♥ Marraskuiset 2014 ♥
Enpäs löytänyt vielä ketjua marraskuisille, joten aloitan sellaisen itse :) Viikkoja on plakkarissa vasta hurjat 3+4, mutta tänään tuli jo todella selkeä ja vahva plussa, eli kyllä siellä ainakin jotain on kyydissä. Aloitin testaamisen jo 3+2, koska olin ihan varma et on napsahtanut kohdilleen, ja nyt kun testin väri on päivä päivältä tummentunut, niin uskallan jo todeta olevani raskaana ihan oikeasti. LA 8.11.
Pikainen esittelyosio: Kolmekymppinen, kaksi lasta ennestään ja keskenmeno rv 10+ pari vuotta sitten. Keskenmenosta oppiineena mulle ei ole vielä tulossa vauvaa, mutta mulla on mahdollisuus saada sellainen, ja siitä olen iloinen :)
Kommentit (292)
Täällä yksi marraskuinen lisää. Ikää on jo kohta 37-vuotta ja kolmas lapsi olisi kyseessä. Tämä sai alkunsa heti varhaisen keskenmenon jälkeen, joten menee kyllä viikkoja ennen kuin uskon, että on edes totta. Viivat on kuitenkin tänään (3+6 viikkoja nyt) tasavahvat ja vahvistuneet joka päivä (eka plussa jo 3+1 päivillä o.O), joten uskottava se kai nyt alustavasti on.
Laskettu aika on sama, kuin esikoisen syntymäpäivä, eli 10.11. Mutta katsotaan nyt, miten tämä alkaa sujua, ettei käy niin kuin viime kuussa.
Hei, LA on 11.11 mulla. Testiä en oo vielä tehnyt kun viimeksi ja aikojen kuluessa on tullut tehtyä niitä kuukautisten puutteen vuoksi paljon.
Labraan oon menossa tiistaina joka tapauksessa kun sain vuosi sitten kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkityksen ja sen arvot kontrollissa.
ovulaatio oli kyllä selkeä 18.1., joten toivotaan ja ollaan ymmällään kun on vuosikymmeniä ollut kuukautisongelmia ja nyt kilpirauhaslääkkeellä on ollut aivan säännöllistä. Ikää 45
Päivää! Tänään on vatsaa vihlonut/pistellyt välillä ja selkääkin jomottanut hieman. Väsymys on myös melkoinen ja ehkä siksi olenkin äkäinen. Viime yö meni pyöriessä, kun jotenkin alavatsan paineen takia ei voi enään mahalteen nukkua.
Vitamiineja, omega3:a ja terveellistä ruokaa olen yrittänyt popsia. Melkoinen valittaja olen kyllä ollut tämän viikonlopun ja vatsakin tuntuu jotenkin turvonneen. Kyllä on siis muilla kestämistä mun kaa taas raskauden aikana :). Nyt nokoset...
Mites muilla?
Lalaloo rv. 4+6 la 3.11.2014
Kivaa kun tännekin alkaa porukkaa tupahtelemaan :) Ymmärsinkö Isbeth oikein, ettet ole ollenkaan tehnyt raskaustestiä nyt??? Hurjan rohkeaa olettaa olevansa raskaana, jos ei ole edes testiä tehnyt. Itse en uskaltaisi ikinä, tulis turha pettymys vaan jos ei oliskaan. Vaikka eipä niiltä pettymyksiltä aina välty vaikka kuinka testillä asiaa varmistaisi. Ei se plussa vielä mikään lupaus vauvasta ole.
Mulla on oireita ihan hrveesti, mut päälimmäisenä kaikkien kipujen ja öklötysten yli on tupakan lopettamisesta aiheutuva kiukutus. Hermot menee kaikkeen ja kaikkii ja kyllä kotiväki on saanu tuta et mammalta loppu sekä tupakka että kahvi ku seinään :D Onneks tää on vaan pari viikkoa ja sit ei enää vaivaa ollenkaan samassa mittakaavassa nuo riippuvuusjutut :)
Dori 3+6
Niin ja mahan turvotus! Mul on ihan kauhee pallo mahassa. Tiedän et ei todella ole kohdun kasvamisesta kiinni, vaan nimenomaan turvotusta, mut näyttää niin vauvamahalta et jännittää hiukan millä mä tätä piilottelen kun kouluun menen viikon päästä... Samaa aikaa lopetin röökin ja maha pyöristyi, eiiii, en mä mitää raskaana oo :D
Hei vain!
Minäkin täällä ilmoittauduin mukaan marraskuisiin odottajiin. Eilen olisi pitänyt menkat alkaa viimeistään ja perjantaina tein jo hailakan plussan, joka on vahvistunut tähän asti jo selkeäksi plussaksi. Lisäksi tein vielä sairaalan testin, joka näytti selkeää plussaa jo lauantaina. Piti käydä vielä ostaan digitesti, josta näkee onko varmasti raskaus etenemään päin. Kova huoli et jotain menee pieleen! :/
Pieni info meistä, eli ikää 27v, minulle toinen lapsi. Miehellä kaksi ennestään. Laskettu aika olisi 7.11. Viikkoja 4+3. <3 Väestöliiton lapsettomuusklinikalta haettu apua ovuloimattomuuteen. Riitti siellä käynti, että pikkuinen sai alkunsa. Clomifenit jäi nyt apteekkiin ja verikokeet ja jatkoultrat väliin. Ei harmita! :D
Oireita aika pienesti; tissien arkuus ja turvotus, nenäverenvuoto, ajoittainen huono olo (babyporkkanat duunissa taskussa :P), tunne ettei tiedä pitäiskö itkeä, nauraa vai karjua, hajut, toiset on niin ihania (kirurginen suusuojus) ja toiset ällöttävät (banaani).. Ehkä jo väsymys ja pissattaa koko ajan..
Enemmän "raskausoireita" on tuolla mun miehellä. Se meni ihan sekaisin yhdestä positiivisesta raskaustestistä! :D Se loisti viikonlopun kuin naantalin aurinko ja kävi ostaan mulle raskautumislahjan!?! Kyttää mun vitamiinien syömistä, että muistan ottaa kaikkea. Huolehtii mun ruuasta et se on terveellistä. Katsoo uutta autoo, puhuu mun mahassa olevalle solukasalle. Haluaa kertoa heti asiasta kaikille. Olis jo varannut 3D-ultrankin, mutta sattui olemaan viikonloppu, ettei voinut. Kait se tuosta ajan kanssa vähän rauhoittuu! :D
Innolla uutta odottaen Missmama ja kunkku 4+3
Heips,
hauskaa saada tänne lisää tyyppejä jännäilemään ja odottamaan :) Mä kävin kanssa äsken laskeskelemassa laskettua aikaa ja taitaa olla sama ku Missmamalla eli 7.11 :) Nyt vaan toivotaan, että kaikki menis hyvin...
Ihana Missmama toi sun miehen reaktio! Mun mies nauroi positiivisen testin nähdessään lähinnä hysteerisesti, eikä oo vielä tainnut asiaa kauheesti sisäistää. Luulen, että se pelkää kanssa aika paljon keskenmenoa, kun luki mulle heti testin jälkeen siitä, kuinka yleistä keskenmeno alkuraskaudessa on ja totesi, että nyt ei vielä odoteta liikoja, ni ei petytä sitten. Ei se tietty omaa oloa helpota kauheesti, että tollain reagoi, enkä usko, että se sitä pettymystä juurikaan lievittäisi, vaikka ei asiasta vielä intoilisi (tai yrittäisi olla intoilematta...) Mutta toisaalta oli suloista huomata, miten se heti alkoi asiaa omalla tavallaan pähkiä, meillä vaan on kovin erilaiset tavat yleensäkin reagoida juttuihin. Se on aina se varovaisempi ja tasaisempi osapuoli, ku taas mä meen aina asioihin tunteella ja päätä pahkaa, enkä aina niin kauheesti järkeile juttuja. Mutta se ei toki tarkoita sitä ettenkö stressais kaikesta ihan hulluna :)
Mitä mieltä muuten olette siitä, kuinka pajon kahvia saisi nyt juoda? Kun aiemmissa raskauksissa oon jättänyt kahvin kokonaan siinä vaiheessa, kun on ollut niin paha olo, että ajatuskin on tehnyt pahaa, mutta vielä mulla ei niin paha olo ole aamuisin ollut. Ja kun on töissä tottunut juomaan niin paljon kahvia, ni nyt mietiskelin, että paljonkohan sitä oikeesti uskaltaa juoda. Ja mitenköhän haitallista kahvinjuonti ylipäätään alkuraskaudessa on? Dori ilmeisesti lopetit kahvin kokonaan, mutta johtuiko se pahoinvoinnista vai sen haitallisuudesta?
Chocolate 4+3
Chocolate meillä mies on ne tunteet ja mä olen järki.. :D Meillä se mies on enemmän koko yrityksen ajan(juhannuksesta saakka) stressannut ja hössöttänyt ja googlannut ja huolehtinu ja pettynyt kun ei mitään ole kuulunut. Se sinne klinikallekin halus, kun itse olisin vielä odottanut. Sillä se on varmaan nyt intona, kun on vähän perfektionisti ja nyt on viimein onnistunut saattamaan mut raskaaksi ja on itse tehnyt hyvää työtä! :D Kahvi asiaan en osaa sanoa mitään, kun en ole ikinä sitä käyttänyt. Ei ole mitään paheita mitä pitäis nyt lopettaa kahden viivan myötä, et aika helppoo.. :)
Piti muuten tehdä vielä yks raskaustesti ja kyllähän tää on selvää. Mä oon niin raskaana! Ihanaa! Joko olette soitelleet neuvolaan?
Hupsis, mullakin on näemmä päiviä enemmän kun luulin :D 4+0 elelin tänään, mutta lyhyen kiertoni takia ollaankin jo viikoilla 4+3 :) No, mikäpäs siinä :)
Chocolate, lopetin kahvin ihan vaan siks et se kuului minulla yhteen tupakan kanssa. Ei toista ilman toista ;) Viralliset suositukset sanovat kahvin kohdalla kolme kupillista päivässä.
Ihania nuo innokkaat miehet :D Meilläkin mies on touhottanut ruuista ihan kamalasti, että tulee monipuolisesti kaikkea jne. Raskautumislahja kuulostaa kyl vuosisadan parhaalta keksinnöltä, täytyykin mainita sellaisen puutteesta tänään :DDD
Alkuraskauden keskenmenot on kyllä oikeasti aika yleisiä. Itsekin mietin aikaisempia odotusketjuja, joissa olen täällä kirjoitellut. Aina on osa porukasta tippunut ennen ensimmäisiä ultria. Ihan hyvä ehkä pitää pieni realiteetti mielessä, mutta ei sitä nyt kannata pessimistiseksikään alkaa! Itse olen aivan liian synkeissä fiilksissä ja tuntuu että ennemmin oletan np-ultrassa näkeväni taas kuolleen vauvan kuin sydämen sykkeen. Kaipa tämä aika menisi mukavemmin, jos edes hiukan soisi toivolle sijaa! Ja yritän kyllä kovasti. Aina kun yllätän itseni haaveilemasta nimistä ja katselemasta vauvanvaatteita (mulla on vaunut ja kaikki valmiina ennestään), niin tulee syyllinen olo. Enhän mä nyt näitä saa katsella, kun eihän sieltä mitään vauvaa kuitenkaan tule. Toivon todella et tää olo tästä helpottaa vielä!
-Dori ja "Onni" rv 4+3
Huomenta! Pääsisinkös teidän joukkoon :)? Tein Clearbluella tänä aamuna testin, tulos "Raskaana 2-3". Laskettu aika olisi 7.11.
Me ollaan uusioperhe; miehellä ennestään kaksi tyttöä, kuten myös minulla. Olin juuri pari vk lomalla ulkomailla lasteni kanssa, ja aloin siellä jo aavistella tätä tulosta...:) Olisin ollut itse asiassa yllättynyt mistään muusta testituloksesta, sen verran vahvoja oireet olivat. "Tiesin" sen jo viime viikon perjantaista alkaen oikeastaan ihan varmaksi.
Olen 40 vuotta jo, yritys aloitettiin pari kk sitten. Vahvin oire oli nännien arkuus, mitä mulla ei koskaan ole muuten ennen menkkoja. Lisäksi viluttaa koko ajan, mut oon kyllä sellainen vilukissa muutenkin :). Ovulaation jälkeen lämmöt laski n. 6-8 dpo ennätysmaisen alas, 35,7:ään pariksi päiväksi, ja sitten palasivat takaisin ylemmälle tasolle (tulkitsin laskun alkion kohtuun kiinnittymisestä johtuvaksi), mitä ei yleensä tapahdu (olen seuraillut lämpöjä jonkin verran), joten silloin jo melkein tiesin, että taitaa olla kiinnittyminen taitaa olla tapahtunut. Lisäksi hieman närästää toisinaan ja mahassa on vain sellainen jännä, raskaana oleva tunne :).
Uskomaton tunne, että sitä ollaan raskaana :).
Jossain vaiheessa voisi olla muuten kiva perustaa suljettu ja salainen FB -ryhmä meille marrasvauvojen odottajille :).
Heippa! Minäkin taidan liittyä joukkoon, jos sopii. :) Raskaustestin tein lauantaina ja näytti selkeää plussaa. En kuitenkaan tätä uskonut, ja tein seuraavana aamuna kolme erimerkkistä testiä, kaikki selviä plussia. Clearbluen digitaalinen antoi 2-3 viikkoa, mikä täsmääkin täysin omiin havaintoihin. Laskureiden mukaan LA olis 8.11, mutten jotenkin yhtään uskalla ajatella nyt niin pitkälle.
Taustoista sen verran, että olen 26v, mieheni pari vuotta vanhempi. Lapsia ei ole ennestään. Yritys aloitettiin muutama kk sitten. Mulla haki kierto aika pitkään itseään pillereiden lopetuksen jälkeen, mutta toisesta oviksesta tämä tärppäsi. Tosin hyvin myöhäisestä ovulaatiosta (kp 36!). En uskonut, että voisi enää tärpätä ja kovasti odottelin viime viikonloppuna, että alkais ne menkat, niin voisi taas lähteä 'puhtaalta pöydältä' uuteen yritykseen. Mahassakin tuntui ihan siltä, että kohta ne alkaa. Yllätys olikin melkoinen, kun testiin pärähti se toinen viiva. :) Oon aivan onnessani, mies myös, mutta samalla kauheasti pelottaa, että menee kesken.
Muita oireita ei ole kuin yleinen "raskas" olo vatsassa :) Tuntuu, että se voimistuu päivä päivältä, vaikka näin alussa vielä ollaan. Farkkujen nappiakaan en voinut tänään pitää kiinni, kun tuntuu niin puristavalta, vaikkei mitään tietenkään vielä näy ;)
Heipsan:) Liitynpäs minäki joukkoon...eli ikää on (jo) 37, uusioperhe...ihana avomies ( samanikänen) , entisestä liitosta itselläni 18-,13-,ja 6- vuotiaat lapset ja miehellä 9 vuotias. Tässä nyt reilu viikko sitten saatiin eka haalea plussa ja sitten seuraavana päivänä digitestillä selkokielinen vastaus:) Yritystä ei kerennyt oleen kuin 2 kierron verran, josta olin erittäin hämmästynyt...ikää tämän verran, ja muissa lapsosissa menny monta vuotta "tekemiseen"...no, onhan mies nyt eri, mutta kuitenkin....
aivan onneni kukkuloilla oon :D <3 töissä hirvittää nostelut ja lähes kaikki....on heti ku ois taas ekaa kertaa elämässään raskaana :D Rinnat on tosi arat ja portaita mennessä pitää kiinni pidellä :D mahaa pistelee ja "puuduttaa", aamuisin pyörryttää, kuvottaa, mutten oksenna (ainakaan vielä ).
onnea kaikille plussanneille ja tarrasukkia matkaan <3
pikkuihme vko 5+2
Hei taasen, porukka alkaa kasvaa, jee!
Sain uskallusta soittaa neuvolaan ja aika parin viikon päähän. Lupasi ultrata silloin. Jännittää jo. Oon ollu aika huolettomalla mielellä tähän asti, mutta nyt kyllä hirvittää aika ajoin paljonkin. Ystävä juuri kertoi äskettäisestä varhaisesta keskenmenostaan ja se tuo sen taas niin todelliseksi.
Onneks nuo vanhemmat lapsoset pitää kiireisenä.
Täytyisi vaan jostain löytää voimia pistää ne nyt nukkumaan. Ja nykyään nukahdan siinä samalla itsekin, vaikka ennen valvoin puolille öin.
Öitä kaikille, ihana lukea samassa tilanteessa olevien mietteitä.
Heippa! Uskomatonta, että voin liittyä tälläiseen ketjuun. Viime viikolla sairastuin influenssaan ja söin vahvan lääkekuurin, tätä ennen lääkärissä raskaustesti oli vielä negatiivinen.. No, maanantaina ei kuulunut menkkoja ja oli kummia fiiliksiä (joita en ehkä sitten kuvitellutkaan). Niinpä testasin.. Raskaustesti näytti eilen plussaa, kp 29/29, yk 2. Tänään oli pakko testata vielä kahdella testillä, cb 1-2 vkoa raskaana ja davidin testillä myös plussa.. Uskottava on! :D ollaan luonnollisesti onnesta soikeina miehen kanssa, samalla tosin jännittää ja paljon kaikki mahdollinen, varsinkin viime viikkoiset lääkkeet.. Itse oon 26 ja mies 27.
Laskettuaika olisi vau.fi:n mukaan 10.11. Nyt meneillään 4+1.
Reetukka
Niin ja esikoinen meillä kyseessä :)
Iltaa!
Mukava nähdä, että liittyviä pukkaa ja tarrasukkia kaikille kovasti matkaan :). Jos joku osais/jaksais tehdä meistä jonkinmoisen listan niin olis kiva, mä oon aika käsi tollasissa :). Onkos täällä muita joilla kilpirauhaslääkitys, vai olenko ainokainen?
ON: Täällä oireiden tarkkailu jatkuu. Onneksi ensiviikon torstaina on varhaisultraan aika ja toivotaan, että sielä näkyisi syke ja kaikki olisi muutoinkin mallikkaasti, niin voisi hieman rentoutua. Oireina jatkuvat hillitön väsymys ja pissitys, mutta nyt mukaan on tullut huimaus, lievä ällötys(poistuu ruualla ja saankin syödä 3h välein sekä paineen tunne alavatsalla ja alavatsan turvotus. Tässä heti alkuun sain tosiaan ohjeeksi nostaa kilpparilääkkeeni tupla-annokseen, mikä aiheuttaa juuri nyt hieman keskittymisvaikeuksia, tärinää sekä korkeampaa sykettä. Toivon siis, että kroppa rauhoittuu pian. Näiden kilpirauhasasioiden kanssa on ollut niin yksin, että toivon vaan, et raskaus sujuis hyvin ja lapsi olis terve. Huh, nyt nukkumaan ja mukavampia asioita miettimään.
T. Stressaantunut Lalaloo ja 5+1
Heippa kaikki =) Tahtoisin myös kovasti liittyä tähän ryhmään jos sopii =) Hienoa lukea muiden kokemuksista kun itse on ihan ekaa odottamassa eikä oo vielä uskaltanut muille ihmisille kertoa niin ihanaa että on samassa jamassa olevia.
Omaa taustaa sen verran että kesällä aloitettiin yrittää ja sunnuntaina kun tein testin niin ei tahtonut uskoa silmiään =) LA on 4.11. tienoilla. Jokseenkin jännä tarina liittyen siihen että laskettua aika on marraskuun alkuaikoina kun oon itse aikoinaan syntynyt isänpäivänä (8.11) ja oon ollut esikoinen vanhemmilleni. Ja jos nyt tänä vuonna isästäni tulisi pappa ensimmäiselle lapsenlapselle meidän suvussa niin se olisi jo aika tuuri jos osuis myös isänpäivään ;)
Oireita ei hirmuisesti ollu, lähinnä väsymystä ja mahan turvotusta... On vaan niin epätodellinen olo vieläkin, mutta toivotaan että kaikki menee hyvin =)
Onnea matkaan kaikille odottaville <3
Moi,
hauskaa, kun ihmisiä tupsahtelee lisää tänne! Tervetuloa vaan kaikille uusille munkin puolesta :) Se lista olis varmasti ihan kiva, jos joku sellaista jaksaa tehdä. Itelle tää on eka kerta missään palstoilla, ni en oo oikeen vielä tottunu kaikkiin näihin käytäntöihin :) Suljettu ryhmäkin oli musta hyvä idea, mutta tosiaan, neuvokoot joku viisaampi, miten käytönnössä hommat menee.
Omassa olossa ei oo muutoksia tapahtunu, ei kauheesti vielä mitään oireita oo tullu. Eilen alkoi lenkillä pistää vatsaa, mutta taisi olla siitä, että juoksin liian kovaa. En kuitenkaan uskaltanu jatkaa vaan tulin suoraan kotiin, tänään juoksu sujui normaalisti. Saas nähdä, kuinka kauan jaksaa juosta, aiemmissa raskauksissa oon harrastanu liikuntaa aika normaalisti n.20vkolle saakka, mutta sen jälkeen on pitäny hidastaa tahtia tosi paljon, ku on helposti alkanu supistelee vähänki kovempi rasitus.
Aika kuluu hitaasti, kun laskee päiviä, mutta onneksi töissä saa ajatuksia hetkittäin muualle ku tähän vauva-asiaan, vaikka välillä tuntuu, että on vaikee keskittyä :) Lasten kanssa touhutessakin huomaan välillä jääväni miettimään, miten tässä nyt olis, jos ois se vauva jo... Hullua :)
Mutta nyt nukkumaan, kello on jo ihan liikaa huomista ajatellen. Hyvää yötä kaikille!
Chocolate
Kiva kun löytyi ketju marraskuisille :)
Täällä tehtiin eilen räikeä plussa testiin. Nyt laskurin mukaan viikkoja 4+5 ja LA 5.11. Tosi alussa siis ollaan ja toivon että pikkusella olisi tarrasukat jalassa <3
Tämä on meille esikoinen, joulukuusta yritetty ja nyt yk3 tärppäsi.
Juurikaan oireita ei ole ollut, ainoastaan seesteinen olo, nippailua ja paineen tunnetta alavatsalla ja häpyluunkohdilla. Väsymystä ja palelua joo, mutta ku oon sairaudestani (fibromyalgia) johtuen jo muutoinkin välillä väsyneempi ja vilunen niin en oikein voi liittää niitä raskauteen, ainakaan vielä :)
Eilen käytiin ostaa raskaus monivitamiinit ja lisää foolihappoja. Aikas epätodellinenolo vieläkin :)
Onnea kaikille ja tarrasukkia <3