Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, kysyttävää?
Kommentit (84)
Minäkin olen. Kauanko olit määräaikaisella saikulla ennen päätöstä? Mä olin 3 vuotta.
Mikä sairautesi oli kun et enää pystynyt jatkaa töissä? Kävitkö kaikenmaailman kuntoutuksessa ennen eläkkeelle pääsyä? Putosiko tulot rajusti?
Jos olet pään takia eläkkeellä niin lopeta lusmuilu ja mene töihin.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 14:31"]
Pääsitkö koskaan työelämään mukaan ennen eläköitymistäsi? Siis jouduitko kansaneläkkeelle vai saatko ihan kunnollista eläkettä?
[/quote]
En päässyt. Saan siis pienen summan kansaneläkettä, ja työkyvyttömyyseläkettä joka tulee palkan mukaan. Eläkkeeni on silti pieni, n.1300e kuussa.
Olin sairaslomalla ensin, mutta määräaikaista sopimustani ei luonnollisesti uusittu enää sairastumisen jälkeen. Vuosia siihen meni, että eläkepäätös tuli. Ap.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 14:38"]Jos olet pään takia eläkkeellä niin lopeta lusmuilu ja mene töihin.
[/quote]usko pois, et haluaisi minua työkaveriksesi, tai vaikkapa lastesi hoitajaksi.
T.5
Kaikki on suhteellista. Olisin ikionnellinen 1300e eläkkeestä. Omani on 800e.
Jouduitko taistelemaan päästäksesi eläkeelle?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 14:53"]
Jouduitko taistelemaan päästäksesi eläkeelle?
[/quote]
En joutunut.
Ap
Millä diagnoosilla sait ap eläkkeen.
Juuri näiden ihmisten takia muiden tulee olla töissä kohta 70+ vuotiaaksi. Kiitos todella paljon.
Nyt kysyin ap, diagnoosia. Eli vastaa.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 14:49"]Kaikki on suhteellista. Olisin ikionnellinen 1300e eläkkeestä. Omani on 800e.
[/quote]jep, mulla kansaneläke, työeläkettä 50e, ja takuueläke, loppusumma 743,38 tänä vuonna. Onneksi sentään tuli tuo takuueläke.
Onnekas. Itse taistelen asiasta jo 3:tta vuotta eikä varmaan vieläkään hyväksyntää tule. Liian monta erilaista diagnoosia ;)
Kuten ap jo sanoi, olet varmasti onnellisempi kun me emme ole työkavereinasi, lääkärinäsi tai lapsesi hoitajina. Kun nyt kerran vielä mietit asiaa.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:01"]
Ap, vastaa kysymyksiin.
[/quote]
Anteeksi nyt, etten viiteen minuuttiin ole ollut vastaamassa :D Diagnooseja on kolme, joiden yhteisvaikutuksesta päätös tule. En nimeä niitä. Ap.
Ap, miksi et joutunut taistelemaan eläkkeestäsi? Yleensä joutuu, miksi et kerro.
Pääsitkö koskaan työelämään mukaan ennen eläköitymistäsi? Siis jouduitko kansaneläkkeelle vai saatko ihan kunnollista eläkettä?