Naisten asemasta
Naiset tekevät suurimman osan maailman työstä, mutta ansaitsevat vain 10 % kaikista tuloista. Omaisuudesta vain yksi prosentti on naisten hallussa.
Eikö feminismillä ole muka enää virkaa? Ovatko sukupuolet todella tasa-arvoisia? Tätä voisi miettiä tässä naistenpäivän kynnyksellä.
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 12:50"]Ei ole tasa-arvoista, mutta hassua on että eniten siitä tasa-arvosta kohkataan pohjoismaissa eli kaikkein tasa-arvoisimmissa maissa. On naisten puoluetta ja tasa-arvoelintä, lainsäädäntöä ja vaikka mitä.
Leskeneläkettä sekä lastenhoidosta karttuvaat eläkettä ja paljon muuta. Lapsen isä on aina aviomies vaikka ei oliskaan lapsen biologinen isä ja muussakin tapauksessa epäilyksen pitää herätä ja isyys kiistää kahdessa vuodessa. Muuten sulla on vuosien elatusvelvoite joidenkin ihan muiden lapseen. Nämä ovat vaan esimerkkejä.
[/quote]
Isyysasia ei liity mitenkään tasa-arvoon, vaan lapsen etuun.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 12:56"]
Mä en kannata
-samapalkkaisuutta
-pitkää isyyslomaa miehille
-pakollista armeijaa naisille
-sukupuolineutraalia kasvatusta
-naispappeutta
nämä ny tuli äkkiseltään mieleen mitkä ovat mun mielestä feministien aikaansaamia heikennyksiä naisille
[/quote]
Miksi et kannata samapalkkaisuutta? Miten selitettynä mielestäsi on oikein, että miehet saavat samasta työstä isomman palkan?
[/quote]Siksi, että nainen on kuitenkin kotona lasten kanssa jos joku on. Ja perhe tarvitsee rahaa silloinkin, joten on parempi, että miehillä on paremmat palkat niin naiset voivat halutessaan olla myös kotona. Minusta miesten paremmat palkat kautta linjan ovat naisille etu eikä haitta.
[/quote]
Ai luulet paremman palkan olevan jokin "miesextra", eikä niinkään "naisvähennys"? Voi kun sut sais jonnekin feministibootcampille.
Ei voi ihminen kuvitella että mies saa jotain "palkanlisää" siitä että vie sit vaimollekin kotiin tuliaisia. <3
Ja jos jossain kierossa universumissa näin olisi, ei se olisi siltikään "hyvä juttu" naisille. On naisen oikeus olla menemättä naimisiin ja olla tekemättä lapsia. Odotan että saan saman palkan samasta työstä kuin vaimoton ja lapseton Pena. Sinä et kannata tasa-arvoa, vaan perinteisiä sukupuolirooleja (jotka ovat patriarkaalisia).
Täydellistä tasa-arvoa on mahdoton saavuttaa, mutta siihen täytyy pyrkiä. Kannattaa muistaa, että aina joku on rikkaampi, kauniimpi, onnellisempi ja terveempi. Jopa Pohjois-Koreassa on oma eliitti.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 13:40"]
Mä en kannata
-samapalkkaisuutta
-naispappeutta
nämä ny tuli äkkiseltään mieleen mitkä ovat mun mielestä feministien aikaansaamia heikennyksiä naisille
[/quote]
Miksi et kannata samapalkkaisuutta? Miten selitettynä mielestäsi on oikein, että miehet saavat samasta työstä isomman palkan?
[/quote]Siksi, että nainen on kuitenkin kotona lasten kanssa jos joku on. Ja perhe tarvitsee rahaa silloinkin, joten on parempi, että miehillä on paremmat palkat niin naiset voivat halutessaan olla myös kotona. Minusta miesten paremmat palkat kautta linjan ovat naisille etu eikä haitta.
[/quote]
Mutta silloin naisilla ei ole tasaveroista oikeutta valita, pysyäkö kotona vai mennäkö töihin. Naiset pakotetaan tällä epätasa-arvoisella palkkauksella kotiin.
[/quote]Jos mieheni saisi samanlaista palkkaa kuin minä niin en minä sitten ainakaan voisi jäädä kotiin. Nyt voin koska mieheni palkka on parempi.
[/quote]
Jos sinä saisit yhtä suurta palkkaa kuin miehesi, voisitte päättää kumpi teistä jää kotiin. Nyt se olet automaattisesti sinä. Mitä jos sinä haluaisitkin olla se joka menee töihin? Olisiko reilua? Etkö soisi sitä mahdollisuutta muille naisille vaikket sinä sitä haluakaan?
Naisen paikka on ja on aina ollut kotona lasten kanssa. Miksi nainen muuten kantaisi ja synnyttäisi lapset ja mies ei ? Ja mihin nainen sitä rahaa edes tarvitsee, kun on kotona ?
Voisivat vain pitää turpansa kiinni, kun mies kantaa raskaalla työllään leivän pöytään.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 13:49"]
Mä en kannata
-samapalkkaisuutta
-naispappeutta
[/quote]
[/quote]
Ai luulet paremman palkan olevan jokin "miesextra", eikä niinkään "naisvähennys"? Voi kun sut sais jonnekin feministibootcampille.
Ei voi ihminen kuvitella että mies saa jotain "palkanlisää" siitä että vie sit vaimollekin kotiin tuliaisia. <3
Ja jos jossain kierossa universumissa näin olisi, ei se olisi siltikään "hyvä juttu" naisille. On naisen oikeus olla menemättä naimisiin ja olla tekemättä lapsia. Odotan että saan saman palkan samasta työstä kuin vaimoton ja lapseton Pena. Sinä et kannata tasa-arvoa, vaan perinteisiä sukupuolirooleja (jotka ovat patriarkaalisia).
[/quote]Kyllä mun mies onneksi saa miesextraa. Jos sitä samaa työtä tekisi joku nainen niin ei sillä olisi noin hyvää palkkaa. Yksityisellä kun on töissä niin siellä on noita miesextroja ja naisvähenyksiä.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 13:40"]
Mä en kannata
-samapalkkaisuutta
-naispappeutta
[/quote]
[/quote]
Mutta silloin naisilla ei ole tasaveroista oikeutta valita, pysyäkö kotona vai mennäkö töihin. Naiset pakotetaan tällä epätasa-arvoisella palkkauksella kotiin.
[/quote]Jos mieheni saisi samanlaista palkkaa kuin minä niin en minä sitten ainakaan voisi jäädä kotiin. Nyt voin koska mieheni palkka on parempi.