Nyt loppuu nimbyily Paloheinässä, Lauttasaaressa ja Pakilassa, ONNEA!
– Nostimme ohjelmaan, että segregaatiokehitystä on purettava myös tuomalla sekoittuneempaa tulotasoa alueille, joille hyväosaisuus on tiivistynyt. Tarvitsemme kohtuuhintaista vuokra-asumisen rakentamista sellaisille alueille, joissa sitä ei ennestään ole, linjaa neuvotteluissa mukana ollut vasemmistovaltuutettu ja kaupunkiympäristölautakunnan jäsen Mia Haglund.
Käytännössä se tarkoittaa Helsingin kaupungin vuokra-asuntojen rakentamista esimerkiksi Lauttasaareen ja Pakila–Paloheinään."
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yllätys, että joku vasemmistolainen tällaista ajaa. Me Pakilassa tehdään kyllä kaikkemme, ettei kaupungin vuokraslummeja tänne tule. Pakilassa on vähiten vuokra-asuntoja koko Helsingissä, korkeimmin koulutettu väki, terveimmät ihmiset, tulotaso kaupungin kärkeä jne. Aivan turhaa yrittää tuoda tänne jotain "toisenlaista" väkeä - ei ne tänne kotiudu. En minä ainakaan haluaisi asua asuinalueella, jossa olisin aivan eri maailmasta kuin muut.
Mihin ne vuokrakasarmit tulisivat? Meidän ja naapurin omakotitalojen väliinkö?
Tässä kommnetissa paljastuu rikkaiden itsekkäät ja suoraan sanottuna kusipäiset minä minä minä asenteet, halu elää muiden kustannuksella.
Kenen kustannuksella? Mistä se kustannut muille tulee?
Vierailija kirjoitti:
Makrotason ongelmat pakotettuna mikrotasolle.
Kun kehitysmaissa lisäännytään liikaa eikä saada väkeä koulutettua, päättää Suomi ottaa sieltä ylimääräiset kultakimpaleet meidän ongelmaksemme, että maailmassa pysyisi joku kurjuuden tasapaino.
Ihan helvetin järkevää toimintaa, hermannit.
Ihmeellistä on, ettei kiinavirus ole siellä niittänyt kansaa, vaikka täällä heillä enimmät tartunnat. Ja alkuunhan se korona oli tappavampi, silloin keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niissä jo Hekan taloja, ainaki Paloheinä ja Laru. Hyvät koulut siellä, itsekin haen siirtoa jossain vaiheessa. Sais vaan hinnat alentua. +250 e kuussa on iso summa.
Mihinkäs kouluun sieltä voi sitten omat lapsensa siirtää, kun alkaa sakinhivutus siellä?
Taitaa yksityiskoulut tulla takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yllätys, että joku vasemmistolainen tällaista ajaa. Me Pakilassa tehdään kyllä kaikkemme, ettei kaupungin vuokraslummeja tänne tule. Pakilassa on vähiten vuokra-asuntoja koko Helsingissä, korkeimmin koulutettu väki, terveimmät ihmiset, tulotaso kaupungin kärkeä jne. Aivan turhaa yrittää tuoda tänne jotain "toisenlaista" väkeä - ei ne tänne kotiudu. En minä ainakaan haluaisi asua asuinalueella, jossa olisin aivan eri maailmasta kuin muut.
Tässä kommnetissa paljastuu rikkaiden itsekkäät ja suoraan sanottuna kusipäiset minä minä minä asenteet, halu elää muiden kustannuksella.
Tää oli paras läppä ikinä, rikkaat haluaa elää muiden kustannuksella 🤭😂 Miten pihalla olet? Eiköhän ne rikkaat ole ihan omilla rahoillaan ne kalliit tontit ja talot ostaneet.
Vai olisiko kuitenkin mukana perittyä tai lahjarahaa? Ehkä on saatu ennakkoperintöä rikkaalta isoisältä tai ehkäpä isä ja äiti ovat sijoittaneet lapselleen vauvasta asti ja tukeneet taloudellisesti ensiasunnon ostossa? Suomessa kaikki eivät todellakaan aloita elämäänsä samalta viivalta, vaikka rikkaat haluavat uskotella, että kaikki raha on omalla työllä ansaittua.
Oletko sitä mieltä, että sinun pitää saada osa toisten ihmisten perinnöistä?
Oletko sitä mieltä, että toimeentuleva on vain laiskotellut?
Rikkaitahan Suomessa on surkean vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli paras läppä ikinä, rikkaat haluaa elää muiden kustannuksella 🤭😂 Miten pihalla olet? Eiköhän ne rikkaat ole ihan omilla rahoillaan ne kalliit tontit ja talot ostaneet.
Vai olisiko kuitenkin mukana perittyä tai lahjarahaa? Ehkä on saatu ennakkoperintöä rikkaalta isoisältä tai ehkäpä isä ja äiti ovat sijoittaneet lapselleen vauvasta asti ja tukeneet taloudellisesti ensiasunnon ostossa? Suomessa kaikki eivät todellakaan aloita elämäänsä samalta viivalta, vaikka rikkaat haluavat uskotella, että kaikki raha on omalla työllä ansaittua.
Kaiken vasemmistolaisen katkeruuden takana on kateus muiden "onnea" kohtaan. Tai niiden köyhempien vasemmistolaisten. Vasemmistolaiset päättäjämmehän eivät edes niin kovin köyhiä ole yli 120.000 euron vuosituloillaan. Kokemuksen syvällä rintaäänellä sisäministeri Ohisalokin sanoo olevansa köyhyystutkija, kun opiskeluaikoina rahat riittivät hädin tuskin ruokaan. No sama tuo ongelma on ollut muillakin opiskelijoilla, ja on edelleen. Että se nyt ei ihan oikeuta nimittämään itseään köyhyystutkijaksi tai ryöstämään rehellisiltä työssäkäyviltä suomalaisilta rahat.
Jos Ohisalo olisi rehellinen sen suhteen mitä puhuu, hänen pitäisi työskennellä jossain kehitysmaassa eikä täällä.
Lauttasaari on jo rakennettu lähes umpitäyteen taloja. Miten sinne enää juurikaan mahtuu minkäänlaisia uusia taloja?
Ehkä muutama uusi talo voi mahtua jos muutama vanha liikerakennus tai teollisuusrakennus puretaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos muutatte kehyskuntiin, kaavoitamme vuokra-asuntoja sinnekin! -vihreät
Tämähän se. Tässä maassa ei ole ihmisillä minkäänlaista vapautta valita taikka vastuuta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ma.uja pitää tuoda Suomeen niin ilman muuta heidät pitää hajauttaa. Muuten tulee niitä Ruotsin hirveitä keskittymiä, joihin edes poliisi ei uskalla mennä!
Eli kannatan ma.. jen asuntoja myös esim. Pakilaan, Munkkivuoreen ja Lauttasaareen.
Et taida itse asua Pakilassa, Munkkivuoressa tai Lauttasaaressa. Pakilassa joku maahanmuuttajaperhe olisi oikeasti kummajainen, jota katsottaisiin pitkään. Eivät varmasti itsekään haluaisi elää kaikkien tuijotettavana. Kyllä minulla on oikeus valita asuinalueeni sen asukkaiden mukaan ja siksi Pakilassa asunkin. Siellä asuu kaltaisiani keskiluokkaisia, työssäkäyviä, koulutettuja ihmisiä.
Ette kyllä vaikuta kovin koulutetuilla ihmisiltä, jos tuijottaisitte maahanmuuttajaperhettä kuin kummajaista.
Jos poliisi-tv olisi vielä olemassa, tässä Raija Pellin tulevaisuuden spiikki:
”Helsingin Pakilassa on tehty Unelmatiellä sijaitsevan taloyhtiön varastotiloihin ratsia ja mittava takavarikko. Lähiseudun omakotitalojen pihoilta on anastettu omaisuutta, jotka on kätketty tämän kyseisen taloyhtiön häkkivarastoihin. Seuraavassa luettelo löytyneistä esineistä:
- Kaasugrilli 6kpl
- puutarhakalusteita
- Akkuporakoneita 5kpl
- Design tuulikelloja
- Milon Venus-veistos
- Useita valosarjoja
- 34 ämpäriä
- aurinkovarjoja
- ruohonleikkuri päältä ajettava
Vierailija kirjoitti:
Jos poliisi-tv olisi vielä olemassa, tässä Raija Pellin tulevaisuuden spiikki:
”Helsingin Pakilassa on tehty Unelmatiellä sijaitsevan taloyhtiön varastotiloihin ratsia ja mittava takavarikko. Lähiseudun omakotitalojen pihoilta on anastettu omaisuutta, jotka on kätketty tämän kyseisen taloyhtiön häkkivarastoihin. Seuraavassa luettelo löytyneistä esineistä:- Kaasugrilli 6kpl
- puutarhakalusteita
- Akkuporakoneita 5kpl
- Design tuulikelloja
- Milon Venus-veistos
- Useita valosarjoja
- 34 ämpäriä
- aurinkovarjoja
- ruohonleikkuri päältä ajettava
Aika isot häkkivarastot vaatii jo tuo lista... :D
Jokaisen vihreitä äänestäneen moraalinen velvollisuus olisi muuttaa johonkin juna-metro-matkan päähän olevaan lähiöön segregaatiota estämään.
Kevään vaaleissa on mahdollisuus muuttaa vielä tämä mielipuolinen nykysuunta.
Tällä nykyisellä vi he rv as sa ri linjalla pk-seutu tuhoutuu täysin.
Viimeisetkin pienet rauhalliset kolkat täytetään musuilla ja älämölö ja vahingontekeminen alkaa.
Sama poliittinen klikki tuhoaa perussuomalaisen tavan elää, ylläpitää suomalaista kulttuuria joulujuhlineen ja toisten kunnioittamisineen, käyttää autoa, syödä lihaa ja lämmittää takkaa tai saunaa.
Julkinen liikenne toimii jotenkuten noin kilometrin säteellä stadin rautatieasemasta, jos pitää liikkua sitä kauemmas tarvii auton. Tätä ei haluta ymmärtää.
Normaali suomalainen ei halua pakollista kasvisruokaa eikä moskeijaa naapuriin.
Mutta koska näitä asioita ei poliitikot pk seudulla ymmärrä eikä halua hyväksyä, koska he haluavat pk-seudusta oman aatemaailmansa mukaisen, niin stadilainen voi vielä kerran muuttaa tilannetta keväällä äänestämällä ainoaa puoluetta (PS) joka haluaa palauttaa järjen ja tolkun tähän maahan, tai sitten muuttaa muualle ja viedä verotulonsa mukanaan.
Jos pk-seudulla ja kotikaupungissani Helsingissä ei vallanpitäjät vaihdu, niin silloin tosiasia on, että vas ja vihr ovat voittaneet stadin lopullisesti itselleen ja tästä kaupungista tehdään väkisin getto.
Min en jää sitä katsomaan, vietän sitten vimoset vuoteni ennen eläkettä ja muuttoa etelän lämpöön vaikka nurmijärvellä, jossa saa ajaa autolla, syödä lihaa (ja vaikka metsästää sitä) ja jossa ei törmää jokapaikassa mersuporukoihin ja muihin suomen työllisyyden pelastaviin moniosaajiin.
Onnea teille muille vaan. Kun sen tuholaisongelman kerran saa naapurustoon niin se ei lähe kulumallakaan enää koskaanpois.
Vierailija kirjoitti:
Kevään vaaleissa on mahdollisuus muuttaa vielä tämä mielipuolinen nykysuunta.
Tällä nykyisellä vi he rv as sa ri linjalla pk-seutu tuhoutuu täysin.
Viimeisetkin pienet rauhalliset kolkat täytetään musuilla ja älämölö ja vahingontekeminen alkaa.
Sama poliittinen klikki tuhoaa perussuomalaisen tavan elää, ylläpitää suomalaista kulttuuria joulujuhlineen ja toisten kunnioittamisineen, käyttää autoa, syödä lihaa ja lämmittää takkaa tai saunaa.
Julkinen liikenne toimii jotenkuten noin kilometrin säteellä stadin rautatieasemasta, jos pitää liikkua sitä kauemmas tarvii auton. Tätä ei haluta ymmärtää.
Normaali suomalainen ei halua pakollista kasvisruokaa eikä moskeijaa naapuriin.
Mutta koska näitä asioita ei poliitikot pk seudulla ymmärrä eikä halua hyväksyä, koska he haluavat pk-seudusta oman aatemaailmansa mukaisen, niin stadilainen voi vielä kerran muuttaa tilannetta keväällä äänestämällä ainoaa puoluetta (PS) joka haluaa palauttaa järjen ja tolkun tähän maahan, tai sitten muuttaa muualle ja viedä verotulonsa mukanaan.
Jos pk-seudulla ja kotikaupungissani Helsingissä ei vallanpitäjät vaihdu, niin silloin tosiasia on, että vas ja vihr ovat voittaneet stadin lopullisesti itselleen ja tästä kaupungista tehdään väkisin getto.
Min en jää sitä katsomaan, vietän sitten vimoset vuoteni ennen eläkettä ja muuttoa etelän lämpöön vaikka nurmijärvellä, jossa saa ajaa autolla, syödä lihaa (ja vaikka metsästää sitä) ja jossa ei törmää jokapaikassa mersuporukoihin ja muihin suomen työllisyyden pelastaviin moniosaajiin.
Onnea teille muille vaan. Kun sen tuholaisongelman kerran saa naapurustoon niin se ei lähe kulumallakaan enää koskaanpois.
Tämä on totta, miksiköhän asia tuntuu olevan niin vaikea ymmärtää ja hyväksyä?
Olemme hyvätuloisena perheenä valinneet asuinpaikkaa stadissa omien arvojemme mukaan ja koko ajan saa siirtyä kauemmas keskustasta. Kaukaisimpiin lähiöihin emme muuta, että seuraava määränpää on joku rauhallinen kehyskunta tai vielä kauempana, missä saa elää vielä suomalaisten arvojen mukaan.
Ei kai tässä voi muuta kuin äänestää jaloillaan ja muuttaa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vastahan minä pari vuotta sitten suoritin siirtymisen impivaaralaiseen ympäristöön perheineni, kun tuli pientä riitaa erilaisen maailmankatsomuksen omaavan suvun kanssa.
Riita syntyi siitä, että minä kehtasin mennä ensin ulko-ovesta sisään. Verinen loukkaus kerrassaan.
Uudessa asuinpaikassa on ollut kovin mukavaa ja rauhallista, vaikka olemme tämän alueen köyhät.
Ja sitten rikkaus seuraa perässä vai?
No kiitti ihan ******, lainaakaan ei nykyisesta asunnosta ole kuin joku satatuhatta.
Kerro lisää tästä loukkauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä voi muuta kuin äänestää jaloillaan ja muuttaa ulkomaille.
Joo, juuri näin. Katsotaan kevään kuntavaalit ja seuraavat eduskuntavaalit vielä, ellei nyk hallitus jostain syystä kaatuis tosta pois.
Lähes kaikki tutut (koulutettuja, varakkaita suuri osa) ovat viimeistään nyt kääntyneet äänestämään ainoaa suomalaiselle järkevää puoluetta eli ps.
Jos tämä terrori mitä nyk hallitus ja stadin kaupunginhallitus ovat saaneet aikaan ei muutu ja sama meno jatkuu, niin sitten se on juuri näin, meidän perhe lähtee ensin hetkeksi pois stadista laittamaan asiat kuntoon ja sitten kohti etelää.
Miksei tekis töitä jossain lämpimässä, valossa, hyvän ruoan parissa? Suomalaiselle riittää töitä maailmalla. Jätetään stadi ja tämä koko maa niille jotka haluaa täyttää tämän maan ulkomaisilla moniosaajilla. Siinä sitte riittää ihmeteltävää että mistä rahat kaikkien elättämiseen kun kukaan ei tee tuottavaa työtä vaan maleksii ja hipsteröi ja hakee tukia. Niin ja puolet kansalaisista ryöstelee vapaasti toista puoliskoa.
Ähäkutti, mä niin nautin tästä. Ihanaa kun maailmaa halailevat pakilalaiset pääsevät osalliseksi ihanuudesta, jota ovat meille kaikille muille äänestäneet.
Joudumme perheeni kanssa asumaan Hekan talossa olosuhteiden pakosta. Itse asuin vuosikymmenen ulkomailla ja palattuani tapasin nuoremman mieheni ja saimme lapsen. Mies oli juuri pari vuotta sitten valmistunut ja teki jatko opintoja. Itse olen varhaiskasvatuksen opettaja ja mies tekniikan tohtori.Vakituiset työpaikat muttei tarpeeksi säästöjä ostaa omaa eikä ole takaajia. Olemmeko tarpeeksi hyviä Pakilaan? Missä pitäisi asua? Oikeasti ottaa päähän kun vauva ja muissa kerhoissa merkonomit keulivat omistusasunoillaan ja halveksivat vuokralla asujia vaikka 100 varmasti koulutus on ainakin miehelläni parempi. Näkeehän sen näissäkin keskusteluissa. Lasta on mm ihan syrjitty Hekalla asumisen takia. En minäkään halveksi Pakilassa asuvaa mielestään korkeasti koulutettua tradenomia.
Ei pidä yhteen paikkaan keskittää vaan sekoittaa kuten on Kalasatamassa ja Jätkäsaaressa.