Paljon jäi tilille
Paljon teillä, kenellä tänään tai perjantaina on ollut tilipäivä, jäi laskujen jälkeen tilille?
Mulla jäi 394euroa...
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 17:10"]
Siis onko teillä tilipäivänä joku laskun maksupäivä? Mä maksan laskut on niiden eräpäivänä. Lainakin menee tililtä 15. päivä vaikkei silloin ole edes palkkapäivä.
[/quote] Kyllä, lainat on laitettu lähtemään tililtä tilipäivänä. Haittaakse?
[/quote]
Jos palkkojen ajossa jokin viive, niin kyllä haittaa. Haittaa myös silloin kun siirtää palkan eri pankkiin kuin mistä laina on otettu.
Siis onko teillä tilipäivänä joku laskun maksupäivä? Mä maksan laskut on niiden eräpäivänä. Lainakin menee tililtä 15. päivä vaikkei silloin ole edes palkkapäivä.
[/quote]
Kyllä, mä maksan laskut aina tilipäivänä. En koskaan katso eräpäivää. Asun maassa, jossa maksuaikaa on yleisesti 30 päivää, joissain harvoissa laskuissa vähemmän. Kerään laskut muovitaskuun ja maksan kaikki siihen mennessä tulleet tilipäivänä riippumatta siis siitä, koska ne erääntyy. Sitten aloitan taas laskujen keräämisen. En jaksa maksaa useita kertoja kuussa enkä tällä systeemillä ole koskaan saanut muistutuslaskua.
890€ jäi, mutta puhelinlaskut on vielä maksamatta ja kahdelle muksuista on pakko ostaa vaatteita ja yhdelle kengät tässä kuussa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 00:45"]
[/quote]
Kyllä, mä maksan laskut aina tilipäivänä. En koskaan katso eräpäivää. Asun maassa, jossa maksuaikaa on yleisesti 30 päivää, joissain harvoissa laskuissa vähemmän. Kerään laskut muovitaskuun ja maksan kaikki siihen mennessä tulleet tilipäivänä riippumatta siis siitä, koska ne erääntyy. Sitten aloitan taas laskujen keräämisen. En jaksa maksaa useita kertoja kuussa enkä tällä systeemillä ole koskaan saanut muistutuslaskua.
[/quote]
Asutko myös maassa, jossa ei ole sellaista verkkopankkisysteemiä, että sinne voisi ennakkokirjata laskun ja se maksetaan sieltä eräpäivänään. Niin minä täällä Suomessa OP:n asiakkaana teen. Eli kerran tai kaksi kuussa laitan ne valmiiksi ja sieltä sitten eräpäivänään ne hoituu.
Tuo viestin nro 6 kirjoittaja kirjoittaa täyttä asiaa. Täällä on nimittäin toinenkin kansalainen, joka on kyllästynyt tähän idioottimaiseen ”kellään tietoa missään jäljellä paljon painaa kunne käydä kustas tulla kuta uskoa kulta kuullut” –kirjoitustapaan.
Miksi aikuinen (ainakin fyysisesti) ihminen ei voi edes hiukan yrittää kirjoittaa asiallisesti tällaisille keskustelupalstoille, siis muillekin kuin Vauva-palstalle.
Jotkut satunnaiset näppäilyvirheet ja ajatuskatkot eivät mitään haittaa, ne ovat inhimillisiä ja niitä sattuu kaikille, mutta tässä on nyt ihan tietoisesta valinnasta kysymys. Ihminen, joka kirjoittaa ”Koskaan nähnyt” kun kysymyksen sisältö kuitenkin on ”Oletko milloinkaan nähnyt” halveksii lukijoitaan. Sääli, että moni sellainenkin kirjoittaja, joka kirjoittaa mielenkiintoisesta aiheesta ja jolla olisi lukijoilleen annettavanaan jonkinlaista analyyttistä näkemystäkin (psykologista, yhteiskunnallista, uskonnollista tms.), pilaa muutoin ansiokkaan tekstinsä tällaisella infantiililla lällätyksellä.
Ettekö te lällättäjät ymmärrä, että kaikenlainen ”omien kielioppisääntöjen” keksiminen ja soveltaminen sekä sanojen ja kokonaisten lauseidenkin ylenmääräinen lyhenteleminen kertakaikkiaan heikentää tekstinne ymmärrettävyyttä? Tuon ”Koskaan nähnyt” –fraasinkin voi nimittäin ymmärtää ainakin kahdella tavalla: ”Oletko koskaan (=milloinkaan) nähnyt?” tai ”En/et/ei/emme/ette/eivät ole koskaan (milloinkaan) nähnyt/nähneet.”
Lällätyksellänne te osoitatte aivan peittelemätöntä halveksuntaa lukijoitanne kohtaan.
Onko näillä lällättäjillä lainkaan kansa- tai peruskoulun päättötodistusta? Eikö sen saamiseksi vaadittu edes välttävää luku- ja kirjoitustaitoa?
Ja miksi muuten tämän aiheen esille ottaminen herättää kaikilla palstoilla niin suurta yleistä kiukkua (kts esim. juuri viestin nro 6 saamat miinuspisteet)? Osuuko arkaan paikkaan?
Reilu seitsemän tonnia. Laskuja makselen pitkin kuuta mutta eipä noita hirveästi koskaan ole, varsinkaan jos ei ole tullut vingutettua Visaa. Työkkärin hunajat tulevat vissiin loppukuusta.