Taitoja, joilla ette tee mitään?
Eli siis kiinnostaisi sellaiset opitut taidot, joilla ette tee mitään nyt ettekä ole oikein koskaan tehneetkään. Ei siis varsinaisesti ole kyse vaikka alan vaihdosta ja siten käyttämättä jääneistä taidoista.
Itse osaan esimerkiksi kääriä sätkän, mutta en ole koskaan polttanut.
Kommentit (85)
-planeettajärjestyksen tietäminen (merkurius, venus, maa, mars jne)
-saksa (yläasteelta lukioon saakka)
-ruotsi
-kuvallisia taitoja olen hyödyntänyt henkilökohtaisessa elämässäni. Työelämässä niitä ei pääse hyödyntämään
Osaan kirjoittaa peilikirjoitusta. En enää tee sitä kuin omaksi huvikseni ja joskus lasten.
Osaan nostaa vuorotellen kulmakarvojani. (tämä jaksaa aina naurattaa)
Olen erinomainen imitoimaan. (ihan kuka vaan kelpaa!)
Puhun sujuvaa latinaa. (tällä ei todellakaan tee mitään)
Olen todella hyvä suunnistamaan. (kuten ei myöskään tällä)
Erektio ja seksitaidot. Naimisissa kun olen
Piirtäminen, ei auta työelämässä pätkääkään (siis aloilla, joilla on oikeasti töitä) eikä mulla ole ikinä aikaa piirtää huvikseni. Harmi, koska oon siinä oikeasti hyvä.
Puhun jiddishiä melko sujuvasti. Exän ansiosta opin, mutta nykyään en tee sillä taidolla mitään paitsi brassailen baarissa. Rekryn tädit sanoivat joskus, ettei sitä kannata edes mainita CV:ssä, ellei ole sit hakemassa duunia jossa se on kilpailuvaltti (mikähän se sellanen duuni voisi olla?). Sujuva jiddish CV:ssä näyttää kuulemma niin randomilta, että sen perusteella helposti voidaan leimata koko kielitaito-osio ja CV vitsiksi.
Saan nuoltua omaa kyynärpäätäni. Tätäkään kukaan ei koskaan usko ennen kuin näytän.
Osaan ulkoa kaikki maailman maat ja pääkaupungit aakkosjärjestyksessä. Tällä saa joskus tietokilpailuissa pisteitä, mutta muuten aika turha.
Osaan tehdä kielellä aaltoja, sillain takaa eteenpäin.
Saan kielen nenään, mutta eipä sillä taidolla tee yhtikäs mitään.. En oikein räkääkään viitsi sillä kaivaa. Yököttävää..
-Osaan tosi monta lempibändieni biisiä ulkoa.
- muistan lähes kaikki uneni kun herään
- osaan laitesukeltaa (en ole käynyt 5vuoteen sukeltamassa)
- osaan alkuainejärjestelmän yläosan ulkoa
-osaan korjata sähkö- ja piikkilanka-aitaa
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 07:47"]
Olen lahjakas piirtämään, mutta en hyödy asiasta mitenkään. En opiskele alaa, koska ei sillä työllisty..
[/quote]Omaksi iloksi ja kenties muidenkin. Älä ole turhan vaatimaton.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 22:49"]
Saan kielen nenään, mutta eipä sillä taidolla tee yhtikäs mitään.. En oikein räkääkään viitsi sillä kaivaa. Yököttävää..
[/quote]
Sama! Mutta olen hyödyntänyt tällä tavalla omaani ja kaverini lapsia =)
Lippusolmu, koska ensitöikseni omakotitaloon muutettuani hankkiuduin eroon lipputangosta.
Osaan luetella kaikki Yhdysvaltain osavaltiot puolessa minuutissa.
Voi, oon kateellinen sille, joka osaa puhua jiddishiä! Mä oon opiskellut sitä vähän, ja ymmärrän kyllä sitä luettuna (hitaasti), mutta enpä osaisi kovin monimutkaisia lauseita muodostaa. Eihän sillä taidolla tosiaan oikein mitään tee :)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 07:50"]Osaan tunnistaa aakkoskarkkien kirjaimet kielelläni salamannopeasti. Onhan tuolla "taidolla" välillä ihan hauska esim. kisailla muiden kanssa, mutta en nyt sanoisi että sillä varsinaisesti mitään teen.
[/quote]
:D
Rupes kiinnostamaan, että oletko ihan tietoisesti opetellut itsellesi tuon taidon, vai oletko vaan joskus tajunnut osaavasi?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 07:07"]Käteen vetäminen. Olen niin hyvännäköinen jätkä että pillua, persettä, suihinottoja saan koska vaan, keltä vaan.
[/quote]
No minulta et saa, se on aivan varma. Vaikka olenkin nuori, kaunis, tiukka ja minulla on kuulema ah niin ihana peppu! Mutta sinä olet inhottava ja siksi et minulta saa.
osaan tehdä kielen päälle sylkikuplan ja lähettää sen ehjänä lentoon.
Osaan lukea nopeasti takaperin, siis niin sanat, lauseet kuin pitemmätkin tekstit. Ehkä tästä taidosta voisi olla jotain hyötyä, jos joskus opettelisin sellaisen kielen, jota luetaan oikealta vasemmalle. Tähän mennessä minulla ei kuitenkaan ole ollut taidostani mitään hyötyä.
Höh, mä en keksi yhtään taitoa jolla en tekisi mitään. Joitakin ei nyt hirveästi ole tarvinnut, mutta varmasti joskus voi tarvita. Tai ainakin käyttää huvikseen. Usein joistakin taidoista on ainakin hyötyä uusien oppimisessa.