Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taitoja, joilla ette tee mitään?

Vierailija
28.02.2014 |

Eli siis kiinnostaisi sellaiset opitut taidot, joilla ette tee mitään nyt ettekä ole oikein koskaan tehneetkään. Ei siis varsinaisesti ole kyse vaikka alan vaihdosta ja siten käyttämättä jääneistä taidoista.

Itse osaan esimerkiksi kääriä sätkän, mutta en ole koskaan polttanut.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 07:50"]

Osaan tunnistaa aakkoskarkkien kirjaimet kielelläni salamannopeasti. Onhan tuolla "taidolla" välillä ihan hauska esim. kisailla muiden kanssa, mutta en nyt sanoisi että sillä varsinaisesti mitään teen.

[/quote]

Mä lähden heti ostamaan noita..on lempi karkkejani. Kiitos kun pilasit laihtumiseni.

Vierailija
22/85 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut kansalaisopistossa kolme vuotta viroa. Siihen aikaan matkustelin joskun verran Virossa mutta maa oli nopeasti nähty. Nyt en tarvitse tuota taitoa enää. Olen käynyt myös kansalaisopistossa vedonlyönnin seurauksena taimikonharvennuskurssin. Ikinä en ole tuota taitoa tarvinut. Lisäksi osaan hitsata, ajaa traktoria jne. Olen melko utelias ja kyselen paljon. Jos ammatikseen hitsaavalta rupeaa kiinnostuneena kyselemaan työhön liittyviä asioita, saattaakin muutaman viikon kuluttua huomata omaavansa uuden taidon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 00:35"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 07:50"]Osaan tunnistaa aakkoskarkkien kirjaimet kielelläni salamannopeasti. Onhan tuolla "taidolla" välillä ihan hauska esim. kisailla muiden kanssa, mutta en nyt sanoisi että sillä varsinaisesti mitään teen.

[/quote]

:D

Rupes kiinnostamaan, että oletko ihan tietoisesti opetellut itsellesi tuon taidon, vai oletko vaan joskus tajunnut osaavasi?

[/quote]

Kiitos kysymästä.

Taisi olla joku tuskaisen pitkä automatka joskus vuosia sitten, kun mä ja pikkuveljet riehuttiin takapenkillä, ja iskä koitti kuumeisesti keksiä meille jotain tekemistä, että oltais edes hetki hiljaa. Jossain vaiheessa sieltä tuli jo hieman epätoivoinen ehdotus: "Ottakaa vaikka sellanen kisa että laitatte tästä karkit suuhun ja koitatte kielellä tunnustella sitä kirjainta." Eipä tainnut iskä tietää, että tällä tytöllä olikin juuri siinä lajissa piileviä kykyjä. Vuosien mittaan tätä taitoa on tullut vähän kehitettyä, ja nykyään uskallankin sanoa, että olen siinä jo todella hyvä ja nopea.

Ai että, kun oon ylpee tästä.

Vierailija
24/85 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt pikakirjoitus-kurssin. Eipä tullut koskaan käytettyä.

Vierailija
25/85 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä saksa. Ei pääse ikinä puhumaan, vaikka kiva olisi.

Jotkut pianokappaleet. Mulla ei ole pianoa.

Kankaankudonta. Entinen ammattini peräti. Mulla ei ole kangaspuita.

Ranskalaisen letin letitys. Mulla on lyhyt tukka

Vierailija
26/85 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskaa en ole tarvinnut missään yliopiston jälkeen.

Vierailija
27/85 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen diplomi-insinööri. Taidoilleni ei enää näytä olevan käyttöä, ainakaan työnantajien mielestä.

Vierailija
28/85 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihto ja luistelu. Ovat pakollisia koulussa, mutta mitään hyötyä ei myöhemmin.

Kouluhiihto/luistelu ei kannusta harrastuksen piiriin mitenkään.

Vierailija
29/85 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen A-kielen taidot. Salilla kehitetyt lihasvoimat. Kuvataiteelliset taidot. Kirjalliset taidot. Lemmikkituntemus. Videopelitaidot. Karaoketaito. Viimeisimpänä muttei vähäisimpänä tietysti miehuustaidot ja rakastamisen taito.

-Mies 28v-

Vierailija
30/85 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki taidot, jotka on joskus tullut opeteltua, ovat kehittäneet aivoja ja kenties suojaavat aikanaan dementialta.

Ja jotkut vastasivat, etteivät ole tarvinneet ranskaa tai saksaa... Kyllä niiden kielten osaamisesta on varmasti ollut teille hyötyä monien yleissivistykseen kuuluvien asioiden ymmärtämisessä. Keittiösanasto on tutumpaa kun osaa ranskaa jne.

Vierailija
31/85 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 23:44"]

Olen diplomi-insinööri. Taidoilleni ei enää näytä olevan käyttöä, ainakaan työnantajien mielestä.

[/quote]

Perusta firma. Joo, helpommin sanottu kuin tehty. tiedän.

Vierailija
32/85 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankelointitaito ja taito antaa sopivasti ryyppyä autolle ;)

Vierailija
33/85 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 00:02"]

Kaikki taidot, jotka on joskus tullut opeteltua, ovat kehittäneet aivoja ja kenties suojaavat aikanaan dementialta.

Ja jotkut vastasivat, etteivät ole tarvinneet ranskaa tai saksaa... Kyllä niiden kielten osaamisesta on varmasti ollut teille hyötyä monien yleissivistykseen kuuluvien asioiden ymmärtämisessä. Keittiösanasto on tutumpaa kun osaa ranskaa jne.

[/quote]

Kyllä, näin on. Varsinkin tuo kymmenen vuotta sitten opeteltu ja viiden minuutin ajan harrastettu sätkänrullaaminen suojaa ihan sikana! ;)

Vierailija
34/85 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 00:02"]

[/quote]

Kyllä, näin on. Varsinkin tuo kymmenen vuotta sitten opeteltu ja viiden minuutin ajan harrastettu sätkänrullaaminen suojaa ihan sikana! ;)

[/quote]

No saat ainakin brassailla taidoillasi täällä ;)

Vierailija
35/85 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankelointi, lakanoiden viikkaaminen talouskoulun opein, juurikin sätkän kääriminen, separaattorin ja ompelukoneen käyttäminen, kirjoituskoneella kirjoittaminen, piparkakku- ja torttutaikinan teko, vaihdeauton ajaminen, hiihto ja luistelu, puuleikkausten teko, erilaiset askartelutyöt, akvarellimaalaus, jousiammunta ja Schrödingerin yhtälön ratkaiseminen.

Siinä nyt jotain mulle nykyisin täysin hyödyttömiä taitoja.

Vierailija
36/85 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 23:51"]

Kymmenen A-kielen taidot. Salilla kehitetyt lihasvoimat. Kuvataiteelliset taidot. Kirjalliset taidot. Lemmikkituntemus. Videopelitaidot. Karaoketaito. Viimeisimpänä muttei vähäisimpänä tietysti miehuustaidot ja rakastamisen taito.

-Mies 28v-

[/quote]

Pitä sul on päällä.....lläääääähäähhä.

Vierailija
37/85 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuperkeikka ja moni muukin ala-asteen telinevoimisteluliike. Eipä oo elämässä vielä tullu eteen tilannetta joka ois vaatinut kuperkeikkaa, silti sitä hemmetti pakotettiin aikanaan tekemään >:(

Vierailija
38/85 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisuus ja avoimuus.

Vierailija
39/85 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 01:08"]Kuperkeikka ja moni muukin ala-asteen telinevoimisteluliike. Eipä oo elämässä vielä tullu eteen tilannetta joka ois vaatinut kuperkeikkaa, silti sitä hemmetti pakotettiin aikanaan tekemään >:(

[/quote]

Opit koordinaatiota ja itsesi hallintaa. Voisi olla, että ilman niitä tasapaino olisi huonompi ja kaatuisi enemmän.

Vierailija
40/85 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

frankkeerauskoneen käyttötaito

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän