Nyt loppuu nimbyily Paloheinässä, Lauttasaaressa ja Pakilassa, ONNEA!
– Nostimme ohjelmaan, että segregaatiokehitystä on purettava myös tuomalla sekoittuneempaa tulotasoa alueille, joille hyväosaisuus on tiivistynyt. Tarvitsemme kohtuuhintaista vuokra-asumisen rakentamista sellaisille alueille, joissa sitä ei ennestään ole, linjaa neuvotteluissa mukana ollut vasemmistovaltuutettu ja kaupunkiympäristölautakunnan jäsen Mia Haglund.
Käytännössä se tarkoittaa Helsingin kaupungin vuokra-asuntojen rakentamista esimerkiksi Lauttasaareen ja Pakila–Paloheinään."
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Alkaa avaimien kilistely muuallakin. Onnea vaan.
Harvoin naurattaa ääneen. nyt nauratti
Makrotason ongelmat pakotettuna mikrotasolle.
Kun kehitysmaissa lisäännytään liikaa eikä saada väkeä koulutettua, päättää Suomi ottaa sieltä ylimääräiset kultakimpaleet meidän ongelmaksemme, että maailmassa pysyisi joku kurjuuden tasapaino.
Ihan helvetin järkevää toimintaa, hermannit.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos muutatte kehyskuntiin, kaavoitamme vuokra-asuntoja sinnekin! -vihreät
VIhreät jahtaa veronmaksajaa vaikka maailman tappiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yllätys, että joku vasemmistolainen tällaista ajaa. Me Pakilassa tehdään kyllä kaikkemme, ettei kaupungin vuokraslummeja tänne tule. Pakilassa on vähiten vuokra-asuntoja koko Helsingissä, korkeimmin koulutettu väki, terveimmät ihmiset, tulotaso kaupungin kärkeä jne. Aivan turhaa yrittää tuoda tänne jotain "toisenlaista" väkeä - ei ne tänne kotiudu. En minä ainakaan haluaisi asua asuinalueella, jossa olisin aivan eri maailmasta kuin muut.
Mihin ne vuokrakasarmit tulisivat? Meidän ja naapurin omakotitalojen väliinkö?
Tässä kommnetissa paljastuu rikkaiden itsekkäät ja suoraan sanottuna kusipäiset minä minä minä asenteet, halu elää muiden kustannuksella.
Niin kummathan elää muiden kustannuksella? Työssäkäyvät keskituloiset omakotitaloissaan vai kaupungin vuokrakämpässä asuvat työttömät?
Jos ma.uja pitää tuoda Suomeen niin ilman muuta heidät pitää hajauttaa. Muuten tulee niitä Ruotsin hirveitä keskittymiä, joihin edes poliisi ei uskalla mennä!
Eli kannatan ma.. jen asuntoja myös esim. Pakilaan, Munkkivuoreen ja Lauttasaareen.
Vierailija kirjoitti:
No yllätys, että joku vasemmistolainen tällaista ajaa. Me Pakilassa tehdään kyllä kaikkemme, ettei kaupungin vuokraslummeja tänne tule. Pakilassa on vähiten vuokra-asuntoja koko Helsingissä, korkeimmin koulutettu väki, terveimmät ihmiset, tulotaso kaupungin kärkeä jne. Aivan turhaa yrittää tuoda tänne jotain "toisenlaista" väkeä - ei ne tänne kotiudu. En minä ainakaan haluaisi asua asuinalueella, jossa olisin aivan eri maailmasta kuin muut.
Vihreät olivat toisiksi suosituin puolue siellä pakilassakin. Sellaista kaupunkia saa jonka puolesta äänestää.
Helsingissä ei kukaan järkevä asu enää 10 vuoden päästä, jos on mitään mahdollisuuksia valita asuinpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on hyvä asia. Suuria no go-alueita ei pääse syntymään. Nyt niistä tulee ainoastaan no go -taloyhtiöitä.
No, hyvä ja hyvä. On vain yksi puolue, joka haluaa puuttua ydinongelmaan, eli ongelmamaista muuttamiseen. Muut haluavat suomeen lisää tätä moniosaajaporukkaa afrikan sarvesta ja lähiidästä rikastuttamaan uusienkin asuinalueiden liian suomalaista kulttuuria.
Eihän lauttiksesta ja pakilasta ja p-heinästä tietenkään heti nogoalueita tule, yhdellä vuokratalolla (siitä taloyhtiöstä kyllä tulee samoin kuin naapuritaloyhtiöistä), mutta pikkuhiljaa kun populaatiosta se 5-10% alkaa olla tätä porukkaa niin alkaa myös nuorison jengiytyminen, pikkurikokset, töhriminen, huutelu ohikulkijoille ja muu kaikenlainen häiriökäyttäytyminen. Eihän siihen häiriöporukkaan lopulta tarvita kun 6-10 vetelehtijää ja nämä löytyy äkkiä jo muutamasta kymmenlapsisesta muuttajaperheestä.
Sillä porukalla saadaan jo kirjasto, toriaukea, ostari tms vetelehtimiseen soveltuva alue haltuun ja nogoalueeksi muille. Yrittäjät alkaa karttaa näitä alueita ja ghettoutuminen alkaa pikkuhiljaa pienissä osissa. 10-15 vuotta tällä asuntopolitiikalla niin meillä on lisää itäkeskuksia, vuosaaria, kontuloita jne joihin kukaan keskituloinen suomalainen ei muuta.
Ja tästä seuraa asuntojen hinnan lasku, halvemmat vuokrat.... ja ylläripylläri lisää autettavien ihmisten sijoittamista vapautuville halvemmille asuinpaikoille.
Mutta mitäpä tästä. Tätähän 2/3 suomalaisista haluaa äänestäessään muita kun perussuomea.
Mielenkiintoista nähdä, että mihin suuntaan Helsinki kehittyy seuraavien kymmenien vuosien aikana.
Muualle Suomeen saapuneet hädänalaiset muuttavat tietysti maamme pk-seudulle heti kun pystyvät ja koska veronmaksajat sen mahdollistaa, niin miksikäs ei?
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä vuonna 2009
Helsinki 10,6%
Vantaa 9,5%
Espoo 8,9%
vuonna 2019
Vantaa 20,6%
Espoo 18,1%
Helsinki 16,5%
"Kelan suunnittelijan Sami Tuorin mukaan tänä vuonna perustoimeentulotukea Suomessa saaneista 30 prosenttia puhuu äidinkielenään jotain muuta kuin suomea tai ruotsia.
Pääkaupunkiseudulla vastaava luku on ollut 51 prosenttia."
http://pxnet2.stat.fi/explorer/Maahanmuuttajat_2020/kuntakartta.html
"https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006622015.html
Vastahan minä pari vuotta sitten suoritin siirtymisen impivaaralaiseen ympäristöön perheineni, kun tuli pientä riitaa erilaisen maailmankatsomuksen omaavan suvun kanssa.
Riita syntyi siitä, että minä kehtasin mennä ensin ulko-ovesta sisään. Verinen loukkaus kerrassaan.
Uudessa asuinpaikassa on ollut kovin mukavaa ja rauhallista, vaikka olemme tämän alueen köyhät.
Ja sitten rikkaus seuraa perässä vai?
No kiitti ihan ******, lainaakaan ei nykyisesta asunnosta ole kuin joku satatuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kommnetissa paljastuu rikkaiden itsekkäät ja suoraan sanottuna kusipäiset minä minä minä asenteet, halu elää muiden kustannuksella.
Tää oli paras läppä ikinä, rikkaat haluaa elää muiden kustannuksella 🤭😂 Miten pihalla olet? Eiköhän ne rikkaat ole ihan omilla rahoillaan ne kalliit tontit ja talot ostaneet.
No niin, onnea vaan. Minä siirryn ihan muualle Suomeen pakoon tällaista kehitystä.
Sitä saa, mitä äänestää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kummathan elää muiden kustannuksella? Työssäkäyvät keskituloiset omakotitaloissaan vai kaupungin vuokrakämpässä asuvat työttömät?
Kaupungin vuokrakämpissä asuu muitakin kuin työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kouluttautunut pitkälle, edennyt urallani ja noussut siihen asemaan, että minulla on oikeus valita asuinpaikkani rauhallisesta nukkumalähiöstä ilman pelkoa siitä, että viereiselle tontille puuhataan jotain möykkäävien ja öykkäävien elämäntapatyöttömien vuokrakasarmia.
Vierailija kirjoitti:
Jos ma.uja pitää tuoda Suomeen niin ilman muuta heidät pitää hajauttaa. Muuten tulee niitä Ruotsin hirveitä keskittymiä, joihin edes poliisi ei uskalla mennä!
Eli kannatan ma.. jen asuntoja myös esim. Pakilaan, Munkkivuoreen ja Lauttasaareen.
Et taida itse asua Pakilassa, Munkkivuoressa tai Lauttasaaressa. Pakilassa joku maahanmuuttajaperhe olisi oikeasti kummajainen, jota katsottaisiin pitkään. Eivät varmasti itsekään haluaisi elää kaikkien tuijotettavana. Kyllä minulla on oikeus valita asuinalueeni sen asukkaiden mukaan ja siksi Pakilassa asunkin. Siellä asuu kaltaisiani keskiluokkaisia, työssäkäyviä, koulutettuja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Pakila-Paloheinä on tosiaan kuin pieni suomalainen kylä Helsingissä. Välillä saattaa mennä päiviä näkemättä etnisiä ihmisiä (varsinkin Pakilassa) ja juuri etnistä halpatyövoimaa haalivat eliitit pakenevatkin tälle alueelle elelemään omaan utopiakuplaansa.
On meillä etnistä vähemmistöä! Tiedän yhden tummaihoisen pakilalaisen miehen!
Ei uutta. Larussa on jo alkoholistien asuntola ja kaupungin vuokrataloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noiden joiden lapset ovat aina tottuneet saamaan kaikki ilmaiseksi ja kasvavat idiooteiksi juuri niin kuin vanhempansa. Sitten nämä samat äänestävät m_mutuspuolueita mutta sitten itketään kun niitä yritetään tuoda liian lähelle.
Ja kun niitä on tarpeeksi, kommunisteilla on ikuinen valta. Näillähän on Ruotsissa jo oma puolue, joten Ruotsin on enää vaikea nousta jaloilleen. Meillä on Lähi-itä naapurissa. Venäjäkö meidät pelastaa?
Onhan niissä jo Hekan taloja, ainaki Paloheinä ja Laru. Hyvät koulut siellä, itsekin haen siirtoa jossain vaiheessa. Sais vaan hinnat alentua. +250 e kuussa on iso summa.
Juuri noiden joiden lapset ovat aina tottuneet saamaan kaikki ilmaiseksi ja kasvavat idiooteiksi juuri niin kuin vanhempansa. Sitten nämä samat äänestävät m_mutuspuolueita mutta sitten itketään kun niitä yritetään tuoda liian lähelle.