Kyllä suomalaisten kannattaisi ottaa Ukrainasta opikseen
ja lakata myymästä maata ja omaisuutta venäläisille. Pitäisi uskaltaa tunnustaa tosiasiat eli se, että Venäjä puolustaa kansalaisiaan siellä missä kansalaiset ovat - vaikka ne olisivat toisessa maassa. Venäläisten oikeudet menevät tarvittaessa toisten maiden lakien ja itsemääräämisoikeuden ohi. Eikä tämä ole mitään ryssävihaa, vaan tämän Venäjän johto on itse todennut. On vain suomalaisten ja länsimaalaisten nössöyttä elätellä kuvitelmaa jostain universaalista reiluudesta ja siitä, että kaikilla pitäisi olla samat ihmisoikeudet. Ymmi oli tahattomasti oikeassa.
Kommentit (28)
Tunnen venäläisiä maahanmuuttajia, jotka ovat asuneet täällä ns. pienen ikänsä. Ovat hyvin kansallismielisiä - Venäjän näkökulmasta. Todennäköisesti sopeutuisivat helposti venäläiseen miehittäjään, heidän omaa asemaansahan se vain parantaisi.
Ei se ainakaan huonommaksi mene. Ukrainan talous on pahassa jamassa ja maa on surkea. Venäjä taas kukostaa joten eihän se mikään ihme ole jos ukrainan venäläiset pyytää apua.
Minulle tuli sama mieleen kuin aloittajalle. Liian suuri Venäläisten maahanmuutto on riski meille. Tunnen muutaman Venäläisen maahnmuuttajan ja he ovat todella ihania ihmisiä, mutta pelottavaa on ajatus siitä, että Venäjä kokisi oikeudekseen puuttua maamme asioihin siksi, että meillä asuu paljon venäläisiä.
Venäläisten tavallisten ihmisten syy ei tämä tilanne ole ja itse toivoisin ystävällistä kanssakäymistä.
Minulle tuli sama mieleen kuin aloittajalle. Liian suuri Venäläisten maahanmuutto on riski meille. Tunnen muutaman Venäläisen maahnmuuttajan ja he ovat todella ihania ihmisiä, mutta pelottavaa on ajatus siitä, että Venäjä kokisi oikeudekseen puuttua maamme asioihin siksi, että meillä asuu paljon venäläisiä.
Venäläisten tavallisten ihmisten syy ei tämä tilanne ole ja itse toivoisin ystävällistä kanssakäymistä.
Suomen venäläiset ei muuten ole mitään aatteellisia pakolaisia - paitsi ehkä jotkut niistä, jotka tuli NL:n hajoamisen jälkeen. Eikä nykypolitiikka lopulta niin kovin kaukana ole siitä aatemaailmasta.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 23:09"]
Tunnen venäläisiä maahanmuuttajia, jotka ovat asuneet täällä ns. pienen ikänsä. Ovat hyvin kansallismielisiä - Venäjän näkökulmasta. Todennäköisesti sopeutuisivat helposti venäläiseen miehittäjään, heidän omaa asemaansahan se vain parantaisi.
[/quote]
Itsekin tunnen viron venäläisiä (paluumuuttajia), mutta eivät nämä nuoret ainakaan venäläismyönteisiä ole. Suomi on kotimaa, koska täällä on asuttu ja täällä on muistot. Miten joku lapsesta asti täällä asunut voi kaivata johonkin Venäjään tai Viroon?! Sehän on täysin vieras valtio.
Tottakai Ukrainan venäläisille tulee paremmat oltavat kun mitä nyt on sekä pääsevät valtaan kaikkiin parhaimpiin paikkoihin. Se nyt on kaikin puolin järkevää laittaa omat sinne jotka puhuvat kielen. Valloitukset ovat aina ristiriitaisia. Tietylle porkalle siitä olisi hyötyä ja toiselle vähemmän.
Venäjä ei hyökkää Ukrainaan. Krimillä toteutui demokratia, jota mm.harmaahapsi
ulkoministerimme suuresti paheksui??. Jonkun pitäisi kertoa ministerille, että de-
mokratia on yhtä kuin kansanvalta. Poislukien tietysti USA, jossa vaaleissa vähi-
ten ääniä saanut valitaan esim. Al Core /G Buch. Buch sai vähiten ääniä, mutta
CIA valitsi hänet, koska hän öljy-yhtiöiden lakeijana himoitsi päästä hyökkäämään
Irakin öljylähteille. Olisiko Kriminkin vaalitulos alistettava CIA:N päätettäväksi.