Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva-lehden päätoimittaja vastasi eiliseen pedo-kohuun liittyen

26.07.2006 |

Eli laitoin siitä eilisestä kohusta viestiä että saisivat hieman selvittää toimintapolitiikkaa ja viestien poistopolitiikkaa tavan tallaajalle.



päätoimittajalta tuli viesti jossa kertoi että poistavat kaikki pedofiliaan viittaavatkin viestit. Lisäksi mainitsi että valvojia on vain 3 ja kesäisin siis ei välttämättä heti niitäviestejä poisteta.



mitä me tästä voimme päätellä: av:lla on iso kasa valvojiksi tekeytyviä ja mielestäni pelisäännöt ovat kunnossa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne poistetaan, mutta kun valvojia ei ole koko ajan.

Vierailija
2/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

momentti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

momentti:

päätoimittajalta tuli viesti jossa kertoi että poistavat kaikki pedofiliaan viittaavatkin viestit

Vierailija
4/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva

Vierailija
5/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten eilisessä ketjussa joku valvoja17 (?) ilmoitti, että viesti poistetaan heti kun vain mahdollista. vai oliko se viesti provo?

Vierailija:


momentti

Vierailija
6/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä he työnsä tekevät sitten, kun ovat paikalla. Ei se avmammojen vouhotus ja hysteriä nopeuta asiaa yhtään.



Ja että ihan päätoimittajalle asti pitää mennä vinkumaan... huoh...

Täällä on viikottain niin paljon aloituksia, joista ihmiset vetää herneet, joten jos niistä kaikista lähdettäisiin päätoimittajalle asti valittamaan, niin eihän se ihmisparka ehtisi muuta työtä tehdäkään, kun vastailla hysteerisille nimimerkeille.



Jos tuollaiset sairaat aloitukset häiritsevät, niin ne pinot voi jättää aukaisematta. Ja jos pelottaa se, että joku pedo saa kiksejä juuri SINUN vastauksistasi koskien omia lapsiasi, niin ole vastaamatta.



Tämä nettiympäristö on harmaata aluetta, jossa lähes kaikki on mahdollista. Siksipä täällä ei pidäkään avautua turhan laajasti (lue: typerät irc-gallerian ihmiset kuvineen ja LASTENSA kuvineen) ja ottaa asioita liian vakavasti.

Vierailija
8/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitas pysyä asialinjalla. kyse ei niinkään ole mistään vinkumisesta vaan siitä että on minulla käyttäjänä oikeus kysyä moderointipolitiikasta. Ensimmäisen kerran koko surffailuhistoriassani (joka on monivuotinen) otin mihinkään sen kummemmin. yhteyttä. Ja aion käyttää sitä oikeutta tulevaisuudessakin mikäli tarvitsee.

Toisekseen pedofiilijutut ovat kyllä merkittävyydeltään jotain ihan muuta kuin se perusprovoilu systeemit. Ehkä sinun pitäisi tutustua pariin pedofilian uhriin, jotta tajuaisit sen.

Ja kolmanneksi, miski ihmeessä minun pitäisi jäädä toimettomaksi? Minusta se kertoo aika paljon ihmisten ja yhteiskunnan tilasta jos ajatellaan vaan niin että pitää sulkea silmänsä jos ei pidä siitä mitä näkee. Ihan samalla menttaliteetillahan sitä on onnistuttu ihmisiäkin heitteille jättämään. Välinpitämättömyys lähtee pienistä asioista.

Vierailija:


Kyllä he työnsä tekevät sitten, kun ovat paikalla. Ei se avmammojen vouhotus ja hysteriä nopeuta asiaa yhtään.

Ja että ihan päätoimittajalle asti pitää mennä vinkumaan... huoh...

Täällä on viikottain niin paljon aloituksia, joista ihmiset vetää herneet, joten jos niistä kaikista lähdettäisiin päätoimittajalle asti valittamaan, niin eihän se ihmisparka ehtisi muuta työtä tehdäkään, kun vastailla hysteerisille nimimerkeille.

Jos tuollaiset sairaat aloitukset häiritsevät, niin ne pinot voi jättää aukaisematta. Ja jos pelottaa se, että joku pedo saa kiksejä juuri SINUN vastauksistasi koskien omia lapsiasi, niin ole vastaamatta.

Tämä nettiympäristö on harmaata aluetta, jossa lähes kaikki on mahdollista. Siksipä täällä ei pidäkään avautua turhan laajasti (lue: typerät irc-gallerian ihmiset kuvineen ja LASTENSA kuvineen) ja ottaa asioita liian vakavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalta osaltani taidan lopettaa asian puimisen tähän. alkaa jo tulla kiintiö täyteen.

Vierailija
10/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihmettelen sitä, miksi kymmenet ihmiset tekivät noita poistokehotuksia?? Mitä järkeä?? Eikö yksi olisi riittänyt??

Tuollainen lietsoo vain lisää hysteriaa, ja nyt täällä jo pelätään kysyä mitään arkaluonteisempia kysymyksiä.



Moni ei tosiaan tajua sitä, millainen paikka tämä internet on. Jotkut jopa kuvittelevat, että valvojilla on enemmänkin mahtia ja valtaa, kuin vain se, että he voivat poistaa sopimattomia viestejä. Ihan kuin he voisivat lähteä selvittämään ihmisten nimiä nimimerkkien takana ja muuta utopistista!!



Harmittaa vain kauheasti juuri tuo tietämättömyys " nettimaailmasta" ja sen laeista. Koska siitä seuraa vain väärinkäsityksiä ja harmia hyvin monelle tietämättömälle.



En todellakaan väheksy pedofilian uhreja enkä hyväksy pedofiliaa. Mutta samalla tavalla en tunne myötätuntoa näitä tietämättömiä ihmisiä kohtaan, jotka ensin levittelevät juttujaan/kuviaan nettiin, ja sen jälkeen valittavat siitä, että heidän lastensa kuvia linkitetään ties minne sivuille ja heidän tekstejään haukutaan ja arvostellaan. Ja sitten peräänkuulutetaan noiden valvojien " valtaa" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin jotkut näyttävät luulevan! Joka päivähän täällä huudellaan valvojaa, eiväthän ne (3) ehtisi muuta tehdäkään kuin vastailla viesteihin, jolloin jäisi takuulla kaikki viestit poistamatta. Ja miksi joku valvoja vastaisi " joo poistetaan" , mutta ei samantien viestiä poistaisi...



Ja tosiaan, hyvä Momentti että veit asiaa eteenpäin. Munkaan mielestä ei silmiä pidä pahoilta asioilta sulkea.

Vierailija
12/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Vauvan päätoimittaja vaan erään toisen suositun nettijulkaisun (jooh, minäkin surffaan täällä).



Olisin oikein tyytyväinen jos joku keskustelupalstan ihminen tulisi " vinkumaan" tällaisesta asiasta suoraan minulle. Palstan valvojilla ei ole oikeuksia tai mahdollisuuksia hoitaa asiaa poliisille tai harkita pitääkö ilmoittaa niin kuin tässä oli kyse.



Jos oman julkaisuni nettisivuilla olisi epäilyttävää, jopa rikollista matskua, niin todellakin haluaisin tiedon siitä itselleni. Olenhan (tai vastaava päätoimittaja on) velvollinen vastaamaan mahdollisiin syytöksiin ja auttamaan niissä.



Valitettavasti päätoimittajan hommiin ei kuulu päivittäinen oman keskustelupalstan seuraaminen vaan päivät kuluvat ihan muuhun. Enpä minäkään paljon tiedä mitä meidän palstalla puhutaan.



Joten ainakaan tämän päätoimittajan mielestä mitenkään ei ole valvojien ohi kävelty tai turhaan vouhotettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pedofilian ja normaalin alapäävaivakeskustelun välille. Jokainen, joka luki ne viestit sieltä Taaperoista, tietää, että se ei ollut normaalia, vaan ihan helvetin sairasta.

Vierailija
14/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseli ja selitti yksityiskohtaisesti kun lapsi oli tipahtanut johonkin?



Herätti epäilyni heti, mutta ajattelin että olen turhan hysteerinen kun oli niin paljon kommentoitu. Myöhemmin en edes käynyt katsomassa muita vastauksia. Sillon oli reilu sivullinen viestejä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10

Vierailija
16/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu... en käynyt lukemassa ko. ketjua

Vierailija
17/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse roikun täällä päivät pitkät ja voisin sitä hommaa käydä hoitamaan. Saatais noi asiattomat viestit täältä kenties vähän nopeammin pois.

Vierailija
18/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Hetkinen, lapsi putos tamppaustelineeltä ja se teki äidistä pedofiilin?

Juu... en käynyt lukemassa ko. ketjua"

Vierailija
19/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sä voit lähettää meiliä lehdelle. kai ne niitä lisää tarttee jos niitä on vaan 3.

Vierailija
20/21 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koska se jäi aikeeksi, hyvä, että joku on minua aloitekykyisempi.



Sinä, joka ehdotit ryhtyväsi valvojaksi, (en painanut kirjoittajien numeroita mieleen) jos olit tosissasi, sen luulisi onnistuvan. Ainakin joskus Vauvan etusivulla kyseltiin vapaaehtoisia palstailijoita valvojiksi, eli ilmeisesti valvojien puute johtuu sopivien vapaaehtoisten puutteesta. Minäkin olen sitä mieltä, että valvojia tarvittaisiin enemmän. Monet asiattomat viestit ovat olleet näkyvillä liian kauan.



Joku epäili, ettei päätoimittajaa olisi tarvinnut vaivata tällaisella asialla. Olen eri mieltä, uskon, että päätoimittaja oli hyvinkin kiinnostunut. Vaikuttaa nopeasti lehden imagoon, jos leviää sana, että pedofiilien annetaan kirjoitella lehden nettipalstalla. Ja mitä tulee siihen, että pitäisi ummistaa silmät epämääräisiltä kirjoitteluilta, niin se onnistuu ehkä jossain Suomi24:lla, mutta ei täällä, missä suurin osa palstailijoista on pienten lasten vanhempia, joita pedofiliaviittauksia sisältävät tekstit varmasti loukkaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä