Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En laihdu :(

Vierailija
10.11.2020 |

10-12 kg olisi tavoite tiputtaa lievän ylipainon rajoilta bmi 22-23 normaalipainooni. Kahdessa kuukaudessa lähtenyt vajaa 3kg ja nyt taas varmaan 2 vk kun ei ole lähtenyt yhtään :( mikä ihme tässä nyt on?? Kertokaa miten te olette onnistuneet?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tavoite vain laihtua? Merkitseekö tietty paino sinulle jotain? Mikä on motivaatio tai peruste, sille että haluat laihtua?

Suosittelisin pohtimaan mikä on tavoitteesi, miten siihen pääset ja tekemään vahvan suunnitelman. Huomioi, että sinun tulee sitoutua suunnitelmaan ja tietää että tämä kestää. Nyt ei puhuta viikoista vaan kuukausista. Jos haluat "vain laihtua" ja motivaatio ei ole kunnossa, ei tulokset ole pitkäikäisiä. Tottakai voit jollain naurettavalla kituutusdieetillä saada kiloja pois mutta rasva jää kroppaan ja sitten olet ns. laiha-lihava.

Päämäärätietoisuus, johdonmukaisuus ja selkäranka ovat avaimet todelliseen muutokseen.

Palkkaa joku tekemään sinulle treeni ja ruokavalio suunnitelma jos on varaa. Jos ei niin tutustu macroihin, lihastreenin rasvanpolttoon ja opettele kunnon ravinnon ja liikunnan merkitys. Ei mitään "kesäksi kuntoon kaalikeitolla!"-höpötyksiä vaan kunnon ruokaa, kunnon unta ja kunnon liikuntaa.

Vierailija
62/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan ookoo tahti kun on noin vähän ylipainoa.  

Itse olen jopa painonhallintaryhmän vetäjälle mysteeri. Kun menin sinne, painoin 120 kg. Alkoi 12 viikon ENE-kuuri eli 600 kcal / pv pussilitkua. Ennuste oli että laihdun 22 kg. Nyt kuuri on ohi, olen laihtunut 8 kg :(   Laitettiin sitten verikokeisiin että jos on kilpirauhaen vajaatoimintaa tms, mutta ei ole. Vaihdevuodet on kyllä päällä ja siihen liittyvät hormonijutut. Joten ei ole helppoa 46 v ikäisenä laihduttaminen.

Voi ei, nyt hävettää oma valitus! Toivottavasti jaksat tsempata. Kuulostaa todella työläältä.

Minun tavoite on (ensin päästä) pysyä normaalipainossa joitain vuosia ennen vaihdevuosia, hormonit ovat minulle todella voimakas potkaisija kohti lihomistaipumusta. Tiedostan että laihdutus siinä kohtaa saattaa olla mahdotonta joten se täytyy tehdä nyt. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tavoite vain laihtua? Merkitseekö tietty paino sinulle jotain? Mikä on motivaatio tai peruste, sille että haluat laihtua?

Suosittelisin pohtimaan mikä on tavoitteesi, miten siihen pääset ja tekemään vahvan suunnitelman. Huomioi, että sinun tulee sitoutua suunnitelmaan ja tietää että tämä kestää. Nyt ei puhuta viikoista vaan kuukausista. Jos haluat "vain laihtua" ja motivaatio ei ole kunnossa, ei tulokset ole pitkäikäisiä. Tottakai voit jollain naurettavalla kituutusdieetillä saada kiloja pois mutta rasva jää kroppaan ja sitten olet ns. laiha-lihava.

Päämäärätietoisuus, johdonmukaisuus ja selkäranka ovat avaimet todelliseen muutokseen.

Palkkaa joku tekemään sinulle treeni ja ruokavalio suunnitelma jos on varaa. Jos ei niin tutustu macroihin, lihastreenin rasvanpolttoon ja opettele kunnon ravinnon ja liikunnan merkitys. Ei mitään "kesäksi kuntoon kaalikeitolla!"-höpötyksiä vaan kunnon ruokaa, kunnon unta ja kunnon liikuntaa.

Minun perussairauteni on pahentunut keskivartalorasvan myötä, tämän poistaminen on ensisijainen tavotteeni. Toiseksi tulee ulkonäkö, pidän itsestäni huomattavasti enemmän sen näköisenä miltä normaalisti näytän.

Tähän minulla on motivaatio, suunnitelma ja sitkeyttä. Olen tutustunut makroihin, osaan suunnitella itselleni sopivan ruokavalion ja treeniohjelman. Minut on yllättänyt todella tämä hitaus ja 2 viikon painon laskemattomuus järkyttää. Mitä jos laihtuminen pysähtyy tähän? En ole kitudieetillä mutta jotain tuloksiakin pitäisi tulla! Siinä tapauksessa on varmaan pakko palkata ammattiapua. Ap

Vierailija
64/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko säästöliekki?

Vierailija
65/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksa ruokavalion ja liikunnan kanssa. Tsekkaa että uni, lepo, nesteytys, stressi, hormonit (biofeedback) yms. on kunnossa. Jossain on petrattavaa jos paino jumahtaa tiettyyn pisteeseen pitkäksi aikaa. Kyllä se lähtee taas liikkeelle jos kulutat enemmän kun syöt, muista myös huomioida että syöt tarpeeksi ja laadukasta ravintoa.

Johdonmukaisuus tuo tuloksia, tsemppiä! :)

Vierailija
66/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksa ruokavalion ja liikunnan kanssa. Tsekkaa että uni, lepo, nesteytys, stressi, hormonit (biofeedback) yms. on kunnossa. Jossain on petrattavaa jos paino jumahtaa tiettyyn pisteeseen pitkäksi aikaa. Kyllä se lähtee taas liikkeelle jos kulutat enemmän kun syöt, muista myös huomioida että syöt tarpeeksi ja laadukasta ravintoa.

Johdonmukaisuus tuo tuloksia, tsemppiä! :)

Kiitos tsempistä! Unessa ja hormoneissa on ihan varmasti petrattavaa pienten kanssa, toivon että ne asettuisivat pian taas normaaleihin uomiin. Ehkä pitää uskoa vaan että sinnikkyys lopulta palkitaan. Ap

Vierailija
67/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko vaan :) itse olen todella kärsimätön ja on vaikeaa joskus luottaa prosessiin, mutta kyllä se tuottaa tulosta.

Vierailija
68/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aika vasta aloittanut laihdutuksen mutta tuntuu että ei mitään tapahdu, muuta kuin että on koko ajan nälässä ja ei jaksaisi treenata. Jo ennestäänkin paha unettomuus pahenee kun on nälkäinen yöllä. On sellainen energiaton olo. Fat secretin mukaan minulla on vajetta vaihdellen, -600 tai -900, joskus jopa enemmän. Jokunen päivä on ollut että vajetta ei juuri ole kun olen pitä nyt lepopäivän.

Sairastin rintasyövän ja sen jälkeen tuli alle vuodessa 20 kg hormonilääkityksenkin siivittämänä, minulla siis käynnistyi sytoista ja tästä lääkityksestä vaihdevuodet. Olo on hirveä kun on monenlaista fyysistä vaivaa, liikunta on työlästä hikoilun, kuumien aaltojen ja hapenpuutteen vuoksi, kaikki vaatteet jääneet pieniksi. Liikuntaa harrastan noin 1000 kcal verran päivässä, joskus enemmän joskus vähemmän. Lähtöpaino siis 90 kg, joten kaloreita kuluu liikkuessa  enemmän kuin 60 kiloisena.

sen verran on edistystä tapahtunut että saan jo yleensä kengät jalkaan seisten, ei tarvitse istua. Pieni ilo sekin. Olisi kiva ollut vanhoihin talvivaatteisiin mahtua tänä talvena, mutta täytyy keksiä jotain muuta, en ala koko vaatevarastoa uusimaan, aion laihduttaa vaikka aikaa veisi.

Kamala olo kun ei pääse edes sängystä ylös. Pitäisi alkaa treenata illan tanssituntia varten mutta heikottaa, olo on kuin keho olisi vanukasta, aivot sumussa. En jaksa mitään vaikka olen sairauslomalla, aikaa olisi.

Vierailija
69/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Olen vuosia yrittänyt laihduttaa. Ei onnistu. Ei riitä itsekuri. Satakiloa on ja pysyy

Vierailija
70/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aika vasta aloittanut laihdutuksen mutta tuntuu että ei mitään tapahdu, muuta kuin että on koko ajan nälässä ja ei jaksaisi treenata. Jo ennestäänkin paha unettomuus pahenee kun on nälkäinen yöllä. On sellainen energiaton olo. Fat secretin mukaan minulla on vajetta vaihdellen, -600 tai -900, joskus jopa enemmän. Jokunen päivä on ollut että vajetta ei juuri ole kun olen pitä nyt lepopäivän.

Sairastin rintasyövän ja sen jälkeen tuli alle vuodessa 20 kg hormonilääkityksenkin siivittämänä, minulla siis käynnistyi sytoista ja tästä lääkityksestä vaihdevuodet. Olo on hirveä kun on monenlaista fyysistä vaivaa, liikunta on työlästä hikoilun, kuumien aaltojen ja hapenpuutteen vuoksi, kaikki vaatteet jääneet pieniksi. Liikuntaa harrastan noin 1000 kcal verran päivässä, joskus enemmän joskus vähemmän. Lähtöpaino siis 90 kg, joten kaloreita kuluu liikkuessa  enemmän kuin 60 kiloisena.

sen verran on edistystä tapahtunut että saan jo yleensä kengät jalkaan seisten, ei tarvitse istua. Pieni ilo sekin. Olisi kiva ollut vanhoihin talvivaatteisiin mahtua tänä talvena, mutta täytyy keksiä jotain muuta, en ala koko vaatevarastoa uusimaan, aion laihduttaa vaikka aikaa veisi.

Kamala olo kun ei pääse edes sängystä ylös. Pitäisi alkaa treenata illan tanssituntia varten mutta heikottaa, olo on kuin keho olisi vanukasta, aivot sumussa. En jaksa mitään vaikka olen sairauslomalla, aikaa olisi.

Jos aina on nälkä ja heikko olo = syöt ihan liian vähän tai vääriä ruokia. Missään nimessä ei kannata keskittyä liikunnan kuluttamiin kaloreihin, varsinkaan jos seuraa niitä jonkun urheilukellon tms kautta. Ne antavat ihan väärät lukemat.

Selvitä energian tarpeesi ja kulutuksesi sillä liikunnan määrällä jonka liikut ja vähennä maltillinen 10% päivän kaloreista. Syö monipuolisesti (=paljon kasviksia, marjoja, laadukasta proteiinia ja hyviä rasvoja & täysjyvää - allergiat huomioiden tietty) joka päivä. Sitten alat tajuta ettei nälkää tarvitse nähdä.

Netti on täynnä neuvoja ja laskureita noihin energia tarpeisiin.

Vierailija
71/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vitsit, tsemppiä sinulle! Toivottavasti saat parrmman olon, liikunnan ilon ja jaksamista. Onko kalorivaje vain liiallinen? Minä en vain pystynyt tuohon ja liikuntaan samalla.

Jostain luin että mikäli ei syö riittävästi proteiinia, tulee heikko olo. Treenejä varten taas tarvitsee hiilareita joten puhdas vhh ei toimi jos haluaa liikkua. Minä syön siis kovien treenien päivinä molemmilla aterioilla vähän perunaa tai riisiä. Ja proteiinia tosiaan 90-150g/pv. Auttaisiko näiden tarkistus?

Joka tapauksessa toivon sinulle onnistumista!

Ap

Vierailija
72/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mitenkään. Olen vuosia yrittänyt laihduttaa. Ei onnistu. Ei riitä itsekuri. Satakiloa on ja pysyy

Minä aion nyt onnistua! Itsekuriakin pitäisi löytyä :D Ap

Vierailija
73/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aina on nälkä ja heikko olo = syöt ihan liian vähän tai vääriä ruokia. Missään nimessä ei kannata keskittyä liikunnan kuluttamiin kaloreihin, varsinkaan jos seuraa niitä jonkun urheilukellon tms kautta. Ne antavat ihan väärät lukemat.

Selvitä energian tarpeesi ja kulutuksesi sillä liikunnan määrällä jonka liikut ja vähennä maltillinen 10% päivän kaloreista. Syö monipuolisesti (=paljon kasviksia, marjoja, laadukasta proteiinia ja hyviä rasvoja & täysjyvää - allergiat huomioiden tietty) joka päivä. Sitten alat tajuta ettei nälkää tarvitse nähdä.

Miten urheilukellot antaa ihan väärät lukemat? Olen aika yllättynyt että tunnin reippaalla kävelyllä saan vain pari sataa kaloria plussaa.

Vierailija
74/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä onnistuu. Jos on itsekuria. Siitä se on kiinni. Minulla kesti 5 vuotta muuttaa elämäntapani pysyvästi ja siksi niin kauan, koska toistuvasti uskoin että ei siitä mitään tule/ en osaa/ en pysty/ en ole urheilullinen/ en jaksa/ joudun luopumaan kaikesta herkuttelusta/ olen laiska jne jne ... Joku pieni itsepintaisuus takaraivossa kuitenkin pysyi ja aina päädyin miettimään että "mitä jos sittenkin....entä jos onnistun?".

Ja niiden 5 vuoden aikana paino oli kokoajan laskenut tasaisesti, kunto ruvennut kohoamaan ja itsetunto paranemaan. Vaikka monesti pidin taukoa liikunnasta ja koin ettei siitä tule mitään. Palasin kuitenkin sit sorvin ääreen aina.

Nyt 23 kiloa kevyempänä ja parhaimmassa kunnossa kun koskaan liikun todella paljon ja syön todella terveellisesti ja tasapainoisesti - en ole luopunut mistään herkuista, opettelin vain kohtuutta. Joskus harmitti, että miksi en vaan heti uskonut että pystyisin siihen, olisi mennyt paljon vähemmän aikaa. Olen todennut että minun piti vaan käydä tämä polku läpi että opin arvostamaan sitä mitä nyt on ja tekemään töitä jonkun asian eteen. Ihan todellakin sen arvoista, mutta ei se helppoa ole.

Teet itsellesi palveluksen kun luotat itseesi ja uskot että se onnistuu.

Vierailija
75/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä pääset alkuun: ruuaksi pelkästään grilli-makkaraa ja sinappia. Juomaksi kahvia tai kaljaa. Kaikkia niin paljon kun maistuu kuukauden ajan. Ei muuta. Varmasti tippuu paino!

Vierailija
76/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten urheilukellot antaa ihan väärät lukemat? Olen aika yllättynyt että tunnin reippaalla kävelyllä saan vain pari sataa kaloria plussaa.

Eri urheilukellot käyttävät eri tapoja seurata kulutusta, mikään kello ei ole tarkka.

Vierailija
77/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeri, epäterveelliset rasvat, alkoholi ja muu roskaruoka pois ja treeniä.  Ja ei, kävely ei ole treeniä jos et kävele jotain 20 kilometrin lenkkejä. Aivan varmasti laihdut jos kulutat enemmän kuin syöt.

Väärin. Kävely on hyvä tapa polttaa kaloreita kohtuullisesti. 

Varsinkin sauvakävely!

Vierailija
78/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin 3 kiloa on huomattava saavutus. Älä nyt vaan anna periksi. Yleensä paino tippuukin nykäyksin. Jos oot jojo-laihduttaja, hidas painon putoaminen voi johtua siitä. Ja vanhemmiten laihduttaminen vaikeutuu. Kiinnitä huomiota proteiinin saantiin. Laihduttajan tulee saada riittävä määrä proteiiniä. 

Tässä on suunnilleen kaikki asiat päin helvettiä.

Typerä heitto ilman mitään perusteluja.

Proteiinin saanti on tärkeää ja todellakin vanhemmiten paino lähtee hitaammin.

Ap:n kannattaisi ajatella tätä pitkällä horisontilla. 10-12kg on hyvin vuoden projekti ja olet ihan hyvin aikataulussa. Moneen kertaan todistettu että hitaammin lähtevä paino pysyy varmemmin pois.

Kaiken maailman ehdottomuudet ja pätkäpaastot kannattaa suosiolla unohtaa. On  paljon parempi sinulle pudottaa sitä painoa hitaasti ja tasaisesti, kun mitään merkittävää ylipainoa ei ole alun perinkään.

Pätkäpaasto on asia, jota voisi suositella ihan joka ikiselle suomalaiselle aikuiselle. Kansanterveydelle se olisi valtava parannus ja toisi mukanaan paitsi laihtumisen ja paremmat arvot terveysmittareissa, myös valtavia säästöjä. Nyt kansa makaa iltaisin sohvalla ja napostelee. Tulokset on nähtävissä. Iltasyömisen välttämisellä on jo itsessään tutkitusti merkittäviä parantavia vaikutuksia aineenvaihduntaan. Bonuksena vielä se, että suurin osa laihtuisi (suurimmalla osalla on varaakin laihtua). Jo pelkästään sen "vanhan" ohjeen noudattaminen, että iltakuuden jälkeen ei syö enää mitään, olisi kansanterveydelle iso asia.

Pätkäpaasto ei sovi liikkuvalle ihmiselle, ei on suuri joukko suomalaisia aikuisia joille ei voi suositella.

Vierailija
79/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä onnistuu. Jos on itsekuria. Siitä se on kiinni. Minulla kesti 5 vuotta muuttaa elämäntapani pysyvästi ja siksi niin kauan, koska toistuvasti uskoin että ei siitä mitään tule/ en osaa/ en pysty/ en ole urheilullinen/ en jaksa/ joudun luopumaan kaikesta herkuttelusta/ olen laiska jne jne ... Joku pieni itsepintaisuus takaraivossa kuitenkin pysyi ja aina päädyin miettimään että "mitä jos sittenkin....entä jos onnistun?".

Ja niiden 5 vuoden aikana paino oli kokoajan laskenut tasaisesti, kunto ruvennut kohoamaan ja itsetunto paranemaan. Vaikka monesti pidin taukoa liikunnasta ja koin ettei siitä tule mitään. Palasin kuitenkin sit sorvin ääreen aina.

Nyt 23 kiloa kevyempänä ja parhaimmassa kunnossa kun koskaan liikun todella paljon ja syön todella terveellisesti ja tasapainoisesti - en ole luopunut mistään herkuista, opettelin vain kohtuutta. Joskus harmitti, että miksi en vaan heti uskonut että pystyisin siihen, olisi mennyt paljon vähemmän aikaa. Olen todennut että minun piti vaan käydä tämä polku läpi että opin arvostamaan sitä mitä nyt on ja tekemään töitä jonkun asian eteen. Ihan todellakin sen arvoista, mutta ei se helppoa ole.

Sehän se on mun ongelma, ei ole itsekuria. Kolme vuotta yrittänyt "elämäntapamuutosta", se kestää 3 tuntia tai kolme päivää. Ei sen enempää. Kolme vuotta olen aloittanut laihdutuksen joka viikko, jopa 3x viikossa. Ei.

Olen maapallon ainoa ihminen, jolla ei ole itsekuria

Tein tänne yksi päivä kyselyn, että onko joku hyväksynyt ikuisen lihavuuden +40kg ylipainoa.

Siitä tuli laihdutusvinkki ketju.

Vierailija
80/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se on mun ongelma, ei ole itsekuria. Kolme vuotta yrittänyt "elämäntapamuutosta", se kestää 3 tuntia tai kolme päivää. Ei sen enempää. Kolme vuotta olen aloittanut laihdutuksen joka viikko, jopa 3x viikossa. Ei.

Olen maapallon ainoa ihminen, jolla ei ole itsekuria

Tein tänne yksi päivä kyselyn, että onko joku hyväksynyt ikuisen lihavuuden +40kg ylipainoa.

Siitä tuli laihdutusvinkki ketju.

Mene käymään hypnoterapiassa, halua kuitenkin näyttää olevan itsekurin löytymiseen? Toivon että pystyt löytämään hyhän tavan olla itsesi sekä henkisesti että fyysisesti. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi