Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten asemasta

Vierailija
04.03.2014 |

Naiset tekevät suurimman osan maailman työstä, mutta ansaitsevat vain 10 % kaikista tuloista. Omaisuudesta vain yksi prosentti on naisten hallussa.

Eikö feminismillä ole muka enää virkaa? Ovatko sukupuolet todella tasa-arvoisia? Tätä voisi miettiä tässä naistenpäivän kynnyksellä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät halua maksaa naisten tekemästä työstä vaan nauttivat kun toiset naiset kituvat hikipajassa tehden heille vaatteita :)

Vierailija
22/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellistä tasa-arvoa ei pystytä saavuttamaan koskaan, eikä se ole sukupuolisidonnainen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ovatko sukupuolet todella tasa-arvoisia?" Ei, onneksi. Mitä siitäkin tulisi, jos miehet alkaisivat päättäämään esim. milloin pari hankkii lapsia.

Vierailija
24/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynainen ei oikeasti tiedä yhtään mitä haluaa!

Vierailija
25/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 12:24"]

Täydellistä tasa-arvoa ei pystytä saavuttamaan koskaan, eikä se ole sukupuolisidonnainen asia.

[/quote]

Mutta eikö siihen pidä mielestäsi edes yrittää päästä? Ja kyllä se on sukupuolisidonnainen asia, kun suuri osa maailman naisista elää maissa, joissa naiseen kohdistuva kotiväkivalta ei ole rangaistava asia. Tai maissa, joissa tytöillä ei ole samaa mahdollisuutta koulunkäyntiin kuin pojilla. Tai joissa naiset eivät voi äänestää tai käydä töissä.

Vierailija
26/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

feminismi on mennyt pilalle, en mä esim. halua ollenkaan kaikkea sitä mitä feministit haluavat

Vierailija
27/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 12:40"]

feminismi on mennyt pilalle, en mä esim. halua ollenkaan kaikkea sitä mitä feministit haluavat

[/quote]

Esimerkiksi mitä?

Vierailija
28/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tasa-arvoista, mutta hassua on että eniten siitä tasa-arvosta kohkataan pohjoismaissa eli kaikkein tasa-arvoisimmissa maissa. On naisten puoluetta ja tasa-arvoelintä, lainsäädäntöä ja vaikka mitä.

Leskeneläkettä sekä lastenhoidosta karttuvaat eläkettä ja paljon muuta. Lapsen isä on aina aviomies vaikka ei oliskaan lapsen biologinen isä ja muussakin tapauksessa epäilyksen pitää herätä ja isyys kiistää kahdessa vuodessa. Muuten sulla on vuosien elatusvelvoite joidenkin ihan muiden lapseen. Nämä ovat vaan esimerkkejä.

Vierailija
29/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 12:17"]

Naiset tekevät suurimman osan maailman työstä, mutta ansaitsevat vain 10 % kaikista tuloista.

[/quote]

Tuskin pitää paikkaansa yhdessäkään pohjoismaassa...

Totta kai on paljon kehitysmaita, joissa naisen asema on surkea. Mutta miten se korjataan olemalla entistä kiihkeämpiä feministejä Suomessa?

Vierailija
30/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 12:50"]

Ei ole tasa-arvoista, mutta hassua on että eniten siitä tasa-arvosta kohkataan pohjoismaissa eli kaikkein tasa-arvoisimmissa maissa.

[/quote]

Juuri niissä rikkaissa ja tasa-arvoisissa maissa siitä pitääkin "kohkata", jos aiotaan saada asioita edistettyä myös huonompiosaisissa maissa. Ei ihmisoikeuksissa voi ajatella vain oman maan asioita. Jos omassa maassa on asiat hyvin, silloin voi ja pitää auttaa niitä joilla ei ole.

Vierailija
31/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pitäisi varmaan joku ristiretki järjestää ja käännyttää pois islamista.

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 12:50"]

Ei ole tasa-arvoista, mutta hassua on että eniten siitä tasa-arvosta kohkataan pohjoismaissa eli kaikkein tasa-arvoisimmissa maissa.

[/quote]

Juuri niissä rikkaissa ja tasa-arvoisissa maissa siitä pitääkin "kohkata", jos aiotaan saada asioita edistettyä myös huonompiosaisissa maissa. Ei ihmisoikeuksissa voi ajatella vain oman maan asioita. Jos omassa maassa on asiat hyvin, silloin voi ja pitää auttaa niitä joilla ei ole.

[/quote]

Vierailija
32/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 12:17"]

Naiset tekevät suurimman osan maailman työstä, mutta ansaitsevat vain 10 % kaikista tuloista.

[/quote]

Totta kai on paljon kehitysmaita, joissa naisen asema on surkea. Mutta miten se korjataan olemalla entistä kiihkeämpiä feministejä Suomessa?

[/quote]

Kansainväliset järjestöt toimivat juuri noiden kehitysmaiden naisten aseman parantamiseksi. Ja siinä ovat rikkaat ja tasa-arvoiset pohjoismaalaiset juuri ne, jotka voivat saada muutosta aikaan.

Vierailija
33/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kannata

-samapalkkaisuutta

-pitkää isyyslomaa miehille

-pakollista armeijaa naisille

-sukupuolineutraalia kasvatusta

-naispappeutta

nämä ny tuli äkkiseltään mieleen mitkä ovat mun mielestä feministien aikaansaamia heikennyksiä naisille

Vierailija
34/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 12:56"]

Mä en kannata

-samapalkkaisuutta

-naispappeutta

nämä ny tuli äkkiseltään mieleen mitkä ovat mun mielestä feministien aikaansaamia heikennyksiä naisille

[/quote]

Ei se tee kolmannen aallon feminismistä turhaa että sinä et kannata tasa-arvoa. Minä haluan patriarkaaliyhteiskunnan murentuvan. Silloin ei ole pakollista armeijaa miehille eikä naisille. Ja nykyinen yleisin uskontokuntamme on patriarkaalinen.

Vierailija
35/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kannata

-samapalkkaisuutta

-naispappeutta

[/quote]

Miksi et kannata samapalkkaisuutta? Miten selitettynä mielestäsi on oikein, että miehet saavat samasta työstä isomman palkan? 

Vierailija
36/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 13:23"]

Mä en kannata

-samapalkkaisuutta

-naispappeutta

[/quote]

Miksi et kannata samapalkkaisuutta? Miten selitettynä mielestäsi on oikein, että miehet saavat samasta työstä isomman palkan? 

[/quote]Siksi, että nainen on kuitenkin kotona lasten kanssa jos joku on. Ja perhe tarvitsee rahaa silloinkin, joten on parempi, että miehillä on paremmat palkat niin naiset voivat halutessaan olla myös kotona. Minusta miesten paremmat palkat kautta linjan ovat naisille etu eikä haitta.

Vierailija
37/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, tuo ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa näin Suomen oloissa, että naiset tekisivät työstä suuremman osan. Tutkimusten mukaanhan nimenomaan miehet tekevät paljon pitempää päivää ja runsaasti enemmän ylitöitä. Näin keskimäärin siis. Eivätkä valita turhista: työterveyshuoltojen kuluthan aiheutuvat 80-prosenttisesti naisten käynneistä, vaikka naisia on työvoimasta vähän alle 50 prosenttia.

Siitä se miesten yleensä suurempi palkkakin muuten johtuu. Ahkeruudesta ja naisia suuremmasta kunnianhimosta, ei killuttimista jalkojen välissä.

Vierailija
38/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 13:36"]

Hahhah, tuo ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa näin Suomen oloissa, että naiset tekisivät työstä suuremman osan.

[/quote]

Osaatko lukea? MAAILMAN työstä oli kyse.

Vierailija
39/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 13:23"]

Mä en kannata

-samapalkkaisuutta

-naispappeutta

[/quote]

[/quote]Siksi, että nainen on kuitenkin kotona lasten kanssa jos joku on. Ja perhe tarvitsee rahaa silloinkin, joten on parempi, että miehillä on paremmat palkat niin naiset voivat halutessaan olla myös kotona. Minusta miesten paremmat palkat kautta linjan ovat naisille etu eikä haitta.

[/quote]

Mutta silloin naisilla ei ole tasaveroista oikeutta valita, pysyäkö kotona vai mennäkö töihin. Naiset pakotetaan tällä epätasa-arvoisella palkkauksella kotiin.

Vierailija
40/47 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo on hyvin yksinkertainen asia, mutta miehet puljaavat sitä koska haluavat hallita naisen ruumista. Esim. synnytys on äärimmäisen henkilökohtainen asia, ja synnyttäjiä nimenomaan kohdellaan huonosti! Ja huone vauvan kanssa pitää jakaa neljän muun kanssa. Se on aivan pimeetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän