Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs tekisitte tällaisen miehen kanssa?

Vierailija
03.03.2014 |

Mies 30v, yhdessä 2v joista 1,5v avoliitossa

Mies on yleisesti ottaen ihan normaali, pidetty, urheilullinen ja työelämässä menestyvä.Teemme saman verran töitä, miehellä välillä enemmän vapaita. Muutoin kumppanina ihan hyvä, mutta...

Mies ei tee MITÄÄN kotona. Siis mielellään ei eväänsä liikauttaisi laisinkaan.Mistähän aloittaisin luettelemisen... No, riisuu suihkuun mennessään vaatteet kalsareita ja sukkia myöten esim. keskelle olohuoneen lattiaa, eikä vie niitä pyykkiin. Ei pese pyykkiä, koska ei osaa edes käyttää pesukonetta. Ennen tapaamistamme vei pyykit äitinsä luo pestäväksi. Passauttaa minua minkä ehtii, ei käy kaupassa, vaan pyytää minua hakemaan milloin mitäkin. Ei osaa kokata, eikä edes yritä. Syömme eri ruokia, koska olen moniallerginen ja siksi omienkin ruokien laittoon kuluu melkoisia aikoja. Teen siis kahdet isot ruuat, miehelle melkeinpä päivittäin. Mies ei edes lämmitä ruokaansa itse, vaan minun pitää laittaa se mikroon hänen puolestaan, maustaa hänen mielensä mukaisesti ja tarjoilla pöytään/sohvalle/sänkyyn. Joskus hän jaksaa itse hakea jääkaapista esim. kaljan/jogurtin jos en ole tuomassa. Edes leipää ei kuitenkaan tee itse. Tiskit ja roskat jätetään lattialle/pöydälle, eikä niitä astioita todellakaan pistetä koneeseen tai sieltä kaappeihin ikinä miehen toimesta. Eiköhän se kertonut tarpeeksi kotitöiden hoidosta: ei siis tee yhtään mitään. Kaiken tämän lisäksi vaatii minulta joka aamu herättyäni ja joka ilta hierontaa, kutittelua ja hyvänä pitämistä, koska hänellä on ollut niin raskas päivä/on nukkunut huonosti. Vanhempiensa luona kyläillessämme käyttäytyy kuin pikkupoika ja kiukuttelee vanhemmilleen. Miehen asuessa omillaan asunto oli jopa todella siistissä kunnossa siellä muutamia ensikertoja vieraillessani. En tiedä, kuka siellä oli siivonnut, mutta vastuu kaatui minulle suhteen vakavoituessa.

Tiedän, mahdollistan itse miehen käytöksen palvelemalla häntä, ja varmasti moni on sitä mieltä, että tätä jatkuu niin kauan kuin minä jatkan palvelemista.

Miehen käytös ei kuitenkaan oikeastaan häiritse minua juuri tässä hetkessä, sillä olen todella äidillinen ihminen, ja huolehtimalla hänestä osoitan rakkauttani. Joskus tietysti harmittaa, että taloudenhoitamiseen menee niin paljon aikaa.

Olen puhunut miehen kanssa asiasta tiukasti ja lempeästi ja kaikilla muilla mahdollisilla tavoilla, mutta muutosta ei tapahdu. 

Olen jättänyt hänen jälkensä siivoamatta, kunnes en ole enää kestänyt. Kahdessa kuukaudessa kaunis kotini muuttui kaatopaikaksi, eikä mies silti tehnyt mitään.

Muutaman kerran meille on esimerkiksi ollut tulossa vieraita, ja olen viikkoa ennen ilmoittanut miehelle, että hän saa hoitaa omien tavaroidensa paikoilleen korjaamisen siihen mennessä. Mutta niinpä vain olen saanut puolta tuntia ennen sovittua aikaa hiki hatussa keräillä niitä sukkia, kalsareita, tiskejä ja roskia ympäri kämppää.

Syy, miksi toivoisin miehen käytökseen muutosta, on mahdollinen perheenlisäys tulevaisuudessa. Mies käyttäytyy kotona kuin vauva, enkä voisi kuvitellakaan tekeväni miehen kanssa lapsia niin kauan kun hän ei ota mitään vastuuta taloudenhoidosta. Hän tuskin osallistuisi lastenhoitoonkaan lainkaan. Katson surullisena miehiä, joita näen yksin ulkoilemassa lasten kanssa, sillä jos mieheeni ei tule muutosta, ei häntä tulla varmasti ikinä näkemään samassa puuhassa. Olen puhunut miehelle myös tästä (mies haaveilee lapsista), mutta hän loukkaantuu ja väittää, että hoitaisi varmasti vauvaa ja auttaisi kotona. En kuitenkaan usko noihin puheisiin pätkääkään, ovat vain miehen suuria suunnitelmia. Jos saisimme lapsia nyt, kotimme ratkeaisi p*skasta, kun en ehtisi itse olla jatkuvasti siivoamassa. Ja silloin luultavasti eroaisimmekin, koska kaipaisin kumppania, enkä aikuista vauvaa rinnalleni.

Onko siis vielä toivoa? Onko kukaan saanut omaa laiskamatomiestään koulittua paremmaksi asuinkumppaniksi? Mitä minun pitäisi tehdä miehen suhteen? Mikään järkikeino ei tunnu auttavan..

Tuntuu tällä hetkellä typerältä ajatukselta jättää mies tällaisen takia, mutta en halua kuvitella koko loppuelämääni työssäkäyvänä kotiorjana.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi löytyy, aivan varmasti!

Vierailija
22/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, et arvosta itseäsi. Tuo suhde koituu vielä turmioksesi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin vaihtoon!

Vierailija
24/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tua varmaan miksikään muutu. Voit tietenkin yrittää kouluttaa, jos energiaa löytyy.

Miehen vaatiessa ruuan lämmitystä, sanot että et aikuista ihmistä passaa. Hänen on lämmitettävä omat ruokansa.

Vaatteita jotka eivät ole pyykkikorissa, niitä ei pestä. Siperia opettaa kun sukat loppuu kesken.

Laatikko makuuhuoneeseen. Sinne heität kaiken miehen jättämän tavaran. Lehdet, urheiluvälineet, hatut, paperit ja kolikot. Sanot miehelle että et tiedä tavaroiden oikeaa paikkaa, voiko hän käydä ne läpi ja lajitella miten parhaiten näkee

Sanot että sinä käyt kaupassa ma ja pe. Hän käy kaupassa ke. On väärin olettaa että pieni nainen kantaa kauppakasseja joka kerta. Anna mukaan idiootti varma lista. Älä esim kirjoita leipä vaan reissumies. Ensinmäisiin listoihin max 5 tavaraa ja muista kehua kuinka säästyit painavilta kasseilta, upea mies kun kantaa kotia ruuat.

yms

Muista, samoin kun koiran koulutuksessa, säännöistä EI jousteta. Edes kertaakaan. Jos keksit säännön, pidät siitä myös kiinni. Yksikin jousto romuttaa kaiken mitä olet saavuttanut. Ole johdonmukainen.

En kyllä usko että noin paasatusta miehestä tulee ikinä tasavertainen kumppani mutta voit ehkä tiettyyn pisteeseen asti muuttaa joitakin tapoja

Vierailija
25/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin ääneen lukiessani tuon kohdan kutituksesta; kaikki oli niin tuttua, etenkin tuo.

Meillä "ongelma" ratkaistiin niin, että aloin tehdä osa-aikaista työviikkoa. Win-win - tykkään touhuilla kotona, kun taas kolme päivää duunissa pitää mielen virkeänä. Mies tekee kokopäiväduunia ja tienaa ihan mukavasti. Olisiko teillä mahdollista? Tai jos sua ei kiinnosta luopua työstä, maksakaa kotisiivous vaikka kerran viikossa puoliksi? Ja yksinkertaisesti lakkaat tekemästä niitä leipiä. ;>

Vierailija
26/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panisin!

Vierailija
27/27 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, palasin juuri kaupasta hakemasta miehelle sikspäkin ja karkkia. Vaikkakin siihen meni rahat, joilla oli tarkoitus viikonloppuna mennä elokuviin. Mutta se oli miehen mielestä nyt tärkeämpää..

Unohdin sanoa, että mies kyllä arvostaa tekojani. Kehuu maailman parhaaksi tyttöystäväksi, unelmavaimoksi, täydelliseksi ja kiittää aina teoistani. Tai ainakin useimmiten.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan