Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En laihdu :(

Vierailija
10.11.2020 |

10-12 kg olisi tavoite tiputtaa lievän ylipainon rajoilta bmi 22-23 normaalipainooni. Kahdessa kuukaudessa lähtenyt vajaa 3kg ja nyt taas varmaan 2 vk kun ei ole lähtenyt yhtään :( mikä ihme tässä nyt on?? Kertokaa miten te olette onnistuneet?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä olet tehnyt paidonpunotuksen eteen? Ei se maagisesti lähde putoamaan toivomalla kovasti.

Olen syönyt n. 3000 kcal vajeella/viikko, laskenut ja suunnittellut kaiken mitä syön. Liikkunut n 10h/viikko. Levännyt 2 päivää viikosta. Luulisi että tällä putoaisi maagisesti :D ap

Vierailija
22/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika ravitsemusterapeutille ja suunnittele dietti jossa kalorisi jäävät miinukselle.

Paino ei kerro energiankulutusta, rasvaton paino voi kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä laihdun, vaikka syön pizzaa ja suklaata ja juon punaviiniä. Määrät ja kokonaiskulutus ratkaisee.

Lisäyksenä vielä, että tällä tyylillä kestää sen, jos kahteen viikkoon paino ei putoa. Kyllä se siitä sitten aikanaan nytkähtää alaspäin. Olen pudottanut 9 kg juhannuksesta.

Vierailija
24/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika ravitsemusterapeutille ja suunnittele dietti jossa kalorisi jäävät miinukselle.

Näin täytyy varmaan tehdä jos ei tulosta tule enempää. En omin päin osaa vähentää enää energiaa niin että jaksaisin liikkua. Ap

Vierailija
25/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä olet tehnyt paidonpunotuksen eteen? Ei se maagisesti lähde putoamaan toivomalla kovasti.

Olen syönyt n. 3000 kcal vajeella/viikko, laskenut ja suunnittellut kaiken mitä syön. Liikkunut n 10h/viikko. Levännyt 2 päivää viikosta. Luulisi että tällä putoaisi maagisesti :D ap

Mittaahan rasvaprosentti ja katsotaan sitten mikä se oikea energiankulutus on. Vaaka sitä ei kerro.

Vierailija
26/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vaje vastaa vajaan puolen kilon tippumista viikkotasolla. Sullahan on suurin piirtein se lähtenytkin. Oletko nainen? Kierron vaihe vaikuttaa. Jatka vaan sitkeästi.

Vierailija
27/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa laitoin ensin ruokavalion kuntoon. Jätin herkut ja alkoholin liki kokonaan pois. Heinäkuussa lisäsin liikuntaa ensin kävelyn muodossa. Elokuussa aloin käymään salilla., Syyskuussa aloitin ohjatun liikkumisen pari kertaa viikossa. Nyt liikun liki päivittäin ja yleensä 8-10 kertaa viikossa. Viikonloppuna ei ole harvinaista, että tulee kolme liikkumista samaan päivään. 

Ruokavaliossa olen sittemmin karsinut hiilareita ja sokeria. Kiinnitän huomiota annoskokoon ja annoksen koostumukseen. Työpaikan ruokalassa täytän lautasta salaatilla, otan proteiinin lähteen ja en pakosti ollenkaan pastaa/perunaa/riisiä. 

Viidessä kuukaudessa lähtenyt 18kg. Tosin todettava tahdin olleen liian kova hetkittäin, kun kovempina treenipäivinä vajaakalorit menneet liian suureksi.

Vierailija
28/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin 3 kiloa on huomattava saavutus. Älä nyt vaan anna periksi. Yleensä paino tippuukin nykäyksin. Jos oot jojo-laihduttaja, hidas painon putoaminen voi johtua siitä. Ja vanhemmiten laihduttaminen vaikeutuu. Kiinnitä huomiota proteiinin saantiin. Laihduttajan tulee saada riittävä määrä proteiiniä. 

Proteiinia voi toki saada liikaakin, jolloin se lihottaa siinä missä muutkin energiaravintoaineet.

Mutta jojottamista olisin itsekin epäillyt syyksi. Jojotushistoria tekee laihtumisesta todella hidasta ja hankalaa mutta ei mahdotonta. Siinä on todellakin pidettävä järki kädessä eikä kannata hurahtaa mihinkään ketoilu- tai paastokikkailuun. Paljon kasviksia, paljon arkiliikuntaa, paljon kärsivällisyyttä.

En ole koskaan aiemmin lihonut tai laohduttanut, jojoilu ei siis pitäisi olla syynä. Ap

Vierailija
29/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mittaahan rasvaprosentti ja katsotaan sitten mikä se oikea energiankulutus on. Vaaka sitä ei kerro.

Kehonkoostumusmittauksen mukaan lepokulutus on n 1400 kcal/pv. Ap

Vierailija
30/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan näistä ei treenaa lihaksia jos edes syö proteiinia tarpeeksi, vaikka laihtuisi lihotaan pikavauhtia takaisin. Viisi kyselijää päivässä.

Teen 3x viikossa lihaskuntoa, syön proteiinia 1.5-2g /ihannepainokilo. Eikö tämä ole ihan ok vai pitäisikö enemmän? Ap

Ihannepaino on vaikea määritellä pelkällä vaa'alla, voisit mitata rasvaprosentin. Se naurettava painoindeksi ei paljon kerro, tästähän oli uutisissakin.

Vierailija
31/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuussa laitoin ensin ruokavalion kuntoon. Jätin herkut ja alkoholin liki kokonaan pois. Heinäkuussa lisäsin liikuntaa ensin kävelyn muodossa. Elokuussa aloin käymään salilla., Syyskuussa aloitin ohjatun liikkumisen pari kertaa viikossa. Nyt liikun liki päivittäin ja yleensä 8-10 kertaa viikossa. Viikonloppuna ei ole harvinaista, että tulee kolme liikkumista samaan päivään. 

Ruokavaliossa olen sittemmin karsinut hiilareita ja sokeria. Kiinnitän huomiota annoskokoon ja annoksen koostumukseen. Työpaikan ruokalassa täytän lautasta salaatilla, otan proteiinin lähteen ja en pakosti ollenkaan pastaa/perunaa/riisiä. 

Viidessä kuukaudessa lähtenyt 18kg. Tosin todettava tahdin olleen liian kova hetkittäin, kun kovempina treenipäivinä vajaakalorit menneet liian suureksi.

Mahtava suoritus, onneksi olkoon! Toimin ihan samalla lailla, eikä paino todellakaan laske noin. Ap

Vierailija
32/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla jos kertoo laihtuneensa pätkäpaastolla, se on väärin laihdutettu :)

Samoin jos sanoo, että sokeri ja jauhot kannattaa jättää pois, sekin saa alapeukkuja, kun kukapa niistä haluaisi luopua.

Insuliinitasojen laskeminen on tieteellinen tapa laihduttaa, mutta eihän se tapa kelpaa, kun on liian uusi tapa. Ihan kuin vhh on myös kirosana joillekin ruisleivän ystäville. On monta tapaa laihduttaa, ja yksi voi laihduttaa vaikka leipää syömällä, mutta jos siten ei laihdu, kannattaa kokeilla muitakin keinoja.

Fanaattisuus on aina ikävä ilmiö.

Vierailija
33/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että pidät lepopäiviä. Oletko varma, että lasket kalorit oikein? Ennen kaikkea mitä syöt ja miten liikut?

10 h voi koostua kävelystä tai 5 salitreenistä ja 5 lenkistä. Arkiliikunta on myös erittäin tärkeää. 

Vierailija
34/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan näistä ei treenaa lihaksia jos edes syö proteiinia tarpeeksi, vaikka laihtuisi lihotaan pikavauhtia takaisin. Viisi kyselijää päivässä.

Teen 3x viikossa lihaskuntoa, syön proteiinia 1.5-2g /ihannepainokilo. Eikö tämä ole ihan ok vai pitäisikö enemmän? Ap

Ihannepaino on vaikea määritellä pelkällä vaa'alla, voisit mitata rasvaprosentin. Se naurettava painoindeksi ei paljon kerro, tästähän oli uutisissakin.

Minä määrittelen sen siksi painoksi jossa olen ennen ollut. Rasvaprosentti on siinä n 20 luokkaa. Painoindeksi toimii minun tapauksessa ihan hyvin kun olen keskimääräisen kokoinen. Ap

Vierailija
35/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtava suoritus, onneksi olkoon! Toimin ihan samalla lailla, eikä paino todellakaan laske noin. Ap

Ei ole ollut tasaista viikosta toiseen. Ollut 1-2 viikon suvantoa ja sitten tultu alaspäin. Alussa pidin myös kahden päivän mehupaastoja, jolloin oli helppo laskea päivän kalorit. 

Olen ottanut vaakarytmin eli punnitsen itseni lauantaisin herättyäni vessassakäynnin jälkeen. Tällä pyrin minimoimaan heilumista. 

Vierailija
36/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin 3 kiloa on huomattava saavutus. Älä nyt vaan anna periksi. Yleensä paino tippuukin nykäyksin. Jos oot jojo-laihduttaja, hidas painon putoaminen voi johtua siitä. Ja vanhemmiten laihduttaminen vaikeutuu. Kiinnitä huomiota proteiinin saantiin. Laihduttajan tulee saada riittävä määrä proteiiniä. 

Proteiinia voi toki saada liikaakin, jolloin se lihottaa siinä missä muutkin energiaravintoaineet.

Mutta jojottamista olisin itsekin epäillyt syyksi. Jojotushistoria tekee laihtumisesta todella hidasta ja hankalaa mutta ei mahdotonta. Siinä on todellakin pidettävä järki kädessä eikä kannata hurahtaa mihinkään ketoilu- tai paastokikkailuun. Paljon kasviksia, paljon arkiliikuntaa, paljon kärsivällisyyttä.

Proteiini ei ole energiaravintoaine. Totta kuitenkin se, että liika proteiinin syönti estää laihtumisen.

Vierailija
37/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että pidät lepopäiviä. Oletko varma, että lasket kalorit oikein? Ennen kaikkea mitä syöt ja miten liikut?

10 h voi koostua kävelystä tai 5 salitreenistä ja 5 lenkistä. Arkiliikunta on myös erittäin tärkeää. 

Syön 1400 - 1900 kcal/pv riippuen treeneistä. Niistä proteeinia se 1.5 - 2g/painokilo. Liikun n 2-3h salia, 2-3h juoksua, 3-4 h kävelyä ja lisäksi joogaa. Ap

Vierailija
38/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken kalorit ja rajoitan hiilareiden syömistä, koska terveelliset rasvat pitää nälkää paremmin. Pyrin syömään yli 500g kasviksia päivässä. Laihdun juuri sen verran kuin laskennallisesti pitääkin, päiväkohtaisesti saattaa nousuja olla, esim treenin jälkeen, mutta tasottuu viikkoa kohti. Ota kalorilaskuri avuksi, Sulamossa voit seurata kehitystä ja teoriakäyriä, joten on helpompi arvioida aktiivisuutta ja kulutusta oikein.

Vierailija
39/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino putoaa keskimäärin saman verran grammoissa per viikko, kuin kalorivaje on vuorokautta kohti kcal:ssa. Eli sulla noin 428g/vko. 2:ssa kuukaudessa on noin 8vko:a eli teoriassa painon olisi pitänyt pudota noin 3,4kg. Eli eihän tuo nyt paljoa heitä. Jos olet alkanut urheilemaan samaan aikaan, niin nestettä kertyy lihaksiin ja painonpudotus saattaa hetkellisesti näyttää jumahtaneen, vaikka näin ei ole.

Vierailija
40/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino putoaa keskimäärin saman verran grammoissa per viikko, kuin kalorivaje on vuorokautta kohti kcal:ssa. Eli sulla noin 428g/vko. 2:ssa kuukaudessa on noin 8vko:a eli teoriassa painon olisi pitänyt pudota noin 3,4kg. Eli eihän tuo nyt paljoa heitä. Jos olet alkanut urheilemaan samaan aikaan, niin nestettä kertyy lihaksiin ja painonpudotus saattaa hetkellisesti näyttää jumahtaneen, vaikka näin ei ole.

Näin kun asian esität niin ero on tosiaan vain puolen kilon luokkaa. Tuntuu kuitenkin ihan tuskaiselta kun pitkään aikaan ei ole lähtenyt yhtään, päin vastoin viikonloppuna paino nousi. Eikä kuukautisetkaan ala kuin vasta parin viikon päästä.

Miksi tämän pitää olla näin hidasta? Olen kuitenkin päättänyt nyt kerralla saavuttaa tavoitteeni ja jatkaa ihan niin pitkään kuin homma vie. Periaatteessa 9kg jäljellä, puoli vuottako se sitten vie tällä tahdilla? Enpä arvannut että tämä onkin joku kesään asti kestävä projekti, mielestäni kaverit ovat saaneet laihdutettua n kilon viikossa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä