ajaa. Me Pakilassa tehdään kyllä kaikkemme, ettei kaupungin vuokraslummeja tänne tule. Pakilassa on vähiten vuokra-asuntoja koko Helsingissä, korkeimmin koulutettu väki, terveimmät ihmiset, tulotaso kaupungin kärkeä jne. Aivan turhaa yrittää tuoda tänne jotain "toisenlaista" väkeä - ei ne tänne kotiudu. En minä ainakaan haluaisi asua asuinalueella, jossa olisin aivan eri maailmasta kuin muut.
Mihin ne vuokrakasarmit tulisivat? Meidän ja naapurin omakotitalojen väliinkö?
Tässä kommnetissa paljastuu rikkaiden itsekkäät ja suoraan sanottuna kusipäiset minä minä minä asenteet, halu elää muiden kustannuksella.
Tää oli paras läppä ikinä, rikkaat haluaa elää muiden kustannuksella 🤭😂 Miten pihalla olet? Eiköhän ne rikkaat ole ihan omilla rahoillaan ne kalliit tontit ja talot ostaneet.
Vai olisiko kuitenkin mukana perittyä tai lahjarahaa? Ehkä on saatu ennakkoperintöä rikkaalta isoisältä tai ehkäpä isä ja äiti ovat sijoittaneet lapselleen vauvasta asti ja tukeneet taloudellisesti ensiasunnon ostossa? Suomessa kaikki eivät todellakaan aloita elämäänsä samalta viivalta, vaikka rikkaat haluavat uskotella, että kaikki raha on omalla työllä ansaittua.
Kaiken vasemmistolaisen katkeruuden takana on kateus muiden "onnea" kohtaan. Tai niiden köyhempien vasemmistolaisten. Vasemmistolaiset päättäjämmehän eivät edes niin kovin köyhiä ole yli 120.000 euron vuosituloillaan. Kokemuksen syvällä rintaäänellä sisäministeri Ohisalokin sanoo olevansa köyhyystutkija, kun opiskeluaikoina rahat riittivät hädin tuskin ruokaan. No sama tuo ongelma on ollut muillakin opiskelijoilla, ja on edelleen. Että se nyt ei ihan oikeuta nimittämään itseään köyhyystutkijaksi tai ryöstämään rehellisiltä työssäkäyviltä suomalaisilta rahat.
Jos Ohisalo olisi rehellinen sen suhteen mitä puhuu, hänen pitäisi työskennellä jossain kehitysmaassa eikä täällä.
Arhinmäki asuu lääkärivaimonsa kanssa yhteiskunnan tukemassa ARA-asunnossa, että sen luokan sosialisti- Vasemmiston uskottavuus =0
Miten se oulutanssi menikään? Pitää vissiin ruveta opettelemaan!
N28
Vierailija kirjoitti:
No yllätys, että joku vasemmistolainen tällaista ajaa. Me Pakilassa tehdään kyllä kaikkemme, ettei kaupungin vuokraslummeja tänne tule. Pakilassa on vähiten vuokra-asuntoja koko Helsingissä, korkeimmin koulutettu väki, terveimmät ihmiset, tulotaso kaupungin kärkeä jne. Aivan turhaa yrittää tuoda tänne jotain "toisenlaista" väkeä - ei ne tänne kotiudu. En minä ainakaan haluaisi asua asuinalueella, jossa olisin aivan eri maailmasta kuin muut.
Ajatteletko, että se ongelmaporukka on jotenkin kotiutunut esimerkiksi tänne Itäkeskukseen vaikka heidät on tänne asumaan laitettukin? Tai että täällä ei asuisi myös ihan normaalia, siististi elävää päihteetöntä väkeä jota häiritsee ja pelottaa se, että kaikki mahdolliset ongelmia aiheuttavat ihmisryhmät laitetaan tänne asumaan eikä ketään kiinnosta kuinka tämä alue muuttuu aina vain levottomammaksi ja siivottomammaksi?
Minua ärsyttää pienituloisena duunarina jolla ei ole varaa muuttaa paremmalle alueelle, mutta joka elää aivan normaalia rauhallista päihteetöntä elämää, se asenne, että tällä alueella ei muka asuisi mitään muuta kuin tuota ongelmaporukkaa. Että meitä tavallisia pienituloisia ei häiritsisi se meno jota täällä joutuu päivittäin katselemaan, kuuntelemaan ja haistelemaan.
Kyllä minä senkin ymmärrän, että se suututtaa kun on hankkinut isolla rahalla asunnon hyvältä alueelta ja sitten siihen tulee viereen esimerkiksi päihdeongelmaisten palvelukeskus, mutta ihan oikeasti tämäkään ei voi jatkua, että tiettyjä alueita aivan kohtuuttomasti kuormitetaan kaikella tällä. Ja tämän seuraavan lauseen vuoksi kirjoitukseni ehkä poistetaan, mutta myös tiettyjä kulttuureja edustavien ihmisten eristäytyminen tietylle alueelle on asia, jonka seurauksia on nähtävissä jo ihan Ruotsissa. Sitä kehitystä on havaittavissa jo täällä, tässä vieressä on tuo Puhos ja siitä kun joskus olen läpi oikaissut, niin en todellakaan tuntenut, länsimaisena naisena, oloani tervetulleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko, että se ongelmaporukka on jotenkin kotiutunut esimerkiksi tänne Itäkeskukseen vaikka heidät on tänne asumaan laitettukin? Tai että täällä ei asuisi myös ihan normaalia, siististi elävää päihteetöntä väkeä jota häiritsee ja pelottaa se, että kaikki mahdolliset ongelmia aiheuttavat ihmisryhmät laitetaan tänne asumaan eikä ketään kiinnosta kuinka tämä alue muuttuu aina vain levottomammaksi ja siivottomammaksi?
Minua ärsyttää pienituloisena duunarina jolla ei ole varaa muuttaa paremmalle alueelle, mutta joka elää aivan normaalia rauhallista päihteetöntä elämää, se asenne, että tällä alueella ei muka asuisi mitään muuta kuin tuota ongelmaporukkaa. Että meitä tavallisia pienituloisia ei häiritsisi se meno jota täällä joutuu päivittäin katselemaan, kuuntelemaan ja haistelemaan.
Kyllä minä senkin ymmärrän, että se suututtaa kun on hankkinut isolla rahalla asunnon hyvältä alueelta ja sitten siihen tulee viereen esimerkiksi päihdeongelmaisten palvelukeskus, mutta ihan oikeasti tämäkään ei voi jatkua, että tiettyjä alueita aivan kohtuuttomasti kuormitetaan kaikella tällä. Ja tämän seuraavan lauseen vuoksi kirjoitukseni ehkä poistetaan, mutta myös tiettyjä kulttuureja edustavien ihmisten eristäytyminen tietylle alueelle on asia, jonka seurauksia on nähtävissä jo ihan Ruotsissa. Sitä kehitystä on havaittavissa jo täällä, tässä vieressä on tuo Puhos ja siitä kun joskus olen läpi oikaissut, niin en todellakaan tuntenut, länsimaisena naisena, oloani tervetulleeksi.
Kun hyväosaisten alueelle alkaa muuttaa huono-osaisia, hyväosaiset muuttavat sieltä pois. Sitten sinne jää vain huono-osaiset. Sama ilmiö on ollut nähtävissä ympäri maailmaa. Pandemian aikana monessa yrityksessä todettiin, että etätyö sujuukin varsin hyvin. Työntekijät olivat tyytyväisempiä ja tehokkuus pikemminkin nousi kuin laski. Omalla työpaikallani ilmoitettiin jo kesällä, että etätyö jää pysyväksi niille, jotka haluavat. Kaksi työkaveriani myi jo asuntonsa Helsingistä ja muuttivat kokonaan pois pääkaupunkiseudulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kommnetissa paljastuu rikkaiden itsekkäät ja suoraan sanottuna kusipäiset minä minä minä asenteet, halu elää muiden kustannuksella.
Tää oli paras läppä ikinä, rikkaat haluaa elää muiden kustannuksella 🤭😂 Miten pihalla olet? Eiköhän ne rikkaat ole ihan omilla rahoillaan ne kalliit tontit ja talot ostaneet.
Vai olisiko kuitenkin mukana perittyä tai lahjarahaa? Ehkä on saatu ennakkoperintöä rikkaalta isoisältä tai ehkäpä isä ja äiti ovat sijoittaneet lapselleen vauvasta asti ja tukeneet taloudellisesti ensiasunnon ostossa? Suomessa kaikki eivät todellakaan aloita elämäänsä samalta viivalta, vaikka rikkaat haluavat uskotella, että kaikki raha on omalla työllä ansaittua.
Kaiken vasemmistolaisen katkeruuden takana on kateus muiden "onnea" kohtaan. Tai niiden köyhempien vasemmistolaisten. Vasemmistolaiset päättäjämmehän eivät edes niin kovin köyhiä ole yli 120.000 euron vuosituloillaan. Kokemuksen syvällä rintaäänellä sisäministeri Ohisalokin sanoo olevansa köyhyystutkija, kun opiskeluaikoina rahat riittivät hädin tuskin ruokaan. No sama tuo ongelma on ollut muillakin opiskelijoilla, ja on edelleen. Että se nyt ei ihan oikeuta nimittämään itseään köyhyystutkijaksi tai ryöstämään rehellisiltä työssäkäyviltä suomalaisilta rahat.
Jos Ohisalo olisi rehellinen sen suhteen mitä puhuu, hänen pitäisi työskennellä jossain kehitysmaassa eikä täällä.
Arhinmäki asuu lääkärivaimonsa kanssa yhteiskunnan tukemassa ARA-asunnossa, että sen luokan sosialisti- Vasemmiston uskottavuus =0
Herttoniemenrannassa
Oikein odotan sitä aikaa, kun Helsingin johto luisuu punisviherporukalle. Espoon ja Vantaan kukoistus pääsee kukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Lauttasaari on jo rakennettu lähes umpitäyteen taloja. Miten sinne enää juurikaan mahtuu minkäänlaisia uusia taloja?
Ehkä muutama uusi talo voi mahtua jos muutama vanha liikerakennus tai teollisuusrakennus puretaan pois.
Onhan siellä merenrantaa ja ne vanhat siirtolapuutarhamökit.
Vierailija kirjoitti:
Lauttasaaressa on ollut jo pitkään kaupungin vuokrataloja.
Köysikujalla 5h+k maksaa noin 1500 euroa kuukaudessa.
Muuttaa lapsirakas perhe hmm asumistuki. Hmm vähän kauempaa.
Siinäpä käynee niin että eriarvoisuus vain kasvaa, sitten tulee omankäden oikeus ja rantatonteille muurit. OC. Rikkaat haluaa eristäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Erinomainen keino saada laskettua Helsingin asuntojen hintoja.
Kun Virhervassarit saavat haluamaansa rikkautta, niin pysykää sitten siellä Helsingissä, älkääkä tulko pilaamaan muuta Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä käynee niin että eriarvoisuus vain kasvaa, sitten tulee omankäden oikeus ja rantatonteille muurit. OC. Rikkaat haluaa eristäytyä.
Mä olen miettinyt tätä asiaa. Eli miten lapset ja nuoret kokevat sen, että osalla kavereista, naapuruston lapsista ja koulukavereista on paljon ja heillä itsellään vain vähän. Mitä se tekee lasten ja nuorten itsetunnolle ja tavalle ajatella, kun huomaa, miten erilaista elämää muut elävät heihin verrattuna. Pahimmassa tapauksessa se katkeroittaa ja syrjäyttää ja parhaimmassa saa motivoitumaan koulunkäyntiin, pysymään poissa ongelmista ja tavoittelemaan aikuisena samaa, mitä kavereiden vanhemmillakin on. Aika näyttää, miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Oikein odotan sitä aikaa, kun Helsingin johto luisuu punisviherporukalle. Espoon ja Vantaan kukoistus pääsee kukkaan.
Moskeijan peruskivenmuurausta ja puukkohippasia odottaessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt tätä asiaa. Eli miten lapset ja nuoret kokevat sen, että osalla kavereista, naapuruston lapsista ja koulukavereista on paljon ja heillä itsellään vain vähän. Mitä se tekee lasten ja nuorten itsetunnolle ja tavalle ajatella, kun huomaa, miten erilaista elämää muut elävät heihin verrattuna. Pahimmassa tapauksessa se katkeroittaa ja syrjäyttää ja parhaimmassa saa motivoitumaan koulunkäyntiin, pysymään poissa ongelmista ja tavoittelemaan aikuisena samaa, mitä kavereiden vanhemmillakin on. Aika näyttää, miten käy.
Kyseessä on lasten ja nuorten kokema osattomuus. Aiheesta on kirjoitettu paljon viime vuosina. Jopa lapsiasiainvaltuutettu on ottanut lasten ja nuorten eriarvoistumiseen ja osattomuuden kokemuksiin kantaa. Ilmiössä vähävaraisen perheen lapsella ei ole mahdollisuutta järjestää samanlaisia synttäreitä kuin mitä lapsen kavereilla on. Joskus ei ole varaa edes osallistua kaverin synttäreille. Lapsella ei ole vanhempiensa rahatilanteen vuoksi mahdollisuutta tehdä kavereidensa kanssa samoja asioita. Ei voi lähteä kavereiden kanssa leffaan, koska vanhemmilla ei ole leffalippuun rahaa. Ei voi harrastaa kavereiden kanssa, koska vanhemmilla ei ole varaa kustantaa harrastusta. Teineillä kyse voi olla ihan niinkin pienistä asioista, että ei voi lähteä kavereiden mukaan kahvilaan, koska vanhemmilla ei ole antaa rahaa kahvilassa käyntiin. Silloin helposti jää kaveriporukassa ulkopuoliseksi, jos ei voi osallistua samoihin asioihin kuin kaveritkin.
Olisko halvempaa ostaa nyt alkuun 30 000 lentolippua Finnairilta, ja lennätellä kriminaalit kotimaihinsa. Finnairkin tykkäisi.
Asun Munkkivuoressa ja kyllä tänne maahan.uuttajia voi tulla. Ihme nillitystä