mikä on hassuin asia, jonka miehesi on kaupasta tuonut sen asian sijasta, mitä pyysit?
Tuli vaan mieleen tuosta yhdestä keskustelusta, missä ap oli pyytänyt tuomaan yösiteitä ja saanutkin Tenoja. :'D
Kommentit (254)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 11:49"]Minun mieheni tuo aina kukkakaalia parsakaalin sijasta, vaikka kuinka sanon, että se on se vihreä eikä valkoinen. Hänestä kaikki kaalit ovat suolesta, joten ihan sama, mitä kaalia tuo.
[/quote]
Kiitos illan nauruista :D ja kukkakaali ja parsakaalihan on parasta..
Meillä on yllättävän vähän sattunut virheostoksia, koska mies yleensä soittaa jos listassa on jotain hämmennystä aiheuttavaa. Nämä puhelut ovat toisinaan vähän huvittavia... Olin kirjoittanut listaan A-luonnonjogurtti, tarkoittaen siis sitä A+ -merkkistä. Mies soittaa että ei täällä ole mitään A miinus -jogurttia, on vaan plussaa :)
Pyysin tuomaan siteitä, toi inkontinenssi suojia :D
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:29"]Minä saan kans mitä sattuu välillä. Mutta nyt on koulutus onnistunut ja olen oppinut a) kirjoittamaan listaan tarkkaan kokonaisen tuotemerkin ja mahdollisesti kuvailun (esim. Rainbow light orange -limppari, se missä on vaalea korkki) b) näyttämään miehelle kuvan tuotteesta netistä ennen kuin se lähtee kauppaan c) mies on oppinut soittamaan kaupasta tai laittamaan kuvan whatsupilla että tämäkö?
Eniten raivostutti kun olen niin nirso, että minulle ei kelpaa kuin Oton karpalolonkku ja olisin halunnut muutaman niitä illaksi ja kauppalappuun kirjotin että OTTO. Niin sain jtn Pirkkaa tms. Siis sellaiset, että kun lapussa lukee selvällä suomella niin ei. Siltikään ei. Perunajauhojen tilalta olen saanut perunamuusijauhoja, riisihiutaleitten tilalla puuroriisiä, laittilimpparin tilalla sokeroitua jne.
Mitään jättikokoisia mokia ei onneksi ole sattunut ja olen opettanut mieheni myös sanomaan että käy ämmä ite kaupassa jos ei kelpaa. Tiedän olevani joissain asioissa turhan nirppanokka.
[/quote]
Pirkan karpalolonkero on Olvin valmistamaa eli samaa tavaraa. :)
Pyysin vaimoani tuomaan kaupasta BIC:n kertakäyttöpartahöyliä. Ajattelin, että toisi paketin = 3 höylää, mutten erikseen määrää kertonut. Hän toi 15 pakettia, kun luuli että yhtä höylää voi käyttää vain kerran ja ettei sitten ihan heti tarvitse mennä uudestaan. Se kertakäyttöisyys tosin tarkoittaa, ettei niihin ole vaihdettavissa terää. Yhdellä höylällä voi kyllä ajaa useammankin kerran. Kyllähän ne 45 höylää á kaksi viikkoa per höylä aika pitkään riittivätkin...
Heh. #218 ehti joku jo alapeukuttamaan. Olisi varmaan halunnut pitää ketjun vain miesten hassuja tuomisia koskevana. Minusta oli kyllä hassua saada parin vuoden höylät kerralla.
Kerrotaan nyt alapeukuttajalle toinenkin tapaus: pyysin vaimoani tuomaan kaupasta maadoitetun jatkojohdon. Toi maadoittamattoman. En väitä tuon olevan hassuista hassuinta, mutta osoittaa vain että eivät ne naisetkaan aina osaa.
No esimerkiksi kun olen pyytänyt mitä tahansa muuta pastaa kun tomaatti, niin tomaattipastaahan sieltä tuli. Uutena vuotena pyysin kuivaa siideriä, aivan sama mikä merkki. No ällömakeetahan sieltä tuli. Hän ei suomea puhu, mutta ihan englanniksi lukee se dry cider.
Eksän lähetin ostamaan uuniperunatarpeita. No takasin tuli normaaleja perunoita ja vääränlaisia sipuleita plus joku muu juttu oli unohtunu. Niin ja soitti kaupasta inttäen, että ei näillä oo ranskankermaa.
Pohdittiin mitä ruokaa tehdään pikaisesti ennen kuin lähdetään lomamatkalle, päädyttiin pinaattikeittoon, mies lähti ostamaan pinaattia, tulee takaisin valmiin annospinaattikeiton kanssa. Ei ihan riittänyt viisi henkiselle perheelle, mies vielä suuttui kun ei tiennyt että ihan pinaattiakin kaupassa myydään ja kuvitteli että olen aina tehnyt pinaattikeiton, ilmeisesti taikoen, tuollaisesta valmiista yhden hengen annoksesta koko perheelle.
Joskus olen pyytänyt tuomaan vihreitä Ob-tamponeja, on tuonut sinisiä kun ovat pienempiä, onneksi meidän lähikauppa ei myy keltaisia, sinänsä herttainen ajatus oli että kolme lasta synnyttäneellä vaimolla on tiukka pimppi, pienempikin riittää. Miehille tiedoksi, tamponi valitaan vuodon mukaan ei pimpin koon.
Mää kuolen nauruun! :D Vauva ihmettelee, kun tissi heiluu suussa. (Imetän tässä samalla).
Mun mies on kyllä suorastaan hellyyttävän tunnollinen yrittäessään tuoda kaiken justiinsa oikein. Joskus jos on vaikka juhlat tulossa, paljon leivottavaa ja erikoisia aineksia listalla, hän on pyörinyt siellä kaupassa toista tuntia, kysynyt myyjiltä ja soittanut muutamaan kertaan lisäohjeita, yleensä videopuheluna. Siinä sitten skypen välityksellä yritetään selventää, että ruokokidesokeri on sellaista ruskeaa, saa olla luomua, ja maapähkinävoi pitää olla "smooth" eikä "chunky"... Tosi hyvin on yleensä sitten löytänyt nämä vaikeatkin ainekset. Joskus korkeintaan ostanut juuriselleriä lanttuna (punninnutkin väärin) tai valinnut vähän huonosti sopivaa pesuainetta.
Se, mikä on useampaan otteeseen minua ärsyttänyt, on se, kun kirjoitan listaan selkeästi vaikkapa "kevytkermaa 2dl", kun johonkin leivontajuttuun tarvitsen just sen verran. Mies sitten tuo 4dl "varmuuden vuoksi". Ärsyttää, kun en tee sillä kevytkermalla mitään, kun ei se ruoanlaittoonkaan käy. Olen yrittänyt sanoa, että jos kirjoitan määrän niin se määrä on se mitä tarvitsen. Silti tekee tätä usein. Sitten toisaalta, jos listalla on 100g valkosuklaata ja mies käy kaupassa pari päivää etukäteen... niin oho, siitä onkin sitten puolet jo syöty kun pitäisi alkaa leipomaan. Ei sitten voi sitä himoisemaansa valkosuklaata ostaa ylimääräistä, kun kerran haluaa syödä...
Joululahjojen osto on kyllä aina yhtä käsittämätöntä, olemme ihan eri aaltopituudella. Kun sanon, että älä osta minun sukulaisilleni lahjakortteja tai alkoholia (eivät arvosta, yksi sukulainen paheksuu viinaa), niin mies ostaa juuri näitä. Ja sitten sille paheksujalle ostaa vissyä, kuin oikein vittuillakseen.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 15:54"]Vaarini kertoi aina juttua, jossa hän oli mennyt mummin kirjoittaman ostoslistan kanssa kauppaan. Siellä oli pyörinyt hädissään joku toinen ukko jonka ostoslista oli jäänyt kotiin. No, käytännölliset miehet keksivät että tämä toinen lainaa sitä hänen vaimonsa kirjoittamaa ostoslistaa. Tarina ei kerro, oltiinko siellä toisaalla tyytyväisiä miehen ostoksiin.
[/quote]
Eikä, ihana!:D
No jouluna pyysin tuomaan tarvikkeet riisipuuroon, tämä toi niitä pikariisihiutaleita. Olin kyllä ajatellut hauduttaa ihan oikean riisipuuron.. :D
Pyysin hakemaan mullekkin kaupasta jotain hyvää (suklaakeksejä) kun oli lidliin menossa. Toi sitä jenkkijäätelöä jossa on suklaata ja keksitaikina palloja, ihana <3
Mies osaa hoitaa oikein hyvin kaikki ruoka- ja muut perusostokset. Mutta kerran pyysin tuomaan mulle marketista sukkahousut, annoin ohjeet tyyliin "15 tai 20den ihonväriset kokoa 36-40" tjsp. Mitäkö tuli? 40den ruskeat kokoa 52-56. :D
Minun mieheni tuo aina kukkakaalia parsakaalin sijasta, vaikka kuinka sanon, että se on se vihreä eikä valkoinen. Hänestä kaikki kaalit ovat suolesta, joten ihan sama, mitä kaalia tuo.
En nyt just muista, mutta isäni toi mulle makean päärynäsiiderin, kun pyysin kuivaa omenaa.
Justiina pyysi tuomaan sakset, Pekka Puupää toi sukset.