Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En laihdu :(

Vierailija
10.11.2020 |

10-12 kg olisi tavoite tiputtaa lievän ylipainon rajoilta bmi 22-23 normaalipainooni. Kahdessa kuukaudessa lähtenyt vajaa 3kg ja nyt taas varmaan 2 vk kun ei ole lähtenyt yhtään :( mikä ihme tässä nyt on?? Kertokaa miten te olette onnistuneet?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä olet tehnyt paidonpunotuksen eteen? Ei se maagisesti lähde putoamaan toivomalla kovasti.

Olen syönyt n. 3000 kcal vajeella/viikko, laskenut ja suunnittellut kaiken mitä syön. Liikkunut n 10h/viikko. Levännyt 2 päivää viikosta. Luulisi että tällä putoaisi maagisesti :D ap

Paino putoaa keskimäärin saman verran grammoissa per viikko, kuin kalorivaje on vuorokautta kohti kcal:ssa. Eli sulla noin 428g/vko. 2:ssa kuukaudessa on noin 8vko:a eli teoriassa painon olisi pitänyt pudota noin 3,4kg. Eli eihän tuo nyt paljoa heitä. Jos olet alkanut urheilemaan samaan aikaan, niin nestettä kertyy lihaksiin ja painonpudotus saattaa hetkellisesti näyttää jumahtaneen, vaikka näin ei ole.

Näin kun asian esität niin ero on tosiaan vain puolen kilon luokkaa. Tuntuu kuitenkin ihan tuskaiselta kun pitkään aikaan ei ole lähtenyt yhtään, päin vastoin viikonloppuna paino nousi. Eikä kuukautisetkaan ala kuin vasta parin viikon päästä.

Miksi tämän pitää olla näin hidasta? Olen kuitenkin päättänyt nyt kerralla saavuttaa tavoitteeni ja jatkaa ihan niin pitkään kuin homma vie. Periaatteessa 9kg jäljellä, puoli vuottako se sitten vie tällä tahdilla? Enpä arvannut että tämä onkin joku kesään asti kestävä projekti, mielestäni kaverit ovat saaneet laihdutettua n kilon viikossa.

Ap

Kilo viikossa on 1000g/vko eli 1000kcal/vrk vaje. Jos sun vaje on 428kcal/vrk, niin ei se pudotus itsestään kiloksi muutu.

Vierailija
42/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasken kalorit ja rajoitan hiilareiden syömistä, koska terveelliset rasvat pitää nälkää paremmin. Pyrin syömään yli 500g kasviksia päivässä. Laihdun juuri sen verran kuin laskennallisesti pitääkin, päiväkohtaisesti saattaa nousuja olla, esim treenin jälkeen, mutta tasottuu viikkoa kohti. Ota kalorilaskuri avuksi, Sulamossa voit seurata kehitystä ja teoriakäyriä, joten on helpompi arvioida aktiivisuutta ja kulutusta oikein.

Kirjaan fat secretiin kaikki syömäni, sulamokin kuulostaa hyvälle. En ehkä jaksa kuitenkaan vaihtaa. Saatan kyllä arvioida esim töissä syömäni määrät vähän hutiin. Mutta joskus kun testasin niin systemaattisesti arvioin syöväni enemmän kuin mitä vaaka sitten näytti. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa. Itse laihdutin 72kg->62kg normaalipainon ylärajalta itselleni mukavaan normaalipainoon. Kyllä siinä puoli vuotta meni. Älä lannistu parista viikosta, olethan onnistunut jo aloittamaan! Hidas painon pudotus on sitä paitsi terveellisempää ja antaa pitkäkestoisemmat tulokset kuin joku äkkidieetti.

Vierailija
44/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä olet tehnyt paidonpunotuksen eteen? Ei se maagisesti lähde putoamaan toivomalla kovasti.

Olen syönyt n. 3000 kcal vajeella/viikko, laskenut ja suunnittellut kaiken mitä syön. Liikkunut n 10h/viikko. Levännyt 2 päivää viikosta. Luulisi että tällä putoaisi maagisesti :D ap

Paino putoaa keskimäärin saman verran grammoissa per viikko, kuin kalorivaje on vuorokautta kohti kcal:ssa. Eli sulla noin 428g/vko. 2:ssa kuukaudessa on noin 8vko:a eli teoriassa painon olisi pitänyt pudota noin 3,4kg. Eli eihän tuo nyt paljoa heitä. Jos olet alkanut urheilemaan samaan aikaan, niin nestettä kertyy lihaksiin ja painonpudotus saattaa hetkellisesti näyttää jumahtaneen, vaikka näin ei ole.

Näin kun asian esität niin ero on tosiaan vain puolen kilon luokkaa. Tuntuu kuitenkin ihan tuskaiselta kun pitkään aikaan ei ole lähtenyt yhtään, päin vastoin viikonloppuna paino nousi. Eikä kuukautisetkaan ala kuin vasta parin viikon päästä.

Miksi tämän pitää olla näin hidasta? Olen kuitenkin päättänyt nyt kerralla saavuttaa tavoitteeni ja jatkaa ihan niin pitkään kuin homma vie. Periaatteessa 9kg jäljellä, puoli vuottako se sitten vie tällä tahdilla? Enpä arvannut että tämä onkin joku kesään asti kestävä projekti, mielestäni kaverit ovat saaneet laihdutettua n kilon viikossa.

Ap

Kilo viikossa on 1000g/vko eli 1000kcal/vrk vaje. Jos sun vaje on 428kcal/vrk, niin ei se pudotus itsestään kiloksi muutu.

Ei niin, mutta kuvittelin pystyväni suurempaan vajeeseen kun muutkin pystyvät. Ap

Vierailija
45/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri, epäterveelliset rasvat, alkoholi ja muu roskaruoka pois ja treeniä.  Ja ei, kävely ei ole treeniä jos et kävele jotain 20 kilometrin lenkkejä. Aivan varmasti laihdut jos kulutat enemmän kuin syöt.

Reipas kävely vaikka 10km on tehokasta ja sillä sain itsekkin painoo alas!!!

Vierailija
46/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei niin, mutta kuvittelin pystyväni suurempaan vajeeseen kun muutkin pystyvät. Ap

Kun saat syödä vähän enemmän, saat syödä myös sellaisia mitä tekee mieli syödä. Eli repsahduksia ei niinkään tule. Tiukalla dietillä pienikin juttu on repsahdus ja siitä saattaa seurata motivaation menetys, pitempi repsahdusjakso ja reilusti takapakkia yms. Kannattaa mielummin purkaa asiat mielessään kunnolla, minkä verran olet laihtunut ja mikä on teoriassa mahdollista, paljon painat tällä menolla puolen vuoden tai vuoden päästä. Mikä on tavoitteesi ja millä palkitset itsesi. Sitten vain keskityt hyvinvointiin ja syömään monipuolisesti. Ei laihdutus ole mikään pikajuoksu vaan maraton.

Vierailija
47/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo viikossa on kova tahti, kun liikutaan normaalipainon sisällä. Reilusti ylipainoisen on varmasti helpompi päästä tuohon tahtiin.

0,5 kg viikossa on hyvä tahti laihtua.

Mutta pakko kirjoittaa, että ymmärrän sinua täydellisesti. Painoni sahaa välillä 62,5 -63,5 (163 cm pitkä) ja en saa sitä tippumaan millään tuosta alaspäin. Ihan kuin keho olisi päättänyt, että tästä ei luovuta.

Harrastan reipasta kävelyä n. 5 km kerrallaan kuutena päivänä viikossa ja en syö juuri mitään epäterveellistä tai isoja annoksia. Nyt olen huomannut, että keho reagoi positiivisesti ylenkylläisen herkuttelun jälkeen eli ilmeisesti se on hyvin tottunut pieniin energiamääriin ja menee säästöliekillä. Lihaskuntotreeni voisi auttaa. 

Eli epätasaisesti kaloreita ja ei syömistä klo 18 jälkeen on minun neuvoni. Ja älä pidä itseäsi nälässä, vaan syö tasaisesti. Ikää 46 vuotta eli ilmeisesti tämä vaan muuttuu vaikeammaksi.

Vierailija
48/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduttajana huomaan että jos syö vatsan täyteen niin ei laihdu. Luonnollisedtikaan 😅 Pieni nälkä pitää olla koko ajan. Tai ei oikeastaan nälkä vaan syö niin ettei vatsa tule täyteen. Apua en osaa selittää!

Kaksi vuotta olen laihduttanut "kaikkea kohtuudella" tyylillä.

Tosi hidasta on kun välillä en jaksa kituuttaa ja silloin paino junnaa. 17 kiloa nyt olen laihtunut. Hitaasti mutta varmasti mennään alaspäin.

En syö enää kello kourassa vaan olen opetellut kuuntelemaan kehoa ja luonnollista nälkää. Syön siis vain silloin kun on nälkä.

Sairastuin ahmimishäiriöön kymmenen vuotta sitten kun aloin syödä kellon tarkkuudella ja väittelin hiilareita. Ruoka pyöri tuolloin koko ajan mielessä.

Toki nytkin syön säännöllisesti mutta omalla luontaisella rytmillä.

Tällä tyylillä pystyn jatkamaan varmasti loppuelämäni. Painonhallinta siis onnistuu. Jos haluan laihtua niin sitten pitää nipistää ja sietää hieman nälän tunnetta. Sen jälkeen taas tasapainoillaan ja pidetään paino siinä mihin se on laskenut. Kunnes taas ollaan hetki pienemmällä ruualla.

Ei laihtumiseen oikein ole mitään poppaskonstia. Täytyy saada riittävä kalorivaje että paino putoaa!

3 kiloa on ihan hyvä tulos jo. Nyt vaan pidät sen siinä ja koitat syödä niin ettei se nouse. Sitten taas voit vähän nipistää.

Vierailija
49/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita voxra.

Vierailija
50/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita voxra.

Miten masennuslääke auttaa laihduttamisessa?

Vierailija
51/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laihduttajana huomaan että jos syö vatsan täyteen niin ei laihdu. Luonnollisedtikaan 😅 Pieni nälkä pitää olla koko ajan. Tai ei oikeastaan nälkä vaan syö niin ettei vatsa tule täyteen. Apua en osaa selittää!

Kaksi vuotta olen laihduttanut "kaikkea kohtuudella" tyylillä.

Tosi hidasta on kun välillä en jaksa kituuttaa ja silloin paino junnaa. 17 kiloa nyt olen laihtunut. Hitaasti mutta varmasti mennään alaspäin.

En syö enää kello kourassa vaan olen opetellut kuuntelemaan kehoa ja luonnollista nälkää. Syön siis vain silloin kun on nälkä.

Sairastuin ahmimishäiriöön kymmenen vuotta sitten kun aloin syödä kellon tarkkuudella ja väittelin hiilareita. Ruoka pyöri tuolloin koko ajan mielessä.

Toki nytkin syön säännöllisesti mutta omalla luontaisella rytmillä.

Tällä tyylillä pystyn jatkamaan varmasti loppuelämäni. Painonhallinta siis onnistuu. Jos haluan laihtua niin sitten pitää nipistää ja sietää hieman nälän tunnetta. Sen jälkeen taas tasapainoillaan ja pidetään paino siinä mihin se on laskenut. Kunnes taas ollaan hetki pienemmällä ruualla.

Ei laihtumiseen oikein ole mitään poppaskonstia. Täytyy saada riittävä kalorivaje että paino putoaa!

3 kiloa on ihan hyvä tulos jo. Nyt vaan pidät sen siinä ja koitat syödä niin ettei se nouse. Sitten taas voit vähän nipistää.

Suunnitelmallisella syömisellä on kyllä mahdollista hankkia itse syömishäiriö, sitä vähän itsekin pelkään. Toisaalta ainakin näin aluksi pidän siitä että näen varmasti että pysyn tavoitteessa. En kyllä tiedä voiko tätä jatkaa puolta vuotta. Ap

Vierailija
52/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täällä ei selvästikään tiedä miten laihtuminen tapahtuu XD joku sanoo että liiku enemmän, toinen sanoo että älä syö mitään...mitä ihmettä. Jos oikeasti haluat laihtua ja PYSYÄ siinä liikunnalla pelkästään ei laihdu, laihtuminen on suurilta osin ruokamääristä ja kaloreista riippuva. Jos liikut paljon silloin myös syöt paljon, näiden kahden tulee kohdata oikeassa määrin. Hyvä neuvo toki on että sokeri ja valkoiset jauhot kannattaa jättää sivuun ja nauttia vain aniharvoin tai hyvin pieninä määrinä.

T. 25kiloa 3 vuodessa laihtunut nainen ja olen pysynyt painossani. Olen yksi niistä harvoista lihavista jotka eivät tämän jälkeen lihoneet takaisin. aka. elämäntapamuutos

Vierailija
53/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan täällä ei selvästikään tiedä miten laihtuminen tapahtuu XD joku sanoo että liiku enemmän, toinen sanoo että älä syö mitään...mitä ihmettä. Jos oikeasti haluat laihtua ja PYSYÄ siinä liikunnalla pelkästään ei laihdu, laihtuminen on suurilta osin ruokamääristä ja kaloreista riippuva. Jos liikut paljon silloin myös syöt paljon, näiden kahden tulee kohdata oikeassa määrin. Hyvä neuvo toki on että sokeri ja valkoiset jauhot kannattaa jättää sivuun ja nauttia vain aniharvoin tai hyvin pieninä määrinä.

T. 25kiloa 3 vuodessa laihtunut nainen ja olen pysynyt painossani. Olen yksi niistä harvoista lihavista jotka eivät tämän jälkeen lihoneet takaisin. aka. elämäntapamuutos

Onneksi olkoon, hienoa että olet pysynyt tuossa!hitaasti se sinullakin kävi, eikö meinannut usko/kärsivällisyys loppua?

Minä tosiaan liikun n 10h viikossa, ruoan määrää vaihtelen niin että n 3000 kcal vaje on viikossa. Miten tätä mielestäsi pitäisi muuttaa?

Ap

Vierailija
54/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laihduttanut 10 kg, 72 -> 62. Suurin onnistumiseen vaikuttanut tekijä oli koronarajoitteet, jotka ovat edelleen asuinmaassani voimassa. Kotitoimiston ansiosta nukun enemmän kuin koskaan, ja ensimmäiset 2-3 kg putosivat vain nukkumalla. Tästä innostuin muutenkin viimeinkin laittamaan elämäni kuosiin.

Liikunnan aloitin nollasta, juurikin parjatulla kävelemisellä. "Liikunta ei laihduta" on aivan höpö höpöä - tietenkin laihduttaa! Jos minä entinen sohvaperuna lähdenkin 1,5h kävelylle, miten ihmeessä ne kulutetut kalorit eivät vaikuttaisi? Ei sen yhden kävelyn aikana kulu niin paljon että huomenna heräisim 20 kg laihempana, mutta kyse onkin pitkäjänteisyydestä. Kävin 4 kk päivittäin kävelyllä ja laihduin toiset 2-3 kg. Tämän jälkeen olen aloittanut painotreenit ja lisään vastusta koko ajan. Lisäksi HIITiä 2 krt viikossa, mikä tutkitusti polttaa rasvaa enemmän kuin tasainen cardio.

Ruokavaliossa ei ollut niin paljon korjattavaa kun en koskaan herkutellut sipseillä, karkeilla ynnä muilla, joista ylipainoisia aina moititaan. Keskityin siis proteiiniin, jota sain aivan liian vähän, jopa vain 30g vrk. Nyt syön n. 100g, loput hyviä hh ja reilusti rasvaa. Syön mahdollisimman paljon prosessoimatonta ruokaa.

Esimerkkipäivä, aamulla desi kaurahiutaleita, mustikoita, 20g saksanpähkinöitä, maitoa, voita. Lounas riisiä, kanaa, salaattia, erilailla maustettuna. Rankimman treenin jälkeen proteiinia 25 g. Illallinen kalaa, bataattia, salaattia. Jos on kova nälkä, välipala yleensä turkkilainen ja banaani.

Syön n. 1800 kcal päivässä ja toistaiseksi laihtuminen on jatkunut. Liikunnan ansiosta kropan koostumus muuttuu ja rasvaprosentti pienenee. Jokaisella on kuitenkin set point, eli paino johon keho yrittää päästä ja sen alle on hyvin vaikea mennä ilman todella kurinalaista elämää. Veikkaan että itselleni se on n. 60 kg, missä olen suurimman osan aikuiselämästäni ollut.

Vierailija
55/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan näistä ei treenaa lihaksia jos edes syö proteiinia tarpeeksi, vaikka laihtuisi lihotaan pikavauhtia takaisin. Viisi kyselijää päivässä.

Teen 3x viikossa lihaskuntoa, syön proteiinia 1.5-2g /ihannepainokilo. Eikö tämä ole ihan ok vai pitäisikö enemmän? Ap

Ihannepaino on vaikea määritellä pelkällä vaa'alla, voisit mitata rasvaprosentin. Se naurettava painoindeksi ei paljon kerro, tästähän oli uutisissakin.

Minä määrittelen sen siksi painoksi jossa olen ennen ollut. Rasvaprosentti on siinä n 20 luokkaa. Painoindeksi toimii minun tapauksessa ihan hyvin kun olen keskimääräisen kokoinen. Ap

Olenko ainoa, jolla pisti tämä silmään?

Ap kertoo olevansa lievästi ylipainoinen ja haluaa laihduttaa 10-12 kg, jolloin BMI olisi 22-23. Ja hän arvioi nykyiseksi rasvaprosentikseen 20, joka on naiselle varsin hyvä ja alhainen lukema. Jos tuolla rasvaprosentilla on ylipainoa, koostuu se massiivisista lihaksista. Vai mitä tarkalleen tuo 'n 20 luokkaa'  sitten tarkoittaa?

Vierailija
56/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan näistä ei treenaa lihaksia jos edes syö proteiinia tarpeeksi, vaikka laihtuisi lihotaan pikavauhtia takaisin. Viisi kyselijää päivässä.

Teen 3x viikossa lihaskuntoa, syön proteiinia 1.5-2g /ihannepainokilo. Eikö tämä ole ihan ok vai pitäisikö enemmän? Ap

Ihannepaino on vaikea määritellä pelkällä vaa'alla, voisit mitata rasvaprosentin. Se naurettava painoindeksi ei paljon kerro, tästähän oli uutisissakin.

Minä määrittelen sen siksi painoksi jossa olen ennen ollut. Rasvaprosentti on siinä n 20 luokkaa. Painoindeksi toimii minun tapauksessa ihan hyvin kun olen keskimääräisen kokoinen. Ap

Olenko ainoa, jolla pisti tämä silmään?

Ap kertoo olevansa lievästi ylipainoinen ja haluaa laihduttaa 10-12 kg, jolloin BMI olisi 22-23. Ja hän arvioi nykyiseksi rasvaprosentikseen 20, joka on naiselle varsin hyvä ja alhainen lukema. Jos tuolla rasvaprosentilla on ylipainoa, koostuu se massiivisista lihaksista. Vai mitä tarkalleen tuo 'n 20 luokkaa'  sitten tarkoittaa?

Siis siinä ihannepainossa on n 20 prosentin luokkaa, nyt tietenkin enemmän! Kirjoitin epäselvästi. Ap

Vierailija
57/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon laihduttanut 10 kg, 72 -> 62. Suurin onnistumiseen vaikuttanut tekijä oli koronarajoitteet, jotka ovat edelleen asuinmaassani voimassa. Kotitoimiston ansiosta nukun enemmän kuin koskaan, ja ensimmäiset 2-3 kg putosivat vain nukkumalla. Tästä innostuin muutenkin viimeinkin laittamaan elämäni kuosiin.

Liikunnan aloitin nollasta, juurikin parjatulla kävelemisellä. "Liikunta ei laihduta" on aivan höpö höpöä - tietenkin laihduttaa! Jos minä entinen sohvaperuna lähdenkin 1,5h kävelylle, miten ihmeessä ne kulutetut kalorit eivät vaikuttaisi? Ei sen yhden kävelyn aikana kulu niin paljon että huomenna heräisim 20 kg laihempana, mutta kyse onkin pitkäjänteisyydestä. Kävin 4 kk päivittäin kävelyllä ja laihduin toiset 2-3 kg. Tämän jälkeen olen aloittanut painotreenit ja lisään vastusta koko ajan. Lisäksi HIITiä 2 krt viikossa, mikä tutkitusti polttaa rasvaa enemmän kuin tasainen cardio.

Ruokavaliossa ei ollut niin paljon korjattavaa kun en koskaan herkutellut sipseillä, karkeilla ynnä muilla, joista ylipainoisia aina moititaan. Keskityin siis proteiiniin, jota sain aivan liian vähän, jopa vain 30g vrk. Nyt syön n. 100g, loput hyviä hh ja reilusti rasvaa. Syön mahdollisimman paljon prosessoimatonta ruokaa.

Esimerkkipäivä, aamulla desi kaurahiutaleita, mustikoita, 20g saksanpähkinöitä, maitoa, voita. Lounas riisiä, kanaa, salaattia, erilailla maustettuna. Rankimman treenin jälkeen proteiinia 25 g. Illallinen kalaa, bataattia, salaattia. Jos on kova nälkä, välipala yleensä turkkilainen ja banaani.

Syön n. 1800 kcal päivässä ja toistaiseksi laihtuminen on jatkunut. Liikunnan ansiosta kropan koostumus muuttuu ja rasvaprosentti pienenee. Jokaisella on kuitenkin set point, eli paino johon keho yrittää päästä ja sen alle on hyvin vaikea mennä ilman todella kurinalaista elämää. Veikkaan että itselleni se on n. 60 kg, missä olen suurimman osan aikuiselämästäni ollut.

Minulla lihominen taas varmasti osin johtuu siitä että nukun vähemmän kuin koskaan kun on pieniä lapsia. Jospa he alkaisivat nukkumaan ja homma helpottuisi! Hienoa että olet löytänyt liikunnan ilot! Se kannattaa vaikkei laihtuisikaan. Ap

Vierailija
58/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan ookoo tahti kun on noin vähän ylipainoa.  

Itse olen jopa painonhallintaryhmän vetäjälle mysteeri. Kun menin sinne, painoin 120 kg. Alkoi 12 viikon ENE-kuuri eli 600 kcal / pv pussilitkua. Ennuste oli että laihdun 22 kg. Nyt kuuri on ohi, olen laihtunut 8 kg :(   Laitettiin sitten verikokeisiin että jos on kilpirauhaen vajaatoimintaa tms, mutta ei ole. Vaihdevuodet on kyllä päällä ja siihen liittyvät hormonijutut. Joten ei ole helppoa 46 v ikäisenä laihduttaminen.

Vierailija
59/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä tuli hakemasi tajuttua ruokapöydässä. Ruokaa olisi ollut vielä tarjolla ja se oli tosi hyvää. Minulla ei kuitenkaan ollut yhtään nälkä syötyäni sopivasti. Aiemmin olisin ottanut lisää, ehkä potenut yltäkylläisyyttä tai ähkyä jälkikäteen. Nyt olo oli hyvä ja pirteä. Kyky lopettaa syöminen ajoissa on hasstava juttu, enkä väitä sitä omaavani. Ateria kerrallaan toivottavasti kehityn ja annoskokoni asettuu toimivalle tasolle.

Vierailija
60/82 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että kukaan joka on laihduttanut,ei tiedä miten laihtuminen tapahtuu? Aika ylimielistä.

Pätkäpaasto 16/8 ei ole syömättömyyttä. Silloin vain venytetään päivän sisällä sitä aikaa milloin syödään ja milloin ei. Päivällä syön vatsani täyteen. Tällä tavalla laihtuu 1/2 kg viikossa.

Paitsi sinähän tietysti tiedät paremmin. Voi hyvä ihme...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi