Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ Marraskuiset 2014 ♥

28.02.2014 |

Enpäs löytänyt vielä ketjua marraskuisille, joten aloitan sellaisen itse :) Viikkoja on plakkarissa vasta hurjat 3+4, mutta tänään tuli jo todella selkeä ja vahva plussa, eli kyllä siellä ainakin jotain on kyydissä. Aloitin testaamisen jo 3+2, koska olin ihan varma et on napsahtanut kohdilleen, ja nyt kun testin väri on päivä päivältä tummentunut, niin uskallan jo todeta olevani raskaana ihan oikeasti. LA 8.11.

Pikainen esittelyosio: Kolmekymppinen, kaksi lasta ennestään ja keskenmeno rv 10+ pari vuotta sitten. Keskenmenosta oppiineena mulle ei ole vielä tulossa vauvaa, mutta mulla on mahdollisuus saada sellainen, ja siitä olen iloinen :)

Kommentit (292)

201/292 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Kylläpäs oli yhtä taistelemista itsensä kanssa kun anoppi tuli käymään ja toi mukanaan jäätelöä! Ajatuskin jäätelöstä kuvottaa ja sitten kun sitä pitäisi vielä syödä ettei se rupea mitään epäilemään :D
Onko kellään teistä maha kipuja? Itellä vähänväliä maha kipeä (tuntuu ihan menkkakivuilta) Ylämahassakin sellasia tuntemuksia niinku 200 vatsalihasta ois tehnyt :D Ressattaa niin paljon kaikki että onko normaalia kun tosiaan ensimmäinen kerta raskaana...

Missmama, kun kysyit tuota että kuinka miehet on ottanut raskausuutisen nii meillä se meni niin että hän oli enemmän innoissaan ku minä! Olin itse alkushokissa kun tuli pikku yllätyksenä mutta en voinu uskoa että ottaa nuon hyvin. On kuulemma halunnut lasta jo pitemmän aikaa. Pitää oikein jarrutella kun se on vähän liiankin innoissaan kun kuitenki mennään vielä niin aikasessa vaiheessa et jos sattuiskin jotain.. :/ Kuinkas muuten onko teillä koska ollut ensimmäinen neuvola? Ultrataanko siellä jos haluaa? Vai pitääkö mennä yksityiselle?
Oon ihan pihalla kaikesta niin pakko kysyä vähän neuvoa.. :D

-Marsva ja toukka 5+3-

202/292 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip!

Mustakin tää tän hetkinen kuvotus on ihan kivaa, se muistuttaa siitä et jotain tapahtuu :D Tiedän vaan et mun kohdalla tää muuttuu viikon sisään ihan hirveeks oksenteluks, eikä oo enää yhtään tällast "söpöö kuvotusta" :D

Marsva, ainakaan Helsingissä ei neuvolassa ultrata. Kaksi ultraa kuuluu raskauden aikana pakettiin, meillä kumpikin tehdään synnytyssairaalassa. Niskapoimu-ultra n. rv 12 ja rakenneultra n. rv20. Täällä ei muihin ultriin pääse muuta kuin yksityisellä, ellei ole joku huolenaihe jota seurataan tiiviimmin.

Mun mies on ihan okei, kun yhdessä tätä "tehty." Toki hurjan varovainen eikä halua ajatella koko asiaa vielä, aiempi km oli miehelle yhtä kova paikka kun minullekin. Meillä tuli ero silloin km:n jälkeen. Minä halusin edelleen sen lapsen, mies ei halunnut enää yrittää, kun en tullutkaan raskaaksi uudestaan eikä oikeastaan halunnut enää menetystäkään kokea.  Ilmapiiri oli tosi kurja, kun minä itkin ja halusin ja toinen oli ihan voimaton tilanteen edessä. Nyt ollaan taas yhdessä ja aika sen verran auttanut, että mieskin oli halukas uuteen yritykseen. Hiukan shokki toki, että tärppäsi heti ekasta kierrosta, kun sillon keskenmenon jälkeen ei onnistunut vaikka muutama kuukausi yritettiin (mulla kaikki neljä raskautta on tärpänneet ekasta kierrosta, lukuunottamatta sitä km:n jälkeistä turhaa yritystä, mistä ei raskautta tullut). Onnellisia ollaan siis molemmat ihan varmasti ja isosti, jos tästä lapsi on tulossa :) Ja tällä kertaa reaaliteetit matkassa, ei odotella vauvaa ennenkun sellainen on 12-viikkosena ultrassa elossa nähty :)

-Dori ja Onni rv 4+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/292 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jee, Missmama, ihana uutinen toi sydämenlyöntihomma :) Kun siis meillä on samat viikon ja olin itte jotenki kuvitellu, että siihen menee vielä yli viikko, kun sydän alkaa lyödä. Olin netistä tehny jonku ihme raskauslaskurin, jossa tuli omituisia tietoja. Nyt kun katsoin toisesta paikkaa, ni tosiaan luki, että sydän alkaa lyödä n. 22 vuorokautta hedelmöityksestä eli mun laskujen mukaan huomenna tai ylihuomenna :) Tää oli iloinen uutinen ja pistää mietintään, että pitäiskö mennä sinne varhaisultaan jo vähän aiemmin, ku olin johonki 3vkon päähän miettiny sitä. Koska siis te muut, jotka aiotte mennä, ni suunnittelitte menevänne? :)

Chocolate 4+6

204/292 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

nyt oon ihan pihalla, netissä oli toisessakin laskurissa, että sydän alkaisi lyödä vasta 14.3 joka olis rv 6+0, mitenköhän se nyt siis menee?

Chocolate

205/292 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Testiin ilmestyi kaksi viivaa viime viikon tiistaina, mutta vasta nyt saan aikaiseksi liittyä mukaan tähän joukkoon (vaikka monet kerrat käynyt kurkkimassa).

Olo on aika epätodellinen, mutta onnellinen. Tämä raskaus oli nimittäin aikamoinen yllätys. Olihan minulla omat epäilykseni, kun tuttuja oireita alkoi ilmestyä, mutta en sitä kuitenkaan suostunut uskomaan. Uskomattominta tässä on se, että miehen kanssa molemmat kyllä haluttiin jo toinen lapsi (esikoinen on 2v), mutta muutamista syistä johtuen ei tuntunut parhaimmalta antaa toiselle vielä lupaa tulla. No mutta, näyttääpä olevan tulossa ilman lupaakin :D

Taustoja sen verran, että oon 25v (kohta 26) ja mieheni on 24v. Esikoistyttö täyttää aivan kohta kaksi ja tämän toisen LA on ilmeisesti 1.1.2014 :) Niin ja sairaalaksi voi merkitä KOS

Nipsi ja Salamatkustaja 5+5

206/292 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chocolate: mä oon lueskellut että sydän alkaisi lyödä kuudennen viikon (5+ jotain) keskivaiheilla, eli n. 25 pvä hedelmöityksestä. Mut olettaisin et varmin saada ne kuuluville viikolla 7 (eli 6+ jotain).. Itse yritin soittaa neuvolaan eilen mutta oli niin varattua etten ehtinyt soittoajan puitteissa saada ketään langan päähän :/ jää siis ensi viikolle neuvolan varaaminen. varhaisultran haluaisin just viikolle 7..

mies on myös innoissaan meillä, kyselee paljon milloin voi kertoa jo muille ja huolehtii että mulla on hyvä olla, mm. tehnyt ruokaa ja silitellyt, niin hellyyttävää :) varsinkin kun normaalisti kun tuo mun mies ei välttämättä oo tuon tyylinen sitten yhtään :D

207/292 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Tänään sain hetken pohtia, että voiko sängystä nousta ilman seurauksia :). Huone pyöri ja vatsassa käänsi, noh selvisin kuitenkin alakertaan syömään jotain. Ainoa mitä aamusta teki mieli oli kuumat kinkku-juustovoileivät, enpä ole himoinnut niitä sitten lapsuuden :D. Nyt onkin sitten tasaisen väsynyt ja hieman heikko olo.

Meillä mies on ollut hellän huolehtivainen ja kiltisti kuunnellut kaikki valitukseni :). Meillä odotetaan kovasti ensiviikon ultraa, jotta saataisiin varmempi olo. Varhaiset keskenmenot ovat jättäneet molempiin jälkensä, mutta positiivisin mielin mennään eteen päin.

Mies on muistellut viime aikoina esikoisen odotusaikaa ja syntymää sekä miettinyt kuinka iloinen tytär on jos saa sisaruksen. Tyttö on kysellyt sisaruksen perään jo enemmän tai vähemmän parivuotta ja pyytänyt jo joululahjaksikin sisarusta. Viime viikolla 5-vuotiaamme kysyi, että miksi meitä on vain kolme ja miksi hän on ainoa lapsi :) ? Te kenellä on useampi lapsi, niin milloin olette kertoneet heille lapsen tulosta?

Lalaloo ja lussa 5+4

208/292 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskaltanut luottaa tähän raskauteen, kun edellinen päättyi juuri helmikuun alussa... Mutta digi näyttää kyllä nyt ihan lupaavaa, joten kai tämä ainakin toistaiseksi on ok *koputtaa puuta*

Itselle tiedoiksi 37/3./SAS eli TYKSiin en halua, joten Saloon mennään, jos niin pitkälle päästään.

Mitään isompia oireita ei ole. Rintoihin vähän koskee (hyvällä mielikuvituksella enemmän kuin vähän), mutta muuten aika rauhaisaa.

Nyt onkin tosin vasta 4+4, joten eipä vielä tarvitse tämän kummempaa oloa ollakaan.

209/292 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle voi laittaa listaan TAYS.

Kiva, kun Dori viitsit tuollaisen listan tehdä!

210/292 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas kaikille !

Varasin äsken ajan neuvolaan ja antoivat ajan 20.3. Ja lupasivat ultratakkin! <3 Silloinhan pitäisi sydäntenäänet (7+3?) kuuluakin niin että joskos saisi sitten mielenrauhan ees hetkeksi, vaikkei mikään silti varmaa ole :)    

Kauhee jomotus vaan alamahas kokoajan ja tisukoita polttaa :D 

211/292 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, nyt se neuvolantäti jo soittiki et se haluaa ultrata mut jo 11.3 :D Et jos oonki pitemmällä. Ja sanokin että ei haittaa vaikkei näkyiskää mitään, että sitten meen taas ultrattavaks 20.3. 
Että kylläpäs osu mahtava täti kohdalle <3 
Ja mä panikoin että joudun oottamaan sinne 10-12 viikolle ekaa ultraa :D

212/292 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lalaloo, viimeksi kerrotiin lapsille tyyliin rv 8+, kun ajattelin että alkaa ne keskenmenon todennäkösyydet olemaan jo hiipumaan päin ja jotenkin mun viikkoja kestävää mahatautia oli selitettävä. Kyllä sitä saikin sitten katua, kun joutuikin muutamaa viikkoa myöhemmin selittämään lapsille ettei sitä vauvaa nyt tulekaan :( Tällä kierroksella lapset saavat pysyä autuaan tietämättöminä asiasta ainakin np-ultraan asti, ellei jopa pidemmälle. Varsinkin tommoinen 4-5 -vuotias saa odottamisaikaa ihan tarpeeksi vaikka kuulis vasta puolessa välissä raskautta :) Pahoinvointini yritän vaan salata paremmin, saas nähä :D

Ihanaa Marsva kun saat neuvolassa ultria! Mä jätin maanantaille neuvolaan soittamisen, koska kuulin et neuvolassa ei ikinä huomioida kierron todellista pituutta vaan aina lasketaan 28 mukaan. Eli neuvolan mukaan mulla tulee vasta maanantaina 5+0, vaikka laskureiden mukaan se on tänäään. Onko muilla kokemusta? Onko neuvola tosiaan ehdoton tuon kierron kanssa? Koska jos on, niin mä oon tosiaan plussaillu jo 3+2 alkaen :D Menen nyt näillä viikoilla mitä laskurit näyttää ja tiputtaudun sitten alaspäin, jos neuvolassa ollaan eri mieltä :) Vaikka kyllä mää tasan tiedän et mun kierto on 25 päivää, ollu jo iät ja ajat ;D

Päivittelen listaa taas vähän myöhemmin, kaivelen täältä sitten noita puuttuvia tietoja :)

-Dori ja Onni rv 5+0

213/292 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös mies hyvin innoissaan ja huolehtivainen :) Eilen en saanut osallistua siivoamiseen, vaikka olen pirteämpi kuin pitkään aikaan :D Mutta kumpikaan meistä ei oikein uskalla miettiä vielä kovin pitkälle, päivä kerrallaan mennään...

Varasin tänään ajan neuvolaan, parin viikon päähän. Sitä ennen käyn ultrassa yksityisellä. Mulle voi muuten synnäriksi merkitä KOS, jos nyt sinne asti päästään...

Kivaa, kun alkaa viikonloppu ja voi taas vähän enemmän keskittyä miettimään tätä ihanaa asiaa! :)

214/292 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi marrasodottaja lisää! =)

LA 1.11. Täytän ensi kuussa 37v., mies saman ikäinen. Neljäs lapsi tulossa. Ennestään lapset -05, -07 ja -10. Kaksi ensimmäistä tarvitsivat Clomifenin avustusta, kuopus ja tämä lähteneet luomusti. Sairaalaksi voi merkitä NKL.

Oireina arat rinnat, raskas painon tunne ja vasemman puolen nipistelyt alavatsalla, hajuaistin vahvistuminen, makuaistin muuttuminen ja mieliala herkistyy/kiristyy helpommin. Joka raskaudessa liharuoat alkaneet pahoinvoinnin alkaessa etoa ja makeasta tullut herkästi huono olo. Tänään ensimmäinen sellainen päivä. Pientä kuvotusta ollut pitkin päivää. Iltaisin palelee ja väsymys hiukan lisääntynyt.

Ensimmäinen neuvola-aika 26.3. Viikkoa aiemmin kuopuksen 4v.-neuvola. =)

Edea3 Rv 5+6

215/292 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kysyttiin miten mies suhtautunut... Meillä innoissaan! Kuopuksen syntymän jälkeen ajattelin, että meidän lapsiluku on tässä, mutta viime syksynä huomasin vauvakuumeen jälleen iskeneen! =) Mies ehti kuumeilla vuoden ennen mua.

216/292 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*päivitetty*

1.11
NIRUNARU 36/3./TYKS

EDEA 37/4./NKL

NIPSI 25/2./KOS

3.11
LALALOO 30/2./JORVI

MARSVA -/1./-

4.11
KESÄMASULI -/1./-

5.11
HERA 90 23/1./MKS

7.11
MISSMAMA 27/2./-
CHOCOLATE  29/3./-
ELLI_73 40/3./TAYS

8.11 
DORI 30/3./KOS, 
PAMPELI 34/2./KOS
KAROLIA 26/1./KOS

10.11
ÖÖÖÖÖ 37/3./SAS

REETUKKA 26/1./HYS

11.11

ISBETH 45/-/-

217/292 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho kun tuli isoja välejä tonne listan alkuun :D Esikatselu olis ollu kova juttu, mut ens kerral si ;D

Mä olen toinen kaksplussalaisten marraskuisten fb-ryhmän ylläpitäjistä ja siellä huhuilin plussalaisten innosta yhdistyä meidän kanssa ja hyvin kuulemma sopisi :)  Siellä ei ole vielä keskustelut kunnolla alkaneet edes eikä jutella palstan nikeillä, joten mukaan menis mukavasti porukkaa myös täältä :) Tällä hetkellä siellä on 10 jäsentä, joista minä yksi. Eli jos jollakulla on jo nyt intoa lähteä omalla naamalla keskustelemaan salattuun ryhmään, niin mailiosotetta kehiin niin lisäilen :) Kivempi jos saadaan enemmän porukkaa ryhmään! 

-Dori ja Onni rv 5+0

218/292 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa muuten hauska huomata listaa päivitellessä, et kaikilla kolmella 8.11 lasketulla on sama synnäri :D

219/292 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen 40 vuotta jo, yritys aloitettiin pari kk sitten. Vahvin oire oli nännien arkuus, mitä mulla ei koskaan ole muuten ennen menkkoja. Lisäksi viluttaa koko ajan, mut oon kyllä sellainen vilukissa muutenkin :)" 

Ihanaa, että täällä on toinenkin "vanha" :) Olen itse 38-v, tää on toka raskaus, eka päättyi keskenmenoon heti alussa (gynen arvion mukaan viikolla 5). Nyt olen tikuttanut plussan kp 29, 30 ja 31 eli viikolla 5 ollaan. 

Miehelläni on tytär, joka on jo 12. Jos raskaus jatkuu normaalisti, ikäeroa tulisi pikkusiskoon saman verran kuin hänen äidillään ja tämän siskolla on eli 13 vuotta.  

Tämä ikäero on toiminut hyvin, vaikka yleensähän puhutaan 2-3 vuoden ikäeron olevan ideaali :)

Mulla on ekat raskausoireet olleet vatsan viiltely ja palelu, rinnat ovat oudon tuntuiset ja vähän turvoksissa. Olen normalisti yöhikoilija, mutta nyt olen joutunut lisäämään yöasuun yömekon lisäksi ensin villasukat, sitten vaihtamaan flanellihousuihin ja pitkähihaiseen trikoopaitaan. Töissä olin eilen takki päällä sisällä. Vatsassa myös kuplii sekä murisee ja olen oudon pirteä.

Lisäksi näin jotakuinkin viikolla 3 oudon unen jossa oli ensin mato joka kasvoi ihan silmissä, sitten se muuttui läpinäkyväksi ja sen sisälle muodostui valkoisia ja sinisiä palleroita jotka jakautuivat kovaa vauhtia. Unessa tuo olio oli tosi pelottava ja joku unessa olleista ihmisistä puhkaisi sen sateenvarjon piikkipäällä, jolloin koko olio levisi pölynä ilmaan ja jolloin ajattelin unessa "apua, nyt sitä on joka puolella ja siitä ei pääse eroon"

Raskaus jännittää  aika paljon ja pelkään keskenmenoa hirveästi, varsinkin jos se ei tapahdu ihan alussa.  En oikeastaan edes osaa ajatella että tästä tulisi vielä vauva, ajattelen vain olevani jonkun aikaa raskaana :( Toisaalta katson juuri H&M-sivuilta äitiysvaatteita...

220/292 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean negatiiviselta tuo mun viesti näyttää nyt kun sen katsoin vielä uudelleen, pahoittelut :(

Isosti onnea kaikille odottajille, ehkä osan tapaan synnytyslaitoksella!