itken.. pelottaa. mieheni satutti... :'(
Mieheni pahoinpiteli minua.. otti naamasta kiinni, väänsi ja painoi nyrkein kasvojani. Hieroi nyrkillä päätäni, väänsi minua, yritti tukehduttaa... kuristi ja väänteli käsiäni. painoi ja väänteli raajojani. Haukkui ja syyttää minua kaikesta.. Väkisin nosti minut syliini ja uhkasi heittää minut parvekkeelta alas.. päästi irti kun itkin. itkin hänen lyödessään, ei mitään reaktiota. Sanoin että älä satuta, ei kukaan rakastaan hakkaa. silti vain mätki... Sattuu ja itken... :'( auttakaa...
ja olen nuori tyttö iältäni, täysin suomalainen. ja hyvän ammatin omaava. miehenikin on suomalainen, ei käytä alkoholiakaan juuri koskaan.. ettei ole mitään kulttuuriasioita jne...
Sanoin miehelleni että miksi ihmeessä taas olet vihainen, ja aina niin pahalla tuulella. Ei juuri anna läheisyyttä vaikka kuinka kiltisit pyytäisin. olen itse vain antanut asian olla, ei vaikutusta. pyydän läheisyyttä, en saa. olen aloitteen antava, ei vaikutusta?! missä mättää.. miksi vain aina lupaa antaa läheisyyttä ja kertoo rakastavansa? kun sanon että pitää erota, ei ole oikein toiselta pyytää läheisyyttä aina, ja toisen oltava ilman. sanoo ettei halua erota, ja olen sitä ja tätä hänelle.. silti en vain tunnu että olisin hänen vaimonsa, jota rakastetaan täysin.
en tosiaan ole mikään elovenatyttö joka palvelee aina ja tekee kun mies käskee. ja vaikka tekisin mitä yllätyksiä romanttisia iltoja jne. hetken mies hymyilee ja taas vain ollaan kuin kavereita..
muutamia kertoja aikaisemmi lyönyt.. tuntuu että hänen katseensakin vain voisi ''tappaa ''. tekee asioita, ja kertoo katuvansa.. Kertokaa miksen kehtaa kertoa tästä kenellekkään. En ole poliisille kehdannu edes mennä.. jos he nauravat ja katsovat minua säälittäväksi? En vanhemmille ole kertonut, eivät he uskoisi miehestäni mitään sellaista. Miten tulisin yksin toimeen, autovelkakin ja ne.. En kestä :'/
Olen nuori aikuinen tyttönen. Tiedän että jotkut nauravat ja ottavat tämän vitsillä. Ei ole provo. Ja haluaisin vain neuvoa, ja tietää missä mättää :(( Anteeksi sekava kirjoitus, itkettää kovin. Tuttavat ovat vain tässä vuoden sisään monesti sanonut että näytän väsyneeltä ja kuin olisin silmissä vanhentunut nopeasti.. huomaa muut pahan oloni :'(
Kommentit (49)
Lähde nyt. Ei ne oikeasti väkivaltaiset miehet välttämättä sitä muualla kuin kotona näytä, eivätkä puolisoa hurmatessaan. Voivat ola kovinkin karismaattisia ja sosiaalisia. Tsemppiä! <3
Lähde pois, jätä mies. Vanhempasi takuulla uskovat ja ovat puolellasi.
Laita tänne viestiä, jos tarvitset apua ja tukea. Mistä päin olet?
Kuka tahansa äiti täällä haluisi, että kerrot miten pahasti asiat ovat. Lähde välittömästi. Elämä kantaa aina, sinuakin eteenpäin. Kukaan ei ansaitse tuollaista.
Puhelin taskuun ja avaimet toiseen ja lähde lenkille nyt!!! Kun pääset ulos soitat heti poliisille ja kerrot tilanteen tai jos mahdollista menet päivystykseen. Myös poliisi voi viedä lääkärille. Nyt nainen sä olet arvokas ja rakas ja hyvä. Olet arvokkaampi kuin luuletkaan. Pelasta itsesi nyt ja lähde!
Ystäväni oli sinä, hän lähti vasta kun taisteli elämästään teholla yhden kerran jälkeen. Vasta kun hän katsoi kuolemaa silmiin hän lähti. Älä odota sitä sillä se kerta tulee!!!
Juuri niinkuin vaikka 15 kirjoitti, lähde heti äläkä ole enää missään yhteydessä mieheen. Autovelka ja raha ylipäänsä on pientä oman fyysisen ja psyykkisen terveyden rinnalla. Halaus sinulle <3
Mene suoraan poliisilaitokselle ja tee asiasta rikosilmoitus.Ne ei todellakaan ajattele että olet säälittävä.Päinvastoin.Olet säälittävä jos jäät.
Vai nuori suomalainen tyttönen? Aika outo suomen kieli sinulla.
Lähde nyt lopullisesti. Mene ensin lääkäriin ja kerro mitä on tapahtunut, tai poliisille ja tee rikosilmoitus. Ota välttämättömät tavarat ja mene ystäväsi tai vanhempiesi luokse. Jos mitään muuta paikkaa ei ole, mene turvakotiin. Ja sitten et vastaa mihinkään miehen yhteydenottoihin etkä tapaa häntä enää ikinä ainakaan yksin (otat isäsi tai jonkun muun mukaan).
Jos mies on lyönyt sinua jo useamman kerran, niin on aivan äärimmäisen todennäköistä, että lyö uudestaan. Ja uudestaan. Et voi ikinä saada suhteesta mitään mikä korvaisi sen huonot puolet (eikä siinä kuvaamasi perusteella mitään hyviä puolia olekaan). Mieti, jos jäät, ja saatte lapsia - olet hyvin todennäköisesti siinä vaiheessa väkivallalla alistettu ja peloteltu uhri - miten voisit hoitaa hyvin pientä vauvaa? Ja mitä mies tekisi lapsille? Tai ihan ilman lapsiakin, miksi haluaisit elää nyrkkeilysäkkinä pelon vallassa?
Jos et pysty tekemään ilmoitusta poliisille, niin sitten et pysty, tärkeintä on, että pääset tuosta siasta eroon. Sinulla on kaikki mahdollisuudet oikeaan, normaaliin rakastavaan ihmissuhteeseen. Et ansaitse tuollaista kohtelua. Olet arvokas, olet itsellesi velkaa, että lähdet.
Hyvä, että kirjoitit tänne. Sut on varmaan poljettu jo aika alas, mutta sä voit saada arvoisesi elämän. Hae apua. Ihan totta. Sun on nyt päästävä turvaan, se on nyt ensisijainen asia. Sun on nyt oltava sen verran vahva. Sä ansaitset sen. Kun olet turvassa, voit alkaa käsitellä asiaa, mutta nyt turvapaikka on tärkein. Olet saanut jo hyviä neuvoja. En tiedä, voinko senää sanoa mitään uutta, mutta haluan ilmaista tukeni. Ketään ei saa lyödä. Sua ei saa lyödä.
Mene heti poliisille ja tee raportti. Kannattaa dokumentoida kaikki pahoinpitelyt ja pitää päiväkirjaa miehen väkivaltaisista teoista..
Käy lääkärillä, näytä ruhjeitasi. Mustelmista ja fyysisistä vammoista on syytä ottaa valokuvat.
Jätä se sika heti! Tuolla menolla pääset vielä hengestäsi.
Nyt haet pikaisesti ulkopuolista apua ja hakeudut turvaan. Heti, ennen kuin se on liian myöhäistä!!! Eikä sinulle kukaan naura, sillä perheväkivalta on vakava ongelma, eikä lyömistä missään olosuhteissa voi hyväksyä. Toimi, ennen kuin se saattaa olla jo liian myöhäistä. Ole kiltti ja toimi.
Mene turvakotiin, jos paikkakunnallasi sellainen on. Tiedot löydät
www.turvakoti.net tai ota yhteys poliisiin tai hätäkeskukseen.
Apua ja vertaistukea löydät: www.naistenlinja.fi
Ole kiltti ja toimi heti.
Faktaa..
Parisuhdeväkivallan kohteena on useimmiten nainen. Suomessa kuolee vuosittain parikymmentä naista kumppaninsa tekemän väkivallan uhrina. Myös miehet joutuvat lähi- ja parisuhdeväkivallan kohteiksi. Vuosina 2002-2007 surmatusta 489 miehestä 30 (noin 6%) surmasi nykyinen tai entinen kumppani, kun samalla ajanjaksolla 208 surmatusta naisesta 132 (noin 64 %) surmasi nykyinen tai entinen kumppani (Martti Lehti: Henkirikoskatsaus 2008. Optula). Kaikenlainen väkivalta on aina rikos ja ongelma, johon tulee puuttua.
Vuonna 2005 tehdyn tutkimuksen mukaan naisiin kohdistuva parisuhdeväkivalta ei ole Suomessa harvinaista. Tutkimukseen vastanneista 18-74 -vuotiaista naisista noin 20 % oli joutunut miehen tekemän väkivallan (väkivallalla uhkailun, fyysisen väkivallan, seksuaalisen väkivallan tai uhkaavan käyttäytymisen) kohteeksi nykyisessä parisuhteessaan. Vastanneista 49 % oli kokenut väkivaltaa vähintään kerran entisessä suhteessaan.
"Miksi kukaan jaksaa kirjoittaa tälläisen "tyttösen" viestiin?
Joku pullea 5-kymppinen mies, varmaan kuvailee omaa käytöstään entistä tyttöstään kohtaan. :)"
Jos et halua tehdä rikosilmoitusta poliisille, MENE LÄÄKÄRIIN, joka tutkii sinut. Lääkäri on jo virkansa puolesta velvollinen tekemään rikosilmoituksen ja asia etenee sitä kautta poliisin tutkittavaksi.
Jouduin itse lapsena todistamaan kun isäni pahoinpiteli äitiäni. Olen tasapainoinen ja henkisesti terve ja vahva nainen, mutta vielä 40 vuotta myöhemmin nuo asiat tulevat mieleeni useamman kerran viikossa. Lapsuuden kodin väkivalta on myös vaikuttanut elämääni monella tapaa.
Kaikki naiset jotka elätte väkivaltaisessa suhteessa, lähtekää ennen kuin saatte lapsia siltä mieheltä. Ja jos teillä on lapsiakin, lähtekää heti, ettei teidän lapsenne tarvitse 40 vuoden kuluttua kirjoittaa samoja sanoja kuin minun.
Mun äidillä ei ollut voimaa lähteä. Jouduin itse 15-vuotiaana heittämään äijän ulos.
Olin vuosia katkera kummallekin vanhemmalleni siitä että olin joutunut olemaan ainoa järkevä aikuinen perheessä lapsena.
Mun iskä on lyöny potkinu hakannu yms mua
Sinun suurin ongelmasi ei nyt ole se, koska ja mistä löydät uuden ja paremman miehen. Keskity nyt siihen, että hoidat tämän miehen pois elämästäsi ja alat kutsua häntä eksäksi miehen sijaan. Tai vaikka paskapääeksäksi tai väkivaltarikolliseksäksi.
heihei tuo ei ollut ''19'' kovin kiltisti sanottu. Kyllä sitä väkivaltaa on paljonkin parisuhteissa, monet eivät vain puhu niistä! Todella lapsellista tulla vähättelemään toisen sanomisia..! Tuossa se hieno ajatustapa taas tulee esiin. Mietippä kun joku kerta osuisi itsellesi, ja kukaan ei usko sinua! On paljon helpompi avautua anonyymisti kuin täysin omilla tiedoillaa!
Voimia sinulle pieni tyttö tajusin kyllä ettet ole lapsi, vain nuori aikuinen nainen! Lähde pois. Kirpaisee varmasti, mutta nopeasti helpottaa <3