♥ Marraskuiset 2014 ♥
Enpäs löytänyt vielä ketjua marraskuisille, joten aloitan sellaisen itse :) Viikkoja on plakkarissa vasta hurjat 3+4, mutta tänään tuli jo todella selkeä ja vahva plussa, eli kyllä siellä ainakin jotain on kyydissä. Aloitin testaamisen jo 3+2, koska olin ihan varma et on napsahtanut kohdilleen, ja nyt kun testin väri on päivä päivältä tummentunut, niin uskallan jo todeta olevani raskaana ihan oikeasti. LA 8.11.
Pikainen esittelyosio: Kolmekymppinen, kaksi lasta ennestään ja keskenmeno rv 10+ pari vuotta sitten. Keskenmenosta oppiineena mulle ei ole vielä tulossa vauvaa, mutta mulla on mahdollisuus saada sellainen, ja siitä olen iloinen :)
Kommentit (292)
Voi kun ihania uutisia Lalaloo! Toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa :)
Varasin itsekin ajan varhaisultraan maanantaille, toivon niin kovasti että siellä näkyisi jotain ja että kaikki olisi ok, mutta toisaalta pieni pelko koko ajan taustalla siitä toisesta vaihtoehdosta.. Noh, pitää yrittää vaan ajatella positiivisesti :)
Täällä on parina päivänä ollut hieman ällöolo, varsinkin aamulla herätessä, kun ei ole syönyt niin moneen tuntiin. Muutenkin tuntuu, että on tosi usein nälkä! Lisäksi olen ollut väsyneempi kuin aiemmin, töiden jälkeen tekee mieli vaan levätä. Muutama päivä sitten oli vielä pitkälle iltaa kaikkea ohjelmaa niin olin sen jälkeen ihan poikki ja seuraava päiväkin meni ihan koomassa. Mutta päikkäreitä on tullut otettua ihan hyvällä omatunnolla :)
Oletteko miten nyt harrastaneet liikuntaa? Itse kävin eilen pitkästä aikaa lihaskuntojumpassa niin jotenkin sitä vaistomaisesti teki kaiken paljon varovaisemmin ja kevyemmin, aiemmin kun yleensä on tullut tehtyä jos ei nyt täysillä niin melkein täysillä.
Miss Marble 6+3
Ihanaa aurinkoista aamua kaikille! Uskallaudun mukaan jännäämään odotusta teidän kanssa. Keskiviikkona plussasin clearblue digitestillä ja viikot näytti 2-3. Edellisten kuukautisten ja kierron pituuden perusteella la olisi 18.11. eli nyt olisi menossa 4+3. Aivan alussa siis.
Pientä esittelyä: kolmatta lapsukaista odotetaan, ennestään kaksi poikaa 6 ja 4 vuotiaat. Itse 30 vuotias ja mies 34. Edellisestä raskaudesta tuntuu siis olevan aika lailla aikaa eli on sellainen ensi kertalaisen olo :) Jotenkin en edes usko olevani raskaana varsinkin kun meillä oli pitkään ajatus että lapsiluku oli täynnä. Eipä vaan :) Yli vuoden verran ajoittain hirveää vauvakuumetta pukannut ja sitten sain vihdoin miehen puhuttua yli vielä yhteen kullanmuruun <3
Tällä hetkellä olo on suht hyvä vielä, pientä huimausta, nenän tukkoisuutta, vähäistä väsyä, alavatsan kipuilua ja alaselän jomotusta. Koko ajan on jotenkin pelko, että ei se nyt näin helpolla voi mennä, tulin nimittäin ekasta kierrosta raskaaksi. Kaikki keinot oli kyllä käytössä mm. ovistikut. Esikoista yritettiin enemmän tai vähemmän vuoden verran (sitä edelsi kyllä noin 7 vuoden pillerit) ja kuopus onnistui toisesta kierrosta. No ei auta asiaa hirveämmin ajatellan, otetaan päivä kerrallaan.
Täällä on jo muutama käynytkin varhaisultrassa tai ainakin on menossa. Onnea lalaloo hyvistä uutisista! Itsekin nyt ajattelin, ennen ei olla käyty. Nyt en kyllä pysty odottamaan sinne np-ultraan asti.
Paljon onnea kaikille odottajille ja tarasukkia! Voikaahan hyvin :)
Anis ja "pallero" 4+3
Niin ja listaa varten: synnytyssairaala on SEKS. Edelliset olen synnyttänyt TAYSsissa, jonka jälkeen ollaan muutettu.
Huomenta!
Täällä tänään poksuu ja paukkuu, rv 6+0 alkakoot! :) aamu alkoi järkyttävän pahalla ololla. Äkkiä vaan soppaa naamaan ni helpotti. Vessassa juoksu on myös alkanut. Illallakin 3 kertaa pitää tunnin aikana käydä pissalla ennen kuin voi nukahtaa. Ja aamulla hirveä kiire, et ehtii pissalle.. :D sanoinkin miehelle, että minusta on epäreilua kun joudun yksin nämä kaikki oireet kantaa. Et eikö sillekin vois antaa osaa.. :D lupasi kannatella mun jättidaisareita, kun ne on niin järkyttävästi kasvanut ja kipeät.. :D
ihana juttu Lalaloo nuo hyvät uutiset. Meillä on maanantaina varhaisultra. Toivottavasti mekin saadaan yhtä ihania uutisia.. :)
Tervetuloa uusille marraskuisen mahan kasvattajille! :)
Missmama&Kunkku 6+0
Marsva, minulla ei pyyhittäessä tule mitään limaa/pikkareihin jää, mutta aamulla seksiä harrastaessa sisällä oli juurikin tuollaista rusehtavaa limaista valkovuotoa? tai mitä onkaan. Säikähdin kyllä eikä googlettelu auttanut asiaa, tietty menin lukemaan niitä kauhukokemuksia, että vuoto on vaan lisääntynyt ja keskenmeno ollut. Nyt ahdistaa vielä enemmän ja pohdin jo sitä varhaisultraa oman mielenrauhan takia. Mitenkäs sun olo, onko kaikki raskausoireet kuitenkin tallella eikä "vuotoa" ole enää tullut? Tuo vuoto on kyllä tyhmä sana tähän, ei minulla mitään vuotoa ole ollut.. Itsellä ainakin pahoinvointi jatkunut nyt koko aamun ja edelleen, kerran oksentanut tänään. Päätä särkee ja palelee.
Liikunnasta: Olen käynyt tiedon saamisen jälkeen joogassa ja pumpissa. Joogasta tuli ihana olo! Pumpissa ensin tuli huono olo. Tein normaalia kevyemmin ja tunnin edetessä tuli hyvä olo. Ajattelin tehdä monipuolisesti ja kuntoa ylläpitäen jatkossa, eli en aio pinnistää niin kovin tunneilla kuin aiemmin.
Tsemppiä kaikille! o0o 4+5
ZENYH, joo itsekki panikoin koko eilisen yön.. Pikkareihin ei tullut kuin se pieni, ja sitten pissalla käydessä vähän pyyhittäessä.. Yritän lohduttaa itseäni sillä että jos johtuisi keskenmenosta ja vuotaisi sen takia, niin kyllä se sitten yön aikana olisi vuotanut enemmänkin...
Muutenkin pelottaa kun nyt on oireet ollu vähä vähäisiä kun en ole pahoinvoinnistakaan kertaakaan kärsinyt.. Perus tissit turvonneet ja kuumottaa, pissattaa kokoajan ja saa miettiä aina puolituntia että mitä söisi..
Mutta linkitän tähän yhen nettisivun jonka eilen illalla löysin, auttoi ainakin mua tosi paljon ja en panikoi enään niin paljon.. Mulla toki on tosrtaina se ultra niin jännään siihen asti.. Mutta sinuna en panikoisi jos oireetkin jatkuu! :)
http://verneri.net/yleis/tietoa-odottajille/terveys-ja-elamantavat/moni-asia-huolestuttaa.html
Minulla tuli myös tänään yhdellä vessareissulla vähän vaaleanpunaista, mutta selkeästi limaista vuotoa. Kauheasti säikähdin, mutta yritän nyt rauhoitella itseäni, että on varmaan aika yleistä. Tuo Marsvan laittama linkki rauhoittikin hyvin! :)
Eilen oli ekaa kertaa lievää pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta, pakolla piti lounaallakin keittoa kauhoa suuhun, kun ei olisi millään mennyt alas. :) Tänään on taas ruoka maistunut ok. Sen oon huomannut, että omat lempiherkut, kuten salmiakki, ei enää maistu samalle...
Urheilemassa olen käynyt melko normaalisti muutaman kerran viikossa. Hyvin vielä jaksaa, mutta jotenkin en halua tehdä enää ihan täysillä, ja tulee selvästi himmailtua aiempaa enemmän. Jotain pelkoa tämäkin ehkä...
Meillä olis huomenna juhlat, jotka siis itse järjestämme. Nämä sovittiin jo kauan sitten, jolloin ei raskaudesta ollut mitään tietoa. Nyt sit pitäis jotenkin selvitä illasta niin, ettei porukat huomais, etten juo mitään. Millään en uskalla vielä kertoa, nyt kun tuli tämä vuotokin kummittelemaan. Olisko hyviä hämäysvinkkejä? ;)
Meillä Missmama näköjään molemmilla jännä päivä maanantaina :)
Karolia minut on ainakin joskus saatu hämättyä niin, että siideripullo onkin täytetty vedellä tms. samanlaisella juomalla. Tai juomalla alkoholitonta viiniä.. Kun itse järjestää juhlat, niin voi olla vähän helpompi hämätä kuin että olisi jossain vieraana :)
Joo, se on totta, että helpompi hämätä, kun itse järjestän. :) Ehkä vain 'unohdan' juoda, kun on niin paljon tekemistä keittiössä :D Mutta huono olen juomaan muutenkin, eli pistän sen piikkiin, jos joku ihmettelee...
Jännää, kertokaahan sit miten ultrassa meni. Mulla sama edessä tiistaina.
Karolia: hyvä hämäysvinkki on alkoholittomat viinit, kuoharit ja siiderit. Mulla oli tyttöjen ilta kun olin viimeksi raskaana ja ostin alkosta alkoholitonta punkkua. Siinä oli etiketin alalaidassa merkintä alkoholittomuudesta, repäisin vaan sen osan etiketistä pois. Kaverin tuliaiskuoharilla vaan kostutin huulia :)
Tietenkin jos on "kunnon" juhlat niin nuo vinkit eivät välttämättä toimi kun kaikki juovat samoista pulloista.
Pelästyin itsekin eilen kun vessassa kävin ja valkovuodon seassa oli ruskeaa, netistä sitten selailn ettei sen pitäis olla vakavaa. Tänään sitten oli sama homma mutta väri oli ihan vaaleenpunasta. Tämä sattui siis päivän aikana kerran ja oli noin teelusikallinen...
Oireet on muuten aika lailla rauhottunu mikä on ihan mukavaa mutta pieni pelko on kokoajan mukana. Pidetään siis peukkuja ja tarrasukkia kaikille!