Mitä kuolevalle voi kirjoittaa
Ystäväni 400km päässä kertoo kuntonsa romahtaneen. Syöpä levinnyt ei hoideta enää. Sairaalaan siirretty ja mahdollisesti jos kestää siirretään naapurikaupungin osastolle. Kivunlievitys.
Hän kirjoitti jäähyväiskirjeen. Mitä vastaisit. Tämä oli yllätys ja haikeaa. Mitä kirjoitan jäähyväiskirjeeseen. Auta.
Kommentit (35)
Että jää muistoihin ja pyydä tulemaan katsomaan perääsi esim enkelinä.
ehkä muistelisin kirjeessä jotakin kivoja yhteisiä hetkiä ja miten on arvostanut ystävyyttä ja toivottaisin voimia, moni sitä toivotusta vihaa, mutta mitäpä muutakaan voi toivoa. Vaikea tehtävä joka tapauksessa sellainen kirje on kirjoittaa.
Voit muistella yhteisiä hyviä hetkiä ja kiittää niistä.
Kirjoita jotain mukavia yhteisiä muistoja. Sellaisia asioita mistä tulee hyvä mieli. Kiitä häntä ystävyydestä. Älä muistuta tulevasta kuolemasta.
Kuolon tiellä olet sä
Pian mullan alle menevä
Minä jään maailmaan
Tuloveroja maksamaan
Kelan kanssa tapellaan
Hautajaisrahoja kinutaan
Ehkä pian jo päätöksen saan
Ja voin hetken huilahtaa
Hyvää matkaa sulle toivotan
Kukkia haudallesi ensi keväänä toimitan.
Kiva kun kävit, parempi kun lähdet.
Ei kannata kirjoitella "jäähyväiskirjeitä". Voi yrittää olla ystävällinen, toista tukeva, kysyä haluaako jotain sinne. Miten voisi vielä auttaa tms. En tiedä onko jotain mikä helpottaa olotilaa. Onko hänen omaiset apuna.
Lauta joku nettivideo joltain lämpimältä uudedtisyntyneeltä saarnaajslta
Mauno Mattila
Juhani Starczewski
Ano Turtiainen
Joonas Laajanen
Nöistä oikein pursuaa rakkaus
Vierailija kirjoitti:
Naminami vituttaako
Mietipä tuota kun joku sinun läheisesi kuolee. Tai olet itse kuolinvuoteellasi. Katuvatkohan äitisi ja isäsi, että ovat saattaneet sinut maailmaan.
Kiitä häntä siitä, että olet saanut olla hänen ystävä.
Minä en oikein jaksa kuolevia ihmisiä kun he haluavat olla maailman napa ja kaiken huomion keskipiste.
Kysy, onko laatinut testamenttia?
"Kyllä se siitä. Otat nyt vaan itseäsi niskasta kiinni!"
Taivastoivosta. Että kivut siellä päättyy ja tapaa läheiset.
Onpa täällä paljon suuria "humoristeja" ja samalla kovin pieniä ihmisiä. 😟
0/5