Taitoja, joilla ette tee mitään?
Eli siis kiinnostaisi sellaiset opitut taidot, joilla ette tee mitään nyt ettekä ole oikein koskaan tehneetkään. Ei siis varsinaisesti ole kyse vaikka alan vaihdosta ja siten käyttämättä jääneistä taidoista.
Itse osaan esimerkiksi kääriä sätkän, mutta en ole koskaan polttanut.
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 00:52"]
Mankelointi, lakanoiden viikkaaminen talouskoulun opein, juurikin sätkän kääriminen, separaattorin ja ompelukoneen käyttäminen, kirjoituskoneella kirjoittaminen, piparkakku- ja torttutaikinan teko, vaihdeauton ajaminen, hiihto ja luistelu, puuleikkausten teko, erilaiset askartelutyöt, akvarellimaalaus, jousiammunta ja Schrödingerin yhtälön ratkaiseminen.
Siinä nyt jotain mulle nykyisin täysin hyödyttömiä taitoja.
[/quote]
Heh, se auto on silloin manuaali
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 02:05"]
Mankelointi, lakanoiden viikkaaminen talouskoulun opein, juurikin sätkän kääriminen, separaattorin ja ompelukoneen käyttäminen, kirjoituskoneella kirjoittaminen, piparkakku- ja torttutaikinan teko, vaihdeauton ajaminen, hiihto ja luistelu, puuleikkausten teko, erilaiset askartelutyöt, akvarellimaalaus, jousiammunta ja Schrödingerin yhtälön ratkaiseminen.
[/quote]
[/quote]
Manuaalinen, darling. Manuaali löytyy myös autosta, mutta yleensä hansikaslokerosta.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 02:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 02:05"]
[/quote]
[/quote]
Manuaalinen, darling. Manuaali löytyy myös autosta, mutta yleensä hansikaslokerosta.
[/quote]
Automaatti/manuaali, automaattinen/manuaalinen, manuaalivaihteinen eli keppivaihteinen. Tai voi olla myös rattivaihteinen esim. Manuaali on käyttöohjekirja.
Traktorikortin suorittaminen 15-vuotiaana oli turhaa. Toi vain jotain max. 20e lisähintaa mopokortille, joten päätin ottaa samaan syssyyn. Ikinä en ole tarvinnut, enkä usko että tarvitsen, sillä asun nykyisin Helsingissä ja opiskelen media-alaa. Enkä siis osaa ajaa traktoria, tiedän vain ne liikennesäännöt. Maaseudullakaan tuosta kortista ei ole mitään hyötyä, kun en ole ikinä ajanut traktoria.
Taitaa olla perinteenä taito piirtää, mutta se on kaikkea muuta kuin viihdyttävää, en ikinä piirrä. Valitettavasti.
Osaan tupakoida mutta se taito on kyllä turha
kävin joskus huvikseni viittomakielen kurssin ja opin perus jutut. en koskaan tarvinnut, hyvä kun enää muistan aakkoset. teininä opiskelin hikkenä filosofiaa, tiesin siitä paljonkin, en vain koskaa tarvinnut näitä tietoja mihinkään ( paitsi satunnaiseen pätemiseen ). nykyään kaikki on unohtunut. Mitään ylimääräisiä taitoja mulle ei sitten näin ollen ole jäänytkään.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 23:51"]Kymmenen A-kielen taidot. Salilla kehitetyt lihasvoimat. Kuvataiteelliset taidot. Kirjalliset taidot. Lemmikkituntemus. Videopelitaidot. Karaoketaito. Viimeisimpänä muttei vähäisimpänä tietysti miehuustaidot ja rakastamisen taito.
-Mies 28v-
[/quote]
sä oot kyllä tapaus aina tällä palstalla :D
Osaan hypätä laskuvarjolla, mutta en ole 4v hypännyt joten ei sillä taidolla mitään tee. Ajattelin kyllä alkaa uudelleen sen harrastuksen koska se on todellakin mukavaa.
Hysteerioille jo valmiiksi, että kyseessä on erittäin turvallinen harrastus ja älkää sotkeko hengenvaarallista base-hyppäämistä ja laskuvarjohyppäämistä keskenään.
Osaan laulaa kuin enkeli, Whitney tai Celine.
Osaan lähes täydellistä englantia, minun pitäisi kuulemma olla junassa kuuluttajana "train to Turku leaves at 16.20 . from track 3, have a pleasant journey" ja silleen ;)
Ihmiset kyselevät aina missä maassa olen asunut (asun 1km päässä lapsuuskodissa, no kerran oon Hesassa käynyt mutten ulkomailla).
Osaan ajaa mm. trukkia ja traktoria. Osaan lypsää lehmät käsin tai koneella.
Osaan Suomen suurimman työkalufirman kaikki työkalut läpi, myös käyttää niitä. Remontoiminen sujuu.
Olen lukenut itseni melko sivistyneeksi kahlaamalla kirjastot läpi, erityisesti yliopiston kirjat aiheista psykologia, lääketiede, biologia ja historia. Jos voisi mennä vaan suoraan tentteihin saisin takuulla yliopiston läpi kevyesti. Luin ensin iltalukion kirjat läpi, sitten siirryin "ylöspäin".
Olen hyvä urheilussa, olen opiskellut alaa ja ravitsemusta mahd. paljon ja itsekurillani olen saanut hyviä tuloksia aikaan. Olen urheiluhullu.
Sanomattakin selvää että olen lähiössä asuva, vain peruskoulun käynyt työtön yh-äiti suurperheelle, cv on tyhjä paperinpala ja köyhyysrajan alla vietetty koko aikuisikä, nyt ikää 30v ja hukkaan menee loppukin elämä.
Olen lahjakas piirtämään, mutta en hyödy asiasta mitenkään. En opiskele alaa, koska ei sillä työllisty..
Osaan tunnistaa aakkoskarkkien kirjaimet kielelläni salamannopeasti. Onhan tuolla "taidolla" välillä ihan hauska esim. kisailla muiden kanssa, mutta en nyt sanoisi että sillä varsinaisesti mitään teen.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 07:47"]
Olen lahjakas piirtämään, mutta en hyödy asiasta mitenkään. En opiskele alaa, koska ei sillä työllisty..
[/quote]
Tee videoita, ei vaan mutta katsoppas tuon piirroksia, minusta aivan mahtavia.
https://www.youtube.com/user/marcellobarenghi/videos?view=0&flow=grid
Osaan suomalaiset konsonantit rimpsuna (d, h, j, k....)
Osaan myös muita ulkoa opeteltuja rimpsuja peruskoulusta.
Olen koulutukseltani modisti eli periaatteessa osaan tehdä hattuja, turkiksia yms. Päivääkään en ole alan työtä tehnyt, enkä itse käytä koskaan hattuja tai edes pipoja.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 23:44"]
Olen diplomi-insinööri. Taidoilleni ei enää näytä olevan käyttöä, ainakaan työnantajien mielestä.
[/quote]
Sama juttu. Olisi myös tarjolla 20 vuoden työkokemus melko isoistakin vastuistakin Lisäksi olen opiskellut aivan helvetisti lisää mm. kauppatieteitä, teen alalta väikkäriäkin. Sinänsä aivan relevanttia asiaa ja osaamista, mutta eivät näköjään minun osaaminani.
Pianonsoitto, säveltäminen, kirjoittaminen, kalligrafia, sarjakuvien piirtäminen. Mitään näistä en ole päässyt käyttämään
Osaan luetella aakkoset takaperin. Taisin opetella ne yläasteella jollakin metsään tehdyllä retkellä; nörtit laitettiin skutsiin siksi aikaa kun urheilulliset laitettiin koulujen välisiin kisoihin pelaamaan fudista. Aloin vaan luetella kirjaimia vähän kerrallaan, eikä kavereilla ollut yhtään kivaa, mutta parissa tunnissa opin rimpsun ulkoa. Taidosta on iloa lähinnä baari-iltoina pienessä nousuhumalassa, sillä joku hölmö lyö aina vetoa, etten osaa, ja kantaa kohta hävinneenä bissen pöytään.
Saksankielentaito, turhin koskaan opiskelemani aine, koskaan en ole livenä käyttänyt tai tarvinnut. Olisinpa opetellut ranskaa.
Ja joo, tiedän ettei kieltenopiskelu ole turhaa ja blaa blaa blaa. Osaan viittä, joista neljää käytän, mutta en sitä viidettä - saksaa.